Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

Home Forums Perso’s Collecties Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

This topic contains 320 reacties, has 30 deelnemers, and was last updated by Robin_Ciao 21 hours, 36 minutes geleden.

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 321)
  • Gebruiker

Daniello
    Topic starter

@zevenenergie

Bovenstaand wordt dan de volgende test. Ik keek normaal enkel naar de kleur van het porselein…..fout dus.

Ik ga iig wel een sproeier 84 en 85 aanschaffen, om de test te beginnen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 month, 1 week geleden door Daniello.

Smallride
    Bijdrager

Als alles te rijk is behalve volgas dan zou ik zeggen De schuine kant van je gaschuif proberen. De sha heeft een spreebar en geen sproeier op de bodem.

Door de hoek onder aan de gasschuif te veranderen verander je de zuiging rond de spraybar (en als die er in zat de gasnaald)
    Er zijn daarvoor diverse gasschuiven met verschillende hoeken te koop, al is het niet makkelijk ze te vinden voor deze modelen.
    misschien spelen met de vlotterhoogte?
    eventueel een standaard schuif aanpassen?

Daniello
    Topic starter

@smallride

Heb je mijn vorige posts inclusief foto’s gemist?

Tijdelijk even bezig met wat anders 😎

IMG_20200425_084931

• Deze reactie is gewijzigd 1 month geleden door Daniello.

Smallride
    Bijdrager

Ik was ze aan het doorlezen en antwoorde. toen zag ik een paar posts later idd dat het al duidelijk was.. is het een nieuwe carberateur?

Daniello
    Topic starter

Yes, vrijwel alles is nieuw op de Citta.

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Sproeier lijkt op het laatste filmpje echt wel te groot. Met dit resultaat zou ik zo 4 maten omlaag gaan en weer testen.

Heb je al overwogen om een andere carb te pakken? Of gewoon weer terug naar een 13/13?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Daniello
    Topic starter

Sproeier lijkt op het laatste filmpje echt wel te groot. Met dit resultaat zou ik zo 4 maten omlaag gaan en weer testen. Heb je al overwogen om een andere carb te pakken? Of gewoon weer terug naar een 13/13?

Ik ben terug gegaan naar een 83 en dan trekt hij echt prima en verzuipt ook niet. Enkel als ik even volgas richting top ga, als de motor warm is, dan begin je steeds meer het geluid van een komende warmloper te horen. Dit is bij sproeier 86 niet het geval.

Het geluid wat je hoort, is hetzelfde als voorafgaand aan de 2x dat de Alfaerre cilinder op de Ciao met vario is warmgelopen. Ik ben dus een beetje huiverig om te arm te zitten met mijn sproeier.

Gisteren zijn nog wat spulletjes binnen gekomen, waaronder een 84 sproeier. Die wil ik nog gaan proberen.

Ik heb de 13 13 er nog niet opgehad, aangezien ik mijn best gedaan heb het MoParts spruitstuk zo mooi mogelijk qua flow gedremeld heb op de SE.

Er is een 15.15 onderweg met luchtstelschroef.

Daniello
    Topic starter

Zo, superfris :mrgreen:

IMG_20200425_155825IMG_20200425_155850

Daniello
    Topic starter

Ook zijn er een setje nieuwe Malossi trekveren, Polini drukveren en 90mm schijven binnen gekomen, om de setup dalijk compleet naar wens af te stellen.

Ik heb nu alle druk en trekveren + de keuze uit 90 en 100mm schijven.

IMG_20200425_164155

speedbuxy
    Bijdrager

Zou nou toch goed moeten komen. Ik wens je in ieder geval veel vario voorspoed toe :mrgreen:  :thumb

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

He Daan. Ik raad persoonlijk af om die inbusbouten te gebruiken. Deze steken boven je naaf uit namelijk. Hierdoor gaat je wiel scheef staan. Origineel horen hier bouten in die wat platter zijn.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Daniello
    Topic starter

He Daan. Ik raad persoonlijk af om die inbusbouten te gebruiken. Deze steken boven je naaf uit namelijk. Hierdoor gaat je wiel scheef staan. Origineel horen hier bouten in die wat platter zijn.

Das een goeie, zal er weer zeskant in zetten.

Michael.S
    Bijdrager

je project ziet er heel netjes uit. 😉

en die varionaaf ziet er echt gelikt uit ben benieuwd hoe die straks loopt .
    blijf het zeker volgen…

Tiesman1986
    Moderator

Zooo , wat een mooi klokje :mrgreen:  , en wat herr flick zegt wel even de orginele zeshoek erin anders staat die onder spanning in je frame 🙂

Brian
    Bijdrager

Goed bezig weer word een leuke citta om mee te route. Hoor het als je hem ooit weg wil doen 😆

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 321)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.