Carters en Vespa Engines

Ga terug

Malossi:

Malossi Reed Valve System:



– Gemaakt in 3 verschillende uitvoeringen: normaal, “racing red” en kickstart.
– Gemaakt in 2 verschillende ontstekingstypes: electronisch en contactpunten.
– Wordt standaard geleverd met spruitstuk voor 13/13 Dell’orto.
– Carburateur kit 19mm + spruitstuk is verkrijgbaar.
– Voorzien van een 4 kleps membraan en grote spoelpoort boven in het carter, voor DEPS cilinders.
– Membraan inlaat, het is dus mogelijk een volle wangen krukas te gebruiken voor hogere carterdruk.


Polini:

Polini Speed Engine:



– Gemaakt in 2 verschillende uitvoeringen: normaal en kickstart.
– Gemaakt in 2 verschillende ontstekingstypes: electronisch en contactpunten.
– Afneembaar spruitstuk voor 13/13 Dell’orto.
– Groot inlaatvlak, boosterpoorten voor o.a. Polini cilinders en een carteropening groot genoeg voor cilinders t/m 47mm.

Polini Evolution Engine:


– Gemaakt in 2 verschillende uitvoeringen: normaal en kickstart.
– Gemaakt in 2 verschillende ontstekingstypes: electronisch en contactpunten.
– Speciale 19mm carburateur die vast gemaakt wordt op het carter dmv een klemsysteem.
– 2 kleps membraan.
– Membraan inlaat, het is dus mogelijk een volle wangen krukas te gebruiken voor hogere carterdruk.


Simonini:

Simonini Engine:

– 48mm cilinder, krukasslag 46mm.
– Zij-inlaat systeem met 4 kleps membraan.
– Electronische ontsteking.
– Compleet geleverd met carburateur, Simonini koppelingshuis en uitlaat.

Simonini Engine 2007:





– 47,6mm 4 taps cilinder, krukasslag 46mm.
– Zij-inlaat systeem met 4 kleps membraan.
– Electronische ontsteking met stalen vliegwiel zonder geforceerde koeling.
– Fabrieksopgave 16 pk.
– Wordt compleet geleverd met uitlaat, 21mm carburateur, Simonini koppelingshuis of Malossi vario.

Losse Simonini 2007 carterset:



Mooie carters om zelf een blok mee samen te stellen, het lijkt relatief makkelijk om een binnenrotor ontsteking te realiseren.


Sprocatti:

Sprocatti 3 taps motorblok:

– 48mm cilinder, krukasslag 46mm.
– Membraan inlaat.
– Geschikt voor electronische ontsteking.
– Inclusief 21mm Dell’orto carburateur.

Ook verkrijgbaar in onderstaand 4 taps model:

Sprocatti 4 taps motorblok:


– Watergekoelde 50mm cilinder, krukasslag 46mm.
– Roterend inlaatsysteem met 30mm carburateur.
– Binnenrotor ontsteking.
– Fabrieksopgave 25 pk.
– Geleverd compleet met carburateur en uitlaat.

De carters met roterend inlaatsysteem zijn ook in 3 taps verkrijgbaar.


Zirri:

Zirri Engine:

Ontzettend weinig over bekend helaas. Volgens de tekst bij de afbeelding:

– 125cc.
– 19 pk.
– 13.200 toeren per minuut.
– 150 km/h.
– Membraan inlaat.
– 34mm carburateur.

Ga terug