Vespa Ciao wheelie klaarmaken

Home Forums Perso’s Projecten Vespa Ciao wheelie klaarmaken

This topic contains 112 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 3 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 113)
  • Gebruiker
  • #802059

    René Verburg
    Bijdrager
    Berichten: 1

    Goedendag
    Ik zal je eens vertellen dat ik met mn brom ciao die std is en 46 47 loopt een wheelie kan sterker nog meneer de agent weet het ook 😭😭😪🙈🙈
    Is momenteel naar officier van justitie
    Als je pech hebt moet ik zo’n cursus (egm volgens mij)  kun je 1000 euro kwijt zijn dus pas ermee op 😉
    Maar heel veel succes met het bouwen van je brommert

    Je moet achterop het zadel gaan zitten en gwn met km of 25 30 stuur optrekken en zo veel mogelijk naar achter hangen en blijven proberen (op rustige plekken bijv afgelegen weg of industrieterrein)

    Suc6 kerel

    Poahhh dikke brommert joh
    #802129

    Vespa doei
    Bijdrager
    Berichten: 105

    hierbij
    er is overigens nauwelijks normaal mee te rijden
    maar dan heb je wel je gevraagde wheelies
    en neem ook even aandelen in de shel
    😀

    polini evolution 19mm
    pinasco 80 met hoge druk kop
    pinasco variateur
    pinasco vliegwiel
    langzaamste vario vertanding
    met standaard veer voor de schijven
    en strakke veertjes voor de segmenten
    toen de lichte gewichtjes
    de grootste schijven
    simonini uitlaat
    grillo velgen
    deze setup draaide als een malle
    net een turbo
    koppeling kwam pas bij 6500 rpm in actie
    het moment dat het  koppel er in kwam
    vollebak trekken
    burnouts
    en wheelies

    in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer
    #802615

    CiaoBella!
    Topic starter
    Berichten: 86

    Na lang getwijfeld te hebben toch de DR 65cc cilinder gekocht, komt hopelijk morgen binnen. heb daarbij ook nog een Malossi luchtfilter(Luchtfilter Malossi Citta) . maar nu twijfel ik over de uitlaat. de leovince krul wordt me vaak aangeraden maar deze is nergens te vinden, iedere site staat uitverkocht, daarentegen spreekt de GIANNELLI Fire me ook erg aan, alleen weet ik niet of deze net zo goed trekt. is de GIANNELLI Fire net zo goed voor wheelies etc?

    brommers kiek´n
    #802617

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2568

    Volgens mij is dat een langzame pijp.
    Maar ik zou zeggen, leef je uit:

    Uitlaat Test Topic

    Er worden er genoeg getest met de 43dr.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #802763

    Jorick
    Bijdrager
    Berichten: 76

    De gianelli fire is een hoogtoerige uitlaat met veel kabaal. Je gaat er wel snel mee maar je trekt langzaam op vergeleken met de leovince. Als je die haalt ga je denk ik niet je wheelie doel behalen. Beide heb ik op mijn DR65 gehad. Wat betreft de leovince krul daar moet je net geluk mee hebben dat die op marktplaats of op het forum te koop staat. Let wel op dat hier verschillende uitvoeringen van zijn. Maar daar staat op het forum genoeg over beschreven.

    #802775

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2206

    In welke mate spreken we hier van een wheely ?!

    Van uit stilstand het gas open en spontaan op het achterwiel (schrik) of tijdens het rijden aan het stuur trekken met wat gas erbij alleen op het achterwiel rijden ?!
    In het eerste geval moet er flink getuned worden, vooral de uitlaat poort van cilinder moet in de breedte stevig aangepast worden, koppeling en V-snaar die niet slippen en zou er voor zorgen dat het achterwiel speling vrij en extra stevig in het frame hangt.

    TICKLING BARN
    #803076

    CiaoBella!
    Topic starter
    Berichten: 86
    #803079

    CiaoBella!
    Topic starter
    Berichten: 86

    Heb misschien eentje gevonden via het forum
    (zodra ik tijd heb update ik mijn pagina even met wat fotos van tijdens het proces etc)

    brommers kiek´n
    #803083

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7334

    Ik hoop dat het wat met Erik wordt betreft de Leovinci Circuit. De link die jij plaatst is een Bravo/Citta versie van de uitlaat. Deze zal wel passend te maken zijn, maar een Ciao versie is wel wat makkelijker en mooier onder je Ciao.

    #803088

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2568

    pas een oude Vespa ciao gekocht, bouwjaar 2007 en geel kenteken.


    Als ik het zo bekijk op de weinige foto’s die je dan plaatst, lijkt mij deze Ciao niet van 2007(toen werden zo ook al niet meer gemaakt) maar eerder 20 jaar ouder ofzo iets.
    Deze bestickering is toch ouder.

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 5 months geleden door Wim V8.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #803091

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4028

    Er staat een handmade te koop op de marktplaats.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 5 months geleden door zevenenergie.
    #803093

    CiaoBella!
    Topic starter
    Berichten: 86

    IMG_5607
    hier nog een poging tot wheelie toen hij nog standaard en lopend was haha

    brommers kiek´n
    #803099

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4028

    Je zou alvast kunnen oefenen door een plank van een meter lang op je bagagedrager vast te schroeven, met aan het eind een grote jerrycan met water. 😉

    #803100

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2568

    Wheely bar.

    Screenshot_20201019-192339_Gallery

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 5 months geleden door Wim V8.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #803105

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 587

    Staan inderdaad 2 leo handmades te koop vind dit persoonlijk een mooie uitlaat. En staat bekent om de harde optrek !

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 113)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.