RiTzE perso.

Home Forums Mijn brommers Projecten RiTzE perso.

Dit onderwerp bevat 717 reacties, heeft 85 stemmen, en is het laatst gewijzigd door ritze 1 maand, 3 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 718)
  • Gebruiker
  • #284356

    ritze
    Topic starter
    Berichten: 3345

    hey hey, ben rian ritzen en ik ben op dit moment 21 jaar en ben al zeker 2 jaar actief bezig met vespa`s.

    toen ik 13 was heb ik ook een vespa gehad maar daar niet veel mee gedaan omdat ik ook nog een kart had, en die liep een stuk harder 😛

    tot nu toe heb ik 5 brommers gehad

    *1 gare ouwe vespa
    * n puch
    * honda NSR
    * vespa ciao 😀
    * en een vespa si
    * nog 3 vepas
    * en uiteraard de Linds ciao

    van die gare vespa had ik geen foto maar dat was ook niet nodig, ding vloog altijd in de fik 😛

    dit is mn 2 ciao die ik nu nog heb…

    zo ziet ie er nu uit 😀

    de NSR

    de puch maxi: slechte fotow

    en de SI

    met de vario 😀

    LINDS CIAO

    men neme frame.

    ook nemen we wielen

    dan doen we pshshshshshshshshshs:

    dan laat je je vriendin de brommer in elkaar zette 😀

    en klaar is kees 😀 gaaaas met de ketel

    ik begin dus vanaf nu alle ding die bouw ofzo kan je hiero zien:P

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #458981

    ritze
    Topic starter
    Berichten: 3345

    ben begonnen met “test“ tunen op een oud mix carter
    voor een 43 dr evo cilinder, tot nu toe heb ik alleen maar std 43 evo gereden.
    en nu wil ik wel eens zien of je er nog meer uit kan halen, waar ik eigenlijk wel zeker van ben 😛


    geen id of ik goed besig ben maar dat zien we wel, er zit nog geen gat in 😀 haha

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #458982

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 4817

    Paarse Ciao’tje mag er ook wel bij, vind ik 🙂

    Wat heb je die rode (nu blauwe) Ciao toch ook al lang he, toen zat de poort nog niet eens in m’n garage…
    Multivar voor de Si is besteld trouwens :thumb

    En ik zal proberen deze week je 50 DR blok te testen.

    #458983

    ritze
    Topic starter
    Berichten: 3345

    okay 😀 thnx man

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #458987

    Zeebodem.
    Bijdrager
    Berichten: 1372

    hey leuk man ritze.
    en sleutelende vrouwen zijn altijd goed,hier net zo,n eentje;)

    ziet er netjes uit die paarse:thumb

    #438127

    ritze
    Topic starter
    Berichten: 3345

    tjah en hij heeft zowat de hele winter stil gestaan ivb met super gare voorvork 😛

    ja ja sleutelen kan ze wel die is verrekte handig met die dinge:P

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #458988

    ritze
    Topic starter
    Berichten: 3345

    ff het lc topic hierheen gehaalt is wat makkelijker.
    helaas weinig tijd voor, en moet nog heel veel gebeuren.
    zoals: de ritzemade pijp afmaken, turbo kit aanpassen en installeren, die cilinder tunen, uitlaat flens vervangen,
    radiator plaatsen enzovoorts.
    duurt nog wel ff maar komt zeker goed

    maar goed, mijn plan was om een lc cilinder te maken voor de gene die accu ontsteking wilt gebruiken.
    want zonder vliegwiel koelt je cilinder niet zo geweldig.
    als ie af is doe ik em testen en als ie nog steeds 70 haalt dan doe ik de cilinder verkopen voor n euro`tje of 20
    (cilinder heeft bijna 10.000 gelopen) met gebruikers krassen en totaal versleten zuigerveeren…
    dat zal wat worde (of niet)

    zoals je ziet heb ik fotos geplant

    en het water pompje gebietst van het nog lang niet klaar “compressor kitje“ :con

    ik ga sowiso een pomp gebruiken omdat de radiator die ik ga krijgen best wel klein is dus die moet genoeg stroming hebben.
    en de in- en uit laat moet ik ook nog ff goed bekijke omdat je 4 dichte kamers hebt dus je moet dan een gat hebben die zo groot is als de vinnen breed zijn.
    en het lassen gaat misschien tig worden maar is nog niet zeker.
    als je het kruislings doet lassen dan zou dat helemaal goed moeten komen.
    alleen het gedeelte dicht bij de cilinder moet puntlas style worde omdat die daar snel warm word lijkt me

    mja ik moet nog ff 1 weekje wachten met lassen, ik kan dat for free op school doen, en daar ligge ook altijd veel schroot staal van pijp tot 5mm plaat alu en rvs en natuurlijk staal.

    i keep you posted

    ik moet nog 1 plaatje en 1 plaatje nog bewerken.

