Nick’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Nick’s perso

This topic contains 222 reacties, has 29 deelnemers, and was last updated by TIES3930 6 months, 2 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 223)
  • Gebruiker
  • #499472

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 472

    Vandaag begonnen met een uitlaat op te knappen, de leo handmade. Deze heb ik helemaal kaal geschuurd, en opgeknapt.

    Gelijk maar even onder de citta gezet om te kijken hoe dit staat. Ik vind hem er wel mooi onder staan.

    Binnenkort maar weer verder hobbyen.

    (ik weet dat ik het wiel nog niet heb omgedraaid)

    #499473

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030
    #495321

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 472

    Afgelopen week een stuk gereden op de citta.. Maar tijdens het rijden viel hij stil en wou niet meer goed lopen.

    Vanavond het blokje uit elkaar gehaald.. Zie hier de oorzaak…:(


    Borgveertje helaas losgeschoten..

    #495733

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Gave Citta hoor, echt een beetje eind jaren 90 stijl, ook qua setup :).

    Zonder van de cilinderkit, je hebt weer wat te sleutelen..

    #495734

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 472

    Dank je! Het blokje is al op de post naar florian. Die gaat de carters voor mij bewerken. Op het blokje komt de dr evo (tuned) die hij te koop heeft staan.

    Nog een fotootje van de citta met de uitlaat die ik hem het mooist vindt staan, en er waarschijnlijk onder blijft als het goed loopt met de dr evo.

    #495725

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Ja dat is lullig,
    Je bent niet de eerste en je zal ook niet de laatste zijn.

    Hier een paar dingen die fout kunnen gaan.

    Je kan de clipjes beter niet met een tangetje monteren, daarmee knijp je het clipje te ver dicht en word hij iets kleiner.
    Het beste is het om eerst 1 kant in de groef te drukken en vervolgens de andere er in te drukken, zodat hij zo min mogelijk vervormt.

    Ook altijd schoon te werk gaan want een stukje vet of vuil, kan ook een hard stukje zijn, en in de groef problemen geven.

    Sommige clipjes zijn te dik voor de groef en liggen niet in de bodem.

    Ik heb wel eens een zuigerpen gehad die net iets te lang was, waardoor het clipje maar gedeeltelijk in de groef lag.

    Als tijdens het monteren het clipje weg springt, niet zo maar een andere pakken, eerst weten waar hij heen gesprongen is, want hij ligt zomaar in je carter.:con

    Mooi uitlaatje, die past er beter bij:thumb

    #495412

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Jammer dat het clipje niet iets meer naar rechts zat/ging, want dan had het via de uitlaatpoort naar buiten gevlogen.
    Maar de schade die je nu hebt is na wat op poetsen ook nog prima mee te rijden, als ik de foto,s zo zie.
    (ik heb evt wel belang bij de cilinder mocht je hem kwijt willen)

    #495332

    De Brandweer
    Bijdrager
    Berichten: 608

    Pas op met die HM straigt. Met low wall banden komt het apparaat aan de grond en ik kan je vertellen dat asfalt niet meegeeft. Niet te strak door de bocht dus!

    #499491

    #RIDINGSOLO

    Zonde Nick

    Heb er jarenlang mee gereden zonder slag of stoot:(:(
    Wil m ook weer terug als hij de vuilnisbak in gaat

    #499504

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 472

    Kleine maar leuke update,

    Florian heeft inmiddels het blokje gereviseerd en bewerkt voor de nieuwe getunde dr evo. ik heb het blokje nog niet binnen, maar wel een paar foto’s binnen gekregen van zijn werkzaamheden. En het ziet er zeer goed uit:thumb

    Hopelijk krijg ik het blokje dit weekend binnen, en kan ik gaan kijken of ik hem aan de praat kan krijgen. Maar hierbij verwacht ik niet te veel problemen.

    Hier een paar foto’s

    De dr evo:

    En het blokje:


    Als het blokje gemonteerd is volgt er weer een update 😉

    #499505

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Dat kon wel eens een goed snel blokje worden:thumb

    #499506

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 472

    Het zal mij benieuwen, gaat vast goedkomen :thumb.

    #499547

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 472

    Een kleine update, maar zonder plaatjes.

    Heb het blokje nu al ruim een week gemonteerd. En het loopt als een speer. Nu rijdt ik nog met 100mm schijven, standaard druk en trekveertjes en 1:11 vertanding.. Maar toch al een top van 73kmh gehaald 8).

    Het blokje heeft in ieder geval genoeg potentie. Binnenkort de aandrijving maar eens aanpakken om een hogere top te halen 8)

    Gr nick

    #499630

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 472

    Ik heb het monoshock citta frame van jelle overgenomen. Nu ga ik eerst het kickblock onder de zwarte citta weghalen, deze komt op het monoshock frame aangezien deze een geel kenteken heeft.

    De zwarte citta wordt voorzien van een redelijk standaard electronisch blokje met trekstarter voor woon-werk verkeer.

    Nu alvast de plannen verzinnen voor het monoshock frame. Hieronder een fotootje van het frame.

    Iemand tips voor een mooie kleurcombi voor de citta?

    #499631

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Cool frame ja.
    Ik zou het frame dezelfde kleur houden, witte kappen, oranje accenten.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 223)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.