Wilk1985 perso

Home Forums Mijn brommers Mijn collectie Wilk1985 perso

Dit onderwerp bevat 344 reacties, heeft 54 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Wilk1985 1 week, 4 dagen geleden.

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 345)
  • Gebruiker

Florian
    Moderator

Ziet er goed uit Jos, goeie toerbuffel.

Tot gauw!

AA-T
    Sleutelbeheerder

Lekker dat de brommer weer klaar is :thumb

Vreemd dat het niet helemaal wil lukken met de Athena/Eurocilindro, ik heb hem momenteel ook gemonteerd en haal de 60 makkelijk met dikke tegenwind (en vario).

Voor het monteren heb ik o.a. een beetje zitten kijken naar de squishwaarde, die was in mijn geval juist perfect zonder voetpakking. In tegenstelling tot jou heb ik dan ook de dunst mogelijke pakking gebruikt.

Edit:
    Verplaats je topic naar ‘mijn collectie’.

Wilk1985
    Moderator

Bedankt voor het meedenken, ik heb vandaag weer het een en ander zitten proberen. Ik had er in eerste instantie al een hele dunne pakking tussen zitten aangezien ik dit al ergens gelezen had, maar aangezien dat niet tot het gewenste resultaat leidde heb ik het maar eens met een dikke geprobeerd. Ondertussen zit er weer een nette dunne pakking tussen.

View post on imgur.com

Knippen snijen en prikken πŸ™‚

Verder heb ik nagekeken of de uitlaat niet dicht zat maar veel verdere opties heb ik even niet. Ik rij nu met een 70 poelie, ik zou eventueel nog wel naar een 65 kunnen gaan maar dan kom ik geen heuvels meer op en aangezien het hier aan de kust vrijwel altijd keihard waait is dat ook geen optie.

Wellicht dat ik het carter toch maar wat ga bewerken hoewel ik dat eigenlijk niet wilde doen aangezien dit zo’n mooi maagdelijk blokje is.

We gaan het zien πŸ™‚

AA-T
    Sleutelbeheerder

Carter heb ik inderdaad wel bewerkt, spoelpoorten doorgetrokken met 13mm inlaat. Het betreft een kick carter dus het inlaatvlak heb ik niet bewerkt.

Verder heb ik nog wel de zuiger bewerkt, die voedde maarliefst 1,5 van de 4 kleine poorten niet. Evenals dat de inhamen niet mooi aansloten.

De 50 Athena heeft een dik hemd, vroeger heb ik de spoelpoorten doorgetrokken in dat hemd in plaats van het carter. Op die manier zou je je carter kunnen sparen..

Ohjah, ik rij zonder koppakking..

Edit: foto’s van de aangepaste zuiger, van het hemd heb ik geen foto’s kunnen vinden.

Wilk1985
    Moderator

Avond, tijd voor weer een update.

Wat AA-T zegt klopt helemaal, zie onderstaand:

View post on imgur.com

Ik heb de poorten ook maar doorgetrokken en dat had een miniem effect op de trekkracht. Nou is ieder minimaal effect in de trekkracht welkom bij deze cilinder dus ik ben er blij mee πŸ™‚ Koppakking had ik al niet meer gemonteerd, dat scheelt overigens ook wel wat inderdaad.

Fototje nog van mijn aangepaste zuiger:

View post on imgur.com

Nou heb ik nog iets anders geinigs, isolatietape voor de uitlaat. Aangezien die Proma echt een mega pest herrie maakt en ik de relatie met mijn buren belangrijk vindt moest ik iets doen, zie hier πŸ™‚

View post on imgur.com

View post on imgur.com

Monteren is echt een rotklus, zolang de uitlaat breder wordt werkt het wel maar als hij weer smaller wordt gaat het steeds schuiven en moet je dus veel klemmen gebruiken. Het effect is zeker wel merkbaar, geluid wordt een stuk doffer en he thele schelle is grotendeels weg. Ik had 11 meter nodig en was er ongeveer 14 euro aan kwijt.

Nog maar een plaatje van de Citta dan, ik hou er zo van.

View post on imgur.com

Top ligt nog steeds rond de 60, ik heb nog wel een plannetje om er nog meer uit te peuteren dus dat wordt nog vervolgd.

Verder heb ik nog wat creatiefs gemaakt voor de liefhebbers van filmpjes, ik heb wat zitten experimenteren met camerahoeken etc. Ook geeft dit filmpje een mooi inzicht in het toeren verloop van de Euro 50. Zie:

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door Wilk1985.

Florian
    Moderator

Goeie update weer Jos.

Die isolatietape/band, is dat ook te verkrijgen in het zwart?

speedbuxy
    Bijdrager

Vind hem in het filmpje best nog lekker pittig overkomen:thumb

Martino
    Bijdrager

Dit is toch wel een beetje hoe een snelle 50cc zal moeten rijden zolang je dat maar uit filmpjes kan herleiden. Onderin is het gewoon even wat minder krachtig, maar wil de cilinder best toeren draaien.
    zo rond de 60 op top is een mooie topsnelheid waar je best tevreden mee kunt zijn.

