Alrik's Ciao special

Home Forums Mijn brommers Projecten Alrik's Ciao special

Dit onderwerp bevat 106 reacties, heeft 26 stemmen, en is het laatst gewijzigd door speedbuxy 2 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 107)
  • Gebruiker
  • #284340

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2076

    Na enige tijd afwezig te zijn geweest op het forum, valt er eindelijk weer wat te melden.
    Mijn huidige ciao ligt helemaal uit elkaar en gaat een opknapbeurtje krijgen.

    Voordat ik hem uit elkaar heb getrokken heb ik natuurlijk nog wel een paar foto’s gemaakt:

    De setup is nog als volgt:
    – 43mm Creco
    – Standaard kickstart
    – 13/13
    – Leo sigaar
    – 67km/u (op de bordjes langs de weg)

    Plannen:
    – Voorvork vervangen voor een citta voorvork.
    – Brommer verven (bleu santorin).
    – Velgen verven en opnieuw spaken (wit 9016).
    – Terug naar een standaard snelheid (max 35km/u).

    De kleurstelling is gebaseerd op mijn auto welke ook blue santorin is met witte velgen.

    Tot op heden:
    Ligt de brommer dus helemaal uit elkaar en ben ik voorzichtig begonnen.
    Zo heb ik de citta voorvork ontdaan van 7 lagen verf en het stuurslot dat op de kroonplaat zit eraf geslepen. Deze was al een beetje afgebroken en heeft op de ciao verder toch geen nut.


    De overgebleven “deuken” moeten nog even opgevuld worden met plamuur en dan is de voorvork weer mooi strak.

    Verder was uiteraard het sleuteltje kwijt van het stuurslot dat in de ciao zat. Aangezien ik hier toch weer graag een nieuw slot in zet moest het oude slot eruit. In het verleden heb ik 1 keer eerder een stuurslot verwijderd door deze uit te boren, en dat was geen pretje!
    Zodoende heb ik dus een poging gedaan het slot eruit te breken, en je raad het nooit.. Letterlijk binnen 1 minuut had ik het hele slot eruit, dat ging zo makkelijk dat ik er maar gelijk een how-to van heb gemaakt (link).

    Tot zo ver het project, de volgende stap is het frame op de citta voorvork aan te passen.

    #494609

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3418

    Leuke Ciao en plannen! Mooi idee om je Ciao aan te passen aan je auto, dat is een stuk makkelijker als andersom :D.

    Succes met de opbouw ik volg t met plezier.

    #494625

    AC RACING
    Moderator
    Berichten: 1478

    Eindelijk is het koppel AlexAlrikTuning kortom AA-T weer compleet op het forum.
    Keep up the good work!

    #494627

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 6413

    Het is alwel even geleden maar heb je nog wel eens op dit Ciaotje zien rijden door de stad.

    Ik moet wel lachen om het woord verven. Mijn associatie is dat je met een kwast bezig gaat.:D
    Wel grappig dat je de spaakvelgen wit maakt. Dit zie je toch niet alledaags.

    #494638

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2076

    Bedankt heren, en maak je geen zorgen over die kwast 😉

    Update:
    Vandaag het citta kroonstuk passend gemaakt.

    Er moest behoorlijk wat af bij mij, ik heb er in totaal 23mm afgeslepen en ben daarna nog aan het vijlen geweest. Zo heeft de “ciao-stuurstop” ook plaats moeten maken en is het maar goed geweest dat ik het stuurslot op de kroonplaat eerder al had verwijderd. Gelukkig past het kapje nog wel net. 🙂

    #494639

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1030

    Goed bezig!, ik hou je perso in de gaten!:thumb

    #494524

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2076

    Update:
    Vandaag niet een hele spannende klusdag, maar toch zeker weer verder gekomen.
    Het was wel een dag van de vijl, zo heb ik het volgende onder handen genomen:
    – Sleuf voor de bevestiging van de uitlaat verlengt.
    – Gat voor de kickstart vergroot zodat het beter past.
    – Rare beugeltje (dat altijd mijn benzinefilter in de weg zit) verwijderd.
    – Scherpe hoekjes, las-spetters e.d. verwijderd.

