This topic contains 516 reacties, has 68 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 1 year geleden.
-
Gebruiker
-
26 januari 2017 om 18:23 #495784
Hoi Crullie,
Ja ik ben bekent met déaxatie.
Echter is dat niet mogelijk met alleen de drijfstang te bereiken.
Ik zal het even uit leggen;De zuiger pen en de bigend pen hebben alle twee een middelpunt
En de afstand tussen twee punten is altijd een rechte lijn.
Wat je ook met de drijfstang doet er treed nooit déaxatie op.
Je zal dus de cilinder moeten verplaatsen.Ik zal als ik een krukje in elkaar gezet heb, er een filmpje van maken.
Je bent natuurlijk, altijd welkom een krukje te laten persen.26 januari 2017 om 20:37 #437174Prachtige pers heb je zo gebouwd Erg mooi compact
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno26 januari 2017 om 20:47 #495473zevenenergie :
Hoi Crullie,Ja ik ben bekent met déaxatie.
Echter is dat niet mogelijk met alleen de drijfstang te bereiken.
Ik zal het even uit leggen;De zuiger pen en de bigend pen hebben alle twee een middelpunt
En de afstand tussen twee punten is altijd een rechte lijn.
Wat je ook met de drijfstang doet er treed nooit déaxatie op.
Je zal dus de cilinder moeten verplaatsen.Ik zal als ik een krukje in elkaar gezet heb, er een filmpje van maken.
Je bent natuurlijk, altijd welkom een krukje te laten persen.Maar met een niet-gecentreerd small-end zorg je er wel voor dat je positievector van de drijfstang veranderd, en het moment wat er normaal op komt te staan al dan wel of niet meer optreedt.
26 januari 2017 om 20:48 #499230Heerlijk al dat knutsel werk kan het zeer op prijs stellen als iemand iets gewoon zelf creëert TOP 😉
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi26 januari 2017 om 21:29 #499232@ ArvidW
Dank je, Hij neemt inderdaad niets geen ruimte in 🙂@Noetiepoerker26
Zo ken ik je weer 😀@lightlord
Het is ook fijn om de mogelijkheden te hebben, anders ging het niet 123. 😉27 januari 2017 om 07:46 #499234deaxatie bereik je het makkelijkst door de pistonpen uit het midden te zetten (bij staande zuiger dus naar rechts of links te verplaatsen). Zou kunnen door van pen 10 een pen 12 te maken, en het gat uit het midden te boren/honen.
@Crullie: Doordat de motor vanaf vliegwielkant clockwise draait, heb je een resultante tijdens de arbeidsslag naar de uitlaatkant, naar onder dus. Hierdoor zijn deze motortjes dus ook wat gevoeliger voor warmlopers. Tijdens de arbeidsslag wordt de zuiger tegen de heetste cilinderwand gedrukt
27 januari 2017 om 08:04 #499235Ik zie het al weer, had me beter stil kunnen houden over het déaxeren van een drijfstang. Heb inmiddels een expert gevonden die de drijfstangen in huis heeft en voor mij kan persen. Expert heeft de zelfde visie als ik heb en ga dus heel duidelijk verder met deze.
Succes 8)
TICKLING BARN27 januari 2017 om 09:18 #499236@ crullie
Sorry, een beetje lomp van me,
Ik ben overigens wel heel benieuwt naar die drijfstang van jouw expert :lol@
En aan iedereen die expert is, liever een apart topic openen.
dan blijft het overzichtelijk.1 februari 2017 om 00:12 #499252:lol Daarom heb je krukjes nodig, prachtig project 7energie, superpers en mooie lassen 😀
3 februari 2017 om 12:30 #499265Nu de krukas uit elkaar geperst is is het makkelijker om de krukas te tjoenen.
Dit is de bestaande situatie bij de inlaat, die is nu goed zichtbaar omdat normaal de andere kruk wang er voor zit.
Het mengsel knalt boven op de krukwang en dat is natuurlijk niet wenselijk, Ik bedoel het komt wel binnen. en voor een standaard brom of snorfiets ruim voldoende, maar voor een uit geveild carter bij 9000 toeren,
is het niet ideaal.Ik heb hier een schuine kant gemaakt aan de kruk wang om een betere flow te verkrijgen.
Maar ik heb nog iets gedaan dit is de sluitkant en die heb in ingekeept zo dat tijdens het ronddraaien geen drukgolf ontstaat die bij het afsluiten, mengsel terug duwt in de inlaat.
Maar ik heb nog iets gedaan. ik wilde de flow nog meer verbeteren door te zorgen dat er geen wervelingen ontstaan. en daar voor breng ik een plaatje aan.
lees maar verder dan word het wel duidelijk.Hier hecht ik het vast.
En hier heb ik het vast gelast met brons.
Ik doe dat met brons om niet te veel hitte in de krukwang te brengen en te voorkomen dat hij te veel vervormt en ontlaat.
Je ziet al dat de flow verbeterd.
Bezig met afwerken.
Dit is nu de Flow =)
Standaard krukwang en geflowt naast elkaar.
Nog eentje dan.
Het was even een werkje.
Ik weet niet hoeveel het gaat schelen, maar ik wilde het al heel lang doen. :p3 februari 2017 om 13:58 #499266Dat is wel erg mooi werk!
3 februari 2017 om 14:05 #499267Ziet er netjes uit
Maar het geeft wel een hoop onbalans in de kruk lijkt mij.3 februari 2017 om 14:28 #499268@ Florian
Was ook leuk om te doen.@ speedbuxy
Valt nog mee, de schuine kant moest natuurlijk gecompenseerd worden.
Maar hij is uit balans.
Na het in elkaar persen ga ik daar wat aan doen.3 februari 2017 om 16:00 #499269Misschien de krukwang eerst op een weegschaal leggen zodat je met de bewerkingen altijd weer het gewicht terug kunt brengen ?!
TICKLING BARN3 februari 2017 om 21:45 #499274Mooie pers (o)!
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.