! Joor !’s perso

Home Forums Perso’s Projecten ! Joor !’s perso

This topic contains 157 reacties, has 35 deelnemers, and was last updated by Joor 6 days, 8 hours geleden.

8 berichten aan het bekijken - 151 tot 158 (van in totaal 158)
  • Gebruiker

Daniello
    Bijdrager

Hey Joor, je hebt PB 😆

Joor
    Donateur

Damn,
    ik wist niet dat die kleur funny zo onwijs populair is.
    binnen het uur wilde verschillende mensen hm al op komen halen voor de bodemprijs.
    weer een Limburger die raar deed.
    maar binnen 24 uur waren er al 3 die de vraagprijs boden, en de eerste die langskwam heeft hm genomen. volgende week, als zn loon er is, haalt hij hm op.

volgende projectjes….

ik heb 4 dagen weekend dus kan weer ff lekker in de schuur bezig.

laatst had ik een leo sp gekocht.
    veel te duur natuurlijk maar zo is dat nu eenmaal.
    blijkt het ding ook nog echt herrie te maken niet te zuinig.
    dus hier op de site ff gezocht naar de oplossing en gelukkig was die er ook.
    gewoon achteraan door slijpen en daarna weer dichtlassen.
    dit was wat er over was van het demperwol, niet veel.
    na wat klooien met nieuw demperwol is deze uitlaat toe aan de volgende ronde.

ook heb ik een kickblok opgeknapt en die staat inmiddels ook op marktplaats.
    ik moet toch een beetje ruimte maken voor nieuwe speeltjes

• Deze reactie is gewijzigd 11 months, 3 weeks geleden door Joor.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Snap ik wel, dat ze zo gemakkelijk te verkopen, was ze zag er knap uit.

Ik heb een week of wat geleden ook een SP van nieuw demper wol voorzien, dit plaatje komt me dus bekent voor. 🙂

Joor
    Donateur

@ zevenenergie

Ik heb het ook van jou afgekeken  😉

Joor
    Donateur

het is alweer bijna een jaar geleden dat ik hier iets heb gepost, maar ik heb niet stil gezeten.

het crossen is de Harz is me zo goed bevallen dat ik er dit jaar met een superbravo heen wil.
    ook lijkt het mij beter om hem niet te mooi te maken, maar wel degelijk.
    van Pimmiecross heb ik een mooie donor kunnen overnemen.

deze was motorisch helemaal origineel en daarmee red je het niet in Duitsland.
    dus komt er wat anders onder.

te beginnen met een mooie cilinder.

mooi vliegwieltje erbij.

dat in een speedengine met kickstart helft en een 15/15 carb zou mooi moeten lopen.
    komt ook een polini voorvario op en achter een klok met malossi vertanding en een malossi koppelingschaal.

dit geheel komt in een nieuwe Moparts racing achterbrug.

lekker plug and play (dacht ik)

bij het monteren van alle onderdelen kwam ik erachter dat het toch niet zo simpel was.
    gelukkig heb ik redelijk lange weekenden en genoeg gereedschap om alles passend te maken , thuis of op werk.
    een paar voorbeeldjes van de problemen bij de achterbrug:

dit sleufje is te klein, hier past geen kapbout doorheen.

deze achterbrug is deelbaar en met verplaatsbare middenschotten. helaas zijn de voorste 2 standen niet zomaar te gebruiken als je er een trapas in wil hebben. dan moetje met de slijptol in de weer.

owja, de gaten waar de trapasbussen in gaan zijn ook net ff te klein.
    voor de kickstart  hebben ze wel op de juiste plekken gaten gemaakt zodat je er zelf iets moois van kan maken.
    gelukkig is er op mn werk veel rvs en een draaibank dus voor de stopper heb ik iets moois kunnen maken en dat heb ik daar ook vast gelast

maar wat ik niet snap is: dan maken ze voor de uitlaat ophanging 4 mooie lange sleuven maar helaas van maar 6 milimeter terwijl elke uitlaat met M8 vast zit.
    duidelijk niet over na gedacht

dus voordat alles dan weer netjes zit ben je zomaar een paar dagen verder.
    gelukkig ben ik vroeg begonnen en zit er aardig schot in de zaak

nu moet ik van de voorvario nog iets afdraaien omdat die iets te ver naar buiten zit, maar dat is zo gedaan op werk..
    hopelijk binnenkort weer weer.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 day geleden door Joor.

Martino
    Bijdrager

Nou idd, je hebt meer aan een goed functioneerende brom dan een sierpaardje in de Harz. Maar dat filmpje van de nog originele SB daar loopt het blokje ook supermooi zo te horen. Hopelijk dat je Pinasco setup ook zo zal lopen. Ik ben vooral benieuwd naar dit vliegwiel, gezien het lijkt dat de 50 jaar editie van hun teveel vooronsteking had.

Nou las ik ook het een en ander aan problemen met de nieuwe Pinasco onderdelen, maar ben je op dit gebied dus nog niets geks tegen gekomen, maar dan valt de Moparts brug tegen qua plug and play. Heb je al een reactie gehad van Fredzzz of FrankP? Het lijkt mij ook vooral handig dat ze van de pasproblemen op de hoogte zijn zodoende in de toekomst betere versies te kunnen leveren.

Waarom heb je eigenlijk voor de Malossi vario onderdelen gekozen en niet eens naar die van Pinasco bijvoorbeeld?

speedbuxy
    Bijdrager

Mooie Harz brommer en setup 😎
    Jammer dat de brug zoveel aanpassingen nodig had. Maar positief gezien is het nu een soort van Mr Joor brug :mrgreen:

Joor
    Donateur

@ Martino,
    De vorige Harz heb ik met de 50 jaar editie gereden en die deed het ook erg fijn, vandaar dat ik weer voor een pinasco vliegwiel ben gegaan.
    De aanpassingen die nodig waren voor de pinasco cilinder was een heel klein hapje (3×10mm) uit het geforceerde luchtkanaal bij de uitlaatpoort. Bij de foto van het vliegwiel is dat te zien.
    Fredzzz en frank p heb ik geen contactgegevens van, dus ik hoop eigenlijk dat ze dit lezen.
    Owja de voorvario had ik nog liggen zo goed als nieuw.

• Deze reactie is gewijzigd 5 days, 4 hours geleden door Joor.
8 berichten aan het bekijken - 151 tot 158 (van in totaal 158)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.