Wilk1985 perso

Home Forums Perso’s Collecties Wilk1985 perso

This topic contains 354 reacties, has 56 deelnemers, and was last updated by Bas23 3 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 355)
  • Gebruiker
  • #499507

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3786

    Zo, het is weer tijd voor een update want er valt weer wat te melden! Ik keek hier al jaren naar uit, om precies te zijn sinds 2012.

    De velgranden zijn ondertussen gespaakt en gemonteerd, hieronder een verhaaltje met foto’s van de laatste maanden. Zoals gebruikelijk een korte uitleg over de foto onder de foto:

    Eerst heb ik de klok nog even beetgepakt en alles goed schoongemaakt.

    Geinig oldtimer detail, een kogellager ipv naaldlager.

    Zie hier hoe ze terugkwamen van de spaker, de enige spaken die hij kon vinden waren net iets te lang dus ze steken nog wat uit. Maar ik was echt heel erg blij dat ik eindelijk deze velgen terughad, de Ciao was begin 2013 al af en ik heb me al die tijd zitten irriteren aan het feit dat de originele velgen er niet onder zaten.

    Dit tandwiel kwam eruit, die kan nog jaren mee.

    Wat een pestwerk om 68 uitstekende spaken kort te maken πŸ™‚

    Velglint er weer op πŸ˜‰

    En dan kan de band er ook weer omheen, echt een lust voor het oog deze wielen.

    En na montage staat de Ciao er dan zo bij.

    Het lijkt een klein verschil, maar voor mij is het echt een mega verbetering.

    Ik heb tussendoor ook nog een ander projectje gedaan, ik heb al 12 jaar een minibike in de schuur staan die nooit perfect gereden heeft. Aangezien ik de laatste jaren zo lekker aan het sleutelen was heb ik de mini ook maar mee naar Polen genomen en laten coaten. Zie het resultaat:

    In de doosjes zitten nieuwe balhoofdlagers.

    Uiteraard in de huiskleur RAL 3020.

    En nog een foto van het blokje, er hoort nog een koelkap op zoals een Vespa ook heeft. Geinig detail is dat de cilinder en cilinderkop 1 gegoten deel zijn.

    Zo staat hij er dan nu bij, alles werkt en ik heb er al een leuk stukje mee gereden. De trekstart rijders zullen het gezien hebben, dit is dezelfde trekstarter.

    1 meter 94 is geen probleem als je een beetje soepele knieen hebt.

    En uiteraard moest er nog een groepsfoto gemaakt worden van het rood-zwarte geweld.

    De Si is de deur weer uit, was een gaaf project om op te bouwen maar ik verwacht niet dat ik de komende jaren nog veel snelle toertjes ga rijden en aangezien brommers gemaakt zijn om te rijden heb ik dan liever dat hij bij iemand is die hem gebruikt waar ik hem voor gebouwd heb. En dat is gelukkig gelukt!

    Oldtimertourtjes en wat langzamere toertjes wil ik wel zeker blijven doen, ik hoop dat er voor iedereen een mooie zomer in zit!

    Ciao.

    #499508

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Mooie update, ik vond het de laaste tijd al zo stil.

    Het zou mooi zijn als je nog een mandje had voor op het voetenplankje πŸ˜‰
    Die velgen knallen er uit, wielen zijn heel belangrijk voor het uiterlijk :thumb
    Ik mag de komen de tijd wel goed uitkijken voordat ik oversteek, want als de kleine de minibike ziet is ze natuurlijk niet te houden.

    #499509

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Dat spaken inkorten heb ik bij m,n tiff ook moeten doen en daar inderdaad erg weinig aan:)
    Maar mooie verse update weer en leuke mini bike ook:thumb
    Zit er een beetje pit in dat motortje?

    #499510

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Jahaaaa Jos is terug! Gaaf man:thumb

    Jij op een minibike is hetzelfde als ik op een Pack:lol

    #568327

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3786

    Nieuwe site, tijd voor een perso update πŸ™‚

     

    Een tijdje terug kocht ik een geinige Citta, Zie onderstaand.

     

    View post on imgur.com

     

    Grappig ding toch? Er zat een blok onder dat ik zelf goed kon gebruiken en de rest wilde ik verkopen maar ik kon er geen klant voor vinden. Toen kreeg ik een geniaal idee en even later was dit over:

     

    View post on imgur.com

     

    Een zielig hoopje Citta.

