Martino

  • Belangrijk is ook om te weten welke diameter uitlaatflens je hebt? En ik zal toch echt een Si versie zoeken. Deze zijn er genoeg te vinden overigens. Ik heb bij de Sito uitlaten de artikelnummers vermeld en helpt je beter zoeken.

    Van iets sneller naar snelst:
    -Sito Brom art.0241
    -Sito Rotondo  art.0246
    -Proma Citypower
    -Sito+ art.0249
    -Giannelli…[Lees meer]

  • Martino reageerde in het onderwerp Nick’s perso in het forum Projecten 1 uur, 33 minuten geleden

    Zo deze is echt heel zuur, maar denk niet dat dit met koelproblemen heeft te maken. Het lijkt inderdaad of de veer is gaan happen. Het viel mij al op dat de cilinder niet heel netjes is afgewerkt en zoals speedbuxy al aangeeft zal ik alle poortjes en niet alleen de uitlaatpoort bevels geven. De uitlaatpoort lijkt al erg breed en zal wel eens aan…[Lees meer]

  • Martino reageerde in het onderwerp Eurocilindro LC Monteren in het forum Motorisch 8 uren, 40 minuten geleden

    De watergekoelde cilinderkop van Eurocilindro is eigenlijk hetzelfde als elke andere cilinderkop en deze vervangt als het ware de oude kop. De radiator heeft normaal gesproken nog 2 bevestigingsbeugels van plaatstaal, maar deze komen niet goed uit zodat je de radiator onder de tank kunt monteren. Je zal dus zelf passende beugeltjes moeten…[Lees meer]

  • De uitlaat onder jou Citta is wel degelijk een sneller type en dus niet origineel.
    De carburateur is ook niet origineel wanneer er een 13/13 onder hangt. Standaard komt deze met een sproeier 66 en icm een wat meer open filter zal deze voor een 43mm cilinder prima zijn. Alleen gok ik dat je nog een originele cilinder hebt?

    Ik weet niet hoe jou…[Lees meer]

  • Martino reageerde in het onderwerp SX3’s Ciao perso [English] in het forum Projecten 1 week, 3 dagen geleden

    Nice work when you have these tools. I reckon you will higher the whole cylinder to get your desired squish? This will also means your inlet and exhaust duration will be longer. I’m interested to see what your results will be?

  • Heb je toevallig de aantrap-as die bij de brug hoort ook nog?

  • Gelukkig wat meer info, naar ik begreep dat deze wellicht niet door zal gaan dit jaar. Het is toch een mooie traditie de VCM welke in onze hobby van tradities en nostalgie niet mag ontbreken. Ik was met een andere user al bezig om zelf iets op touw te zetten hier in Grunn en vinden dat we zoiets moois in stand moeten blijven houden.

    Een slaapplek…[Lees meer]

  • Martino reageerde in het onderwerp SX3’s Ciao perso [English] in het forum Projecten 1 week, 5 dagen geleden

    Definitely this head should be the one for bigger bore cylinders, but also not 46mm. Actually more like 44mm at maximum. Strange it says on your package the right Polini art.code. which is indeed 211.0226 for the smaller bore cylinders. You’r sure the sparkplug and squishband is offcentre? By the looks of the carbon deposit, yes it does, but i…[Lees meer]

  • Martino reageerde in het onderwerp Blok tikt (Natte zuiger) in het forum Motorisch 1 week, 5 dagen geleden

    Met andere woorden je gebruikt een oude krukas met zogenoemde bronzen bus en dus geen naaldlager? Mijn ervaring is dat deze bronzen bussen snel uitlsijten en de complete krukassen vaak door de leeftijd niet heel geschikt meer zijn. Wellicht slim te gaan kijken naar een krukas welke wel een naaldlager gebruikt .

    Verder valt mij op dat je een…[Lees meer]

  • Al tussen de documenten hier op de site gekeken. Daar zijn al heel wat digitale folders, catalogussen etc te vinden.

