! Joor !’s perso

Home Forums Perso’s Projecten ! Joor !’s perso

This topic contains 164 reacties, has 38 deelnemers, and was last updated by Brian 1 year geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 165)
  • Gebruiker
  • #284648

    ! Joor !

    al een tijdje zit ik hier op het forum, maar ik had nog geen perso aangemaakt.
    omdat ik sinds kort werkloos ben heb ik nu wel tijd genoeg om er 1 te maken.

    in 2009 kreeg ik van een vriendin een citta die ik wel op moest knappen.
    hij had 2 jaar stil gestaan onder een frituurpan.



    bij het uit elkaar halen bleek er veel mis mee te zijn.
    de voorvork was krom evenals het stuur en alles zat onder het vet.
    gelukkig kon ik op mn werk lekker klussen.
    daar heb ik hem helemaal uit elkaar gehaald en van alle verf ontdaan.


    gelukkig kon ik daar ook spuiten en heb hem in 2 kleuren gespoten.
    namelijk ral 9005 (zwart) en ral 5010 (blauw)
    daar ben ik een paar weekenden mee bezig geweest.


    daarna heb ik hem in 2 dagen weer opgebouwd en zag hij er zo uit:

    maar de homoet vond ik te traag dus kwam er een leo handmade onder en een kickblok.

    na een tijdje vond ik het nog niet snel genoeg en heb ik een 41mm ar besteld.
    maar nu was de leo handmade weer te traag en die maakte mij te veel herrie dus ging ik opzoek naar een stevige uitlaat met een flinke demper.
    dat werd een homoet p4 van een tomos.
    die heb ik omgelast en daar rij ik nu nog steeds mee.

    nu gaat die met wind mee ongeveer 70, maar aangezien ik mn rijbewijs niet kwijt wil heb ik er ook maar met hulp van dit forum een begrenser in gebouwd.


    zo rij ik al een flinke tijd rond, maar afgelopen jaar kwam ik een ander spatbord tegen en die ben ik nu (13-okt-2011) aan het spuiten in de zelfde kleuren.

    een ander project van me is een bravo uit 1978
    voor 35 euro kon ik die in het zuiden van het land ophalen.

    daar komt een kickblok onder met een 41mm dr en het dikke broertje van een leo silurro en een vario


    hier heb ik er al het 1 en ander aan gedaan.

    inmiddels heb ik er een si-brug onder gehangen


    de komende tijd ben ik nog bezig om het keurings klaar te maken.
    hij gaat nu nog te hard, mn voorrem loopt aan tegen de velg, het achterlicht is kapot en hij heeft nog valse lucht via de carb.

    reacties zijn altijd welkom.

    vandaag (17-10-2011) heb ik het pas gespoten voorspatbord op mn citta gezet.
    ik vind het goed gelukt.


    #490400

    ERIKJAN1984
    Donateur
    Berichten: 394

    goed werk, en gave kleurencombo op de citta, zie je niet zoveel!

    ga je de bravo ook nog spuiten?

    zo ja, welke kleuren?

    #490401

    ! Joor !

    dat is wel de bedoeling, maar de kleur combi ben ik nog niet helemaal uit.
    en de achterveren, die staan me ook niet aan, daar wil ik ook nog wat anders voor, maar dan moet die eerst gekeurd zijn.
    ook komt er nog een ander stuur op.

    #490411

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Cool dingkie, bravo’s :thumb

    #490412

    Anoniem

    Inderdaad πŸ˜‰ Ook vette uitlaten die Leovince Siluro en die Zirri!

    #490415

    EPI
    Bijdrager
    Berichten: 273

    Hey !JOOR! die leo is necht super vet!!
    als je die weg doet dan moet je me pm-en!!

    #490417

    ! Joor !

    jij wil al mn uitlaten wel hebben geloof ik

    #490487

    ! Joor !

    kleine citta update.

    #448091

    ! Joor !

    na een paar jaar eindelijk weer eens een opdate.

    ik ben inmiddels al 2 keer verhuisd en de sleutel hobby heeft een tijdje op een laag pitje gestaan.
    maar door de lange tijd is er wel aardig wat veranderd.

    mijn citta heeft inmiddels een metalen tankdop, een cnc driehoeksplaat en ik heb een lichtschakelaar en toeter op het stuur en de begrenzer zit aan de originele licht schakelaar

    helaas moest ik toch wat van mijn achterbrug afhalen omdat het net niet paste, gelukkig is dat slecht te zien πŸ˜‰

    zo staat die er nu bij:

    ook heb ik met mn oudste bravo mee gedaan met mn eerste toertje ooit, de oldtimertoer.

    hierdoor heb ik de smaak wel te pakken en wil volgend jaar wat meer toertjes mee rijden.

    daarvoor ben ik ook bezig met een snellere bravo helemaal aan te passen.
    hij is inmiddels bijna klaar. ik ben nog een beetje zoekende naar de juiste uitlaat.
    eerst had ik mijn “siluro” geprobeerd maar die maakte veel te veel herrie.
    de reden daarvoor ben ik inmiddels ook achter:

    die is blijkbaar de definitie van demperwol bij Leo Vinci.
    er zit nu nieuw echt demperwol in dus binnen kort nog maar eens testen.

