Martino

  • Martino reageerde in het onderwerp Model/bouwjaar? in het forum Website 1 week geleden

    Dit volgende topic is in jou geval zeer geschikt om je bouwjaar/type te achterhalen.

    Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

    En hier een handige lijst.

  • Je zal via Piaggio after sales een bewijs kunnen aanvragen, maar deze kost al een paar jaar wat centen en wordt steeds duurder ook. Het voordeel bij een Mix is dat er een bouwjaar kan staan in een aantal onderdelen. In de remhevels, olietankje, wielen etc.

    En als ik mij niet vergis zal je bij de RDW je bouwjaar juist in de administratie moeten…[Lees meer]

  • Dit klopt niet, het frame is een Ciao Mix brom versie uit 1997.

  • Danwel in een persoonlijk topic en hebben we hier ook een ander topic voor.
    Post hier je framenummer en kunnen we je bouwjaar achterhalen. Het doet mij vermoeden dat het een Ciao Mix is welke tussen 1996 en 1999 werden gemaakt. Framenummer zapc03???????????

  • Martino reageerde in het onderwerp Berini ontsteking in het forum Elektrisch 1 maand, 1 week geleden

    Dan zit je wel gewoon in de goede richting, Je monteerd géén condensator!

  • Ik heb nog deze nieuwe MecEur p10 krukas liggen, deze zijn standard getimed, maar nog perfect om aan te passen naar jou wensen. Ik begrijp dat je dit icm een SE wil gaan gebruiken? Ik kan van het weekend de gradenschijf en een SE er wel bijpakken om eens te kijken wat de timingen zijn.

    MecEur krukas 1
    MecEur krukas 2
    MecEur krukas 3

  • Martino reageerde in het onderwerp Bouwjaar Vespa Gilera Citta in het forum Website 1 maand, 3 weken geleden

    Nou gaat jou vraag niet over de website, maar zal je veel info in dit topic kunnen vinden.
    Piaggio aftersales vraagt idd een hoop geld voor deze informatie, maar klopt het wel dat ze niet verder kunnen zoeken dan 2000 betreft de Citta. Omdat ze alleen de nieuwste types kunnen achterhalen welke beginnen met een ZAPC framenummer en deze werden in…[Lees meer]

  • Martino reageerde in het onderwerp Athena 50cc doet raar in het forum Motorisch 3 maanden, 1 week geleden

    Heb je ook rekening gehouden met een juiste montage van de cilinder? Zie ook de laatste berichten hier. Toch zal dit niet direct aan je cilinder liggen, het klinkt ook gewoon als een probleem in de ontsteking. Ik verdenk nog steeds je spoelen en de draden hiervan. Een andere cilinder erop zetten en de problemen niet hebben kan, gezien de andere…[Lees meer]

  • Martino reageerde in het onderwerp Athena 50cc doet raar in het forum Motorisch 3 maanden, 1 week geleden

    Naar mijn mening lijkt dit toch iets met de ontsteking te zijn. Je schrijft dat je de hele kabelboom hebt vervangen, maar ook de kabels van je spoelen blok? Maar ook een lekke of foute keerring kan voor rare problemen als de jouwe zorgen.

    Zo te horen is hij erg tam en de sproeier kan wel wat kleiner.

  • Dit topic doet mij denken aan deze tijd topic Dat er 300 van zijn gemaakt geldt voor het type Superbravo Redskins thema. Het 2 of 3 speed systeem heeft onder meerdere type Superbravo’s en Bravo’s gezeten. Er zijn er maar weinig met een NL-type goedkeuringsnummer en de meeste in NL komen dan ook uit het buitenland. Helaas heeft bovenstaand topic…[Lees meer]

  • Martino reageerde in het onderwerp vliegwiel raar gewicht? in het forum Website 3 maanden, 1 week geleden

    Contactpunt vliegwielen zijn er gewoon in verschillende gewichten van ongeveer 700 tot 1300 gram.
    Elektronische vliegwielen zijn wat zwaarder en zitten rond de 1300 gram.

    Maar wat heeft dit topic met de website te maken?

