Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

Home Forums Perso’s Collecties Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

This topic contains 321 reacties, has 30 deelnemers, and was last updated by Daniello 1 day, 7 hours geleden.

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 322)
  • Gebruiker

Daniello
    Topic starter

Citta’s belt’s in

IMG_20200207_212524

Da’s godnondeju unne mooie riem jonguh

speedbuxy
    Bijdrager

Die ziet er vers uit:thumb
    Mag ik vragen waar je deze zo snel gescoord hebt? Want had toen je erom vroeg ook even snel een rondje ebay gedaan. Maar hier stonden allemaal andere maten op van dit merk.

Daniello
    Topic starter

Ik heb hem via eBay. Europees gezocht en in Duitsland gevonden voor 32.50 thuis op de mat.

Daniello
    Topic starter

IMG_20200210_125919
    IMG_20200210_125448

Behoeft dit nog verdere uitleg, buiten dat er geen gewonden gevallen zijn!?

Martino
    Bijdrager

Aii, nee geen verdere uitleg nodig, maar wel goed dat je direct meldt er geen gewonden zijn gevallen.
    Nou maar op zoek naar een versterkte schaal.

Daniello
    Topic starter

Nieuwe koppeling en Malossi schaal zijn besteld….zeik, had ik hem net in orde qua aandrijving.

• Deze reactie is gewijzigd 7 months, 2 weeks geleden door Daniello.

Martino
    Bijdrager

Controleer ook je ingaande as even op speling, vaak zie je dat de naaf ook wat schade oploopt bij een dergelijke explosie. Zonde dat alles net mooi draaide en je het starten al gewend was, maar straks heb je wel een complete Malossi overbrenging.

Daniello
    Topic starter

Zal ik na het werk even doen. Ja jammer dat het net als alles in orde en goed werkend is stuk gaat. Betrof hier trouwens een originele Piaggio schaal.

Ben echt eens benieuwd naar de Malossi schaal, ziet er op de foto’s goed uit.

Daniello
    Topic starter

Ennnnn de Ciao is weer mobiel. Gisteren een compleet nieuwe originele Piaggio koppelingsunit gekocht en deze kwam net al binnen. Nooit meer onbelast gas geven met deze schaal….wat dom ook… ik was er even niet bij met mijn hoofd.

IMG_20200211_111654

Nu wachten tot de Malossi schaal er is en dan komt die erop, samen met nieuwe vario kappen.

speedbuxy
    Bijdrager

Oei weer een schaal geploft, gelukkig goed afgelopen:thumb
    Had ook niet mee gekregen dat je nog met een originele schaal reed. Want ik ben ambassadeur van versterkte schalen :mrgreen:
    Dingen ploffen trouwens niet alleen in de vrijloop. Maar ook op top speed, al 2x mee gemaakt tijdens een tourtje.
    Dus rijd er rustig mee zolang je nog met deze originele schaal rond tuft.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Fijn dat dat goed afgelopen is, ik heb ooit een filmpje op het internet gezien van een agent die bij een rollerbank stond te kijken en een koppelings-schoentje tegen zijn been kreeg en met de ambulance afgevoerd moest worden.

Ik vind mijn centrifugaal koppelings huis ook een beetje gevaarlijk worden, want hij is aardig ingesleten.
    Misschien toch ook maar even omwisselen.

• Deze reactie is gewijzigd 7 months, 2 weeks geleden door zevenenergie.

Daniello
    Topic starter

Hoi mannen,

Vandaag de eerste rit gemaakt met de Ciao icm de vario. Ik merk als ik gas los dat er lawaai/gerammel ergens vanuit de vario ontstaat. Alles zit goed vast icm Loctite. Ik heb een filmpje gemaakt van de speling op de onderdelen met de motor uit.

Het geluid is er alleen rijdend, als de vario max uitgevarieerd is en je dan gas lost. Moeilijk te documenteren…

Is deze speling normaal zo, lijkt me zelf niet al te gek eigenlijk.

Martino
    Bijdrager

Is het gerammel misschien de snaar die tegen je brug of motorscherm aankomt? Wanneer je gas geeft staat deze onder meer spanning en bij gas los kan deze idd een klapperend geluid maken doordat hij ergens tegen aan tikt. Zo is er achter bij de brug maar heel weinig ruimte. De speling op de koppeling is naar mijn weten normaal, of dat ook bij de vario zo is weet ik even niet?

Daniello
    Topic starter

Nee, het is niet de riem die klappert, dat had ik al nagekeken.

Ik heb net even de nieuwe Multivar van de Citta, 9gr rollen en Polini groen trekveren in de koppeling gemonteerd en zonder kappen gereden. Het wisselen van de vario maakte ook geen verschil, het geluid bleef…

Vanaf 0.50min enigsinds hoorbaar.

Wat wellicht ook nog kan, is dat het aan de rolletjes ligt. Ik heb om het juiste gewicht te vinden, goedkope rolletjes van MKX gebruikt. De bedoeling was om bij het juiste gewicht, kwalitatievere te monteren.

Top is trouwens van 68kmh naar 58kmh gezakt tov poelie. Oppakken en doortrekken doet hij verder prima.

Starten van de Citta ligt niet aan de Multivar bus, de Ciao start hier dus prima mee. Het zijn echt de startsegmenten van de Citta die niet lekker aangrijpen. Wordt nog aan gewerkt tzt.

• Deze reactie is gewijzigd 7 months, 1 week geleden door Daniello.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ik had ook een keer zo iets en toen waren mij start segmenten krom.

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 322)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.