     

    De meeste onderdelen op de foto heb ik los kunnen verkopen, de bromklok ligt gereviseerd op de plank voor noodgevallen, het blokje heb ik uiteraard gehouden en het frame met snorkenteken ook!

     

    View post on imgur.com

     

    Zo hou je dan een kaal frame over. Nou heb ik uiteraard mijn rode Citta ook op snorkenteken staan, en ik wil beide frames houden maar ik wil ook wel graag gewoon weer een snelle brommer hebben!

     

    Dus het frame dat nu over is heb ik laten poedercoaten in rood, en zal eerdaags weer opgebouwd worden op mijn Citta. Daarna ga ik ermee naar de RDW om het om te laten keuren naar geel kenteken zodat ik hopelijk weer eens een tourtje kan meepakken!

    Komen we bij het blokje dat onder deze Citta vandaan kwam. Met dit blokje wil ik gaan touren van de zomer, maar dan moest er nog wel iets aan gebeuren, zie onderstaand.

     

    View post on imgur.com

     

    Nou is het blokje in potentie erg leuk, een electrisch carter met opgeboorde Belgische inlaat. Alleen dat blauwe werd ik niet zo blij van, dus het hele gebeuren laten stralen.

    Uit het blokje kwam een Top Racing krukas, die vertrouw ik niet dus maar een andere besteld. Ook het electrisch vliegwiel is afgedraaid door Zevenenergie waarvoor dank.

     

    View post on imgur.com

     

    1174 gram is een stuk beter als het was. Ook het vliegwiel was blauw en is nu weer als nieuw.

     

    Wat hebben we dan?

     

    View post on imgur.com

     

    Setup gaat dus worden:

    – Electrisch uitgevijld Belgencarter

    – Eurocilindro 50

    – DMP krukas

     

    Met de DMP krukassen heb ik 5 blokjes opgebouwd, ik heb er goede ervaringen mee. Ik had liever een originele bromkruk gehad maar die zijn niet altijd beschikbaar helaas.

    De Eurocilindro 50 is ook geen onbekende voor mij, een van mijn favoriete cilinders want aluminium en oerbetrouwbaar. Ook kan je er een hoge top mee halen zolang je hem maar goed op toeren houdt.

     

    Vandaar ook dat ik blij ben met mijn afgedraaide vliegwiel, alle beetjes helpen.

     

    Ook de cilinderkop is gestraald, heel mooi blokje is het geworden al zeg ik het zelf.

     

    View post on imgur.com

     

    Ik ben al begonnen met de voorbereidingen voor de frametransplantatie, dus binnenkort meer. Het plan is om binnenkort ook een afspraak bij de RDW te maken en daarna dus weer een toertje mee te pakken 8)

     

    #568596

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Mooie plannen en setup:thumb

    Hopelijk spreken we elkaar dan weer snel op 1 van de toertjes:thumb

    #573763

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030
    #723030

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3786

    Tijd voor een update:

    Laatst was het tijd voor de grote framewissel, in verband met het geweldige weer van de laatste tijd doen we dat lekker in de huiskamer.

    Oud en nieuw naast elkaar. Het verschil lijkt niet groot maar de oude zat erg slecht in de lak.

    Hier dan weer opgebouwd met het vers gecoate frame, lekker hoor. De Citta sticker achterop komt ook mooi uit, ik ben helemaal blij.

    Dus toen kon ik naar de RDW voor de geplande keuring van snorkenteken naar bromkenteken! Hij staat op de foto al op de brug, dus tot zover liep het goed.

    Maar toen liep het plan vast. Volgens de keurmeester kan een snorbrommer niet zomaar van blauw naar geel kenteken. De brommer moet uitgebreid getest worden op het keurstation in Lelystad, kosten 350 euro!

    Dit was echt een onaangename verassing, ik had het uiteraard van te voren uitgezocht en op de RDW site staat het volgende:

    Mijn Citta staat op het kenteken als in gebruik genomen in oktober 2015, er zou dus geen probleem moeten zijn. Ik heb bij thuiskomst nog een keer gebeld met de RDW, en ik kreeg te horen dat de interne instructie van de RDW anders luidt en de site niet klopt…

    Uiteraard accepteer ik dit niet van een overheidsorganisatie die bij het kleinste foutje van een particulier meteen met megaboetes aan komt. Ik heb een hele boze mail geschreven en hoop dat er iets te regelen valt aangezien dit echt belachelijk is naar mijn idee. Afspraak = Afspraak dus ik wil het frame gewoon laten keuren bij mijn keuringsstation voor 54 euro.

