De knutsels van zevenenergie

Home Forums Perso’s Projecten De knutsels van zevenenergie

Dit onderwerp bevat 396 reacties, heeft 53 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Wilk1985 3 weken, 1 dag geleden.

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 397)
  • Gebruiker
  • #784409

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 690

    Pow wat buxy zegt wat een top page !!

    #784415

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 6679

    Nou is het niet heel vaak nodig een haakse frees te gebruiken bij onze cilinders, maar deze tool maakt het bewerken wel veel gemakkelijker. Mooie oplossing zo en ben benieuwd naar je poortmap. Ben je tevens van plan de 46mm Polini zuiger te gebruiken?

    #784423

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 2612

    @ijskonijn Daar valt over te praten.
    @speedbuxy Dat is een mooi compliment :thumb
    @crullie Poort map komt er aan.
    @Samba racing “spat zuiver” dat hoor ik graag.
    @jelle Ik wil deze ook wel in (massa) productie brengen. Misschien moet ik een: “is er interesse” topic aanmaken. Wie weet slaat het wel in, ehh.. aan.
    @tiesman1986 Misschien moeten we een page van de maand invoeren 😉
    @martino Ja, die heb ik nog liggen. Ik weet dat ze gevoelig zijn voor breuk maar ik zou niet weten wat ik  anders moet.
    Ik heb er het liefst 1 met een bolle kop zodat ik dat gekke platte randje kwijt ben. Weet jij een alternatief?

    Ik heb het dit weekend super druk, dus kom niet toe aan het kietelen van de cilinder. Hopelijk heb ik snel weer tijd. Mijn handen jeuken.

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #784425

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 6679

    Ja er is wel een alternatief. Ik heb er te veel zien sneuvelen en zeker wanneer je de cilinder bewerkt en hij wat meer aan slijtage onderhevig zal zijn heb ik gezocht naar een andere zuiger. Zo heb ik hier nu een kitje met een 46mm Meteor zuiger liggen(Pinasco look-alike). En hiermee ben je direct van dat platte randje van de Polini zuiger af. Deze heeft gewoon een bolle kop. Plus een bovenste L-veer. Wel rekening te houden met de plaats van de zuigerslotjes die zitten op een andere plek als bij een Polini zuiger. Zolang je niet extra spoelpoorten naast de huidige boosterpoorten maakt zit je goed.

    Het enige wat rest is deze zuiger in de praktijk te testen, maar ik heb goede hoop.

    http://www.mopshop.de/shop/Moped-Mofa-Piaggio-SI-c-441_496_502_3.html?artgroup=x_artgroup9
    Laat je door de pistonpenclips niet weerhouden. Ik kreeg er goede clips bij.

    #784428

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 2612

    Dank je Martino,
    Ik ga even kijken welke maat ik nodig heb.

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #789609

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3644

    Updates?

    Is al 6 maanden geleden 😮

    #789617

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 2612

    Jeetje zolang al, 😳

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik al een tijdje een paar andere grote projecten heb lopen.
    1 januari mag er hier niet meer door Den Haag gereden worden met een 2 takt,

    https://www.ad.nl/den-haag/vanaf-2020-verbod-op-vieze-puch~a9427c4a/?referrer=https://www.google.com/

    Dus ik ben een motorfiets aan het opknappen/ombouwen om straks toch overal te kunnen komen op 2 wielen.

    Het is een suzuki savage 650cc Een 1cilinder met riem aandrijving en decompressie zoals bij een ciao.
    IMG_1157
    (zevenenergie junior)

    En ik ben bezig om iets op te zetten en daar ging tot nu toe veel energie en tijd in zitten.
    Gelukkig is er al heel veel werk gedelegeerd.

    Maar ik ben mijn leven aan het beteren.
    Ik heb van de week mijn eerste Citta gekocht 😀  Het is een fix hur upper, daar zal ik morgen even een foto van maken.
    En ik ben natuurlijk nog steeds druk bezig om mijn iets wat flauwe humor te verbeteren, dat moet ook gebeuren.
    En tussendoor probeer ik mijn dagelijks vervoer Si aan de praat houden.

