Nick’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Nick’s perso

Dit onderwerp bevat 143 reacties, heeft 21 stemmen, en is het laatst gewijzigd door si-sovrano 1 maand, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 144)
  • Gebruiker

Lennaert
    Bijdrager

Lekker bezig ;)! Dit is de tukker brommer?

si-sovrano
    Topic starter

Was wel de bedoeling inderdaad

Probleemn? Poar neem'n!
    Klik hier voor mijn perso.

si-sovrano
    Topic starter

Kleine update, vanmiddag na het werk rijdt ik naar Ties om zijn rode ciao op te halen. Deze neem ik van hem over als rollend frame.

Het blokje wat er onder komt, heb ik gisteravond in een test opstelling getest. Het gaat om dit blokje:

-Fabrizi 43mm
    -Elektronische speedengine met afgedraaid vliegwiel..
    -MDP “race” krukas pen 12
    -16mm Sha
    -Mallossi Too Bad met vergrootte poort.

De uitlaat is nog niet helemaal goed aangepast er wordt nog een nieuwe bocht op gelast, met een bredere diameter 😉

Hier een filmpje van de eerste tekens van leven.

Het blok moest een deel van worden afgeslepen om de cilinder te laten passen met de uitlaatpoort, zal dit problemen gaan opleveren ?

Probleemn? Poar neem'n!

speedbuxy
    Bijdrager

Super strakke Ciao wees er zuinig op:thumb
    Mooi blokje ook. Maar dat stuk wat eraf geslepen moest worden was wel cruciaal voor de koeling.
    Nu blaast het gewoon rechtdoor onder de cilinder door en heb je dus weinig tot geen koeling meer.
    Slecht bedacht van Fabrizi dat dit niet past zonder het slakkehuis van de koeling ervoor te moeten weg slijpen.
    Maakt de cilinder imo waardeloos.
    En dat terwijl z,on grotere flens niet eens echt bijdraagt in snelheid of power winst.

Florian
    Moderator

Mooi wurk durk

Wilk1985
    Moderator

Iets zegt me dat je frame dit niet lang tof gaat vinden, volgens mij zijn Ciaotjes niet echt gebouwd voor dit soort setups maar ik heb er persoonlijk geen ervaring mee. Het zou wel zonde zijn als zo’n nette Ciao kromtrekt.

Wel een mooie setup verder, jammer dat die cilinder niet goed past, wat Speedbuxy ook zegt het carter is zo ontworpen om de lucht langs de koelribben te blazen.

si-sovrano
    Topic starter

Nou dan zal ik toch wat moeten gaan verzinnen op dit probleem haha. Tips zijn welkom, dus als iemand ideeen heeft. 🙈

Toch zie ik zat mensen in italie rijden met een “kapot” geslepen carter. En daar gaat het wel goed, tenminste wat ze allemaal laten zien haha.

Wat betreft de ciao, ben er zeer blij mee ! En hij is in nette (ongerestaureerde) staat. Dus heeft zat plekken die niet zo net zijn. Maar alsnog blij met de ciao.

Wat betreft het koel probleem, nogmaals tips zijn welkom!

Probleemn? Poar neem'n!

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Moet op zich wel goed gaan, omdat je zwarte koelkap bij vliegwiel er ook op zit. Het is niet ideaal nee, maar je hebt ook geen andere keuze.

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

speedbuxy
    Bijdrager

Kom op Herr Flick de hele zij rand die de lucht naar de cilinder moet leiden is weg. Het is toch niet moeilijk te snappen of in te zien dat nu de lucht groot en deels rechtdoor onder cilinder langs geblazen word.
    Dit is zonder koelkapje 2.0 :mrgreen:
    Ik durf ook te wedden dat dit binnen no time warm loopt als je hier sportief of volgas mee gaat rijden.
    De Italianen die er zo mee rijden zullen dan wel alleen sprint racejes doen of ze rijden als een bejaarde met 0 toeren :mrgreen:

Tiesman1986
    Moderator

Veel plezier met de ciao Nick

si-sovrano
    Topic starter

minder leuke update wat betreft de fabrizi.. ik had het koel probleem tijdelijk even opgelost door een plaatje om de carter te buigen welke even voor het testen was. Maar na 25 mtr hoorde ik een “klak” en gauw de brommer uitgezet. Ik ging er vanuit dat het de spie was die ik hoorde breken.