  • Ik kan je helaas niet helpen aan een nieuwe complete set van de M&F zij-inlaat, maar bedoel je niet gewoon 1 klep membraan? Ik ken geen versies met 2 kleppen of lijkt dit wellicht zo door het spijltje welke je gewoon weg kunt halen voor een betere doorstroom.

  • Martino reageerde in het onderwerp ArvidW’s Projecten in het forum Projecten 3 weken, 3 dagen geleden

    Ligt het aan mij of lees ik over de setup van jou blokje heen? Ik zal nog even hier de grafiek plus data plaatsen zoals deze destijds bij de uitlatentest is geweest.

    Vermogen ten opzichte van rpm.
    GiannelliOriginalPower50cc
    Run Notes: cilinder: 38mm origineel met gevlakte kop
    filter: snor
    Carb: 12/10
    Sproeier:45
    uitlaat: Giannelli Original Power
    Db meter: 95
    Run Date:…
    [Lees meer]

  • Martino reageerde in het onderwerp ArvidW’s Projecten in het forum Projecten 3 weken, 3 dagen geleden

    Ik kan eigenlijk niet voor speedbuxy spreken, maar is het niet een idee om dat specifieke blokje op jou testbank eens te proberen. Ik durf te wedden dat deze na de uitlaattest weer zo in de schuur is gezet. Dan kan je de beide testbanken beter vergelijken.

  • Martino reageerde in het onderwerp ArvidW’s Projecten in het forum Projecten 3 weken, 5 dagen geleden

    Echt heel gaaf dat je dit ook daadwerkelijk realiseert en dat je zo mooi wat data kunt verzamelen. Het zal je vast ook goed doen dat de grafiek lijkt op de uitlaattest en je niet iets vreemd kunt op merken. Ik blijf dit zeker volgen en ben ook benieuwd naar de verschillen tussen bijvoorbeeld alleen een sproeierwissel nu.

  • I shouldn’t worry about the sound beeing a bit metal ticking like. This is typically the Giannelli Original exhaust. With another type of exhaust this will be less. As for the base gasket I will always use my own paper ones. 0.5 thickness. Most of the base gaskets are of a thickness of 0,4 by the way. Jetting will be different for any kind of…[Lees meer]

  • Leuk topic over goedkope Ultrasone reinigers. Ik vind alleen deze grote al snel te klein. Size does matter! En heb daarom wat meer uitgeven voor een apparaat welke ook motorblokjes aankan. Heb het een en ander geexperimenteerd met vloeistof, temperatuur en duur van het badje. Ik kan wel zeggen Tickopur R 33 all the way! Dit heeft voor veel van…[Lees meer]

  • Ondanks de vele pechgevallen ziet het er toch leuk uit en is het stukje Holten naar Nijverdal echt leuk om te rijden. Ik hoop een volgende editie erbij te zijn. En Florian, jij dus eenzelfde gevalletje van loskomend spruitstuk zoals ik afgelopen vcm nog had. Was dit ook eerst nog te merken dat je blokje hoger stationair ging lopen en bij gas los…[Lees meer]

  • Martino reageerde in het onderwerp VCM 2019 in het forum Vespa-Ciao.nl 4 weken, 1 dag geleden

    Ik vind juist de traditie van de VCM in Groningen mooi, tevens een thuiswedstrijd. Ik zal deze lekker zo laten en wanneer er behoefte is voor een meeting in centraal nederland deze ernaast organiseren. Zo had je eerder ook altijd een meeting in Thorn (zuiden van het land).

  • Martino reageerde in het onderwerp VCM 2019 in het forum Vespa-Ciao.nl 4 weken, 1 dag geleden

    Plan B voor mij en dan kan er altijd nog eens een keer plan A uitgevoerd worden.

  • Martino reageerde in het onderwerp Citta langzaam door vario in het forum Vario 1 maand, 1 week geleden

    De standaard vario is op top een stuk langzamer dan een racevario. Je zal wellicht nog wel de bronzen bus wat kunnen vijlen zodoende de snaar wat hoger komt te liggen en idd lijkt mij de gele Malossi drukveer te sterk voor jou setup zodat het bereik niet volledig is.

    Variobus

  • Meer laden