Javad's Gila.

Home Forums Perso’s Projecten Javad's Gila.

Dit onderwerp bevat 873 reacties, heeft 100 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Javad 2 jaren, 3 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 874)
  • Gebruiker
  • #284066

    Javad
    Topic starter
    Berichten: 1831

    Hallo, ik ben Javad Venema.
    Ik wilde op mijn 14 al een brommer maar heb het nooit gemogen van mijn ouders.
    Nu ben ik bijna 26 (Nu 36,..lol)Β  en heb ik eindelijk het brommertje wat ik al heel lang wil,
    DE CITTA!

    Eerst 1 uit Friesland gehaald voor 150 piek.
    50 cc, 13.13, 80 poulie std. cart. strd luchtfilter. city power.
    Hij reed als een zonnetje, 45 top. Moest een nieuw bandje om remkabeltje en achterlicht aangesloten en klaar was ik.
    Mooi bordeauxrood gespoten,kapjes zwart maar nog niet gelakt. chrome bars eropgezet en toen zag hij er wel strak uit. (hij was eerst origineel rood en blauw met blauw en groene stuurrubbers)
    Had gewoon contactpuntjes maar de vorige eigenaar had een startonderbreker met een knop aan de bobine geinstalleerd. dat was wel handig, knopje in het balhoofd aan en 1 stap wegrijden.

    Maandje later werdtie gejat, 1 dag voor de keuring en verzekering.
    Zie topic gejatte brommers.

    Toen gelijk weer een gehaald uit een dorpje naast datgene waar ik de vorige gekocht had. Beetje brak ding, kromme voorvork, kromme achterbrug, 80 cc cilinder met scheuren en verotte veren en zuiger.80 poulie, 12,10 carbje dellorto,std carter cp’s, standaard snoruitlaatje en af v snaartje,…

    Al met al een oud en rot ding. maar ik had geen zin om verder te zoeken.
    Ik kwam er namelijk pas achter dat het zo’n rotding was toen ik in Friesland aangekomen was na veel geld voor de reis. De bussen staakten en ik kon lekker een taxi bestellen en een ritje van bijna 20 ballen bovenop het pepr dure treinkaartje dokken. 200 piek lichter scheurde ik van friesland naar Groningen in een tijds bestek van 2 uur ofzo. hij reed toen 35 soms 40.

    Thuis kwam ik pas achter alle motorische mankementen maar ik vond het een beetje lullig om 50 piek terug te vragen omdat ik vond dat dat toch eigenlijk mijn eigen schuld was. Had ik mij maar beter voor moeten bereiden en uit moeten zoeken waar ik echt op letten moest, zo heb ik uit eigen domme schuld de meest cruciale dingen over het hoofd gezien. maar wel veel van geleerd.

    Ik heb er ondertussen een 2e hands 50 cctje opgezet, achterbrug rechtgemaakt, nieuwe chromen 28 vering opgezet, beetje kleur gegeven ( er moeten nog wel een aantal laagjes op maar dat komt als ik geld heb om alle verf tegelijk te kopen.)
    Heb treeplankjes van racegaas gemaakt.
    Blok natuurlijk helemaal uit elkaar, schoongemaakt en moet nog gereviseerd worden. Chromebar dr opgezet.

     

    FOTO’S ZIJN VERWIJDERD

     

    Ik heb gister 12 november de 65cc dr evo ontvangen die ik bij JMPB besteld had.
    Die middag de boosterpoorten uitgevijld en per ongeluk een mini gaatje gevijld maar ook weer
    dichtgelijmd met secondenlijm.
    Ik hoop dat het even houdt, morgen kneedbaar staal fixen en dan doe ik het daarmee.
    Gisternacht tot laat bezig geweest en om half 4 zat alles weer in elkaar en zat het blok weer onder de
    brommer. Vanmiddag eindelijk gereden, hij trekt op en door als de malle maar mijn top heb ik nog niet kunnen testen, ik denk dat die rond de 60 ligt, dat ga ik morgen proberen.
    Hij rijdt in elk geval zoals ik al de hele tijd wil, dat slome 40 gesjoemel werd ik een beetje flauw van.
    Ik zal morgen even een linkje naar een filmpje op you tube plaatsen.

    Ik heb ondertussen (anderhalf jaar verder ) heel wat gesleuteld, binnenkort wat nieuwe fotootjes, voor nu even een leuk filmpje van de neon en dashverlichting:

    Nieuw aangezicht!

    met TOP 1:

    Nieuwe velgjes:

    filmpie:

    Variootje:

    Ninja Usine voor 20 piek gekocht, opgelapt want de hele zijkant was plat, ‘deukje’,…
    Gelast en met barbeQ zwart overgespoten bij gebrek aan geld voor blanke lak:

    Heel fijn geluidje.

