Martino

  • Martino heeft het onderwerp TR: Polini Evolution elek. aangemaakt in het forum Onderdelen aangeboden 29 minuten geleden

    Ik verzamel van alles voor de hobby en mis nog een nieuwe cp versie Polini Evolution carter. Ik heb een nieuwe elektrische versie te ruil welke alleen eens in elkaar gezeten heeft, maar nog geen benzine heeft gezien. Zie ook de foto:

    Polini Evolution Elek

    Ik zoek dus ook alleen een nieuw Evolution carter cp of eventueel een 2e hands kickevo, maar gezien de…[Lees meer]

  • Mooi dat je deze al online hebt gezet, je kan er niet vroeg genoeg bij zijn. Ik ben er ook deze editie weer bij.

  • Martino reageerde in het onderwerp Drukveer te strak?? in het forum Vario 2 uren, 26 minuten geleden

    De gele drukveer van Malossi kan idd te strak zijn wanneer je geen krachtige setup gebruikt. Toch vermoed ik dat wellicht de bronzen bus van je koppeling vast gelopen kan zijn en daardoor de schijven niet tot nauwelijks meer kunnen variƫren. Haal je koppeling eens los en kijk de bronzen bus plus koppeling goed na op schade/slijtage.

  • Martino reageerde in het onderwerp Trekveren polini in het forum Afstellen 1 week, 1 dag geleden

    Zwart zijn ze niet echt, maar de kleurloze of grijze uit het Polini setje zitten tussen de groene en origineel in. Deze zijn 20% sterker waar groen 35% sterker is tov origineel.

  • Martino reageerde in het onderwerp HPI Ontsteking in het forum Elektrisch 1 week, 1 dag geleden

    Beide type HPI ontstekingen zijn niet plug and play op je electrische carters wanneer je dit vraagt. Waarom niet gewoon een Piaggio elektronische ontsteking over zetten? Dit moet geen problemen opleveren zolang je een 2 spoels ontsteking hebt en bij 3 of 4 is een simpele dremelactie voldoende.

  • De pest is dat de Calibrata zoals wij hem kennen, een voor Ciao is bedoeld en daarop zelfs nog wel eens wat pasproblemen kan opleveren. Bij een Si of Citta zal je idd wat moeten gaan passen en meten helaas. Ook hangt de uitlaat wel wat aan de lage kant. Stoeprandjes pakken kan je wel vergeten. Jou low profile bandjes helpen hierbij niet echt mee.…[Lees meer]

  • De Calibrata is absoluut geen overkill. De Simo Calibrata, FM en Giannelli Fire presteren echt heel erg hetzelfde. Hier zal ik nog even een grafiek van de laatste uitlaattest plaatsen. Je ziet dat de Calibrata en FM eenzelfde grafiek scoren op een Polini Evolution + 43mm DR evo. En de veel goedkopere Giannelli fire presteert hetzelfde. Voor de…[Lees meer]

  • Wanneer je een 3 of 4 spoels ontsteking hebt kan je ook een Dremeltool gebruiken om een stukje weg te halen. Dan past de ontsteking weer. Zo heel moeilijk is dit niet.

  • Het is dus een racekrukas van Mazzucchelli en zoals geschreven zit je nog onder de 1,6kg met een elektrisch vliegwiel. Succes met bouwen en een tip houd rekening met de soort ontsteking(aantal spoelen) je monteert. Alleen de 2 spoels ontsteking past of je zal het carter wat moeten bewerken voor 3 of 4 spoelen.

    Ik heb met eenzelfde setup gereden,…[Lees meer]

  • Ik weet idd dat Nuova Mazzucchelli dit advies voor hun volle wangen krukassen(AMT216, AMT206, AMT210, AMT208, AMT212) voert, maar heb deze nog niet bij hun andere krukassen gezien. Dit is omdat de volle wangen zijn gebalanceerd op een lichter vliegwiel. Welk type krukas heb je precies(AMT002, AMT004, AMT118, AMT156)? Ik lees hun advies nog eens…[Lees meer]

  • Een Proma GP kort linksom. Al zal je door de looks er weinig van verwachten. Deze presteert nog best aardig op in ieder geval een originele cilinder.

