De knutsels van zevenenergie

Home Forums Perso’s Projecten De knutsels van zevenenergie

Dit onderwerp bevat 379 reacties, heeft 50 stemmen, en is het laatst gewijzigd door zevenenergie 2 maanden, 3 weken geleden.

5 berichten aan het bekijken - 376 tot 380 (van in totaal 380)
  • Gebruiker

Tiesman1986
    Moderator

Pow wat buxy zegt wat een top page !!

Martino
    Bijdrager

Nou is het niet heel vaak nodig een haakse frees te gebruiken bij onze cilinders, maar deze tool maakt het bewerken wel veel gemakkelijker. Mooie oplossing zo en ben benieuwd naar je poortmap. Ben je tevens van plan de 46mm Polini zuiger te gebruiken?

zevenenergie
    Topic starter

@ijskonijn Daar valt over te praten.
    @speedbuxy Dat is een mooi compliment :thumb
    @crullie Poort map komt er aan.
    @Samba racing “spat zuiver” dat hoor ik graag.
    @jelle Ik wil deze ook wel in (massa) productie brengen. Misschien moet ik een: “is er interesse” topic aanmaken. Wie weet slaat het wel in, ehh.. aan.
    @tiesman1986 Misschien moeten we een page van de maand invoeren 😉
    @martino Ja, die heb ik nog liggen. Ik weet dat ze gevoelig zijn voor breuk maar ik zou niet weten wat ik  anders moet.
    Ik heb er het liefst 1 met een bolle kop zodat ik dat gekke platte randje kwijt ben. Weet jij een alternatief?

Ik heb het dit weekend super druk, dus kom niet toe aan het kietelen van de cilinder. Hopelijk heb ik snel weer tijd. Mijn handen jeuken.

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

Martino
    Bijdrager

Ja er is wel een alternatief. Ik heb er te veel zien sneuvelen en zeker wanneer je de cilinder bewerkt en hij wat meer aan slijtage onderhevig zal zijn heb ik gezocht naar een andere zuiger. Zo heb ik hier nu een kitje met een 46mm Meteor zuiger liggen(Pinasco look-alike). En hiermee ben je direct van dat platte randje van de Polini zuiger af. Deze heeft gewoon een bolle kop. Plus een bovenste L-veer. Wel rekening te houden met de plaats van de zuigerslotjes die zitten op een andere plek als bij een Polini zuiger. Zolang je niet extra spoelpoorten naast de huidige boosterpoorten maakt zit je goed.

Het enige wat rest is deze zuiger in de praktijk te testen, maar ik heb goede hoop.

http://www.mopshop.de/shop/Moped-Mofa-Piaggio-SI-c-441_496_502_3.html?artgroup=x_artgroup9
    Laat je door de pistonpenclips niet weerhouden. Ik kreeg er goede clips bij.

zevenenergie
    Topic starter

Dank je Martino,
    Ik ga even kijken welke maat ik nodig heb.

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
5 berichten aan het bekijken - 376 tot 380 (van in totaal 380)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.