Uitlaten voor Vespa Ciao / Gilera Citta en andere Piaggio brommers

Ga terug

Dit is de uitlaten pagina, hier kun je foto’s en info vinden over de uitlaten beschikbaar voor Vespa Ciao / Gilera Citta / Bravo en andere Piaggio brommers..

Uitlaat
De uitlaat is erg belangrijk voor een brommer
De uitlaat zorgt voor:
– Snelheid
– Trekkracht


Wat de beste keus is ligt maar net aan de onderdelen die je er onder hebt liggen. Zo zijn er uitlaten voor 50 tot en met 100+cc setups. De een geeft weer wat meer trekkracht ( laagtoerige uitlaten ) en er zijn uitlaten die weer vooral voor een hogere topspeed zijn ontworpen. Hieronder zie je enkele uitlaten die het meest gebruikt worden.

PROMA

Proma CC



Prestaties – Niet de best trekkende pijp, maar de boost is daarin tegen legendarisch.
Rollerbank Test – KLIK
Rij Test – KLIK

Proma Canon


Prestaties – Trekt iets sneller op dan de CC maar gaat ook ietsje langzamer op top.
Rollerbank Test – Coming soon
Sound & Acceleratie Test – Coming soon

Proma Replica


Prestaties – Net beneden gemiddeld
Rollerbank Test – KLIK
Rij Test – KLIK

Proma Lowboy

Prestaties – Beetje 50/50 niet echt goed, maar ook niet echt slecht.
Rollerbank Test – Coming soon
Sound & Acceleratie Test – Coming soon

Proma Badsnake (alu demper versie)



Prestaties – Best goed, met wel een leuk boostje.
Rollerbank Test – Coming soon
Sound & Acceleratie Test – Coming soon

Proma Badsnake (Polymer demper versie)



Prestaties – Stukken minder dan de z,n broertje hierboven.(geen boost bv)
Rollerbank Test – Coming soon
Sound & Acceleratie Test – Coming soon

Proma Replica


Prestaties – Bijna gelijk aan de badsnake (alu demper versie)
Rollerbank Test – Coming soon
Sound & Acceleratie Test – Coming soon

Proma Badsnake,s familie foto.

Proma Chrono


Prestaties – Niet eens echt slecht voor z,on klein pijpje.
Rollerbank Test – KLIK
Sound & Acceleratie Test – Coming soon

Proma GP (lange versie)


Prestaties – Niet eens slecht, al zou de looks anders doen vermoeden.
Rollerbank Test – Coming soon
Sound & Acceleratie Test – Coming soon

Proma GP (korte versie)


Prestaties – Waarschijnlijk net zoals z,n broertje hierboven.
Rollerbank Test – Coming soon
Sound & Acceleratie Test – Coming soon

Proma bovenlangs

Prestaties – Niet bekend, maar kon zoals de proma gp,s wel niet eens tegenvallen.
Rollerbank Test – Coming soon
Sound & Acceleratie Test – Coming soon

Proma Fan (black)

Prestaties – Niet bekend (gaat van het voorjaar getest worden)
Rollerbank Test – Coming soon
Sound & Acceleratie Test – Coming soon

Proma Fan (chopper look)

Prestaties – Ook nog niet bekend.
Rollerbank Test – Coming soon
Sound & Acceleratie Test – Coming soon

PROMA/SUMMIT

Summit Low


Prestaties – Deed het op een 43mm polini zeer leuk, maar op een 43mm euro weer zeer min.
Rollerbank Test – KLIK
Sound & Acceleratie Test – Coming soon

Summit Bovenlangs


Prestaties – Deed het bij iedere test tot nog toe erg goed.
Rollerbank Test – KLIK
Sound & Acceleratie Test – Coming soon

GIANELLI

Gianelli Excel


Prestaties – Nog niet bekend
Rollerbank Test – KLIK
Sound & Acceleratie Test – Coming soon

Gianelli Fire



Prestaties – Echt toeren beukertje die zich het beste thuis voelt op vario want met poeli trekt ie onderin amper.
Rollerbank Test – 1KLIK 2KLIK 3KLIK
Sound & Acceleratie Test – Coming soon

Gianelli Mega



Prestaties – Naar horen en zeggen niks mis mee.
Rollerbank Test – 1KLIK 2KLIK
Sound & Acceleratie Test – Coming soon

Gianelli Record



Prestaties – Trekt niet echt geweldig op maar top is verder wel gemiddeld.
Rollerbank Test – KLIK
Sound & Acceleratie Test – Coming soon

Gianelli ??