    Allemaal niet echt foto waardig maar wel nodig.
    Ook niet heel spannend, maar in dit geval wel een foto.

    Ik heb het citta kroonstuk aangepast zodat het stuurslot van mijn ciao nu ook echt werkt op deze voorvork. Als het stuur nu op slot staat blokkeert hij ook gedeeltelijk de benzinedop en is deze dus niet meer te openen.

    #494652

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 848

    Ook weer lekker bezig geweest :thumb

    Ik hou wel die van kleine details zoals je stuutslot dat weer gaat werken.
    De kleine dingen maken het toch echt af als je straks klaar bent.

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #494654

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 1615

    Hey Alrik :lol

    Zo te zien een paar gezonde aanpassingen :thumb Maak er wat moois van !

    Tickling Barn -->
    #491942

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6226

    Nice Alrik! De snelheid is ook netjes voor zo’n cilindertje.
    Ben benieuwd naar het totaalplaatje :bier

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #453589

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2076

    Bedankt jongens, we gaan er inderdaad wat moois van maken 😀

    Update:
    In de tussentijd is er weer aardig wat gebeurd, al lijkt het best weinig.
    Afgelopen tijd ben ik voornamelijk met de spatborden bezig geweest, en deze hadden nog al wat roestschade, met name het achterspatbord heeft aardig te lijden gehad.

    Op de foto is de roest al verwijderd en staat het spatbord in de “stop roest” maar de schade is duidelijk. Het kabelgootje heb ik dan ook volledig hersteld met polyestermatten om daarna de binnenkant van het buisje te behandelen met zinkspray. Naar mijn verwachting kan dit er weer vele jaren tegenaan!

    Tezamen met het achterspatbord ben ik ook bezig gegaan met het voorspatbord. Ik moest alleen nog wat bedenken om een ciao spatbord op een cittavoorvork te monteren. Gelukkig kwam ik na een korte zoekactie dit spatbord tegen.

    De verkoper deed overkomen dat het om een smal ciao-spatbord ging, maar dat viel in vergelijking nog al tegen.

    Zodoende heb ik de keuze gemaakt om van twee spatborden ÊÊn passend spatbord te maken, maar dat was wel wat werk!


    Eerst heb ik alle verf en het ciao-montage-beugeltje verwijderd.

    Daarna ben ik pak en beet een dag bezig geweest met het verwijderen en isoleren van de roest.

    Om daarna achter alle gaten een polyestermatje te plakken en dicht te smeren met plamuur.

    Het chromen spatbord heeft daarna als donor gefungeerd maar dat zat helaas een beetje tegen. De beugeltjes pasten namelijk niet op het smalle ciao-spatbord en moesten volledig opnieuw in vorm gebracht worden. Letterlijk een dag hameren later (en een buurman die zijn muziek steeds maar weer harder zette, vreemd… :D) was ik eindelijk tevreden over de pasvorm.

    Tot zover de update.

    #493531

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10931

    Ziet er weer pico bello uit Alrik 😉

    #491036

    Waarom?

    Het lijkt misschien mee te vallen maar begrijp dat juist in deze klussen veel tijd gaat zitten.. Lijkt haast een restauratie project zoals je het aanpakt, goed bezig:thumb

    #494660

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2076

    Je slaat de spijker op de kop “Waarom?”!
    De inzet is in ieder geval dat de brommer de rest van mn leven mee gaat. 🙂

    #425794

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 1615

    Zie ook mooie alu-ringen waar de extra vorkveren netjes tussen passen, word vast een lekker stug voorvorkje :thumb

    Tickling Barn -->
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 107)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.