Nick’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Nick’s perso

Dit onderwerp bevat 144 reacties, heeft 22 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Daniello 4 dagen, 22 uur geleden.

10 berichten aan het bekijken - 136 tot 145 (van in totaal 145)
  • Gebruiker

speedbuxy
    Bijdrager

Netjes gefikst, een koeling probleem zal je nu niet meer hebben:thumb
    Ik zou persoonlijk graag die 42 Pinasco in action zien. Je kan voor de matige uitlaat flens evt een uitlaat veer monteren.
    (heb dit zelf toevallig ook van de week gedaan bij mijn 42 Pinasco black)

si-sovrano
    Topic starter

Vanavond het blokje afgemaakt en onder de ciao geplaatst. Liep gelijk wel redelijk mooi. Toch de pinasco 42mm silver erop.

Ik kan wel merken dat de cilinder een stuk tammer is dan de 43 Polini of de andere cilinders die ik op een speed engine heb gehad.

Maar alsnog klinkt het niet slecht, maar moet er wel het een en ander worden afgesteld. Ik hoop morgen een stuk te kunnen gaan rijden, en de laatste dingen te doen. (Zeer kort filmpje)

Probleemn? Poar neem'n!
    Klik hier voor mijn perso.

Florian
    Moderator

Goed filmpje, lekker kort! Nice

si-sovrano
    Topic starter

De vcm is achter de rug, en de ciao heeft het prima volgehouden. Een keer is de Achterwielmoer los getrild, voor de rest vlekkeloos uit kunnen rijden.

De top was toch boven de 70 gps. En op de rollerbank was dit blokje goed voor liefst 1,3KW :mrgreen:. Volgens mij geen slecht resultaat voor deze setup.

Toch heb ik besloten de cilinder te gaan wisselen voor een 46 pinasco black. Ik vind dat de 42 silver toch wat tekort komt onderin.

Ik hoop dat de pinasco black het iets beter doet  😈

Probleemn? Poar neem'n!

speedbuxy
    Bijdrager

Toch mooi dat je de cilinder even getest hebt:thumb Was nog niet gedaan naar mijn weten.
    46 Pina black gaat het sws wel weer goed doen:thumb

si-sovrano
    Topic starter

@speedbuxy inderdaad goed dat ik deze even getest heb. Maar er zit een gigantische dip in met optrekken. Maar uiteindelijk denk ik niet dat het aan de cilinder lag🙈

Probleemn? Poar neem'n!

si-sovrano
    Topic starter

Nou, de pinasco 46 black zit onder de speedengine. De zelfde avond zijn een kameraad en ik maar een heel stuk gaan rijden.

Echter na een km of 30 stopte de brommer, geen vonk meer! Dit was op een afstand van 15-20 km van huis. En toen moesten we creatief zijn met wat we bij ons hadden. En mijn kameraad kwam met de oplossing, zie hier :

Waar een gaskabel en snaar al wel niet goed voor zijn.

Verder bij thuiskomst bleek de cdi de geest gegeven te hebben, ook was er een schroefje die de ontsteking vast zet losgelopen. En deze was in het vliegwiel aan het aanlopen geweest.

Blokje weer netjes gemaakt, andere cdi aangesloten en het blokje liep weer, en hoe!

Eerste run op een lang recht stuk tikte ik de 75 al aan,  dit was met de leovinci siluro. Snel naar huis gereden om de fabrizi te proberen, en dit ging nog veel harder

En bij deze snelheid kwam de uitlaat los van de flens, en toen ben ik maar gestopt, uitlaat gelukkig onbeschadigd. voor mijn gevoel kon hij nog harder. Dit is trouwens met poelie 75, van de week een proberen met poelie 65.

Echter heeft het blok nog een probleem waar ik me al tijden aan erger. Ik dacht dus dat het aan de 42 pinasco lag. Maar het blok heeft een gigantische dip er in zitten, op een gegeven moment zakt hij gigantisch in toeren.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Probleemn? Poar neem'n!

Dustin
    Bijdrager

Heeft die dip niet iets met je startsegmenten te maken? Je had namelijk ook al moeite met aanlopen op de meeting. Heb je nog een andere koppeling om te proberen waarvan je weet dat die goed is?

"Een hetero rijdt niet op een retro." ㉦
    Mijn citta

si-sovrano
    Topic starter

Ja heb al meerdere koppelingen geprobeerd, dn onbelast is het probleem er niet. Bijvoorbeeld op een rollerbank of met het wiel in de lucht.

Probleemn? Poar neem'n!

Daniello
    Bijdrager

Mooie perso dit, leuk.om te lezen en te kijken.

Waar haal je toch al die mooie spullen vandaan!?

10 berichten aan het bekijken - 136 tot 145 (van in totaal 145)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.