    Nog wat fotoos van nadat hij gelast was en voor, tijdens en na de behandeling:

    Variokapje mooi blauw:

    Ik heb er een si brug onder gezet, hij is nu veel stabieler en hij zit ook wat lager, veel relaxter vind ik.
    30 cm veren eronder, van een Tomos ofzo weetikhet, voor een 10tje van Sander gekocht.
    Alleen het CDI moet nog in het monoshock gat want die zit het kickpedaal nu in de weg en de kap past zo ook niet.

    Ik heb een 43mm Eurocilindro van Herr Flick gekocht.
    Fijn dingetje, de zuiger heb ik wel even aangepast:

    Voor:

    Na:

    Mijn eerste nieuwe Speedengine voor elec. ontst.

    Blokje in elkaar gezet:

    Pornopijpjes:

    Zo, ik heb de Citta helemaal opgeknapt.

    Alles gecoat incl. velgen standaard en zadelpan.
    Nieuwe onderdelen zoals handvaten, remhevels, alle kappen,zadel + buddy, Kenda bandjes en ventieldopjes.
    Ook heb ik mijn krukje getuned voor de Speedengine en opnieuw laten persen.
    Nieuwe CIF vertanding 1:9,5 in de klok.
    Elec viegwieltje heb ik ook af laten draaien.
    Binnenkort een Dellie 16,5 mm maar dan moet ik wel een langere SI vario snaar vinden want met die carb moet mijn blok erg ver naar voren.

    Ik probeer nu mijn blokje lekker lopend te krijgen,er zit nu een 15 mm Bing carb op maar ik krijg hem niet afgesteld.
    Bij halfgas valt hij opeens weg en pakt hem weer op nadat hij helemaal ingezakt is.
    Ik kan nog net halfgas rijden maar met meer gas krijgt hij te weinig benzine lijkt het.
    Ik heb de gasnaald al in verschillende standen gehad en sproeier 72 en 76 geprobeerd.

    Maargoed, hier een paar foto’s:

    Zo is hij nu met SP, staat m goed.

    15 mm Bing heb ik eraf gehaald, die is niet af te stellen. 13/13 er weer opgezet, nu rijd hij wel goed.
    Binnenkort een Dellortho 16,5 mm halen

    Hiet kun je het aluminium zien wat ik op mijn klein carter heb laten lassen zodat ik de poorten dieper kan maken zonder dat het carter scheurt:

    Hier zie je de poorten die ik in het carter heb gevijld:

    Ik heb nog 2 uitlaatjes voor Martino uitgeklopt en laten lassen, een Simo racing en een Proma gun:

    En deze imitatie Bing 15 mm kreeg ik niet afgesteld, wat een onding:

    Lap tekst update 5 Mei 2010:

    Ik liep de hele tijd tegen hetzelfde probleem aan, de lagerpassing van mijn kleine carter werd steeds te ruim.
    Nu weet ik dat het kwam doordat ik het 3e ophangpunt nooit vastmaakte en dat het blok daardoor scheef in de brug zat.
    Zo kwam er teveel spanning op de lagers en vernaggelde de passingen op de kruk en in het carter.

    Dus nu voor het laats om deze reden een klein carter aangeschaft, die is nu onderweg en komt een dezer dagen aan.
    In de kickkruk laat ik een nieuwe as persen, deze is morgen klaar.

    Ook ontvang ik binnenkort de Leo SP die Fons voor mij in ItaliΓ« besteld heeft, hij is al onderweg.

    Dus ik hoop dat ik dit weekend nog het blok in elkaar kan zetten en de SP eronder kan hangen en dan kan ik weer lekker rijden en ditmaal zonder klachten.

    Ik heb de Limbotour met een DR Evo gereden maar heb ondertussen de Eurocilindro al weer klaar liggen voor het blok.
    Ik meende de 80 dikwijls aangetikt te hebben met de tour maar dat kan ik niet met 100% zekerheid zeggen want mijn teller was stuk (ondertussen werkt alles weer dus de teller ook)
    Ben dus benieuwd wat voor snelheid mijn setupje nu met Euro gaat opleveren πŸ™‚

    Nu heb ik een dikke chromen bel tegen de boetes die rijden zonder bel opleveren maar het plan was een scootertooter
    te monteren want een normale claxon is te zacht.

