Collectie van Martino

Home Forums Mijn brommers Mijn collectie Collectie van Martino

Dit onderwerp bevat 344 reacties, heeft 70 stemmen, en is het laatst gewijzigd door AA-T 3 maanden, 2 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 345)
  • Gebruiker

Martino
    Topic starter

Welkom op mijn perso. Of beter gezegd de perso van een van mijn ciaotjes.
    Deze afdeling gaat over mijn “zwart met chroom ciaotje”.

In het kort, ik ben Maarten op het forum bekend onder de naam Martino. Er zijn er mensen bij die mij ook niet anders herkennen. Al geruime tijd actief op het forum, maar nog nooit een perso oid bij gehouden. Heb al redelijk veel pm’s en andere vragen hierover gehad en nu als moderator hier op het forum. Wil ik toch graag een begin maken met een van mijn brommers.

De ciao waar het allemaal mee begon. Is ooit een geweest die ik voor de helft ooit gefinancierd kreeg door mijn ouders vanwege mijn eindexamen. In die tijd kon ik net niet meer een bromcertificaat kopen voor 25,- gulden, maar was de regel ingevoerd dat je een theorie-examen moest halen. (50,-gulden) Na dit behalen had ik inmiddels al veel aan mijn ciaotje veranderd. Waarbij de grootste verandering de sterwielen waren.

Door de tijd heen heb ik vele ciao’s si’s en een citta gehad. Er waren ook nog wel andere brommers of scooters bij, maar voor hier op het forum minder interessant. Ook heb ik veel gesleuteld voor mensen hier uit de buurt. En mijn idee voor toen was een ciao die helemaal uit zwart en chroom zal bestaan. Heb hier toen stad en land voor afgezocht om alle delen bij elkaar te brengen. En eenmaal in elkaar reed ik toen met volgende setup: Avionic 48mm Cilinder op origineel carters inlaat gevijld, 13/13 met proma CC.

Bij het inrijden gebeurde het volgende, na eerst warmgedraaid te hebben voor het eerst een blokje om. Na 600meter iets op het gas en toen liep de boel vast. En dan bedoel ik ook echt vast. Dik slipspoor en geen beweging meer in het achterwiel meer te krijgen. Goed flauw van overigens de enige vastloper die ik tot nog toe heb mee gemaakt op het gebied van de vespa’s. Heb ik de brommer bij ons thuis onder het afdakje gezet. Tot overmaat van ramp was hij hiervandaan binnen 1 week ook nog eens gestolen. Ik hoop dat de dieven er plezier van hebben gehad aangezien ik er weinig van mocht genieten!

Na vele jaren en ook stilte jaren op gebied van ciao’s. Wilde ik nog altijd eens een soortgelijke brommer in elkaar zetten. Thema zwart chroom. Dus heb her en der weer wat spullen uit mijn schuur getoverd en ook een nieuw frame aangeschaft inclusief kenteken. Ik was ooit zo dom om ten tijden van de invoering van het kenteken mijn frame’s niet op dit kenteken te laten zetten. Nog altijd spijt van.

Frame en onderdelen heb ik zwart laten coaten bij Novatec. Alle chroom/rvs delen zijn origineel van de oude type ciao’s of in geval van de zijkappen van het merk Faco.
    Het bagage rekje heb ik nog niet zo lang via mp aan gekocht.

De setup die er eerst onder heeft gezeten was:
    -,bewerkte cp carters
    -,41mm DR cilinder
    -,13/13 @ 62 Malossi filter
    -,Standaard bromkruk
    -,Polini Top one
    -,Polini vario @ 1:12,5 100mm schijven.

Inmiddels licht er een tijdelijke setup onder omdat de uitlaatpoort van de DR cilinder is afgebroken. De huidige setup:
    -,Polini SE cp (cp-vv)
    -,Polini 43mm cilinder
    -,13/13 @ 68 Polini bewerkte filter
    -,Mazzucchelli racekruk
    -,Proma CC
    -,Polini vario @1:12,5 90mm schijven

Hier ook een filmpje van de brommer op de rollerbank.

Omdat dit mijn brommer voor woon werk verkeer is. Heb ik nog een aantal plannen.
    De setup zal iets worden veranderd, naar een volledige Polini-setup. En voor de stevigheid en overige rijeigenschappen komt er nog een tussenstang en 2 vorkdempertjes op de ciao. Om hem helemaal af te werken worden een aantal dingen zoals de koplamp en achterlamp zwart gespoten en komen er kleine blauwe details zoals stickers op de brommer.

