Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

Home Forums Perso’s Collecties Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

This topic contains 320 reacties, has 30 deelnemers, and was last updated by Robin_Ciao 23 hours, 37 minutes geleden.

15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 321)
  • Gebruiker

Martino
    Bijdrager

Los van de inbusboutjes in de naaf, lijkt het nou zo of kunnen de naaldlagertjes nog wat verder naar binnen?
    In ieder geval mooi dat je nu al het afstelspul van gewichten drukveren en trekveren hebt. Dan kan je tenminste echt aan de slag. Ik gok dat je toch de 90mm schijven zult kiezen. 😉

Daniello
    Topic starter

@martino

IImbusjes zijn reeds vervangen door normale zeskantboutjes en is weer ingebouwd.

De lagertjes heb ik zo afgesteld zodat alle asjes nog lekker soepel liepen. Telkens ietsjes verder naar binnen gedrukt en de klok dicht gemaakt en gedraaid.

Ben eens benieuwd met de 90mm’s

Smallride
    Bijdrager

Dat ziet er weer super netjes uit.

Renegade
    Bijdrager

Ziet er goed uit! Misschien zie ik je nog wel een keer rijden!

Waar heb je het frame en de velgen laten coaten? Ik zoek nog een goed adres voor mijn ciao frame en velgen dat een beetje bereikbaar is vanuit Grevenbicht.

Daniello
    Topic starter

@renegade

Thnx. Voor te poedercoaten ga ik naar Roermond Poedercoating in Swalmen.

Hier weer een filmpje, welke weet dient voor eventuele tips.

Deze keer een 84er sproeier gemonteerd.
    Deze klinkt voor alsnog bovenin ook goed, maar het blokje was nog niet zo heel warm, dus komende week even een langere rit maken.
    Verder de 90mm schijven icm Polini blank stalen drukveer en Malossi gele trekveren.

Hij heeft nu een dipje met vanuit stilstand optrekken, dus ik denk dat ik de witte Malossi veertjes weer monteer.

• Deze reactie is gewijzigd 1 month geleden door Daniello.

Daniello
    Topic starter

Even een smuck update :mrgreen:

IMG_20200429_165209

Daniello
    Topic starter

Vandaag wilde ik de Speedengine carter’s netjes stralen en lakken ivm wat pekel oxidatie van 1 ritje eind vorig jaar.

Ben ik bezig met demonteren van het blokje, zie ik dit bij de Pinasco zuiger….

IMG_20200514_140110
    Lekker weer. Ik ben ook wel klaar ermee. De cilinder en kop komen te koop voor een prikkie voor iemand die er nog wat tijd in wilt steken.

Ik ga wat nieuws monteren.

Brian
    Bijdrager

Oei dat is klote… gelukkig niet meer kapot.

Daniello
    Topic starter

Nee verder niks aan het handje, ik hé  geluk dat ik vandaag dacht ‘ik ga de carters netjes maken’ en het ontdekte.

Brian
    Bijdrager

Waren er nog vorderingen met de vario ?

niek1992
    Bijdrager

Ziet eruit alsof die zuiger een tijdje heeft geklemd in de cilinder. Ook heeft ie aardig wat roetvorming wat misschien de klemming kan verklaren. Was de zuigerveerspeling nog binnen specificatie?

speedbuxy
    Bijdrager

Dat is balen en iets wat je normaal ook niet heel vaak ziet bij Pinasco zuigers.
    Hopelijk is dit niet een nieuwe levering kwaal van de nieuwe pina kits.
    Al een idee waar je nu voor gaat?

Daniello
    Topic starter

Ziet eruit alsof die zuiger een tijdje heeft geklemd in de cilinder. Ook heeft ie aardig wat roetvorming wat misschien de klemming kan verklaren. Was de zuigerveerspeling nog binnen specificatie?

Slotspeling net gemeten 0.2mm

niek1992
    Bijdrager
    Daniello wrote:

Slotspeling net gemeten 0.2mm

0.2mm moet idd goed wezen, maar die zuiger is aardig zwart rond de zuigerveren wat de indicatie geeft dat er veel uitlaatgassen met mengsel langs geglipt zijn.

Ik zou sowieso even contact opnemen met Pinasco hierover. Misschien zijn ze coulant en leveren ze je een vervangende zuiger op. Als je aangeeft dat de cilinder amper 1000km oud is en alleen op gereden is met mooi weer, willen ze je misschien helpen.

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Wow voor het eerst dat ik dit zie bij een Pinasco zuiger. Zou echt niet mogen. Die zuiger is wel erggg zwart – hoeveel olie meng je?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 321)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.