  • Martino reageerde in het onderwerp Diameter uitlaataansluiting in het forum Website 3 maanden, 2 weken geleden

    Dit topic heeft dan niks met de website te maken.
    De maat uitlaatflens kan je opmeten met een schuifmaat. Uitlaat er even af halen en opmeten.
    Je hebt niks aan het kenteken of nieuw oud type, er kan al van alles met deze brommer gebeurt zijn waardoor je gewoon zeker wilt zijn van de maat uitlaatflens door deze op te meten.

  • Martino reageerde in het onderwerp ciao speed engine vragen in het forum Motorisch 3 maanden, 3 weken geleden

    Een originele krukas van Piaggio is een prima keuze, maar ook de Mazzucchelli’s zijn een prima keuze.
    Dan spreek je over het aanpassen van de inlaattijd van de krukas, maar gaan koppel en hoogtoerig hierin niet goed samen. Pas je de krukas zo aan dat hij op hoge rpm zijn vermogen ondersteund, verlies je dit zeker in andere met name lagere…[Lees meer]

  • Martino reageerde in het onderwerp 38,4mm Athena alu (50cc) in het forum Cilinders 3 maanden, 3 weken geleden

    Wel een bekend probleem, maar niet zozeer van de 38,4mm Athena. Andere cilinders kunnen hier ook last van hebben. Het probleem zit hem in de carters en is simpel opgelost. Ik zal ook even wat plaatjes plaatsen.

    Probleem
    Carter Athena 1

    Geen probleem.
    Carter Athena 2

    Verschil carters.
    Carters Athena 2

    Zoals je kunt zien op de eerste foto dat de koelvin op het carter rust. De tweede foto…[Lees meer]

  • Beide opties passen tussen een Ciao frame. Zo heb ik ervaring met de SHA en PHBG carburateurs. De Polini cp carbjes nooit geprobeerd, maar deze zijn ook redelijk klein en zal vast wel lukken. Luchtfilters passen helaas niet goed meer en bij de PHBG had ik er een panty overheen.

    Qua grootte van de carburateur, zal je je moeten afvragen of groter…[Lees meer]

  • Wat sowieso opvalt is dat niet alle documentatie danwel bij Malossi of Polini ook klopt. Ik vind het op zijn minst opmerkelijk dat de handleiding van de Polini carters een Malossi krukas op de foto’s laat zien terwijl ze nu toch ook echt een eigen krukas hebben. Polini heeft dus wel degelijk een uitlaatpoort met 2 boosterpoortjes en niet de deps…[Lees meer]

  • Malossi MP-one Polini 4p For Race
    Zo bedoel je dan? Net niet plug and play.
    Malossi levert de MP-one met 3x m7 tapeindes. De Polini 4p For Race cilinder heeft alle gaten voor m6. Ik heb voor de foto de tapeindes van de Polini carters gebruikt. De bovenste 2 tapeindes zitten hierbij dus los en zul je van M7 naar M6 nodig hebben of de gaten van de Polini cilinder wat groter boren.…[Lees meer]

  • Idd een mooi stel foto’s, vraag mij alleen af of ze de uitlaten van Polini wel in productie gaan nemen?
    Ook valt mij op dat ze op de Ciao niet de bijhorende filter hebben gemonteerd welke wel bij de Si het geval is, Polini heeft de Si motorschermen mooi pas gemaakt en zie je de luchtfilter niet.

    Jammer dat Pinasco niet al hun nieuwe producten…[Lees meer]

  • Graag toch een foto van de cilinder en dan vooral van je spoelkanalen? Het lijkt aan de schade of er een stukje door je rechterspoelkanaal in je cilinder is langs geweest. Daar de schade op de zuiger precies daar bevindt. Schade is overigens wel vrij klein en je zal deze zuiger wel kunnen herstellen. Ik heb meerdere zuigers met grotere…[Lees meer]

  • Helaas komt dit idd vaker voor. Een mooie kauwgombende kan het zo worden. Laatst nog eens een stuk gereden zonder problemen. Na 2 uur weer proberen starten, maar gaf geen kick meer. Bleek ook kortsluiting in de bekabeling te zijn. Zonder dat het zich aan kondigt! Er zit niks anders op dan de kabels op nieuw te solderen.

  • Meer laden