Nick’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Nick’s perso

Dit onderwerp bevat 116 reacties, heeft 19 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Martino 2 weken, 6 dagen geleden.

12 berichten aan het bekijken - 106 tot 117 (van in totaal 117)
  • Gebruiker
  • #779377

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 6530

    Je kent mijn mening betreft de velgen die wat iel overkomen. Misschien idd dat dikkere banden gewoon beter staan in een SB. Normaal zijn de Bernardi Mozzi velgen alleen voor de Ciao gemaakt en zal de rempot daarom problemen geven. Toch zijn er ook voor andere type bromfietsen deze velgen geweest en misschien past een van deze rempotten wel icm je voorvorkpoot. Ik heb bijvoorbeeld nog wel wat liggen wat misschien past. Had je al gekeken naar een Grimeca rempot trouwens, Er bestaat een kans dat deze ook past.

    #779382

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 336

    @martino ik zal morgen even weer verder gaan. ik zal dan andere rempotten proberen👍
    ik wil dit eerst allemaal voor elkaar hebben. daarna ga ik eens kijken wat andere (bredere) banden doen.

    Probleem'n ? Poar Neem'n!
    Klik hier voor mijn perso.
    #779390

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5346

    Zoek eens nasr een rempot van een mozi velg voor een puch maxi, misschien past die.
    Grotere banden incl 17 inch gaat niet passen in deze brug.

    Zijn je velgen goed recht?

    #779391

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 336

    wat ik heb gezien dmv het rondraaien van de velg lijken ze mooi recht👍 heb er nu 2.25×17 banden op zitten. dan zou 2.75 toch ook moeten passen, 2.75 zijn alleen breder of heb ik dit verkeerd?

    wat betreft de rempot zal ik dit eens gaan opzoeken.

    Probleem'n ? Poar Neem'n!
    Klik hier voor mijn perso.
    #785534

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 336

    Na lange tijd weer eens een kleine update. Het mooie weer staat weer voor de deur, dus dan begint het weer te jeuken. En zoals altijd begin ik weer te laat met het sleutelen 😅
    waar ik mee bezig ga is een tourbrommertje bouwen voor mezelf om mezelf ook eens te kunnen laten zien tijdens een tourtje.

    De tourbrommer is een bekende brommer van hier, welke velen wel kennen.

    Deze brommer heb ik al een hele poos in mijn bezit en had er al plannen mee. Helaas is het er nog niet van gekomen. Maar daar gaat nu verandering in komen.

    De brommer zelf veranderd weinig aan, een standaard citta zadel komt er op. En 2 nieuwe yss schokbrekers van 280mm.

    Motorisch ben ik een mooi blokje aan het opbouwen. Namelijk:

    -Polini 41mm Lc kit
    -Polini evolution engine elec
    -19mm phbg
    -malossi krukas 🙈
    -elektrische ontsteking met pinasco vliegwiel
    -Polini voorvario met Doria koppeling
    -DBR uitlaat op maat met verwisselbare flens

    Blokje ben ik vanavond mee begonnen, kwam er alleen achter dat de carter pakking gescheurd is in de nieuwe dichte verpakking. Dus moet nog even wachten op een nieuwe pakking.  Wel even een lekker maak fotootje.

    Update volgt snel  😃

    Probleem'n ? Poar Neem'n!
    Klik hier voor mijn perso.
    #785547

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5346

    Leuke setup komt eronder, polini 41 incl polini evo ga je geen spijt van krijgen.

    #785548

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 561

    Lekker nick heb je @florian wel toestemming gevraagd of je die Mali kruk mocht monteren in een polini carter?

    #785552

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5346

    Dat is inderdaad wel heiligschennis ten top!  Misschien als je de tekst malossi eraf dremelt, kunnen we dit goedkeuren  😉

    #785559

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 336

    Heiligschennis is het inderdaad, maar toch een keer het proberen waard bij gebrek aan een andere kruk.

    Heb al een dealtje met florian. Als deze problemen geeft ruil ik hem bij hem met een mazzu krukje.

    Probleem'n ? Poar Neem'n!
    Klik hier voor mijn perso.
    #785598

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3570

    Mooi zadel heb je op die Citta zitten

    #785599

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 561

    Speciaal op maat voor jou dat zadel Nick ?

    #785604

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 6530

    Ik zie geen zadel?

    Overigens nu je toch moet wachten op een pakking, kan je ook goed kijken of de drijfstang vrij kan bewegen en niet tegen de binnenkant van je carter aan zal slijten. Belangrijk om je cilinder en zuiger dan even te monteren bij het testen. Zie ook de tekst van Malossi zelf:

    WARNING
    These reinforced shafts have a double-T connecting rod with reinforced section.
    Before completing the closure of the engine, check that during the course of normal movement
    the big end or side of the connecting rod does not interfere with the crankcase or the cylinder
    barrel (see diagram below).
    In case of contact remove excess metal from crankcase or cylinder using a small file or pneumatic
    appliance. Having completed this operation, clean carefully using compressed air and
    check correct functioning of crankshaft with cylinder and piston fitted to crankcase on ignition
    side, keeping all parts between the hands and proceeding to fully complete the assembly only
    when satisfied that all problems have been resolved.

12 berichten aan het bekijken - 106 tot 117 (van in totaal 117)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.