    Ik hoop natuurlijk weer snel tijd te hebben voor een echte update want ik mis mijn knutsels ook. Buiten het  rond scheuren op mijn Si en het forum, is dat toch de hoofd moot van de hobby.

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #789666

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10050

    Dat is een leuke cafe racer en ook leuk compact:thumb
    Maar was het niet wat voor jou geweest om Tomos style je Si euro 4 proof te maken en te laten keuren?
    Tomos heeft er niet meer opzitten dan een soort egr systeem die uitlaat gassen her gebruikt in het inlaat/lucht traject.
    Zou voor zo iemand als jou ook wel te realiseren moeten zijn.
    Vraag blijft natuurlijk dan wel hoe moeilijk of makkelijk de rdw een euro 4 stempel ervoor geeft.

    #789701

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 2612

    @speedbuxy
    Ik had nog niet gehoord dat er zo iets was als een tomos euro 4. 😀
    Zo te zien hebben ze ook nog een catalisatortje in de uitlaat en nog wat aanpassingen aan de carburateur  en timingen van de cilinder.

    Als alleen een uitstoot test bij de rdw voldoende was om een euro 4 nomering in je kenteken te krijgen, dan maakte ik vandaag nog een afspraak :mrgreen:  😎  😀  💡

    Het lijkt mij helemaal niet moeilijk om aan een strenge uitstoot test dmv. uitlaatgas diagnose te voldoen.
    Ik denk met een standaard snorblok, met als brandstof; alcohol gemixt met Triboton  en dat heel arm afgesteld, in combinatie met een ontsteking met variabel tijdstip en iets van een roet filterje en je bent er.
    Ik frommelde wel ergens een extra tankje weg dat ze niet zouden zien.

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #790953

    Daniello
    Bijdrager
    Berichten: 175

    Wat een heerlijke perso om, op deze bijna eindigende nachtdienst, helemaal doorgenomen te hebben.

    Bij het lezen en zien van zoveel technische kennis en vakmanschap….valt mij niks meer in 😯 GEWELDIG.

    Wel nog een vraag….is er nog nieuws na je laatste post van 26 augustus? Want na zoveel lekkers, willen wij natuurlijk meer!

    1
    #791049

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 2612

    @ Daniello

    Ja, er is nog nieuws na 26 augustus 😉
    Daar gaan we:

    Er was eens een member die na 40km al een kapotte spiegleuf had met zijn Pinasco elektronische vliegwiel.
    IMG_0201
    IMG_0204

    Daar wilde ik natuurlijk wel eens mijn tanden in zetten.
    Screenshot_2019-10-22 Moord en lijkroof gaven perfect gebit

    Even een origineel CP vliegwiel opgeofferd voor de binnenkant.
    IMG_0209
    En op een lange kruktap gezet.
    IMG_0211
    Hup in de draaibank.
    IMG_0213
    En hupsakee… een konisch stuk en spiegleuf
    IMG_0225

    Ik heb een hulpstukje gemaakt om het conische stuk op diepte en met de juiste ontstekingshoek te kunnen plaatsen.
    IMG_0223
    Even de hoek bepaalt…
    IMG_0216

    Draai draai.
    IMG_0232

    Het vliegwiel heeft een schuivende passing gekregen en de orginele piaggio bus word er ingelijmd met
    JB-Weld.
    IMG_0234

    Hij is nu beter als nieuw, door de orginele conische passing en spiegleuf.
    En je ziet niets van de reparatie 😎
    IMG_0240

    Dit  vliegwiel gaat weer mee tot het volgende anniversary :thumb
    IMG_0201

    • Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door zevenenergie.
    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #791055

    Daniello
    Bijdrager
    Berichten: 175

    Sjezus 😯  😯  😯 je hebt er weer een mooi staaltje werk van gemaakt!

    Alsof het niks is….

    Bedankt voor de genomen tijd en moeite.

    #791058

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6576

    Dit. Is. Vakmanschap.

    41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #791059

    Jochem
    Bijdrager
    Berichten: 71

    Petje af hoor , dit is een geweldig staaltje vakmanschap .

    #791063

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10050

    Super gedaan weer:thumb Beter dan hij origineel was waarschijnlijk.
    Ik doelde trouwens op euro 3. Dacht dat ze al op euro 4 zaten. Maar ging wat te snel.

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 397)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.