! Joor !’s perso

Home Forums Perso’s Projecten ! Joor !’s perso

This topic contains 164 reacties, has 38 deelnemers, and was last updated by Brian 1 year geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 165)
  • Gebruiker
  • #495701

    ! Joor !

    met dank aan lenneart en mijn werk

    nieuwe koppelingschaal, wat rvs M10 veerringen en rvs gaasjes voor misschien bij het luchtfilter

    het staat goed!

    de buitendiameter is wat kleiner dan de ivano schaal namelijk 104mm /102 mm.
    hopelijk loopt deze niet aan tegen mn si kap.

    #495702

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4110

    Leuk om te zien dat je er ook blij mee bent Joor!

    #495703

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Aha ook in bootlak gezet.
    Ik vond het ook heel apart dat hij groen werd terwijl je kleurloos zou verwachten ,)

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #495730

    JariV
    Bijdrager
    Berichten: 268

    Mooie brommers allemaal! Doe je netjes, begrenzertje mooi weggewerkt ook :p

    Vraagje; hoe kom je aan die lichtschakelaar/claxon op je stuur? Is die origineel van een superbravo of ken je die ergens nieuw bestellen?

    #495732

    ! Joor !

    @ jariv
    Die komt Idd van een super bravo af.
    Het was wel ff zoeken naar een mooie, die zijn er niet zoveel meer.

    #495988

    ! Joor !

    Vanwege het lekkere weer heb ik vandaag m’n citta maar eens afgesteld.
    Ik had meer verwacht van de dr evo vergeleken met de 41 mm polini.
    Misschien dat het aan de uitlaat ligt, dus ik ben een ander uitlaatje gaan proberen.
    De proma cc vond ik te veel herrie maken.
    De leo heeft het zelfde probleem. Gelukkig heb ik voor een ander project nog een biturbo uitlaat liggen.
    Die zit er nu onder en is redelijk stil.
    Ik heb nog geen proef rondje gereden dus de prestaties weet ik nog niet.
    Ik heb er wel een fotootje van gemaakt.

    staat best toch?

    #496776

    ! Joor !

    de bi-turbo presteerde ook niet helemaal naar mijn zin.
    dus ik heb via marktplaats een aangepaste calibrata gekocht en die deed ruimschoots wat ik wilde.
    ook had ik een achterspatbordje gevonden, maar die moet nog even goed passend gemaakt worden, die is er nu dus weer af.

    met deze brommer dus de VCT15 gereden.

    het begin was voor mij echt waardeloos. binnen 15 minuten had ik al een lekker achterband.
    ik had er van dat schuim in gespoten, maar dat wilde niet werken omdat het lek bij het ventiel zat. dus na wat kilometers aan rommelen van “de brandweer” een nieuwe binnenband gekregen en die er met hulp van wilk1985 en jasper-grillo geplaatst. bedankt daarvoor.

    na meerdere pechgevallen van andere deelnemers was ik helaas weer aan de beurt.
    terwijl ik bijna volle toeren reed raakte mn benzine op en dat vond mn zuiger niet zo leuk dus die deed ff niet meer mee.
    waarschijnlijk door verkeerde 2 takt olie een aardige warmloper gehad.
    gelukkig heeft hij de rest van de toer het wel overleefd.
    hier wat foto’s van de schade:



    de zuiger heeft ook wat “kleine” poortjes, de zuigerveren waren gelukkig niet afgebroken maar zaten op sommige plekjes wel vast in de zuiger


    deze kleur van mn bougie is goed toch?

    ook had ik niet heel erg goed opgelet bij het plaatsen van de calibrata 😕

    de laatste paar kilometers begon mn snaar te slippen bij stevig optrekken, gelukkig is mn snaartje wel heel gebleven.
    hij was helemaal hard geworden, leek wel aangebrand :con

    ook was er nog iemand die wilde weten hoe ik het luchtfilter van mijn 16/16 had vast gezet. hier ook maar even een fotootje van gemaakt want de uitleg “met een schroefje” was niet duidelijk genoeg

    hopelijk nu wel.

    verder was de VCT15 een erg leuke tocht met aardig wat pechgevalletjes, maar dan staat iedereen die niet aan het sleutelen is gezellig te kletsen.

    na de VCT15 ben ik bijna meteen op vakantie gegaan vandaar dat dit verslagje wat aan de late kant is.

    hopelijk begint het mooie weer nu echt en kunnen we genieten van vele mooie kilometers met mede forumleden.

    #496817

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4110

    Zo Joris (ja nu weet ik wel weer over wie het gaat ghehehe) dat was me een bewoge toertje voor je dan wel.
    Schuim spul is sowieso gewoon echt 3x niks gezien je de band sowieso weg kan gooien naderhand gezien dit kei hard wordt en je met een steen in je band niet lekker rijd.

    De cilinder ziet er op zich nog bruikbaar uit na een poetsbeurtje en nieuw zuigertje ;)!

    Als ik de calibrata zo zie op je foto vindt ik hem wel vrij dicht bij de kap al zitten als je vergelijkt met een si brug op een citta zit deze altijd iets er onder en pas op het achterstuk zou hij e.v.t tegen de kap komen (vaak wordt dit preventief weggehaald).

    Wat voor snaar is dit want uitdrogende snaren is nooit een goed iets en altijd een risico had je wel een reserve mee voor de tour?

    Je bougie vindt ik persoonlijk iets aan de lichte kant ik zou nog 1 a 2 maten groter met je sproeier gaan zitten want dit is meer koffiemelk wit dan koffiemelk bruin ;).

    #496820

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Jammer van de pech tijdens de VCT, maar gelukkig toch gefinshed! Die DR moet met een ander zuigertje wel weer prima lopen 😉

    #496826

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    “Mooie” update Joor, ik was al benieuwd naar wat er nou echt aan de hand was tijdens de VCT.

    Bougie zou ik ook voor het mooie net iets groter zetten ja, maar ik geloof er niet in dat dat de oorzaak van deze warmloper is geweest.

    Blij dat je het in ieder geval naar je zin gehad hebt, ga je volgend jaar weer mee? ik zie je weer met de oldtimertour in ieder geval!

    #499570

    ! Joor !

    Bijna 2 jaar ha m’n laatste updaten heb ik iets wat ik weer graag met jullie deel.
    ik ben altijd opzoek naar toffe uitlaatjes en als ik niks kan vinden dan probeer ik ze zelf te maken/aan te passen.

    Zo liep ik al een tijde met het idee van een dubbele uitlaat voor m’n snelle bravo.
    Dat idee is met medewerking van mn buurman eindelijk werkelijkheid geworden.

    Genoeg gelul, hier zijn de foto’s

    #499571

    R.Zwiers
    Bijdrager
    Berichten: 439

    Wooo Sjiek man, 2 jamacol? Rijd dat een beetje lekker, de looks zijn in ieder super 😀

    #499572

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Zo he’ dat is een gave bravo geworden.

    Die uitlaat maakt hem helemaal kloppend :thumb
    Leuk om te zien wat er mogelijk is 🙂

    #499575

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Dat staat de dame erg sexy:thumb
    Rijd het ook goed qua prestaties?

    #499577

    ! Joor !

    Ik heb helaas nog niet echt kunnen proefrijden. Maar het geluid is mooi. Lekker laag.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 165)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.