Home › Forums › Perso’s › Collecties › Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje
This topic contains 346 reacties, has 36 deelnemers, and was last updated by Daniello 6 months, 2 weeks geleden.
-
Gebruiker
-
15 februari 2020 om 00:09 #793511
Ik moet zeggen dat ik het heel lastig vind te herkennen welk geluid/ratel je bedoeld. Deze goedkope gewichten zijn wel 16×13 en niet een andere maat? Tevens ben ik zelf geen fan van de zware gewichten. Ik lees 9 gram en ik zal eens een slappere drukveer icm lichtere gewichten proberen. Grote kans dat je hiermee ook wat topsnelheid kan winnen. De zilveren of witte Polini drukveer zal vast beter bij jou setup passen gok ik. Zelfs sommige originele Piaggio drukveren zullen beter tot hun recht komen.
15 februari 2020 om 05:25 #793515Goeiemorgen.
Het is ook lastig om het geluid van de video af te leiden.
@zevenenergie: omwille van het lastig starten van de Citta heb ik hier extra aandacht aan besteed. Alle vario startsegmenten welke ik in huis heb, zijn geheel recht.
Ik ga komende week weer eens aan de slag met hem.
15 februari 2020 om 11:26 #793523Ik heb het zelfs met de koptelefoon beluisterd Maar kan ook niks horen.
Klapperen van de snaar valt hiermee dus wel af. Want dat hoor je zeker.
Dat je gewichten te zwaar zijn en je drukveer dus te sterk is al gezegd. Dus zal je dit besparen
Qua aanduwen. Vergeet niet dat de Ciao grote wielen heeft en dit hetzelfde werkt als een groot stuur in een vrachtwagen .(toen ze die nog nodig hadden)
Hoe groter het wiel des te makkelijker hij start.15 februari 2020 om 11:38 #793528Ok,
Ik ga de originele Piaggio veer maar eens proberen icm de 6grams Malossi rollen, welke meegeleverd worden met de Multivar en vanaf daar afstellen.
17 februari 2020 om 15:20 #793594De Malossi koppelingklok is binnen. Mooi stukje techniek weer voor de brommer. Goed om te zien dat ze ook gebalanseerd zijn.
17 februari 2020 om 19:29 #793598leuke aanwinst, hier kan je veilig meer rijden en gezondheid van jouw en anderen is toch het belangrijkste wat er is.
18 februari 2020 om 21:13 #793663Hij zit, gelijk even aan voor en achterzijde van de kap 3 gaatjes gemaakt voor verse lucht doorstroom π
Mooi spul om te zien + ik rijd een stuk geruster op de Ciao.
De tip van de lichtere drukveer en rollen getest. Nu origineel Piaggio drukveer + de 6 grams Malossi rollen welke met de Multivar meegeleverd werden. Loopt al een stukje beter, trekt wat sneller naar zijn top, maar denk dat de rollen net iets te licht zijn. Ik heb ook een nieuwe Gates AVX 13×975 getande riem besteld. Want starten wordt telkens lastiger, omdat de de PTI riem van JMPB al een beetje begint na te laten….
18 februari 2020 om 21:17 #793666Let wel op dat het aluminium van je vario wat sneller slijt met deze snaar. Het slechte starten kan ook verklaard worden door de Malossi vario welke soms een net iets te lange bus heeft waardoor de snaar iets meer ruimte heeft. Nieuwe snaren zijn nog breed genoeg maar snaren van ~200km oud zijn al “te versleten”.
21 februari 2020 om 21:14 #793851Is dit nou de eerste aftermarket schaal die niet aanloopt tegen een variokap?
23 februari 2020 om 13:36 #793933@joor
Ik rijd al een paar jaar met een Leo schaal en super bravo kap, zonder aanlopen.
Sorry voor de offtopic.Zou nog kunnen zeggen mooi schaaltje. Maar vind hem niet zo mooi
23 februari 2020 om 16:41 #793935De Malossi schaal loopt niet aan tegen de kap.
Ik vind de schaal juist wel mooi, doordat hij wat ‘ruwer’ afgewerkt is heeft hij een beetje die factory look….die je toch niet ziet achter de kap π
24 februari 2020 om 17:50 #793966Wat weegt deze Malossi schaal?
24 februari 2020 om 20:24 #793981Oei, ik heb hem niet gewogen. Ik meen dat Martino ze ook binnen had, die gaf aan dat ze ongeveer even zwaar als de standaard schaal zijn.
24 februari 2020 om 20:27 #79398428 februari 2020 om 15:53 #794063Nieuw spul voor de Ciao π
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.