Cilinders (Vespa Ciao / Gilera Citta)

Ga terug

Er zijn cilinders variabel van 38,2mm tot 43mm voor standaard carters. Daarnaast cilinders van 46mm tot 47mm voor Speed carters.
48mm en nog groter zijn voor speciale carters.


POLINI CILINDERS

38,4mm Polini

41mm Polini



Prestaties – Goeie midrange cilinder met veel koppel maar zeker ook 1 die wel toeren wil draaien.
Kwaliteit – Erg goed gaat met een juiste behandeling 1000den kms mee.
Bijzonderheden – Geen

42mm Polini


43mm Polini



Prestaties – Dit is een big bore versie van de 41mm polini van hierboven, dus verwacht nog wat meer koppel en kracht.
Kwaliteit – Echt polini dus niks mis mee.
Bijzonderheden – Geen

46mm Polini


POLINI SPECIALS

43mm Polini Kit Racing



Prestaties – Zeer goed gezien de extra fluitpoortjes en de iets strakkere timing dan de normale 43mm Polini.
Kwaliteit – Twijvel achtig zijn namelijk al een hoop vast gelopen de afgelopen jaren.
Bijzonderheden – Grafiet zuiger en fluit poortjes.

38mm Polini LC




Prestaties – Vrij onbekend maar waarschijnlijk hetzelfde als de 38mm AC, en die zijn gewoon erg goed
Kwaliteit – Zeer strak en netjes, nette radiateur, mooi kopje, kortom echt Polini.
Bijzonderheden – LC

41mm Polini LC



Prestaties – Deze is wat meer van bekend en die signalen zijn erg lovend.
Kwaliteit – Met de juiste behandeling haast niet stuk te krijgen.
Bijzonderheden LC

MALOSSI CILINDERS

47mm Deps (alu Versie)




Prestaties – Allround gezien erg goed, dus veel trekpower met genoeg toeren op top.
kwaliteit – Gewoon malossi dus erg netjes.
Bijzonderheden- Vlinder poort en een uitdraaibare uitlaat flens.

MALOSSI SPECIALS

38mm Malossi Ipermatic(26mm)flens




Prestaties – Onbekend maar aan de poorterij te zien wel veel belovend.
Kwaliteit – Echt malossi dus niks mis mee.
Bijzonderheden – 50mm hemd en 26mm uitlaat flens.

41mm Malossi Ipermatic Replica



Prestaties – Niet bekend maar zeker niet langzaam.
Kwaliteit – Echt Malossi.
Bijzonderheden – Er werd vroeger met deze kitje geraced in italie.

DR CILINDERS

41mm DR (witte doosjes versie)



Prestaties – Net zoals de 41mm polini erg goed.
Kwaliteit – Net zoals goed als malossi of polini.
Bijzonderheden – Geen.

41mm DR (blauwe doosjes versie)



Prestaties – Deze is iets hoogtoeriger dan de 41mm van hierboven.
Kwaliteit – Prima.
Bijzonderheden – Geen.

42mm DR



Prestaties – Onbekend
Kwaliteit – Erg netjes
Bijzonderheden – Geen

41mm DR (27mm)flens




Prestaties – Waarschijnlijk niet veel anders de 41mm DR van hierboven.
Kwaliteit – Val in herhaling maar wederom prima.
Bijzonderheden – 27mm uitlaat flens

43mm DR



Prestaties – Net geen DR evo
Kwaliteit – Echt DR dus prima
Bijzonderheden – Geen

PINASCO CILINDERS

42mm Pinasco (silver edition)



Prestaties – Goeie midrange cilinder.
Kwaliteit – Super.
Bijzonderheden – Geen.

42mm Pinasco (black Edition)



Prestaties – Vrij hoogtoerig cilindertje.
Kwaliteit – Super.
Bijzonderheden – Geen.

42mm Pinasco (oud type)



Prestaties – Waarschijnlijk gelijk aan de 42mm silver edition.
Kwaliteit – Super.
Bijzonderheden – Geen.

43mm Pinasco (giet)



Prestaties – 43mm Polini look a like.
Kwaliteit – 43mm Polini look a like
Bijzonderheden – Geen

43mm Pinasco DEPS




Prestaties – Vrij hoogtoerig
Kwaliteit – Erg netjes
Bijzonderheden – Vlinder poort en uitdraaibare uitlaatflens.

PINASCO SPECIALS

40mm Pinasco


Prestaties – Koppel gericht
kwaliteit – Erg netjes
Bijzonderheden – 40mm en een flathead zuiger met 2 L veren.

PROMA/AVIONIC CILINDERS

38mm Avionic



Prestaties – Echt koppel cilindertje.
Kwaliteit – Erg netjes.
Bijzonderheden – Geen.

