Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

Home Forums Perso’s Collecties Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

This topic contains 322 reacties, has 30 deelnemers, and was last updated by Daniello 1 day, 1 hour geleden.

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 323)
  • Gebruiker

Crullie
    Donateur

Nice, TipTop gedaan :thumb
    En niet vergeten dat je een schuin kantje(bevelen) aan de poorterij maakt zodat de zuigerveren netjes op hun plaats blijven en niet gaan happen aan een scherpe poort rand om dus de bovenstaande vegen te voorkomen of zelfs erger gebroken zuigerveren.
    Ik zeg je hebt aanleg om wat vaker en meer cilindertjes te tunen 😎

TICKLING BARN

Daniello
    Topic starter

Schuine kantjes zitten eraan 😎

Hmm, ben ik dan te mierenn#@kerig dat ik het zelf graag netter gezien had….

Bedankt voor de leuke reacties!

speedbuxy
    Bijdrager

Dat is super netjes gedaan:thumb
    Jij bent z,on voorbeeld die bescheiden is om zoiets te ondernemen en de evt beren op de weg ziet in dit proces.
    De andere groep (die vaak ook tuning aanbieden) zien deze beren/problemen niet en zijn daarom vaak de grootste beunhazen.
    Want je onzekerheid mbt tunen of het bewerken van de cilinder was geheel onterecht en er was denk ik niemand die dit beter voor je had gedaan/gekund.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Het ziet er verzorgt uit :thumb
    Die gaatjes in de zuiger zijn super netjes gedaan.

Ik zie alleen dat je je zuiger opgepoetst hebt, en dat alle sporen van het afdraaien verdwenen zijn.
    Dat ziet er wel gelikt uit maar is niet bevorderlijk voor de smering.

Een glimmende plek of een lichte veeg kan je het beste met een scherp zoet-vijltje verwijderen.
    De sporen die dat geeft zien er misschien niet mooi uit, maar daar blijft de olie mooi inhangen en dat is wat je wilt.

Ga je het het schuren met een schuurpapiertje of staalwol, dan wrijf je ook nog eens de poriën van het aluminium dicht.
    Als je het zwarte van een zuiger wilt verwijderen kan je de zuiger het beste in aceton weken en met een zachte doek schoon wijven.
    Tip:
    Je kan je de zuiger ook in een klein potje gevuld met aceton de ultrasoon reiniger stoppen. De ultrasone trillingen gaan gewoon door het glas heen. En zo hoef je niet een heel bad met aceton te hebben.
    EDIT: aceton werk niet. Ik had deze tip ergens gelezen en het nu zelf uitgeprobeerd. Het werk maar een heel klein beetje.

• Deze reactie is gewijzigd 5 months, 1 week geleden door zevenenergie.

Daniello
    Topic starter

Thnx en weer wat geleerd!

Tiesman1986
    Moderator

Ziet er op en top uit! Mooi gedaan, welke tools heb je gebruikt? Heb je wat foto van alleen tuning spullen? Wil zelf ook wat gaan proberen , beetje goed gejat dan slecht bedacht:p
    Bij voorbaat bedankt! :mrgreen:

Daniello
    Topic starter

Goede tips Zeven!

Ties, de foto komt morgen.

Trusten!

• Deze reactie is gewijzigd 8 months, 1 week geleden door Daniello.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ik wil nog even voor de veiligheid zeggen.
    Dat wanneer je een potje aceton in een ultrasoon reiniger stopt, dat je de verwarming uitlaat, want aceton heeft een kookpunt van 56 graden Celsius.

Daniello
    Topic starter

Daniello
    Topic starter

Mannen, net even verder gesleuteld aan de vario setup van de brommer.

Ik krijg hem met geen mogelijkheid gestart dmv aanrennen. Zelfs met de veertjes uit de startsegmenten lukt het niet.
    De startsegmenten zitten goed om erin. Lijkt alsof ze niet genoeg grip hebben, want de riem heeft moeite om de vario rond te laten gaan met aanrennen.

De riem staat strak genoeg, die is zelfs wat te kort heb ik het idee. Het blok staat in zijn achterste positie (SHA16 carb is wat langer). Raar genoeg had ik met poelie ook al een langere snaar nodig als voorgeschreven met deze brug…Met de 108mm achterpoelie ligt hij er in rust zo bij:

IMG_20200125_132423
    IMG_20200125_132331
    IMG_20200125_132406

Ik merk dat hij nog wat rijk staat en dat 8.5 gram rollen iets te licht zijn, hij mag iets sneller in snelheid varieeren. Denk dat hij nu door de doorgeprikte boosters meer benzine krijgt, bij wegtrekken sputtert hij wat. Maar dat komt wel goed.

• Deze reactie is gewijzigd 8 months geleden door Daniello.

Martino
    Bijdrager

De snaar ligt idd wel wat te diep in je schijven en een iets langere zal zeker niet misstaan. Werkt je deco wel goed? En ik weet niet hoe het bij de nieuwe Malossi Vario zit, maar is de variobus wellicht niet wat te lang? De snaar zal precies juist over de vario-bus en mooi ingeklemd tussen vario en half poelie moeten zitten. Dan heeft deze meer grip. Is er überhaupt niet een langere snaar nodig wanneer je aftermarket 108mm schijven gebruikt.

speedbuxy
    Bijdrager

Bij 108mm schijven moet idd ook een aparte snaar. Naar mijn weten past op een Citta alleen 90mm schijven icm een Malossi snaar.
    En een werkende deco is een must om met vario te starten.

Daniello
    Topic starter

Hey boys, de deco werkt correct. Ik kan de vario eens demonteren en de bus meten, maar daar zit het probleem hem niet in.

De snaar draait de vario maar een klein beetje rond, je ziet de snaar in het merendeel van de pogingen ook gewoon stilstaan. Het lijkt echt erop dat de segmenten niet genoeg grip hebben op de koppelingsunit. Alles is met aceton ontvet.

Het moet toch zeker werkend te krijgen zijn…zo niet ga ik voor een trekstarter.

En welke snaar zal ik kunnen nemen?

• Deze reactie is gewijzigd 8 months geleden door Daniello.

speedbuxy
    Bijdrager

Je kan een goed werkend vario gewoon normaal aanduwen. Ik doe al jaren niet anders.
    Qua snaar zou je eens contact kunnen leggen met Joor hier op het forum. Hij rijd op z,n bravo (zelfde achterbrug) ook met 108 schijven. En heeft toen naar lang zoeken een passende snaar gevonden. Wellicht dat hij een type of link weet waar deze te krijgen zijn.

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Dat ligt aan de bus van die malossi vario. Die heeft vaak bramen waardoor de gradenplaat net wat hoger ligt, wat zorgt voor een ‘breder’ vlak voor de snaar. Dan slipt hij.

oplossing: voorvario los en de 2 vlakke vlakken aan beide kanten even goed vlak maken. Hierdoor komt de snaar weer klem tussen de vario en kan je hem beter aanrennen.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 323)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.