    Gisteren was ik op de sloop met Eidos om materiaal te verzamelen voor een setje lagertrekkers die we gaan maken.
    En wat kom ik tegen? Jawel een uiteengeropte scooter met daarop heel mooi een dikke claxon.
    Dus die heb ik nu in mijn bezit, deze is luid genoeg en gaat op de brommer.

    Op de sloop te Groningen:

    De accu’s gaan weer onder mijn zadel om de toeter te voorzien van stroom en eventueel weer voor de neon die er weer op komt zodra alles motorisch weer in orde is en ik niks meer te versleutelen heb.

    Zodra alles weer in elkaar zit zal ik een nieuwe update met foto’s maken.

    Update: 15-05-2010

    Het klinkt ongelofelijk maar het is waar; de citta is af, KLAAR!
    Na 2 jaar experimenteren, trial and error, sparen en een hoop gesleutel, presenteer ik:

    Javad’s Gila,

    Ik blijf natuurlijk uitlaatjes afwisselen maar motorisch werkt hij eindelijk helemaal goed.
    De Eurocilindro wil niet lekker lopen dus heb ik nu de getunede Dr Evo erop en dat wil blazen!
    De Leo SP zit er nu op en daar rij ik netjes 75 mee, met de Proma CC ga ik over de 80 heen.

    Nieuwe Leo SP (met dank aan FONS) :

    Wellicht komt de neon er weer op maar dat heeft even geen haast.

    Met Fox clutch:

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #434561

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6931

    Netjes apparaat. Wel weer het eeuwige citta zwart:P maar goed, het ziet er niet slecht uit. Gaas heb je mooi gedaan.

    #434572

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10949

    Mooi cittatje , zet em maar goed op slot in groningen 😐 met al die henkies die citta’s kapen in grunn.

    #434573

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2363

    @edjuh: misschien betekend dat dat zwart heel mooi staat bij een citta:)

    Mooi ding, vooral die motorschermen vind ik gaaf gedaan.

    #434578

    niceVespa
    Bijdrager
    Berichten: 656

    mooie citta en vooral het jaguar-teken vindt er een meesterlijk op staan;)

    GTZ NV

    #434590

    RiPe
    Bijdrager
    Berichten: 812

    heel strak alles :thumb ik zou alleen het achterspatbord inkorten

    #434592

    erikbloemberg

    hansieb :
    😐 met al die henkies die citta’s kapen in grunn.

    hahahhahaahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahasiegerssssssssssss

    #434593

    Javad
    Topic starter
    Berichten: 1831

    erikbloemberg :

    hansieb :
    😐 met al die henkies die citta’s kapen in grunn.

    hahahhahaahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahasiegerssssssssssss

    haha bedankt!

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #434596

    erikbloemberg

    verder wel een net cittatje

    #434819

    Javad
    Topic starter
    Berichten: 1831

    Filmpje van hoe mijn nieuwe cilindertje rijdt: http://nl.youtube.com/watch?v=nn-remu0sZU
    Er moeten nog wel strakkere trekveren in dus als iemand in de buurt van groningen een setje groenen heeft liggen ofzo dan kom ik ze graag ophalen op de brommerd.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #434820

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    lekker blauwe veertjes inzetten hoor πŸ˜‰
    heb ik ook, en is net even wat fijner als groene.
    anders neem je gewoon even een setje en probeer je ze allemaal;)

    #452765

    Javad
    Topic starter
    Berichten: 1831

    Updateje. Beetje opgeknapt, vario erop en binnenkort ee Ninja.
    Di moet ik eerst nog opknappen want er zit een hele dikke deuk in, voor 20 piek gekocht.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #434830

    Svennoow
    Bijdrager
    Berichten: 378

    Hey Javad. Gaan we volgende meeting nog een drag doen ofniet? :lol
    Verder echt een leuk brommertje, loopt prima πŸ™‚

    #438265

    Javad
    Topic starter
    Berichten: 1831

    Zeker weten gaan wij een drag doen, dan blaas ik met een ninja of een andere strakke pijp en dan lekt mijn carter hopelijk niet dus misschien wat meer kans om je pinascootje eruit te trekken πŸ™‚

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #438255

    Svennoow
    Bijdrager
    Berichten: 378

    :duivel Mn boosters zijn doorgeprikt door Richard. Hij trekt nu nog wat harder. Ben benieuwd of je Dr daar tegen op kan. πŸ˜‰ Ik heb er btw ”maar” blauwe polini trekveren inzitten πŸ˜›

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 874)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.