42mm Avionic



Prestaties – Ook een echt koppel monster.
Kwaliteit – Erg netjes.
Bijzonderheden – Geen.

43mm Proma




Prestaties – Net zoals z,n voorgangers koppel gericht.
Kwaliteit – Erg netjes.
Bijzonderheden – Geen.

48mm Avionic




Prestaties – 48mm aan koppel.
Kwaliteit – Niet zo netjes als de kleinere broertjes in de avionic/proma familie.
Bijzonderheden – Een doorlopend hemd en verlengde zuiger wat het mogelijk 48mm boring op een orgineel carter te plaatsen.

ATHENA CILINDERS

43mm Athena



Prestaties – Zowel koppel als toeren heeft dit cilindertje beide in huis.
Kwaliteit – Wisselde want een hoop kits lopen onderin aan op het hemd waardoor die vaak afbreekt.
Bijzonderheden – Fluit poortjes

46mm Athena



Prestaties – Ook erg goed net zoals de 43mm versie
Kwaliteit – Ook wisselde gezien de kans op een aanlopend hemd
Bijzonderheden – Fluit poortjes

EUROCILINDRO CILINDERS

38mm Eurocilindro



Prestaties – Zowel toeren als koppel is dit cilindertje beide niet vies van.
Kwaliteit – Erg netjes
Bijzonderheden – Fluit poortjes

43mm Eurocilindro



Prestaties – Waarschijnlijk gelijk aan die van de 43mm athena.
Kwaliteit – Beter als athena, maar ook van deze kits wil het hemd onderin wel eens wat klemmen.
Bijzonderheden – Fluit poortjes

43mm Euocilindro



Prestaties – Van deze type eurocilindro,s zijn 2 types, 1 koppel gericht en 1 voor toeren (dit is de toeren draai versie)
Kwaliteit – Redelijk
Bijzonderheden – 27mm uitlaat flens.

46mm Eurocilindro


Prestaties – Veel beter dan dit word het niet met een 46mm boring.
Kwaliteit – Redelijk.
Bijzonderheden – 28mm flens, en misshien wel de snelste 46mm die er voor vespa ooit gemaakt is.

SIMONINI CILINDERS

43mm Simonini



Prestaties – Echte koppel cilinder die op top ook nog wel de nodige toeren wil draaien.
Kwaliteit – Redelijk netjes.
Bijzonderheden – Geen.

43mm Simonini


Prestaties – Iets minder snel dat de zeta alu want het uitlaatpoortje is net wat kleiner.
Kwaliteit – Netjes.
Bijzonderheden – Net zoals de zeta alu brede koel ribben.

SIMONINI SPECIALS

42mm Simonini LC





Prestaties – Niet bekend, maar gezien z,n forse uitlaatpoort en flens zal dit zeker niet slecht wezen.
Kwaliteit – Erg netjes.
Bijzonderheden – LC en 28mm flens.

FABRIZI CILINDERS

43mm Fabrizi



Prestaties – Vrij hoogtoerig kitje.
Kwaliteit – Redelijk netjes.
Bijzonderheden – 28mm uitlaat flens

43mm Fabrizi Racing


Prestaties – Vrij hoogtoerig
Kwaliteit – Redelijk
Bijzonderheden – Dit is de cilinder kit die bij de fabrizi evolution uitlaat hoort en zou volgens fabrizi zelfs snelheden van 115km moeten kunnen halen.

ZIRRI CILINDERS

43mm Zirri




Prestaties – Koppel cilinder met genoeg potentie om ook leuk toeren te draaien.
Kwaliteit – Redelijk netjes
Bijzonderheden – Geen.

46mm Zirri


Prestaties – Echt koppel monster.
Kwaliteit – Redelijk.
Bijzonderheden – Geen.

46mm Zirri Giet



Presties – Onbekend maar dit zal zeker niet slecht wezen.
Kwaliteit – Erg matig.(maar tenmiste wel eigen maak ipv een eurocilindro rip van hierboven)
Bijzonderheden – Geen

ZETA CILINDERS

43mm Zeta



Prestaties – Niet echt bekend, maar gezien de forse uitlaatpoort vast niet verkeerd.
Kwaliteit – Erg netjes.
Bijzonderheden – Brede koelribben.

43mm Zeta



Prestaties – Niet bekend maar hij oogt als midrange, dus veel koppel en wel redelijk toeren.
Kwaliteit – Vrij brak
Bijzonderheden – Geen

SPECIALS AND ONE MAKE CILINDERS

Axwin

38mm Axwin



Prestaties – Zelfde als een 50 orgineel.
Kwaliteit – Redelijk.
Bijzonderheden – Alu.

