Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

Home Forums Perso’s Projecten Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

This topic contains 1,766 reacties, has 173 deelnemers, and was last updated by Herr Flick 3 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,636 tot 1,650 (van in totaal 1,767)
  • Gebruiker
  • #283701

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Niet zo'n gek idee hoor dat het Pinasco wiel icm deze setup de boosdoener is. Het verhaal van Coopering komt mij niet geheel onbekend voor. Probeer dan weliswaar een zwaarder origineel Piaggio wieltje ipv een ander Pinasco vliegwiel.

    Tevens vertelde jij mij dat je een nieuwe 46mm Pinasco kit hebt aangeschaft met een nieuw type kop. Ik heb deze nieuwe setjes nog nooit in handen gehad, maar wellicht dat de maten van cilinder anders zijn. Hoe komt jou zuiger uit op odp en bdp? Heb je de squish gemeten? Ik begreep dat Elkan hier niet naar heeft kunnen kijken tijdens zijn tunebeurtje.

    #708952

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    Zo. Nadat de website eindelijk is geupdate en alles (Thanks @aa-t) is het tijd om de gele weer op te pakken. Sinds de VCM is er niks veranderd en niks verbeterd.

    @martino welke maten kan ik doorgeven om dit te checken? Gemonteerd kwam dit wel goed odp en ook bdp

    Omdat het probleem nog onduidelijk is wil ik het blok opnieuw opbouwen. Verse pakkingen, keerringen en nieuwe tn9 lagers.

    Ik twijfel nog aan de poorterij aangezien de RV eigenlijk goed overeenkomt. Dat zal finetuning zijn.

    Op het moment dat hij weer powerloos gaat lopen ga ik een andere pinasco of cilinder proberen. Dit is nog steeds het enige wat is gewijzigd na de DEPS.

    Cheers.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #708980

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Wat een heftige krassen, heb je wat gewonnen?

    Grapje šŸ˜€Ā  Je bent nu al zo lang aan het schipperen… Ik zou even een andere cilinder er op zetten en kijken of het echt daar aan ligt, Maar toch best wel heftige loop sporen voor een nieuwe cilinder. Vooral onder aan het hemd.

    #708981

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Mooi dat je het opnieuw gaat proberen, nu hopen dat deze cilinder het toch goed gaat doen.

    Ga je ook een ander vliegwiel proberen of pak je in eerste instantie weer het Pinasco wieltje?

     

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #709597

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Mooi dat je weer het stof van je perso afblaast:thumb
    Idd redelijke loopsporen al voor die paar km die het gereden heeft šŸ˜
    Maar blijf er wel bij dat er aan de cilinder niks mis kan wezen. Hij is naar verhouding matig getuned en nog ver van dood getuned.
    Er is verder toch niet aan de spoelers getuned?

    #711254

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Hopen dat je nu meer succes hebt Thomas.. Kan altijd ff mee sleutelen als dit zo uitkomt šŸ˜‰

    #774290

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    Door de drukte heeft het wat langer stil gelegen dan ik wilde – maar de motivatie is er nog steeds. Helaas is deze weer wat gezakt doordat er 0 vordering zit in het probleem vinden.

    Samen met AA-T heb ik het blokje helemaal gereviseerd (nieuwe lagers, nieuwe keerringen, nieuwe pakkingen). Helaas bij kicken startte hij prima maar wederom geen power en max. 30-35 kmph ā€“ zoals in het filmpje hier voor.

    Ik ga er nu een andere cilinder opzetten om te kijken of dat het probleem is, want dat is immers nog steeds het enige wat er is gewijzigd na de DEPS verkoop. Mocht dit ook niet baten, heb ik wat andere ideeen, ik pak ze 1 voor 1 aan aangezien ik het probleem wil vinden.

    1. Cilinder wissel
    2. Ander vliegwiel (nu Pinasco vliegwiel)
    3. Carburateur is defect door corrosie (te lang stil gestaan?) ā€“ uiteraard bij monteren de carburateur helemaal grondig gereinigd met carb cleaner, wasbenzine en schoon/doorspuiten met lucht.

    Willen jullie het topic eens bekijken en mij helpen met de maten van de 46 Pinasco? Ik heb er een speciaal topic voor geopend:
    Hier mijn topic.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #774299

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    Ik zou de malossi power ignition is proberen herr flick.
    is een verbetering aan alle fronten.
    snap ook dat de prijs misschien je tegen houdt.

    #774301

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Niet vooruit te branden inderdaad šŸ™ Misschien wanneer je de Afsluitdijk helemaal afrijdt met windkracht 12 in de rug dat je aan het einde net over je dode punt komt šŸ˜†

    Ben benieuwd wat de cilinderwissel oplevert! Uitlaat en vliegwiel kan je hier ophalen :thumb

    #774331

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Kom hier maar de cilinder ophalen en testen. Neem ook even je eigen schuifmaat mee om de cilindermaten op te meten.

    #774335

    si-sovrano
    Moderator
    Berichten: 472

    Ik wil je mijn reserve malossi power ignition wel eens toesturen, kun je dezeĀ grondig testen enĀ kijken of het daar beter mee wil lopen.. Moet je alleen het nokje weghalen waar de originele ontsteking op rust.

    Ik hoor wel of je dit wil proberen.

    #774370

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    Wow. Dat is echt schappelijk van je. Ik wil het eerst proberen met gewoon een std elec vliegwiel. Maar dik bedankt voor je aanbod natuurlijkĀ  šŸ˜‰

    Vanavond bij AA-T een testvliegwiel kunnen ophalen en bij Martino een std. 46 pinasco. Dat wordt weer klussen en testen…

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #774374

    si-sovrano
    Moderator
    Berichten: 472

    geen probleem, ik hoop dat je een keer klaar bent met al die ellende en het een keertje meezit. klus en test ze !

    #774412

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Zo aan de vegen van de cilinder te zien zou ik haast denken aan onbalans, speling of slinger in de kruk ?.
    Pinasco cilinder kan veel hebben maar dan moet de rest wel in orde zijn. :thumb

    TICKLING BARN
    #774723

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    Het probleem/euvel is gevondenĀ  šŸ˜†

    1. Eerst de cilinderswitch (dank @martino) uitgevoerd. Een orinele 46 Pinasco black. Deed helaas exact hetzelfde.
    2. Toen een complete ontsteking switch (dank @aa-t) (4spoels, origineel zwaar vliegwiel, bijbehorend CDI) ā€“ wederom weer geen verschil.
    3. Als laatste (wat ik nog niet had getest), was de carburateur nog over. Van @hansieb een 19mm kitje kunnen lenen en deze 1 op 1 over gezet. Het probleem was verholpen en begon ineens weer te janken en lekker te lopen!

    Nu dus even uitzoeken waar mijn 19mm ‘kapot/verstopt’ zit. Met de hand schoonmaken, uitblazen en in wasbenzine weken heeft niet de truc gedaan.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
15 berichten aan het bekijken - 1,636 tot 1,650 (van in totaal 1,767)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.