Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

Home Forums Perso’s Collecties Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

Dit onderwerp bevat 41 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Daniello 1 dag, 15 uur geleden.

12 berichten aan het bekijken - 31 tot 42 (van in totaal 42)
  • Gebruiker

Daniello
    Topic starter

Volgende problemen 👿

Mijn ontsteking past niet lekker in de SE. De spoel rechtsboven komt behoorlijk aan aan het gietsel, waardoor ik de spoel niet kan vastzetten…

IMG_20190913_202331

Passing tussen inlaat en kruk is zo nauw, dat de kruk wat aanloopt op het afdichtvlak…

IMG_20190913_202445

Daniello
    Topic starter

Meer mensen die hier last van hebben gehad? Wordt het dremelen of zit ik hier met een maandagmorgen model?

IMG_20190913_203009

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 4 uur geleden door Daniello.

AA-T
    Sleutelbeheerder

Dat de spoelen niet passen bij elektrische Speed Engines is inderdaad een bekend probleem. Eigenlijk past er alleen een 2 spoels elektrische ontsteking in. Om 3 of 4 spoels te laten passen moet er inderdaad wat materiaal verwijderd worden.

Ze staan er ook om bekend dat het vliegwiel aanloopt. Precies op die plek waar het carter op zijn dunst is ter hoogte van de spoelpoort. Controleer dat dus ook even goed. Misschien dat het met de pinasco vliegwielen iets beter is, geen ervaring mee.

Als ik de foto zo bekijk heb jij ook een speed engine van de nieuwe lichting, staan de nummers achter het vliegwiel er in spiegelbeeld in? Heb er zelf ook één uit deze batch en ben er echt totaal niet over te spreken. Heel slecht afgewerkt en er zitten veel luchtbubbels in.
    Erg jammer, want m’n vorige SE was super strak.

Bij m’n laatste revisie zag m’n inlaatvlak eruit alsof deze gepolijst was. Bij mij zal de krukas dus ook aangelopen hebben. Nou was bij mij wel een lager uit elkaar geklapt dus mogelijk had m’n krukas wat bewegingsruimte waardoor het is gebeurd, bij de eerste montage heb ik dit namelijk niet opgemerkt.

Daniello
    Topic starter

Precies, bij mij staan de nummers ook in spiegelbeeld in het alu.

En het vlak waar de spoelpoort loopt is al vlak gefreesd.

IMG_20190913_210628

Ik werd er door een kennis al op gewezen dat de ‘nieuwe’ lichting SE carters te wensen over liet qua afwerking. Maar ik had niet gedacht dat de passing slecht zou zijn….

Lagertjes zijn uiteraard splinternieuw.

Pinasco komt van Lennaert weg en zal hopenlijk morgen op de post gaan en komende week binnen zijn. Tot die tijd ga ik morgen even het originele vliegwiel het blokje ineen zetten en (als ik de nok gedremelt heb) inrijden.

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 3 uur geleden door Daniello.

Daniello
    Topic starter

Aanlopen van de kruk op het afdichtvlak van de inlaat is ook opgelost.

Ik heb met de accuboor icm de moer van de kruk voorzichtig met stapjes de snelheid opgevoerd totdat de kruk was ‘ingelopen’. Gelukkig was het aanlopen na een rondje of 5-6 al bijna weg. Erna even met de compressor het carter schoongeblazen. Er kwam maar minimaal, tot nagenoeg niks van aluminiumslijpsel uit.

Nu loopt de krukas mooi soepel rond en hoef ik niet bang te zijn dat ik zometeen al schuurmiddel in mijn nieuwe blok heb zitten.

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 1 uur geleden door Daniello.

Daniello
    Topic starter

Nou, blokje zit ineen en loopt super. Moet enkel nog even een bromblok klaarmaken want met de snorklok tourt hij flink op.

IMG_20190914_123136IMG_20190914_120705

Momenteel sproeier 75 in de 13.13 met de DR70evo. Morgen even de bougiekleur bekijken en verder met inrijden.

IMG_20190915_143109

• Deze reactie is gewijzigd 3 dagen, 7 uur geleden door Daniello.

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Mooi opgelost met de dremel zo. En supernet blokje 😎
    Spr 75? Dat is wel erg gul. Ik xou beginnen met een 68

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Daniello
    Topic starter

Ik was even naar een kennis gereden, ongeveer 10km verderop met sproeier 65. Bougiecheck gedaan en hij was grijs… Dus besloten, ook omdat hij ingereden moet worden lekker rijk te gaan met een 75. Daar liep hij ook gewoon lekker op. Morgen nog een stukje rijden en dan check ik de bougie nog een x.

Had een 43mm 2e hands kopje van de brommerzaak meegenomen en hier het pakkingvlak van gevlakt tot een squish van ongeveer 1.2mm.

Wellicht verklaart dat de wat grotere sproeier.

IMG-20190915-WA0024

Daniello
    Topic starter

Na gisteren al wat kilometers met de snorklok te hebben gereden, vandaag verder gegaan met inrijden icm een bromklok en een kennis van me.

IMG_20190916_150352

In combinatie met de standaard gemonteerde 84er poelie vond ik hem toch wat matig optrekken tov de snorklok. Ook een keer de top aangetikt en klokte  +-65 op het tellertje, maar had nog wat uitloop merkte ik…maargoed ik ben nog aan het inrijden.

Eenmaal thuis aangekomen, toch even de poelie gewisseld voor een 95er en dit was al een stukje beter qua optrekken.

Tevens tegen de avond een Proma CC’tje eronder getest, welke (wat ik al had gelezen in het uitlatentopic) slechter optrok, maar wel een heerlijke boost had van een 35 naar de +-65kmh. En wat een geluidje! Wel net iets tè 😎

IMG_20190916_173806

Maargoed, een Simonini Proline… Hoe zou die het doen op mijn setup??? En hoe klinkt deze tov de Leo krul…. Die vind ik eigenlijk niet zo lekker klinken…
    639695

• Deze reactie is gewijzigd 2 dagen, 1 uur geleden door Daniello.

Daniello
    Topic starter

Oh ja, en het Pinasco vliegwiel moet nog arriveren, dat zal wellicht ook nog een hoop schelen met optrekken.

• Deze reactie is gewijzigd 1 dag, 15 uur geleden door Daniello.

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Ik vind zelf de proma cc echt een heerlijke uitlaat. Proline is ook een toerenbonk – wel voor poelie.

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Daniello
    Topic starter

Het is idd een leuk uitlaatje, de 2 takt pets hoor je goed in de expansie, hij knettert lekker (net wat te hard) uit het dempertje en als hij in zijn powerband komt trekt hij lekker door.

Rij jij deze uitlaat/heb je deze uitlaat gereden, icm een vario?

12 berichten aan het bekijken - 31 tot 42 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.