Hier een mooie foto hoe hij er nu bij staat. Deze is genomen tijdens het paterswoldsemeer toertje. De citta is van Javad, hij heeft deze foto ook geschoten.

Alle toertjes heb ik ook gereden met deze ciao, maar omdat ik de rijeigenschappen van een si beter vind komt er volgend jaar verandering in het toerbrommertje en dat word deze si.

AC RACING
    Moderator

ziet er sjiek uit die si!
    die 5 spakers staan em goed:thumb

Florian
    Moderator

Zo Maarten toch maar een perso aangemaakt, ziet er al goed uit:thumb

Zie ik vond nog een foto van je ciao, gemaakt op de Friesland-tour.

Net uitlaatje heb je op die vespa si zitten:D

Martino
    Topic starter

Hey Florian dat is nog met mijn oude bandjes, inmiddels rijd ik met twee deestone semi slicks.

En wat betreft de Si. Ik ben van mening dat je deze een beetje moet aan pakken op uiterlijk zodat het een best mooie brommer kan zijn. Die velgen doen hem idd al wat meer. Monoshock ander stuurtje etc. Enfin volgend tour jaar zal de si helemaal klaar zijn met dik blokje eronder.

Jarco
    Bijdrager

Eindelijk.. 😉

Een mooi begin zeg ik en leuke plannen voor de Si. :thumb.
    Hoop dat deze perso nog velen mooie dingen gaat laten zien.

hansieb
    Moderator

Net persotje hoor. Vind die si wel echt tof eruit zien !

Edjuh
    Bijdrager

Doe ik ook nog maar een duit in het zakje:

Toersetup compleet.

Ik vind het wel leuk dat je als een van de weinigen chrome kappen hebt, staat goed in die combinatie.

tieees
    Bijdrager

Mooie vespa’s! 😉

zijn die zijkappen die dure van JMPB? ;o

Mike
    Bijdrager

Die monoveer Si is echt een plaatje!:o Ik zou er persoonlijk wel ff wat bredere banden opgooien! Dat std 2,00 van die bandjes is net niks! En heeft die Si snor of brom kenteken?

Ga zo door!. Leuke brommertjes!:thumb

Frank80cc
    Donateur

Hey,

Goed bezig eindelijk een perso! En komt je eindelijk met een mooi evo blokje dan kan je ons mooi bij houden of inhalen !

groetjes Frank

Waarom?

Leuk dat je een perso hebt aangemaakt:thumb Ook jij gaat dus touren met de simo, word wel de trend van 2011 geloof ik:D. Ziet er goed uit allemaal en houd je in de gaten.

Gr

Martino
    Topic starter

@ Ed; Ook bedankt voor de foto, ik denk dat er wel meer mensen mij ergens op de foto hebben gezet bij een tourtje. 🙂
    In de jaren van mijn pubertijd zag je soweiso veel meer chroom. Dit was juist bijzonder en tegenwoordig is de stijl van de brommers wat anders geworden. Ik vindt het wel grappig om te zien hoe dit door het tijdsbeeld is veranderd.

@ tieees; Ze zijn nieuw nooit echt goedkoop geweest, maar zoals gezegd dit zijn de Faco kappen. Ik ben ze van TNT en nog een ander merk ook wel eens tegen gekomen. Die op JMPB zijn dezelfde op de stickers na. De oude type Faco kappen hadden er grotere sticker op zitten.

@ Eagle eye Mike; Dat zie je heel goed dat ze beide 2.0 breed zijn. Ik wil zeker een iest dikkere achterband hebben. Vooral door de monoveer kan je nu zelfs nog wat verder gaan in de breedte. Ik rijd altijd brom trouwens.

Edit: Ik heb dat evo Simonini blokje alweer enige tijd op de plank liggen en moet toch eens gaan rijden, maar uiteindelijk ga ik op dit evo blokje wel een polini cilinder monteren. Dus Frank de bedoeling is dat ik wat makkelijker mee kom op volgende tourtjes.

gunther
    Bijdrager

wat heb je voor uitlaat onder die rode si ? ziet er zeer apart uit

Vertigo
    Bijdrager

Volgensmij een Gianelli mega o.i.d.

Martino
    Topic starter

Nee het is geen Giannelli Mega, maar zeker is het er een die er op lijkt. Het merk Giannelli heeft veel aparte en net weer andere versies van hun uitlaten uit gebracht. Hier een foto van toen hij net uit de verpakking was.

De naam op de verpakking was Gianneli Grillo.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 345)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.