    ook heb ik de zirri geprobeerd:

    die rijdt ook wel lekker, en als je het geluid uit de carb niet meerekent is die erg stil en toch redelijk snel.
    ik heb ook nog een Gianelli hyper liggen. na die opgeknapt te hebben die er maar op gezet en dat klinkt goed en ziet er ook goed uit.

    ook bij deze bravo heb ik de licht schakelaar, toeter en uitknop weer op het stuur gemaakt.
    deze heeft ook een remlicht wat ook nog wel een klus was om goed te krijgen.

    het blokje is inmiddels een kick SE met 46mm polini en een 16/16 carb.
    er zit een vario onder met malossi voor vario met 7 grams rollen, malossi vertanding en een ivano schaal.
    ik heb hem nog niet op top gehad want volgens mij is de 82 sproeier nog iets te klein.
    nieuwe zijn onderweg.

    de zitpositie is erg fijn met dat lage stuur.
    ook heb ik er voorpoten van een si in zitten die ff stugger zijn dan de originele.

    als iemand enig idee heeft hoe ik dit tankje weer mooi zwart kan krijgen, let me know.

    ik zal proberen wat vaker te updaten

    dit was het wel voor nu.
    op en aanmerkingen zijn altijd welkom

    #495449

    ! Joor !

    laatst heb ik voor mn citta een nieuwe cilinder besteld.
    ik heb jaren met een 41 AR gereden, maar dat mocht inmiddels wel wat sneller.
    de keus is gevallen op een:

    43mm DR

    ook heb ik laatst van een dorpsgenoot een citta overgenomen.
    hij had er al veel geld in gestoken om hem te laten keuren, maar onderhouden kon hij zelf niet.
    ik heb hem er wel eens mee geholpen, maar hij kreeg kans alles binnen no time weer te slopen.
    zo is hij onderuit gegaan en is de hele voorkant kapot.
    poten krom, kroonstuk gebarsten..

    hier wat foto’s

    ik ben hem dus maar helemaal uit elkaar gaan halen om hem weer netjes te krijgen.
    alle roest heb ik uit de tank weten te krijgen met HG ontroester en 5 flessen schoonmaak azijn 2 dagen laten staan en goed door te spoelen.
    daarna wat oude benzine erin en flink schudden en via een koffie filter weer in een fles gedaan. en dat een aantal keren herhaald.

    onder de slechte zwarte verflaag zit nog wat mintgroen, wat de originele kleur was.

    het framenummer is:

    053*067243

    nu hang hij in de schuur te wachten op verf afbijt en tot ik er weer tijd voor heb.

    suggesties en of opmerkingen zijn altijd welkom

    #495604

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Heey!

    Mooie perso en mooie brommers!
    Wat betreft je zwarte tankje, er bestaat bumperblack, plastishine en vast nog wel meer. is een soort wax wat gebruikt word voor kunstof delen op auto’s. bumpers en zijstrips enzo.

    een andere optie, ietwat gedurfder, is met een verfbrander lichtjes over je tank gaan. het doffe komt doordat je plastic slijt en er allemaal kleine haartjes op komen. de brander zou dit weer moeten doen smelten

    #495605

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Ongelooflijk dat je een citta zo behandeld Foei πŸ˜›
    Maar hij heeft nu een goede eigenaar tenminste πŸ™‚

    Vraagje kun je aan de oude eigenaar vragen waar hij die chroom koplamp heeft gekocht die ben ik namelijk al een tijdje aan het zoeken voor mijn blanke citta πŸ˜‰

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #495606

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Leuke update en brommers Joor! Ik ben blij dat de oldtimertour je heeft gemotiveerd om meer toertjes mee te rijden dat zouden er meer moeten doen πŸ˜‰

    Met de snelle Bravo ga je de VCT rijden neem ik aan?

    Succes met de Citta die kan best wat liefde gebruiken!

    #495607

    ! Joor !

    @ lightlord, die koplamp komt van een tomos en ik vind hem eigenlijk net te groot dus als je hem wilt hebben kan je me een pm sturen.

    @wilk1985 dat is wel het plan ja.

    #495618

    ! Joor !

    nadat ik een tijdje aan het klooien was met verf afbijt heb ik besloten het anders te doen.
    het was mij te veel werk en gaf veel te veel rommel.

    vandaag ben ik even naar Hillegom gereden en heb daar bij een doe het zelf garage (http://www.zelfzandstralen.nl) het frame gezandstraald.
    voor 20 euro en een kwartiertje werk had ik een helemaal kaal frame.
    daar ga ik dan niet voor klooien.


    helaas geen foto’s van het stralen zelf

    weer thuis gekomen heb ik net als Lightlord het frame in de bootlak gezet.

    hoe dikker de laklaag wordt hoe groener die ook wordt.
    dus ik doe niet zo veel lagen, mochten er beschadigingen op komen is het weer makkelijk bij te werken.

    nu hangt het frame in de schuur te drogen.
    hopelijk gaat dat goed met deze temperaturen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 165)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.