Eenmaal het blokje er onder weg zag ik dat de spie heel was en kreeg ik al minder leuke gedachten. En dit kwam ik tegen toen ik de cilinder er afhaalde..

Zuigerveer in een paar stukken…

De cilinderwand heeft gelukkig geen krassen/sporen.

Wel zag ik dit, ik denk dat hier een braam heeft gezeten of zoiets bij de uitlaatpoort. 
    Maarja, ik durf het nu haast niet aan om er een andere zuiger voor te halen, en het op nieuw te proberen. Dus ga ik nu tijdelijk een andere cilinder monteren en nadenken over wat te doen met de fabrizi cilinder.

Verder heb ik vandaag van mijn blauwe ciao de uitlaat veranderd van een fabrizi naar een siluro. De fabrizi pakte toch iets teveel drempels.

Rijdt tot nu to prima met een mooi donker/zwaar geluid. Lijkt me een prima uitlaat!

Dat was het weer voor nu..

Probleemn? Poar neem'n!

speedbuxy
    Bijdrager

Aai dat is minder 😮 Maar wel goed afgelopen gelukkig:thumb
    Nu ik die foto van de poorterij zie heb ik ook het idee dat deze uitlaatpoort aan de kritieke kant zit qua breedte.
    En het eten van deze zuigerveer bevestigd dit al wat.
    Volgende ronde voor monteren even de zuiger met veren erom met de hand door de cilinder op neer bewegen en voelen of het wel vloeiend gaat bij de uitlaatpoort.
    Maar frees haast het ergste, want ding is echt huge qua breedte.
    En vette uitlaat:thumb echt 1 van mijn favorites.

Martino
    Bijdrager

Zo deze is echt heel zuur, maar denk niet dat dit met koelproblemen heeft te maken. Het lijkt inderdaad of de veer is gaan happen. Het viel mij al op dat de cilinder niet heel netjes is afgewerkt en zoals speedbuxy al aangeeft zal ik alle poortjes en niet alleen de uitlaatpoort bevels geven. De uitlaatpoort lijkt al erg breed en zal wel eens aan de maximale waarde kunnen zitten, maar zeker in combinatie met de andere poortjes. Lijkend op Simonini/Zeta waar de boosters wat verder uit elkaar liggen, maar ook een asymetrische poort layout zullen de veren wel eens kunnen happen. Zit hier een DR evo lijkende zuiger bij en lopen de slotjes wel mooi over een loopspoor en niet door of net op de poort? Neem de cilinder anders mee naar de meeting, ik zal hem graag even van wat dichter bekijken?

Positief is wel dat ik de Leo heel mooi vind staan onder de Ciao en geluid en prestaties zijn van deze pijpjes ook nog eens goed te noemen.

si-sovrano
    Topic starter

@martino en @speedbuxy bedankt voor jullie reacties. Ik zal de cilinder meenemen naar de VCM. Ik ben daar alleen 3 augustus, ben jij er dan ook?

Het is idd een dr zuiger die hierbij zit.

Probleemn? Poar neem'n!

si-sovrano
    Topic starter

Kleine update wat betreft de speedengine na het breken van de zuigerveer.

Nu gekozen om een andere setup te gaan draaien, en (eerst) niet meer met de fabrizi te gaan rijden.

Nu  moest ik eerst zorgen dat het blok geen last meer heeft van het koel probleem (zie vorige posts). Dit heb ik gedaan door er een stuk aan te zetten van een oud carter.
    Ik ben best tevreden met het resultaat, en de koeling is weer terug. (Uitlaatflens van de 42 pinasco is niet de netste)

Nu ben ik nog aan het twijfelen over de cilinderkeuze.

Heb er dus een pinasco silver 42mm p12 met enkele zuigerveer opgezet.

Maar vandaag kwam ik nog een athena 46mm p12 tegen.  En nu begin ik te twijfelen wat te gebruiken voor de vcm, en begin ik meer te neigen naar de athena.

Het wordt volgende week een drukke sleutelweek, aangezien ik dinsdag pas weer tijd heb om te sleutelen, maar dan ook gewoon moet werken. Maar ja, we gaan het gewoon voor elkaar krijgen. En anders maar sleutelen bij de vcm.

Ciao, en tot zaterdag de 3e!

Probleemn? Poar neem'n!
15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 144)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.