De knutsels van zevenenergie

Home Forums Perso’s Projecten De knutsels van zevenenergie

This topic contains 516 reacties, has 68 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 11 months, 3 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 517)
  • Gebruiker
  • #500552

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Heel mooi en creatieve oplossing. Meestal zie je een HPI aan de andere kant van het blok zitten. Dit is weer eens wat anders en ik vroeg mij al af waarom je naar een mix carter opzoek was. Hoe ga je het doen met de koeling, wel een vliegwiel aan de andere kant of alleen een fan?

    #500554

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 4030

    @ speedbuxy
    Dankje. Het was wel lekker rustig maar ik hou het nooit erg lang vol:lol.

    @Martino
    Tanks,

    Ik wilde een punten carter zodat ik er twee lichtspoelen in kon zetten, voor een hoge licht opbrengst.
    Ik wil kunnen rijden op onverlichte wegen.
    Maar dat kan met een elektrisch carter misschien ook, en wie weet wel drie spoelen. Met een beetje aanstampen moet dat te doen zijn.

    Alleen een fan is ook leuk.:relax

    #500556

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Er zijn plaatjes van Simonini die van je elec. carter een cp kunnen maken. Je zal vast lichtspoelen middels een dergelijk zelfbouw plaatje kunnen plaatsen en zo toch nog licht hebben. Ik zal dan inderdaad wel voor een contactpuntenvliegwiel (al dan niet afgedraaid) gaan, anders is het gewicht wat je met de rotor bespaard voor niks en zonde.

    Alleen een fan is ook leuk idd, maar dan heb je geen licht. De HPI lichtspoel die je eventueel kan monteren stelt ook weinig voor. Een Piaggio lichtspoel zorgt voor een grotere lichtopbrengst.

    #500558

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 4030

    @martino.
    Ik heb al een max afgedraait contaktpuntenvliegwiel liggen een electrische zou inderdaad doodzonde zijn.

    Is dit het plaatje wat je bedoeld?

    Ik heb zo juist even een vlieg wiel ontdaan van zijn magneet en stalen ring en afgedraaid zodat ik alleen de Fan overhoud.

    Het weegt maar 250 Gram =)
    Te samen met de binnenrotor die 400gram weegt,
    zit je dan op de 650 gram, maar wel het gewicht veeeel meer naar binnen.

    #500559

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Dat is de grondplaat waar ik op doel, maar er is natuurlijk ook iets zelf te maken.

    #500560

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 4030

    @Martino
    Ik heb inmiddels een punten carter gevonden dat perfect op het kleine mix carter past.
    Dus het worden 2 licht spoelen.:)

    #500563

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Heel cool man,. dus je hebt nu een buitenrotor haha!
    Ga je een cp vliegwiel gebruiken dan?

    En ik denk dat je het blok met die tap in je krukas niet zomaar in de brug krijgt zonder aanpassingen,. maar dat is goed op te lossen met een verwijderbaar deel in de brug bijvoorbeeld.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #776314

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 4030

    Even een kleine update:
    Er was brand in de fietsen berging.
    De brand is ontstaan door een scooter,van de buurman waar alleen een staal frame van over gebleven is.

    Helaas zijn al mijn Vespa,s zwaar beschadigt. 3 waren niet meer te redden (gesmolten wielen ect) en zijn de container in gegaan en 1  heb ik weer rijdend kunnen krijgen  😀 maar hij ziet er niet uit. 😥
    De brand is ontstaan door een scooter,van de buurman waar alleen een staal frame van over gebleven is.

    In rook zit een stofje HCL (zoutzuurdamp) dat alles aantast en weg vreet, zelfs het chroom roest.



    Gelukkig was ik verzekert,  maar het weegt niet op tegen het gedoe wat je er van hebt.

    #776315

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Poeh, dit is even wat minder en ook liever niet de updates welke ik hier graag lees. Ik moet er niet aan denken dat je brommertje(s) vlam vatten ook al ben je verzekerd. Financieel krijg je toch niet de waarde er voor terug welke dat voor jou wel is. Sterkte!

    #776323

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Ik kan me ook niet voorstellen dat de dagwaarde van onze brommers erg hoog ligt helaas.

    Veel sterkte en ik hoop dat het je er niet van zal weerhouden de hobby weer op te pakken als je alles weer op rolletjes hebt!

    #776325

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    Aa wat doodzonde !! Sterkte man!

    #776327

    Michel
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 75

    damm…

    Dat is mooi zuur.

    Sterkte!

    #776329

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Pfff super kut man! Heel veel succes met het regelen van alles en opknappen van de overgebleven brommer!

    #776330

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Auuww  😥

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #776335

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Wat een ravage, en zeer zonde van de brommers en onderdelen en uiteraard de moeite wat erin is gegaan. Nu hopen op een flinke duit om weer wat moois aan te schaffen, gecondoleerd met je verlies.

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 517)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.