Prestaties – Onbekend
Rollerbank Test – Coming soon
Rij Test – Coming Soon

LEOVINCE

Leovince HM


Prestaties – Trekt zeer goed op maar leverd daardoor wat in op snelheid.
Rollerbank Test – KLIK
Sound & Acceleratie Test – Coming soon

Leovince Racing

Prestaties – Onbekend
Rollerbank Test – Coming soon
Sound & Acceleratie Test – Coming soon

Leovince Siluro

Prestaties – Erg goed allroud pijpje met een leuke donkere sound.
Rollerbank Test – KLIK
Sound & Acceleratie Test – KLIK

Leovince SP (”sigaar”)


Prestaties – Snelle pijp met orginele looks die zeer goed optrekt en ook wel lang doorgaat op top.
Rollerbank Test – Coming soon
Sound & Acceleratie Test – Coming soon

SIMONINI

Simonini bovenlangs



Prestaties – Nog niet echt goed getest.
Rollerbank Test – Coming soon
Sound & Acceleratie – Coming Soon

Simonini ”Straight”

Prestaties – Goed trekkende pijp met een redelijk sterke boost in het eind gebied.
Rollerbank Test – KLIK
Rij Test – KLIK

FABRIZI

Fabrizi Evolution

Prestaties – Niet echt bekend
Rollerbank Test – Coming soon
Sound & Acceleratie Coming soon

Fabrizi ??


Prestaties – Erg goed trekkende pijp met een leuk boost en top snelheid.
Rollerbank Test – KLIK
Rij Test – KLIK

ZIRRI

Zirri ”Gp”(linksom)


Prestaties – Trekt vrij goed met een heel klein boostje op het eind.
Rollerbank Test – KLIK
Sound & Acceleratie Test – KLIK

Zirri ”Gp”(rechtsom)


Prestaties – Midrange pijp met natuurlijk waanzinge looks.
Rollerbank Test – KLIK
Sound & Accelearatie Test – Coming soon

Zirri ”sigaar”


Prestaties – Ook een allround pijp dus goeie trek kracht en een leuke top speed.
Rollerbank Test – Coming soon.
Sound & Acceleratie Test – Coming soon.

Zirri Silent

Prestaties – Zeer netjes, alleen minder sterk onderin dan je van het model zou vermoeden.
Rollerbank Test – KLIK
Rij Test – KLIK

PAT

Pat Dragster


Prestaties – Niet bekend
Rollerbank Test – Coming Soon
Sound & Accelaratie Coming soon

Pat ”Straight”


Prestaties – Niet geweldig op een 43mm euro verder test coming soon.
Rollerbank Test -Coming soon
Sound & Accelaratie – Coming Soon

FACO

Faco CC


Prestaties – Vrij gemiddeld
Rollerbank Test – KLIK
Sound & Acceleratie – Coming soon

Faco Eagle



Prestaties – Ook vrij gemiddeld zoals z,n broertje de CC
Rollerbank Test – Coming soon
Sound & Acceleratie – Coming soon

SEC

Eco system2




Prestaties – Vrij midrange
Rollerbank Test Coming Soon
Sound & Accelaratie – Coming Soon

SHAFT

Shaft sec system


Prestaties – Niet slecht maar ook niet echt goed dus midrange
Rollerbank Test – Coming soon
Sound & Accelaratie – Coming soon



De Sito + / City power uitlaat (50/60 cc) – Een redelijke uitlaat voor trekkracht, laat niet heel veel toeren toe. Geschikt voor origineel en licht opgevoerde brommers.En het valt niet zo op. Lekker goedkoop. Ze zijn er ook van Proma, Techno, Gianelli en Faco.


Techno circuit (50/70 cc)- Een goedkoop alternatief voor een “snellere” uitlaat, maar toch zijn aanschafprijs niet waard. Hij geeft weinig kracht van onderuit en er is ook nergens een boost te ontdekken. Hij laat wel veel toeren toe, mits je verdere set-up maar krachtig genoeg is om je daar heen te sleuren. Verwacht van deze pijp niet al te veel assistentie. Beter laten liggen dus!


Homoet(50/60 cc) – Bijzonder model, een lekkere stevige uitlaat. Trekt echt goed op en door, maar het houdt eigenlijk ook iets te vroeg weer op. Aanrader voor 50/60 cc, vooral als je de wat zwaardere overbrengingen wilt gebruiken. Ook niet goedkoop, maar wel van een goede kwaliteit(dik staal en goede lak).