@ Florian; Die isolatieband is in heel veel verschillende kleuren te krijgen ook in het zwart.

zevenenergie
    Bijdrager

Hij loopt lekker.
    En leuk om een filmpje te zien waar van ik de omgeving herken :thumb
    En dat niet alleen,Β  ook de tekst er bij maakt het kijken prettigΒ  πŸ’‘

Als je haar maar goed zit. Alles ist egal wenn deine Haare gut sind.
    Mijn knutsel perso.

Wilk1985
    Moderator

Ik heb onderstaande gebruikt, 10 meter had ik nodig. Inderdaad in veel kleuren te bestellen.

https://www.aliexpress.com/item/ZS-MOTOS-5M-10M-15M-Thermal-Exhaust-Header-Pipe-Tape-Heat-Insulating-Wrap-Tape-Fireproof-Cloth/32824657146.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.56764c4duaHHdm

Het wikkelen is makkelijker als de breedte toeneemt, maar als je voorbij de belly bent is het lastig om het strak te houden. Dus de kunst is om eerst vanaf de uitlaatpunt tot het middelpunt van de belly te wikkelen, dan stop je met wikkelen en knip je het af. Vervolgens ga je vanaf de demper omhoog wikkelen en dan is het wel te doen. Overigens was dat geniale idee nog niet in mij opgekomen toen ik het filmpje maakte dus daar is het ook nog niet op te zien/horen maar dat werkt wel een stuk beter πŸ™‚

AA-T
    Sleutelbeheerder

Leuk filmpje :thumb

Ik heb diezelfde isolatieband eens gebruikt om het spruitstuk van de (auto) uitlaat. Inderdaad een rit karwei om aan te brengen. Handschoenen zijn ook zeker aan te raden (jeukspul).
    Als je de band eerst vochtig maakt schijnt het makkelijker te zijn om aan te brengen. Zelf kwam ik die tip uiteraard pas nadien tegen dus heb het niet geprobeerd.

Na verloop van tijd was het wel helemaal uitgehard, bros en viel er bij het minste geringste aan contact vanaf. Maar je moet er toch minimaal wel 1-2 jaar mee vooruit kunnen voor dat gebeurt.

Hou wel even goed in de peiling dat de band niet vol komt te zitten met olie en dergelijke troep. Het is wel eens voorgekomen dat die combinatie vlam vatte.

Wilk1985
    Moderator

Nog maar een kleine update:

Het snor frame is ook eindelijk gecoat, dit had ik eigenlijk meteen moeten doen toen ik 16 was want sinds 2002 heb ik dit frame een keer of 4/5 gespoten :):) Maar goed wie kan er in de toekomst kijken?

Nu voor de laatste keer gecoat, voorlopig bevalt het bromframe me nog perfect want zonder zorgen flink gas erop geven is gewoon lekker. Ik rij met een vrij lichte jethelm die totaal niet stoort, gewoon gas erop!

Leuk ook dat ik nu beide stickers heb, ik vindt ze allebij tof en kiezen is niet makkelijk πŸ˜€

Ik heb verder geen plannen voor dit frame, mocht ik het brommen ooit een keer zat zijn hang ik het snorframe er weer onder. Kraan etc etc is al gemonteerd dus zoveel werk is dat dan niet.

Ik heb het uitlaattape nog een keer strak gemonteerd en het dempt nu echt heel lekker, ik denk dat het wel 50% scheelt, aanrader dus.

Voor de liefhebber nog een filmpje, komt dat horen:

AA-T
    Sleutelbeheerder

NIce :thumb dat is weer een mooi fris frame! Succes met de opbouw.

Martino
    Bijdrager

Mooi dat de optie om weer te kunnen snorren nu ook aanwezig is. Hoe staat het uberhaupt met jou brommerpark, heb je nog een Si of Ciao? Ik moet trouwens zeggen dat je zelfs op een filmpje kan horen dat hij anders klinkt. Dit zal dus in in de praktijk nog wel eens beter kunnen klinken. πŸ˜€

Wilk1985
    Moderator

Qua geluid is het echt een groot verschil, het is wel een beetje te horen als je het filmpje van de vorige update er bij pakt.

Qua brommerpark heb ik op dit moment mijn Citta en mijn Ciao en dat bevalt prima. De Ciao voor de oldtimertourtjes en om af en toe wat in de buurt mee te rijden, de Citta voor de wat langere afstanden en ook zeker met het oog op een vc.nl toertje in de nabije toekomst.

3 jaar geleden had ik 5 brommers op kenteken en 3 zonder, ik moet zeggen dat ik op zich wel genoeg heb aan 2 hele nette op kenteken maar er is 1 ding dat ik toch ooit nog een keer wil realiseren en dat is een compleet originele Kinetic op kenteken en uiteraard in rood-zwart. En dat gaat er zeker ooit nog eens van komen als ik wat meer ruimte heb.

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 345)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.