De knutsels van zevenenergie

Home Forums Perso’s Projecten De knutsels van zevenenergie

Dit onderwerp bevat 396 reacties, heeft 53 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Wilk1985 1 maand, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 397)
  • Gebruiker
  • #284742

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 2615

    Hallo allemaal,
    Vandaag is het zover. Na 3 jaar het forum vervuilt te hebben met mijn off topics en flauwe grappen, begin ik hier mijn knutsel perso.

    Ik had mijn eerste Ciao toen ik 16 was. hij was rood. Ik had hem gekregen van een klas genoot en binnen een maand had ik hem helemaal naar de klote geholpen. Hij was woest en ik schaamde mij dood.

    Dus toen ik 3 jaar geleden een snorfiets nodig had, dacht ik, ik koop een Ciao.

    Dit is hem ik heb er een bak op gemaakt deze foto is ook mijn avatar.

    Mijn voornemen was om die goed te verzorgen om mijn karma te verbeteren.
    En dat is gelukt ik houd nu van Ciao,s en heb in middels 8 kentekens op mijn naam staan.

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #499099

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3691

    Gaaf dat er een perso is, ik ben benieuwd naar meer!

    En dan heb ik het niet over de flauwe grappen maar over foto’s :thumb! Jij komt altijd met verrassingen en ik geniet er vaak van, dus we gaan het zien 😀

    #499105

    Vincent
    Donateur
    Berichten: 647

    Ik ben ook benieuwd naar wat andere brommertjes:D

    Zijn de 8 kentekens ook allemaal ciao’s of zit er nog een vreemde eend in de bijt?

    #499108

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10059

    Mooi dat je een perso gestart bent:thumb
    Ben net zoals Vincent ook wel benieuwd naar die andere dames:D

    #499109

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 2615

    Ik zal binnen kort foto,s plaatsen van de dames.

    Heb het nu een beetje druk.

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #495491

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 2615

    Ik ben bezig geweest een Krukas pers te maken.

    Je kan een werkplaats pers kopen voor 150 euro waar het ook mee gaat. Maar dan gaat het persen schokkerig doordat het frame veert en die persjes zijn te groot voor het mini werkplaatsje dat ik in mijn huis heb.

    Ik heb dus materiaal en een krik gekocht om een heel solide pers te maken waar mee ik soepel en heel precies mee kan persen.

    Het was even door zagen en boren maar dan heb je ook wat.

    Na het knippen lekker plakken.

    Afgelast

    Laagje verf er op.

    Strak in de lak.
    Al vond ik hem in de menie mooier.

    Montage detail.
    De veren zij er voor om de pers weer om hoog te bewegen.

    Ja en daar is hij dan =)
    Een 8 tons krukas pers.

    Natuurlijk ben ik gelijk aan het persen gegaan.
    Hij perst heel soepel zonder maar enig schokje. Dat is bij het in elkaar persen wel zo prettig, omdat je dan heel nauwkeurig kan werken.

    Hier een afgebroken Topracing krukas uit elkaar geperst de drijfstang is nog goed omdat ik er maar weinig KM mee heb kunnen rijden.

    En hier een originele kruk as waar van de lange kruktap helemaal van kapot is.

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #495193

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 797

    Mooi idee maar ook heel netjes gemaakt :thumb Ga je vast veel plezier van hebben want te zien aan het materiaal en de lasverbindingen kan dit gereedschap voorlopig wel mee!

    #495191

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3645

    Mooi gereedschap, keurig!

    #495165

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10059

    Mooi stuk huis vlijt:thumb
    Is z,on top racing krukas toch nog ergens goed voor.

    #492044

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 2615

    @ El Citta, Dank voor de complimenten :thumb, ik denk ook dat ik er een hoop plezier van zal hebben.

    @ Florian, Dank je wel,:thumb Mooi gereedschap is het halve werk en fijn om mee te werken, zeg ik altijd,

    @ Speedbuxy,
    Dank je wel,:thumb zuinigheid en huisvlijt schenkt huizen als kamelen, zeg ik altijd.
    Ik had al eerder de afgebroken kruktap gebruikt om vliegwielen uit te balanceren na het afdraaien.
    Wie wat bewaart die heeft wat.
    Weggooien kan altijd nog.;)

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #495192

    Rick.

    Leuk stukje gereedschap:thumb
    Enige wat ik me afvraag is hoe je die krukas weer mooi(recht) in elkaar gaat krijgen, want uit elkaar halen is makkelijker dan in elkaar zetten.
    Ga je hiervoor klemmen/geleiders fabriceren?

    #497350

    gilera-citta.com
    Bijdrager
    Berichten: 334

    Zo da’s gaaf gedaan :thumb is altijd leuker om iets zelf te maken dan te kopen.

    Unleash My Gilera Citta | Black Edtion
    #492448

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 1743

    Klasse Power tooltje :thumb

    Ga je ook nog een richt bokje maken om de krukassen als ze weer inelkaar zitten perfect uit te lijnen ? zodat ze trillingvrij weer gebruikt kunnen worden ?
    Hoort er eigenlijk bij want dat is waar het allemaal om draait 8)

    TICKLING BARN
    #497833

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 2615

    @ Rick, dank je:thumb
    In elkaar zetten is wat lastiger ja, Ik ga een bokje fabriceren. en dan met een koperen hamer, je weet wel.

    @ Citta2black,
    Dank Je :thumb Zelf iets maken is echt zo gaaf…
    De reacties werken motiverend dat geeft vleugels.

    @Crullie Dank je :thumb

    Ik ben een eenvoudig richt bokje aan het maken.
    Het is de bedoeling om ze minimaal net zo netjes in elkaar te persen als het origineel zat.
    En als het even kan, de naald stil krijgen.
    Maar dat zal niet eenvoudig zijn.

    Hier zijn al wat foto,s van het maak proces.
    Het is al af en de lak staat te drogen, er komt nog een foto aan.
    maar eerst:

    Materiaal

    Vastgehecht

    Gezaagd en gevijld

    Geslepen en afgebraamd

    Gelast

    KLaar

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #499134

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 1743

    Ziet er goed uit, belooft volgens mij een goede benadering :thumb

    Ben je een beetje bekent met de déaxatie van het piston pen gat in de drijfstang ? Er waren drijfstangen ergens te koop met deze aanpassing, zal eens goed gaan zoeken want als het je goed lukt een krukas te persen dan stuur ik je gedéaxeerde drijfstang en kruk als je het goed vind !!

    De redenering is als volgt. De zuiger krijgt het meest op zijn donder bij de arbeidsslag. De zuiger wordt dan het hardst tegen de cilinder wand gedrukt, boven zijde cilinder. Door het pistongat wat naar links te zetten(gezien van de lange as) staat de drijfstang rechter naar beneden en is de druk op de zijwand kleiner en groter op de drijfstang. Dus minder wrijving en meer rendement !!

    Dit is het enige wat ik nog nooit gedaan heb in de tuning om te testen, zou leuk zijn dat nog eens te doen.

    :@

    TICKLING BARN
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 397)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.