    Ik zit nu dus met 2 snorframes waarvan ik aan 1 niks heb, ik heb vervoer moeten regelen en ik heb een heleboel tijd in de ombouw, poedercoaten etc gestoken voor niks.

    Als ik met de RDW niets kan regelen hiermee is het plan om mijn oude frame ook sowieso te laten coaten, dan het huidige frame dat al gecoat is te verkopen of te ruilen tegen een brom frame. Dit aangezien ik erg gehecht ben aan het frame dat niet zo mooi is en ik dat sowieso al niet wilde verkopen.

    De tourplannen voor dit seizoen staan hierdoor helaas wel weer op een laag pitje want dit zal allemaal niet heel snel gerealiseerd zijn verwacht ik…

    #723164

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    De minder leuke berichten, ik had jou al gesproken en verbaasde mij al over hoe de RDW hiermee omgaat. Vooral al die moeite tijd en kosten die je al hebt gedaan omdat je keurig de regels op de site hebt gelezen. En dat inderdaad van een overheidsinstelling. De RDW die inderdaad direct een boete van 350,- uitdeelt wanneer je geen verzekering of schorsing op je kenteken hebt zitten. Wat hebben die lui toch met dit bedrag? Jij zal ook deze prijs moeten betalen bij het keurstation. En staat in de verste verte niet in verhouding met de waarde van de brommer ΓΌberhaupt!

    Vanuit de detailhandel is er volgens mij een wetgeving die jou het als consument het gunstigste bedraag laat betalen wanneer er verschillende bedragen in bijvoorbeeld actiefolders en systeem zijn genoteerd. Kan jij je niet beroepen op het bedrag van 54,- euro wat nog steeds op de site van de RDW staat omschreven?

    Om met een positieve noot af te sluiten. Ik vind deze verse Citta er wel mooi bij staan. Ik mis alleen nog het rood zwarte Gilera logo op de motorschermen.

    #723507

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    He wat kut nou weer. Heb je een rechts bijstand verzekering want het klinkt als of ze laakbaar zijn.En misschien helpt het als je ze duidelijk maakt dat het verschil tussen brom en snor alleen het blokje is.

    Ik zou het toeren niet hier van af laten hangen en lekker mee tuffen. Pak het positieve er uit wilky.

    #723515

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3786

    He wat kut nou weer. Heb je een rechts bijstand verzekering want het klinkt als of ze laakbaar zijn.En misschien helpt het als je ze duidelijk maakt dat het verschil tussen brom en snor alleen het blokje is. Ik zou het toeren niet hier van af laten hangen en lekker mee tuffen. Pak het positieve er uit wilky.

    Zoals ik al zei, ik ga het er niet bij laten zitten πŸ™‚

    Met toeren bedoelde ik eigenlijk vooral het rijden van een tour Vespa-Ciao.nl met dus een snel blokje. Dat ga ik niet met een snorframe doen. Het in de buurt toeren gaat uiteraard zonder moeite weer lukken van de zomer πŸ™‚

    #724103

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Dat is zuur πŸ™
    Ik zou idd zoals zeverenergie aangeeft je meteen verdiepen in rechts bijstand.
    Want de rdw gaat een brief of geklaag van een particulier toch meteen naast zich neerleggen.
    Mooi is ie sowieso wel geworden:thumb

    #775032

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3786

    Update en er is weer nieuws!

    Ik kreeg vrij snel antwoord van de RDW dat de info op de site klopt maar dat de interne instructie voor RDW medewerkers niet goed was. Ik kon terugkomen en heb alsnog voor 54 euro de keuring uit laten voeren en de Citta staat nu op geel kenteken.

    Ik blijf het wel bijzonder vinden, komt het dan echt zelden tot nooit voor dat iemand een blauw kenteken naar geel wil omkeuren? Ook toen ik de verzekering ging bellen moest ik het verhaal 6x uitleggen dus ook daar hadden ze er weinig ervaring mee. Het zal wel allemaal, ik kan weer knallen voorlopig πŸ™‚

