Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

Home Forums Perso’s Collecties Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

This topic contains 346 reacties, has 36 deelnemers, and was last updated by Daniello 6 months, 2 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 347)
  • Gebruiker
  • #793511

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    Ik moet zeggen dat ik het heel lastig vind te herkennen welk geluid/ratel je bedoeld. Deze goedkope gewichten zijn wel 16×13 en niet een andere maat? Tevens ben ik zelf geen fan van de zware gewichten. Ik lees 9 gram en ik zal eens een slappere drukveer icm lichtere gewichten proberen. Grote kans dat je hiermee ook wat topsnelheid kan winnen. De zilveren of witte Polini drukveer zal vast beter bij jou setup passen gok ik. Zelfs sommige originele Piaggio drukveren zullen beter tot hun recht komen.

    #793515

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 489

    Goeiemorgen.

    Het is ook lastig om het geluid van de video af te leiden.

    @zevenenergie: omwille van het lastig starten van de Citta heb ik hier extra aandacht aan besteed. Alle vario startsegmenten welke ik in huis heb, zijn geheel recht.

    Ik ga komende week weer eens aan de slag met hem.

    #793523

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Ik heb het zelfs met de koptelefoon beluisterd :mrgreen: Maar kan ook niks horen.
    Klapperen van de snaar valt hiermee dus wel af. Want dat hoor je zeker.
    Dat je gewichten te zwaar zijn en je drukveer dus te sterk is al gezegd. Dus zal je dit besparen :mrgreen:
    Qua aanduwen. Vergeet niet dat de Ciao grote wielen heeft en dit hetzelfde werkt als een groot stuur in een vrachtwagen .(toen ze die nog nodig hadden)
    Hoe groter het wiel des te makkelijker hij start.

    #793528

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 489

    Ok,

    Ik ga de originele Piaggio veer maar eens proberen icm de 6grams Malossi rollen, welke meegeleverd worden met de Multivar en vanaf daar afstellen.

    #793594

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 489

    De Malossi koppelingklok is binnen. Mooi stukje techniek weer voor de brommer. Goed om te zien dat ze ook gebalanseerd zijn.

    IMG_20200217_151823IMG_20200217_151841

    #793598

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    leuke aanwinst, hier kan je veilig meer rijden en gezondheid van jouw en anderen is toch het belangrijkste wat er is.

    #793663

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 489

    Hij zit, gelijk even aan voor en achterzijde van de kap 3 gaatjes gemaakt voor verse lucht doorstroom 😎

    Mooi spul om te zien + ik rijd een stuk geruster op de Ciao.

    De tip van de lichtere drukveer en rollen getest. Nu origineel Piaggio drukveer + de 6 grams Malossi rollen welke met de Multivar meegeleverd werden. Loopt al een stukje beter, trekt wat sneller naar zijn top, maar denk dat de rollen net iets te licht zijn. Ik heb ook een nieuwe Gates AVX 13×975 getande riem besteld. Want starten wordt telkens lastiger, omdat de de PTI riem van JMPB al een beetje begint na te laten….
    IMG_20200218_180851

    #793666

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Let wel op dat het aluminium van je vario wat sneller slijt met deze snaar. Het slechte starten kan ook verklaard worden door de Malossi vario welke soms een net iets te lange bus heeft waardoor de snaar iets meer ruimte heeft. Nieuwe snaren zijn nog breed genoeg maar snaren van ~200km oud zijn al “te versleten”.

    #793851

    Joor
    Donateur
    Berichten: 277

    Is dit nou de eerste aftermarket schaal die niet aanloopt tegen een variokap?

    #793933

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    @joor
    Ik rijd al een paar jaar met een Leo schaal en super bravo kap, zonder aanlopen.
    Sorry voor de offtopic.

    Zou nog kunnen zeggen mooi schaaltje. Maar vind hem niet zo mooi :mrgreen:

    #793935

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 489

    De Malossi schaal loopt niet aan tegen de kap.

    Ik vind de schaal juist wel mooi, doordat hij wat ‘ruwer’ afgewerkt is heeft hij een beetje die factory look….die je toch niet ziet achter de kap πŸ˜†

    #793966

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    Wat weegt deze Malossi schaal?

    #793981

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 489

    Oei, ik heb hem niet gewogen. Ik meen dat Martino ze ook binnen had, die gaf aan dat ze ongeveer even zwaar als de standaard schaal zijn.

    #793984

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 489
    #794063

    Daniello
    Topic starter
    Berichten: 489

    Nieuw spul voor de Ciao 😎

    IMG_20200228_154833

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 347)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.