  • Je weet dat JMPB nog wat verschillende replica stickers te koop heeft? Je zal alleen even goed moeten kijken, de kleuren kloppen niet helemaal met origineel.

  • Een nieuwe dergelijke uitlaat ga je voor deze prijs niet vinden. Wil je goedkoop, maar wel hoge toeren en prestaties zoals de FM uitlaat zal je de Giannelli Fire kunnen aanschaffen.

  • Een Ciao versie is linksom en de Si versie is rechtsom. De 2e uitlaat van boven op de foto gezien en hier nog een foto van deze pijp:
    Proma Cannon Ciao
    Een 2e handse heb ik sowieso niet van de Si versie, maar zal vandaag wel even in mijn klushok gaan kijken. Ik wil voor de nieuwe Cannon 175,- hebben.

    Prijzen van uitlaten zijn de laatste tijd wel omhoog geschoten…[Lees meer]

  • Ik heb nog wel een nieuwe Proma Cannon voor je te koop. Wellicht ook nog wel een 2e hands, maar dan zal ik even moeten zoeken.

    Ik denk dat je niet veel reacties hebt gehad omdat deze pijpjes al niet heel veel voorkomen en daarom ook wel een redelijke prijs voor betaald wordt.

    Het gaat om de Proma Cannon Ciao versie van de foto. (De overige…[Lees meer]

  • Martino reageerde in het onderwerp Dr65 welke drukveer van polini in het forum Vario 2 weken, 4 dagen geleden

    Ik zal de zilveren van Polini monteren. Is deze echt weer zilver of meer donkermetaal achtig? Qua gewichten zal je rond de 5,5 gram uitkomen icm wel een racevario?

    Welke koppeling heb je? Dit naar gelang de soort trekveren. Je uitlaat is er een voor de hoge toeren en wanneer je trekkracht wilt zal je wellicht beter een ander pijpje kunnen monteren.

  • Martino reageerde in het onderwerp MOPARTS RACING (18+) in het forum Webshops 3 weken, 1 dag geleden

    Zo gelijk alle afleveringen gebinched! Ze kijken lekker weg en zo herkenbaar, ruimtegebrek. Dan moeten jullie ook nog een voorraad aanhouden, maar hebben jullie het toch netjes voor elkaar en zeker wat stappen gemaakt in vergelijk met jaren terug. Ik doe hier wel een like :thumb daar ik normaal niet aan subscriben, FB, etc doe.

    Nou maar hopen dat…[Lees meer]

  • Martino reageerde in het onderwerp Malossi Reedvalve opbouwen in het forum Motorisch 3 weken, 1 dag geleden

    Allereerst is dit geen Malossi Reedvalve, maar een Malossi MP welke een reedvalve heeft.

    Zoals je al aangeeft lijkt het carter al een heel leven achter zich te hebben gehad, maar zal er vast nog wel iets van te maken zijn. Ik zie een groter tapeinde voor het spruitstuk. Normaal gaat hier een m6 inbusje in, maar wanneer je het spruitstuk ook wat…[Lees meer]

  • Martino reageerde in het onderwerp Wat voor krukas is dit? in het forum Krukassen 3 weken, 1 dag geleden

    Deze vraag had wel ergens anders gekunt het is nou niet zozeer een review of mening/ervaring van een krukas.

    DMP is geen exact merk, maar meer een label wat ze er op plakken. Deze krukasjes worden doorverkocht onder DMP, RMS, TNT of wat dan ook.

  • mean-machine wrote:

    Martino wrote:
    @mean-machine; Niet verwisselen dus!

    Had ik al begrepen. Sowieso was omwisselen voorlopig niet aan de orde geweest. Ze zitten er nu in en het blokje loopt PRIMA!! Niks uit elkaar halen en lekker laten zitten.

    Idd, wat goed loopt, lekker van af blijven. We rijden wel “Vespa” een volgend probleem ligt om de hoek.

  • Meer laden