    Bijzonder vond ik wel dat ik deze keer opeens vooruit moest betalen, normaal hoeft dat niet aangezien er wel eens vaker iets fout gaat waardoor de keuring niet plaats vind en dan hoef je niet te betalen. Ook had ik een keurmeester die het bloknummer etc allemaal wilde weten. Ik gaf hem gelijk al aan dat het blok er dezelfde middag nog onder vandaan ging maar nee hij moest het weten. Ook de kleur en tellerstand moesten ze weten, wat een onzin voor hetzelfde geld hang ik het frame morgen in een andere brommer.
    In ieder geval, zoals gezegd hing het Euro blokje er al snel weer in πŸ™‚

    View post on imgur.com

    Maar goed, de Citta is nu dus redelijk klaar voor actie op een klein detail na. Ik rij nu met de Euro 50 cilinder op een Belgencarter met opgeboorde inlaat, dit met een 70 poelie en ik tik maar net de 60 op de teller aan aangezien ik alleen de Sito Citypower uitlaat heb. En dat is zo ongeveer de meest ongeschikte uitlaat die er is voor deze setup, dus ik ben op zoek naar iets beters dat goed op een Citta brug past.

    Daarna ben ik in theorie klaar om weer eens flink gas te geven 8)

    #775045

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Mooi dat het alsnog gelukt is:thumb
    Ze zullen wel zo moeilijk hebben gedaan omdat ze net zoals koos spee in weg misbruikers denken dat een snor brommer speciaal gemaakt is voor 25kmph :mrgreen:

    Ik ga binnenkort een nog groter drama tegemoet. Want ik wil m,n snorscooter laten omkeuren naar motor scooter.
    Wens me voorvast maar succes :mrgreen:

    Qua uitlaat wil je neem ik aan een origineel look houden? Dan is de gigasnelli de beste optie.
    Een si versie past evt net op een Citta brug.

    #775262

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3786

    @ Speedbuxy, Bij deze succes :thumb Waar een wil is is een weg en kan niet bestaat niet enzovoort enzovoort.

    Ik heb wel eens eerder een Gianelli op een Citta gehad en het beviel me niet qua pasvorm dus ik heb iets anders gevonden, een gebruikte Proma in goede staat πŸ™‚ De originele look vind ik niet zo belangrijk meer aangezien het nu toch op geel kenteken staat en ik de ervaring heb dat de blauwe vrienden daar weinig interessant aan vinden. Behalve dat moet ik zeggen dat WOK etc mij niet echt afschrikt, ik heb even geteld en ik heb de afgelopen 9 jaar 8x bij de RDW gestaan met brommers en ik lig er niet wakker van als ik een 9e keer moet gaan.

    Ter zake, eindelijk weer een verhaaltje met een paar foto’s πŸ™‚

    De Proma gaf niet het gehoopt resultaat, een top van 60 liggend is nu het hoogst haalbare en ik wil eigenlijk meer dus ik ga het een en ander experimenteren. Het eerste wat ik wil doen is er eens een flink dikke voetpakking van 0,8 mm tussen zetten aangezien ik daar in het verleden goede ervaringen mee had. Pakkingen maken doen we natuurlijk met de Shimmer & Shine voetpakking snij kit! Inclusief prikpen voor de tapeinden.

    View post on imgur.com

    Voor de liefhebbers onderstaand nog een fototje van de cilinder. Ik had het mening en ervarings topic over de Euro 50 nog eens doorgelezen en daarin wordt ook gepraat over Athena 50’s, maar ik heb de laatste jaren 3 van deze cilinders besteld bij JMPB en ik kreeg iedere keer echte Eurocilindro’s. Dat strookt niet helemaal met het feit dat Athena de fabriek en de mallen zou hebben overgenomen, maar het fijne weet ik er niet van.

    De dikkere voetpakking had niet het gewenste effect overigens, hij loopt er lekker mee en komt goed op toeren, blok zit in ieder geval potdicht en dat is altijd een fijne gedachte. Hij loopt in een redelijk vloeiende lijn naar de 55, en liggend kan ik de 60 aantikken maar ik wil eigenlijk meer… Ik ga nog verder experimenteren.

    De Citta staat er in ieder geval mooi bij na zijn update:

    Nieuw gecoat frame, YSS veren, nieuwe bestickering en dus een leuke uitlaat voor de sportieve look.

    Als je tegenwoordig een handvat bij JMPB besteld krijg je er een mooie toeterknop bij, dat was een leuke verassing aangezien ik er eerst een losse knop op het stuur had en me daar al lange tijd aan irriteerde.

    View post on imgur.com

    Goed, de Citta is dus redelijk toerklaar, ik hoop me weer eens een keer bij jullie te kunnen voegen :thumb

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 355)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.