Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

Home Forums Perso’s Collecties Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

Dit onderwerp bevat 41 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Daniello 1 dag, 14 uur geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
  • Gebruiker

KillerNoway
    Donateur

Leuk om deze perso te lezen!

Ik ben benieuwd naar de ciao! De citta die je pas had gemaakt is ook echt een plaatje!

4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

Daniello
    Topic starter

Thnx kerel.

Beetje hobbien blijft leuk hè, hoe oud je ook bent.

Daniello
    Topic starter

Stand van zaken omtrent de Ciao.

Staat op verse Vee Rubber bandjes, velgjes weer netjes zilver afgelakt, achterzijde ontroest en afgelakt, nieuw riempje, koppelingsschoentjes, stuur foam, schommelvork gereviseerd…..en momenteel bezig aan een 43mm cp blokje voor eronder.

IMG_20190904_155603IMG_20190904_155547

Daniello
    Topic starter

IMG_20190904_202750

IMG_20190902_173847

Daniello
    Topic starter

Grote knoepert van een achterlamp vervangen door de subtielere bagagedrager versie. Achterspatbord iets ingekort. Moet nog even een nieuw plaatje laten drukken.

IMG-20190907-WA0013IMG-20190907-WA0011IMG-20190907-WA0015

Daniello
    Topic starter

Begonnen met poorten van de carter helften. Tevens vloeibaar alu gebruikt om de flow zo optimaal mogelijk de poorten in te geleiden.

Inlaat is 12.5mm (gat zat niet mooi in het midden fabrieksaf), geworden en naar boven en onderen open geveild.

Alles moet nog even netjes afgewerkt worden.

IMG_20190908_170547

Tevens het vliegwiel afgedraaid, komt nu uit op 715 gram.

IMG_20190909_155908

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Mooi werk. Ik zou wel erg oppassen met dat ‘kneedbaar’ alu. Vooral met benzine – heb hier geen goede ervaring mee. Check dat vooral even.

Ben je er doorheen gegaan bij het grote carter?

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Daniello
    Topic starter

Mooi werk. Ik zou wel erg oppassen met dat ‘kneedbaar’ alu. Vooral met benzine – heb hier geen goede ervaring mee. Check dat vooral even. Ben je er doorheen gegaan bij het grote carter?

Oei, was het bij jou losgekomen? Dat moeten we natuurlijk niet hebben! Ja, ik had net iets teveel weg gehaald en ben erdoor gegaan 😕 . Maar ook dit is netjes gedicht van de andere kant met het kneedmetaal.

AA-T
    Sleutelbeheerder

Vanaf de vliegwielkant is zo’n gaatje bijna niet dicht te smeren. Althans is de kans klein dat het dan permanent is. Een kleine verhoging en het vliegwiel loopt er al op aan. Ik zou adviseren om er vanaf de binnenkant een klodder tegenaan te drukken om het gaatje te dichten.

Durafix is ook mooi spul, maar weet niet of ik het aan zou durven op zo’n dun stukje aluminium.

Daniello
    Topic starter

Ik heb gisteren ondervonden, dat na het hittebestendig aflakken en het bijkomende afbakken, het kneed metaal zacht wordt…
    Je kunt het er zo vanaf pulken….slechte zaak dus en ook een bevestiging van wat Herr Flick al zei. Zeker als het blokje heet wordt icm benzine….

Opnieuw gestraald op die plekken en deze x Bison metaal epoxy gebruikt en dit spul is keihard gebleven na uitharding en afbakken. Hier heb ik meer vertrouwen in! Het zit zowel aan de buitenzijde als binnenzijde, zou het vliegwiel aanlopen komt de dremel te hulp. Ik denk zelf van niet, daar ik ook een groot deel van het vliegwiel waar hij op die plek langskomt heb afgedraaid.

Tevens meen ik ergens een topic hier geleden te hebben waar iemand ook deze epoxy toepast om zijn carters max te bewerken?

