This topic contains 222 reacties, has 29 deelnemers, and was last updated by TIES3930 6 months, 1 week geleden.
-
Gebruiker
-
11 oktober 2018 om 18:04 #779377
Je kent mijn mening betreft de velgen die wat iel overkomen. Misschien idd dat dikkere banden gewoon beter staan in een SB. Normaal zijn de Bernardi Mozzi velgen alleen voor de Ciao gemaakt en zal de rempot daarom problemen geven. Toch zijn er ook voor andere type bromfietsen deze velgen geweest en misschien past een van deze rempotten wel icm je voorvorkpoot. Ik heb bijvoorbeeld nog wel wat liggen wat misschien past. Had je al gekeken naar een Grimeca rempot trouwens, Er bestaat een kans dat deze ook past.
11 oktober 2018 om 19:35 #779382@martino ik zal morgen even weer verder gaan. ik zal dan andere rempotten proberen👍
ik wil dit eerst allemaal voor elkaar hebben. daarna ga ik eens kijken wat andere (bredere) banden doen.11 oktober 2018 om 20:59 #779390Zoek eens nasr een rempot van een mozi velg voor een puch maxi, misschien past die.
Grotere banden incl 17 inch gaat niet passen in deze brug.Zijn je velgen goed recht?
11 oktober 2018 om 21:06 #779391wat ik heb gezien dmv het rondraaien van de velg lijken ze mooi recht👍 heb er nu 2.25×17 banden op zitten. dan zou 2.75 toch ook moeten passen, 2.75 zijn alleen breder of heb ik dit verkeerd?
wat betreft de rempot zal ik dit eens gaan opzoeken.
26 maart 2019 om 00:29 #785534Na lange tijd weer eens een kleine update. Het mooie weer staat weer voor de deur, dus dan begint het weer te jeuken. En zoals altijd begin ik weer te laat met het sleutelen 😅
waar ik mee bezig ga is een tourbrommertje bouwen voor mezelf om mezelf ook eens te kunnen laten zien tijdens een tourtje.De tourbrommer is een bekende brommer van hier, welke velen wel kennen.
Deze brommer heb ik al een hele poos in mijn bezit en had er al plannen mee. Helaas is het er nog niet van gekomen. Maar daar gaat nu verandering in komen.De brommer zelf veranderd weinig aan, een standaard citta zadel komt er op. En 2 nieuwe yss schokbrekers van 280mm.
Motorisch ben ik een mooi blokje aan het opbouwen. Namelijk:
-Polini 41mm Lc kit
-Polini evolution engine elec
-19mm phbg
-malossi krukas 🙈
-elektrische ontsteking met pinasco vliegwiel
-Polini voorvario met Doria koppeling
-DBR uitlaat op maat met verwisselbare flensBlokje ben ik vanavond mee begonnen, kwam er alleen achter dat de carter pakking gescheurd is in de nieuwe dichte verpakking. Dus moet nog even wachten op een nieuwe pakking. Wel even een lekker maak fotootje.
Update volgt snel 😃
26 maart 2019 om 12:31 #785547Leuke setup komt eronder, polini 41 incl polini evo ga je geen spijt van krijgen.
26 maart 2019 om 13:41 #785548Lekker nick heb je @florian wel toestemming gevraagd of je die Mali kruk mocht monteren in een polini carter?
26 maart 2019 om 16:51 #785552Dat is inderdaad wel heiligschennis ten top! Misschien als je de tekst malossi eraf dremelt, kunnen we dit goedkeuren 😉
26 maart 2019 om 18:37 #785559Heiligschennis is het inderdaad, maar toch een keer het proberen waard bij gebrek aan een andere kruk.
Heb al een dealtje met florian. Als deze problemen geeft ruil ik hem bij hem met een mazzu krukje.
29 maart 2019 om 11:13 #785598Mooi zadel heb je op die Citta zitten
29 maart 2019 om 11:25 #785599Speciaal op maat voor jou dat zadel Nick ?
29 maart 2019 om 23:25 #785604Ik zie geen zadel?
Overigens nu je toch moet wachten op een pakking, kan je ook goed kijken of de drijfstang vrij kan bewegen en niet tegen de binnenkant van je carter aan zal slijten. Belangrijk om je cilinder en zuiger dan even te monteren bij het testen. Zie ook de tekst van Malossi zelf:
WARNING
These reinforced shafts have a double-T connecting rod with reinforced section.
Before completing the closure of the engine, check that during the course of normal movement
the big end or side of the connecting rod does not interfere with the crankcase or the cylinder
barrel (see diagram below).
In case of contact remove excess metal from crankcase or cylinder using a small file or pneumatic
appliance. Having completed this operation, clean carefully using compressed air and
check correct functioning of crankshaft with cylinder and piston fitted to crankcase on ignition
side, keeping all parts between the hands and proceeding to fully complete the assembly only
when satisfied that all problems have been resolved.5 juni 2019 om 18:00 #787363Naast de grote onderdelen opruiming die jullie misschien wel mee hebben gekregen toch nog wat tijd gevonden om een projectje (toerbrommer) te starten.
Het is een Vespa ciao geworden. Een C24 om precies te zijn. Brommer had een mixblok, met city power uitlaat en poelie 70.
Nadat ik hem op had gehaald gelijk het blokje er onderweg gesleuteld. En vervangen door dit :
-Polini speedengine
-Polini 42 Alu (Bewerkt)
-Pinasco Vliegwiel (thx lennaert)
-13mm carb.
-poelie 70
-Proma gun, komt nog wat anders onder maar daar ben ik nog niet uit.En dit is de Brommer waar het om gaat:
De tasjes heb ik zelf gekocht, voorvork dempers heb ik ook al. nog niet gemonteerd helaas maar dat komt nog.Verder komen er nog 14 spaaks velgen onder en een 1:6,7 klok, en voetsteuntjes ipv trappers. En nieuwe tankstickers om het af te maken.
Andere dingen die nog moet en gebeuren zijn als volgt.
– Achterwiel loopt aan in het spatbord
– En verder rammelen er nog een aantal dingen die nog nagekeken moeten worden.5 juni 2019 om 20:35 #787368Sjiek de friemel dit!
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel12 juni 2019 om 12:41 #787568Kleine update wat betreft de “tour” ciao.
Heb hem nu eindelijk goed aan het lopen voor de TukkerTour zondag.Heb de cilinder nog gewisseld voor een 43mm polini, aangezien de 42 nog iets te veel langs de flens lekt en ik geen nieuwe pakking liggen had.
Nieuwe tankstickers geplaatst, gemaakt door Andrews. En ik moet nog een andere uitlaat monteren aangezien deze niet echt handig is wat betreft kappenwerk en standaard.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.