Styl

38mm styl



Prestaties – Zelfde als 50 orgineel
Kwaliteit – Iets beter als de axwin van hierboven.
Bijzonderheden – Alu

Eurocylinder

38mm Eurocylinder


Prestaties – Niet bekend, maar ziet er wel veel belovend uit qua poorterij.
Kwaliteit – Slecht veel bramen en ongelijke poorten.
Bijzonderheden – Geen.

Mec Eur

41mm Mec Eur




Presties – Onbekend maar ze zullen zeker niet verkeerd wezen.
Kwaliteit – Vrij netjes.
Bijzonderheden – Ingekorte uitlaat flens.

Autisa

43mm Autisa



Prestaties – Echt koppel monster.
Kwaliteit – In 1 woord top.
Bijzonderheden – Als enige vespa cilinder een stalen binnenkern.

Torianni

42mm Torianni


Prestaties – Onbekend, maar zeker niet langzaam.
Kwaliteit – Redelijk.
Bijzonderheden – Geen.

Motoristice Milanese

38mm Motoristica Milanese


Prestaties – Onbekend maar lijkt een midrange cilindertje, dus met veel koppel en toeren wanneer het nodig is.
Kwaliteit – Redelijk.
Bijzonderheden – Geen.

42mm Motoristica Milanese



Prestaties – Is een bigbore versie van de 38mm versie, dus nog wat meer koppel.
Kwaliteit – Vreemd genoeg een stuk beter dan de 38mm versie.
Bijzonderheden – Geen.

43mm Biturbo Membraan Cilinder






Prestaties – Niet echt bekend maar hij zou wel eens erg snel kunnen wezen.
Kwaliteit – Om te huilen.(helaas)
Bijzonderheden – Membraan gestuurd op de cilinder en een vlinderpoort.



(50cc Torriani)
Net als bovenstaande Axwin een standaard 50cc in aluminium ipv gietijzer.


(50cc Dr)
Van DR afkomende 50cc. Voor een 50 snel heeft hij erg grote poorten. Wil wel toeren draaien.



(50cc Avionic)
Zeldzame 38,4mm cilinder van Avionic (Proma). Prestaties nog onbekend.


41mm:



(41mm DR)
Vrij eenvoudige 41mm cilinder, met heel behoorlijke prestaties.


(41mm Malossi CDC)
Geen verdere info.



(41mm Malossi Brevettato)
Gietijzeren Malossi 41mm kit. Oude poortmap.



(41mm Alfaerre / AR)
Kopie van de 41mm Polini W-poort cilinder. Een goed alternatief, gezien de Polini cilinder uit productie is genomen.



(43mm Malossi)
Redelijke cilinder. Prijs / prestatie verhouding niet zo goed als je zou verwachten.
Zuiger slijt vrijsnel door zijn afwijkende vorm.



(43mm Malossi DEPS)
Mooie kit, vlinder uitlaatpoort, schroefbare uitlaatflens in 22mm en 27mm.


(43mm Olympia)
Kopie van bovenstaande DR cilinder, prestaties zijn dus gelijk.


(43mm DR Evo)
Op een goed bewerkt carter is dit een snelle cilinder. Veel vermogen over het gehele toerengebied. Vanwege de 2 grote boosterpoorten is het aan te raden om je carter erop aan te passen. Goede trekkracht, topsnelheid en -mits goed behandeld- levensduur.
Let op: dunne uitlaatmond, dus zwak.




(43mm Eurocilindro)
Aluminium cilinder van Eurocilindro. Deze komt niet heel vaak langs in de verkoop. Wordt nieuw allang niet meer gemaakt. Heeft een brede, platte uitlaatpoort en is redelijk op koppel gemaakt. Vrij zeldzame cilinder onderhand.




(43mm Eurocilindro)
Andere variant van de aluminium Eurocilindro, deze heeft een uitschroefbare uitlaatpoort!
Deze lijkt, gezien de uitlaatpoort vorm een stukje hoger en ronder is, de toerendraaier van het duo te zijn.
Nog een stuk zeldzamer als de bovenstaande.



(48mm Simonini)
Is verkrijgbaar in 43mm slag en 46mm slag. Past niet in speedcarters, alleen in de Simonini Engine.
Vreemde cilinder omdat hij eigenlijk alleen maar boosterpoorten heeft.



(nvt cc)
Dit is een cilinderkop, deze komt op je cilinder en zorgt voor de compressie en de verbranding door het centrale bougiegat (links een ciao kop, rechts voor de overige modellen, Citta/Bravo/Si etc.

Ga terug