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ik heb zelf nooit Bison metaal epoxy gebruikt maar als ik naar de specificaties kijk is het temperatuurbestendig tot maar 100 graden. Dat is zo,n beetje de temperatuur die nodig is om de krukas in het carter te plaatsen en daar schiet je snel overheen. Dus heb je gelijke een onbetrouwbare verbinding

Durafix is uitermate geschikt om een gaatje te dichten, maar daar moet je wel een beetje ervaring mee hebben, want het hecht mindergoed op gietlegeringen en je moet dus heel goed borstelen (met een RVS borsteltje)

Ik gebruik zelf voor dit soort klusjes JB weld
    IMG_0116
    Jb weld kan constante temperaturen van 260 en kortstondig 310 graden Celsius verdragen en is veel sterker dan de bison metaal epoxy.
    let wel op dat je de langzame versie hebt (24uur uithardt tijd). Want de snelle kan maar tot 140 graden.

Het vliegwiel kan aan de magneet kant nog wel wat dunner gedraaid worden.
    Als je voorzichtig doet kan je ook wat van de magneetband afdraaien zonder dat hij los komt.
    Je hebt dan ruimte om de spoelpoort wat groter te maken dan het carter nu toe laat.

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

Daniello
    Topic starter

Hmm, ik heb gisteren de lak op 200 graden afgebakken…. En de epoxy was nog steeds keihard….

Ik had even op deze JB weld gezocht (kom ik ook vaker op het thumpertalk forum tegen) en kwam op deze Nederlandse site uit:

https://www.depatools.nl/JB-Weld-Koudlas-systemen

Schijnt dat ze meerdere mooie spulletjes hebben, welke tot hogere temperaturen geschikt zijn, om reparaties uit te voeren.

Even gebeld met de eigenaar van de zaak, erg vriendelijke, spraakzame :mrgreen: man. Ik heb de voordeelactie gebruik en 2 verpakkingen gewone JB-Weld voor 30 piek genomen. Worden morgen geleverd en verzendkostenvrij!

Bedankt voor je tip, wellicht als je zelf nog iets nodig hebt is het nu het moment om in te slaan  😉

1

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ik heb het gekocht in Amerika daar kost het een schijntje van wat het hier kost.En zo help ik Amerika weer great te worden.

De overige produkten van JB weld zijn niet zo geweldig, Zo heb je bijvoorbeeld de JB-Weld ExtremeHeat die tot 1300 graden kan.
    Die kan wel tegen benzine, maar niet tegen water. Dan wordt het zacht 🙄

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

Daniello
    Topic starter

Ok, op die fiets. Nou ja, als het morgen binnen komt gaan we verder met het blokje. Als alles goed is zit hij morgen lopend onder de Ciao.

Daniello
    Topic starter

Gisteren het blokje ineen gezet en hij startte in 1x. Had heel even stationair gelopen op de oprit en ineens viel hij weg, tijdens even een beetje gas geven. Aangezien hij erg rookte, gokte ik erop dat de sproeier wat te groot was en dat hij verzopen was. Hmm, na nader onderzoek bleek hij niet meer te vonken.

Blokje eronderuit en alles nagecheckt, doorgesleten kabeltje, andere spoel, andere contactpunten, andere condensator, ander vliegwiel…. Wel een klein vonkje vanaf de stroomkabel naar de massa (hiervoor cylinderkop gebruikt), maar veel te zwak….ik was het zat en wilde nu eindelijk wel eens ff lekker rijden. Dit blokje kijk ik wel een andere x na.

Dus change of plans….

IMG_20190913_154121

Screenshot_20190913_170914
    Hier komt dan de DR70evo, een nieuwe 13.13 Dellorto en de Leovince Circuit aan te hangen en dan moet het wel leuk genoeg gaan rijden.

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 6 uur geleden door Daniello.
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.