    nog even de ruwe randjes wat gefatsoeneerd zodat de vloeistof misschien beter stroomt.
    ik ga binnen kort beginnen met lassen.

    is het misschien verstandig om daar van die 650 graden lak op te spuiten? dan roest ie nie zo snel

    jep dat klopt heb ik ook net gedaan:D

    heb nu de 4 plaatjes eindelijk klaar, ik heb em ook nog wat ont roest maar moet nog aan de binne kant een beetje.

    edit alweer:

    de thermometer is kapot gegaan 🙁 ik was klaar met alles en hoefde alleen maar de capulair in de koel kap te steken, en toen brak de kabel:|

    mja ook weer goed nieuws:

    ik heb de zuiger erdoorheen gedaan en die ging perfect, loopt nergens aan.
    maar ik moet de ruwe lassen mooi weg slijpen en de eventuele gaatjes dicht lassen.

    volgende stap:
    een tuitje maken van buis die op de cilinder komt, en die kan niet recht omhoog staan anders heb ik niet genoeg plaats om de slang te monteren.
    dus ik zaag een klein stukje buis af op 30/40 graden en dan ik nog een stukje daarop zodat ik een bocht heb.

    radiator :

    deze kwam van een motorfiets af, werd oorspronkelijk gebruikt voor olie te koelen 😀
    ik denk ook al te weten hoe ik em doe monteren.
    alleen even de doorstroming chekke, pomp erop met slange en dan emmertje water erdoor pompen.

    ben nu bezig met de laatste dingetjes, de cilinder had redelijk wat gaten die ik nu dicht aan het lassen ben.
    want toen ik er eens lucht inblies kwam het ook redelijk snel weer eruit.
    toen heb ik olie eringegooid en kon je zo mooi zien waar die lek was. hij lekt nog op een paar kleine puntjes maar het is al een heeel stuk minder.
    de aansluiting is nu aan de gang, ik heb 13mm gat geboord en daar een 3/8 duim cv pijpje op gelast.

    haha nog ff

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #458990

    Zeebodem.
    Bijdrager
    Berichten: 1372

    ??
    zou maar zo kunnen,als ik zie waar je allemaal mee bezig bent:P
    ik laat me verassen hihi.

    #458992

    ritze
    Topic starter
    Berichten: 3345

    ja ik hoop toch de eerste fatsoendelijk werkende turbo ciao te maken:P

    ik ga morgen een manier vinden om de turboas rond te krijgen voor een tandwiel overheen te krijgen
    en dan moet ik nog een koppeling zoeken voor de turbo motor 😛
    kep ook al een woeste carburateur met vlinderklep 😛

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #458989

    ritze
    Topic starter
    Berichten: 3345

    deze kruk zit nu in “HET“ 50 cc blok… 😀

    mja nu ff wa anders, ik ben ooit van plan om een snellere dr evo te maken.
    Ik heb toevallig nog een vast genaaide cil liggen en ben die gaan bewerken.
    Alleen snap ik echt niet hoe je die uitlaat poort groter maakt.
    Daar zal je wel een aparte frees voor moeten hebben 😕 kweet het niet..

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #459060

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6933

    Als je eerst het kanaal ruimer maakt kom je er al makkelijker bij. Ik doe de poort in de cilinder vanuit de cilinder
    zelf en dan ga ik weer vanaf de flens om de boel glad te maken.

    btw. wat een werk, die cilinder watergekoeld maken.

    #459078

    virgil
    Donateur
    Berichten: 1042

    was zeker moeilijk lassen dat gietijzer?

    waar heb je het mee gelast mig mag?

    gr

    #459082

    ritze
    Topic starter
    Berichten: 3345

    nou het ging juit heel goed ondankst alle roest en olie wat er nog op zat en wat ik niet eraf kreeg.

    ik heb dit gelast met een mag lasapparaat en het smelt bad bleef opzig wel goed. ben nergens er doorheen gegaan.
    alleen zitten er hier en daar nog een paar super kleine gaatjes die ik nog moet dicht bakken.
    dan zou die ongeveer klaar moeten zijn.

    editjuh: koppeling gespoten en daarna blanke lak erop.
    totaal verneukt, toen de blanke lak erop ging begon het te krimpen en te golven.
    dus hij ligt nu op te kachel droog te worden en dan kan ie morge weer geschuurd worden en dan blauw verven want mn rood is op… poep auwwer

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #459092

    ritze
    Topic starter
    Berichten: 3345

    MALOSSI VAR IN DA HOUSE (bij fons) 😛

    wat ook raar was is dat een rolletje dwars ging liggen waardoor mn vario helemaal vast zat
    mja daar hebbe we geen last meer van he

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #459093

    Schweinekruste
    Bijdrager
    Berichten: 16

    does it work?
    i had the idea with a cylinder , too 😀

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 718)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.