Leovince krul (50/60 cc)- Voor leuke trekkracht. Presteert goed van onderuit tot in het middengebied. Niet geschikt voor hoogtoerige set-up. Redelijke prijs, maar roestgevoelig.


Leovinci handmade (50/70 cc) – Onderhand een gewilde uitlaat, net als tien jaar geleden de Leo krul. Presteert zoals je gezien zijn uiterlijk mag verwachten, goed dus. Vanaf stationair is er al power, wat in het middengebied nog eens toeneemt. Gaat alleen niet super hoogtoerig door. Een van de geschiktere uitlaten voor de vario mannen. lak is super.. alleen niet nieuw meer te krijgen helaas.


De polini country uitlaat. Je ziet ze niet veel, waarschijnlijk omdat er genoeg betere alternatieven zijn zoals de leovince krul/ proma cc/citypower.


Polini top one(50/70 cc) – Prima uitlaat , trekt goed en gaat goed lang door. Ook aardig geschikt voor de vario rijders onder ons. Doet het het beste op meerdere cc’s(60+). Vrij prijzig en de bocht is snel kaal (roest).


Polini SP(70/80 cc) – Dit is een zeer hoogtoerige uitlaat. Van trekkracht moet deze uitlaat het niet hebben, maar meer van snelheid. Hij heeft wel een boost in de overgang tussen het middengebeid naar het toptoerental. Jammer van de slechte dempers.


De malossi too bad 22mm (50/70cc). Deze uitlaat is geschikt voor cilinders met een 22mm uitlaatpoort. Redelijk hoogtoerig uitlaatje maar de trekkracht is ook niet slecht.


Malossi Too Bad (70/80 cc) – Dit model heeft een 27mm aansluiting dus past alleen op DEPS cilinders met 27mm uitlaatpoort.
Of natuurlijk een zelfgemaakt uitlaatmondstuk.



Proma Gun – ( 70 cc + ) – Trekt beter dan een proma circuit en gaat ook nog eens harder, goeie vario uitlaat! net als de cannon zeer Orgineel en exclusief je ziet ze amper..!


Proma Cannon (70cc ) – Een waar beest voor je vespa. Speciaal is dat hij links en rechts uitgevoerd is! doet goed op 70cc en meer.. toeren toeren toeren. lijkt erg op Simo racing qua prestaties.


Ninja(60/70/80 cc) –
Een hele hoogtoerige uitlaat, ook goed in combinatie met vario.


Gianelli excel uitlaat, loopt aan de linkerkant van de brommer ipv de normale kant.


De simonini krul. Slechte trekkracht maar redelijk snel. Veel herrie.


Simonini Proline(50/60/70 cc) – Deze uitlaat is geschikt voor snelle 50cc, 60cc en 70cc. Redelijk hoogtoerig. Trekt vanuit stilstand beter dan een Leovinci Handmade, maar vanaf het middengebied trekt ie stukken langzamer door naar de hoge top.


Simonini Racing(60/70 cc) – Deze uitlaat is vrij hoogtoerig,en daarom heeft hij niet echt veel trekkracht. Ik zou hem op 60cc of meer zetten. Verder is hij ook zeer geschikt voor vario. Vaak sneller dan de proma cc.


Simonini Calibrata(70/80 cc) – Zeer opvallende en snelle uitlaat.
De proma-gun is goed , maar de calibrata doet daar echt nog een pak trekkracht bij+snelheid.
Constante boost tot de top. Presteert het beste bij 46mm cilinders & bestaat ook in een 30mm aansluiting. Dus daarom , enkel bij dikke cilinders gebruiken.



Simonini Carbon(100 cc) – Deze uitlaat zit bij het 100cc pakket van simonini. Grote expansie en is ook bedoelt voor de 100cc.
Flens heeft een aansluiting van 30mm en daarom past hij alleen op de 100cc cilinder.
Er is ook een 22mm versie verkrijgbaar maar die versie doet het op de huis tuin en keuken 70 cc relatief niet echt lekker! liever de 30mm op de simo! dan is het een beest!


Polini lunga- geinig uitlaatje! je ziet ze amper, prestaties niet echt bekend maar komt wel onder de top one en Sp te staan!


De malossi 28mm uitlaat. Speciaal gemaakt voor de bijpassende 50cc van malossi.

Ga terug