Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

Home Forums Perso’s Collecties Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

This topic contains 346 reacties, has 36 deelnemers, and was last updated by Daniello 6 months, 2 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 347)
  • Gebruiker
  • #792612

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 489

    Ik ga niks verklappen, want dan is het geen verassing meer 😉

    #792614

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Ik tel de uren af :mrgreen:

    #792622

    si-sovrano
    Moderator
    Berichten: 472

    Ik ben benieuwd 🧐

    #792626

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    Zeer benieuwd

    #792630

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 489

    Tadaa:

    IMG_20200115_124351

    Het model Ciao waar ik naar op zoek was, van rond midden 90 ergens. Vind ik persoonlijk qua frame het mooist.

    Nog geen idee wat ik er uiteindelijk mee ga doen qua kleuren en setup, maar het is wel zeker dat hier de 14 spaaks Grimeca’s in komen 😎

    #792631

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Mooi ding! 😎

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #792632

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Dat is een nette dame:thumb

    #792634

    Jochem
    Bijdrager
    Berichten: 183

    dat is een leuk brommertje , ziet er nog goed uit ook..
    zo’n type was mijne eerste ciao ook , ook veel plezier van gehad destijds .

    ook hier ben ik reuze benieuwd naar de bewerkingen van je pinasco cilinder .
    voornamelijk de boosterpoorten want dat zit hier ook in de planning ……

    gr jochem

    #792676

    si-sovrano
    Moderator
    Berichten: 472

    Mooie ciao, en leuke plannen ook met de 14 spakers! Beetje dezelfde kleuren combi als ik mijn Si wil gaan maken trouwens 😁

    #792730

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 489

    Ik vraag mij eigenlijk af van welk jaar de Ciao is….iemand een idee?

    #792830

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 489

    Zo, vandaag is het zelf ‘tunen’ avontuur van de Pinasco cilinder afgerondt.

    Uitlaatpoort heb ik van 28.8mm naar 26mm vanaf deck gelegd. De breedte is van 23 naar 25mm gegaan. En de boosters zijn doorgeprikt.

    IMG_20200121_204354
    IMG_20200121_204457

    Nu las ik diverse meldingen met bijbehorende foto’s van warmlopers bij de Pinasco’s. Nu zag ik dat er bij mij ook een heeeel licht plekje op dezelfde plaats op de zuiger ontstaan was. Dit is op de plek recht onder de pijl tbv de montagerichting van de zuiger. Van de voorzijde/kopse kant gezien van de cilinder, links naast de uitlaatpoort. Ik heb de zuiger hier voorzien van 3 ‘koel’ gaatjes. Hierdoor zou benzinemengsel de zuiger/wand kunnen koelen. Dit heb ik ook wel eens gedaan om de tussenspijl van een vlinderpoort te koelen bij een ex Honda CR250 welke zo’n dergelijke uitlaatpoort had. Hopenlijk werkt het hier net zo goed.

    Screenshot_20200110_055301_com.android.chrome

    Screenshot_20200110_055255_com.android.chrome

    IMG_20200121_205550

    Blokje zit weer netjes ineen en als er weer zin en tijd is, ga ik verder met het opbouwen van het Citaatje.

    Iemand  nog een idee van het bouwjaar van de Ciao?

    #792833

    Jochem
    Bijdrager
    Berichten: 183

    Dat heb je heel netjes gedaan moet ik zeggen . lijkt wel alsof het Zo van de productie lijn afkomt 👍 petje af hoor .
    deze info ga ik goed bewaren als voorbeeld strax .
    Ben Zeer benieuwd wat je bevindingen zijn als de citta weer rijdt .

    gr jochem

    #792835

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    Ik vind dat je deze cilinder toch keurig heb bewerkt voor een eerste keer. En ook de spoelkanalen heb je aangepast zie ik. Met deze bewerkingen is deze silver zelfs nog wat sneller getimed dan een black. De koelgaatjes in de zuiger ken ik ook bij de Malossi Deps cilinders, maar pas wel op dat ze niet door je uitlaatpoort heen lopen, maar over vlees van de cilinderwand.

    En zeg nou zelf. Het is veel leuker de cilinder zelf onder handen te nemen dan wanneer je hem door iemand anders laat doen.

    Betreft het bouwjaar van de Ciao, we hebben een heel mooi topic waar je vast mee uit de voeten kunt.

    #792836

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 489

    Nou, bedankt mannen voor de complimenten. Voor de eerste x ok, maar het had wat mij betreft netter gemogen….maar als het dalijk zijn werk doet ben ik toch tevreden 😎

    De spoelers had ik bij de eerste montage al netjes gelijk gelegd met het Polini SE carter, leuk dat het je opviel.

    De gaatjes komen niet over de uitlaatpoort, maar zoals gezegd over het vlak links ernaast als je vanaf de kopse kant kijkt:

    IMG_20200122_095742

    Schijnbaar wordt de cilinder daar het warmst door de uitstromende gassen?

    Ik ga eens in het topic kijken wat je aangaf, of ik achter het bouwjaar van de Ciao kan komen

    #792839

    Biermobiel21
    Bijdrager
    Berichten: 240

    Dat ziet er echt netjes uit! Die drie kleine gaatjes in de zuiger is ook een goeie.
    Ik ben benieuwd hoe hij loopt en wat je met volgende cilindertjes gaat doen :mrgreen:

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 347)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.