Home › Forums › Perso’s › Collecties › Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje
This topic contains 346 reacties, has 36 deelnemers, and was last updated by Daniello 6 months, 2 weeks geleden.
-
Gebruiker
-
14 januari 2020 om 19:31 #792612
Ik ga niks verklappen, want dan is het geen verassing meer 😉
14 januari 2020 om 19:58 #792614Ik tel de uren af
15 januari 2020 om 01:20 #792622Ik ben benieuwd 🧐
15 januari 2020 om 11:31 #792626Zeer benieuwd
15 januari 2020 om 13:43 #792630Tadaa:
Het model Ciao waar ik naar op zoek was, van rond midden 90 ergens. Vind ik persoonlijk qua frame het mooist.
Nog geen idee wat ik er uiteindelijk mee ga doen qua kleuren en setup, maar het is wel zeker dat hier de 14 spaaks Grimeca’s in komen 😎
15 januari 2020 om 14:01 #792631Mooi ding! 😎
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel15 januari 2020 om 14:18 #792632Dat is een nette dame
15 januari 2020 om 15:44 #792634dat is een leuk brommertje , ziet er nog goed uit ook..
zo’n type was mijne eerste ciao ook , ook veel plezier van gehad destijds .ook hier ben ik reuze benieuwd naar de bewerkingen van je pinasco cilinder .
voornamelijk de boosterpoorten want dat zit hier ook in de planning ……gr jochem
16 januari 2020 om 17:35 #792676Mooie ciao, en leuke plannen ook met de 14 spakers! Beetje dezelfde kleuren combi als ik mijn Si wil gaan maken trouwens 😁
18 januari 2020 om 12:34 #792730Ik vraag mij eigenlijk af van welk jaar de Ciao is….iemand een idee?
21 januari 2020 om 21:49 #792830Zo, vandaag is het zelf ‘tunen’ avontuur van de Pinasco cilinder afgerondt.
Uitlaatpoort heb ik van 28.8mm naar 26mm vanaf deck gelegd. De breedte is van 23 naar 25mm gegaan. En de boosters zijn doorgeprikt.
Nu las ik diverse meldingen met bijbehorende foto’s van warmlopers bij de Pinasco’s. Nu zag ik dat er bij mij ook een heeeel licht plekje op dezelfde plaats op de zuiger ontstaan was. Dit is op de plek recht onder de pijl tbv de montagerichting van de zuiger. Van de voorzijde/kopse kant gezien van de cilinder, links naast de uitlaatpoort. Ik heb de zuiger hier voorzien van 3 ‘koel’ gaatjes. Hierdoor zou benzinemengsel de zuiger/wand kunnen koelen. Dit heb ik ook wel eens gedaan om de tussenspijl van een vlinderpoort te koelen bij een ex Honda CR250 welke zo’n dergelijke uitlaatpoort had. Hopenlijk werkt het hier net zo goed.
Blokje zit weer netjes ineen en als er weer zin en tijd is, ga ik verder met het opbouwen van het Citaatje.
Iemand nog een idee van het bouwjaar van de Ciao?
21 januari 2020 om 22:51 #792833Dat heb je heel netjes gedaan moet ik zeggen . lijkt wel alsof het Zo van de productie lijn afkomt 👍 petje af hoor .
deze info ga ik goed bewaren als voorbeeld strax .
Ben Zeer benieuwd wat je bevindingen zijn als de citta weer rijdt .gr jochem
22 januari 2020 om 00:41 #792835Ik vind dat je deze cilinder toch keurig heb bewerkt voor een eerste keer. En ook de spoelkanalen heb je aangepast zie ik. Met deze bewerkingen is deze silver zelfs nog wat sneller getimed dan een black. De koelgaatjes in de zuiger ken ik ook bij de Malossi Deps cilinders, maar pas wel op dat ze niet door je uitlaatpoort heen lopen, maar over vlees van de cilinderwand.
En zeg nou zelf. Het is veel leuker de cilinder zelf onder handen te nemen dan wanneer je hem door iemand anders laat doen.
Betreft het bouwjaar van de Ciao, we hebben een heel mooi topic waar je vast mee uit de voeten kunt.
22 januari 2020 om 10:01 #792836Nou, bedankt mannen voor de complimenten. Voor de eerste x ok, maar het had wat mij betreft netter gemogen….maar als het dalijk zijn werk doet ben ik toch tevreden 😎
De spoelers had ik bij de eerste montage al netjes gelijk gelegd met het Polini SE carter, leuk dat het je opviel.
De gaatjes komen niet over de uitlaatpoort, maar zoals gezegd over het vlak links ernaast als je vanaf de kopse kant kijkt:
Schijnbaar wordt de cilinder daar het warmst door de uitstromende gassen?
Ik ga eens in het topic kijken wat je aangaf, of ik achter het bouwjaar van de Ciao kan komen
22 januari 2020 om 10:13 #792839Dat ziet er echt netjes uit! Die drie kleine gaatjes in de zuiger is ook een goeie.
Ik ben benieuwd hoe hij loopt en wat je met volgende cilindertjes gaat doen -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.