Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

Home Forums Perso’s Collecties Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

This topic contains 346 reacties, has 36 deelnemers, and was last updated by Daniello 6 months, 2 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 347)
  • Gebruiker
  • #794089

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 489

    Wat denken jullie van het variëren van de setup. Ik heb even een videootje geschoten. Ik heb het idee, dat ik icm de Fire toch terug moet naar een gele drukveer. Rollen zijn 6gram.

    #794098

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Ben je al eens wat lichter gegaan met gewichten. 5 gram reed ik ongeveer mee en dit was met een Polini zilver drukveer.

    #794123

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 489

    Ben je al eens wat lichter gegaan met gewichten. 5 gram reed ik ongeveer mee en dit was met een Polini zilver drukveer.

    Nee ik ben enkel zwaarder gegaan als de 6 grams rollen. Zo’n polini zilver drukveer, staat gelijk aan een originele Piaggio, of gele Malossi?

    Heb nu keuze uit:

    Origineel
    Malossi geel
    Malossi rood

    #794124

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Ik zou ook lichter gaan idd. Vergeet niet dat die fire een echte toerenjager is.

    Je blok jengelt ook wat na bij gas loslaten. Staat hij zo hoog stationair of zit je wat krap qua sproeier? Hoe is je bougiekleur?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #794125

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 489

    Hij staat niet echt hoog stationair. Stationair toerental kun je horen in de video. Sproeier 68 zit er nu in en als de motor koud is, zijn de eerste paar meter eerst even wat pruttelen, voordat hij lekker direct oppakt.

    Bougiekleur nog niet kunnen testen, ik heb er te weinig mee gereden.

    #794139

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Ik rijd met een gele drukveer en 6,5 gram gewichten en dat rijd en varieer als een scooter.
    Misschien kan je hier wat mee als richtlijn. Ik rijd wel met een Polini vario.

    #794146

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 489

    Ik rijd met een gele drukveer en 6,5 gram gewichten en dat rijd en varieer als een scooter. Misschien kan je hier wat mee als richtlijn. Ik rijd wel met een Polini vario.

    Denk je niet dat de Polini vario net iets anders is als de Malossi qua banen?

    Ik haal vanmiddag nog eens een setje van 5 grams rollen en kijk ik eens wat hij daarmee doet.

    #794149

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 489

    By the way….. Ik heb nog een oude bekende op bezoek 😀
    Huidige eigenaar had hem even langs gebracht om nog een paar kleine dingetjes aan te passen. Hij gaat een wereldreis maken en de Citta komt weer te koop. Als er gegadigden zijn, mag jeje bij mij melden.

    IMG_20200302_132355

    #794167

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Ben je al eens wat lichter gegaan met gewichten. 5 gram reed ik ongeveer mee en dit was met een Polini zilver drukveer. Nee ik ben enkel zwaarder gegaan als de 6 grams rollen. Zo’n polini zilver drukveer, staat gelijk aan een originele Piaggio, of gele Malossi? Heb nu keuze uit: Origineel Malossi geel Malossi rood

    Deze zit qua sterkte er tussen in.

    Het is inderdaad zo dat je met die Fire toeren moet maken voor zijn vermogen. Dit zal ergens tussen de 7500~8000rpm zitten met jou setup.

    #794302

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 489

    Hmm, vandaag is het droog gebleven dus testtijd.

    5 grams rollen, OEM drukveer, sproeier 68 = lekker optrekken, ook mooi varieeren tot een 50kmh en dan weer dat ratelende geluid wat ik in het filmpje probeerde te laten horen. Dus elke keer gas los.

    1x toch geprobeerd verder door te laten varieeren als de 50kmh en als resultaat een dikke warmloper met blokkerend achterwiel.

    Wordt er een beetje moe van….naja vdw maar weer blokje eronderuit en schade bekijken en evt een andere, nieuwe 43mm eronder gooien. De AR + zuiger waren 2ehands… Slotspeling was prima, dus wat er nu weer aan de hand is….

    #794307

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Hmm dat is balen inderdaad. Ik zou toch eens naar je kleur gaan kijken. Op het vorige filmpje vind ik hem jengelen, wat kan duiden op valse lucht. Even een deo test doen om zeker te zijn.

    als dat zo is, dan komt die warmloper daardoor.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #794310

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 489

    Zal vdw eens kijken. Blokje zit net vers ineen, zonder pakkingen maar geheel met loctite 5910. En de carb zijn busje was ook prima in orde.

    We zullen zien.

    #794311

    Smallride
    Bijdrager
    Berichten: 138

    Waardeloos! 😕
    Binnenkort maar eens kijken wat er mis gegaan is. 😕

    #794313

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Wat is de gebruikte mengverhouding waar je mee rijdt?

    #794327

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 489

    1:50 Castrol Power RS + Euro98

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 347)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.