Vespa Ciao wheelie klaarmaken

Home Forums Perso’s Projecten Vespa Ciao wheelie klaarmaken

This topic contains 112 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 3 years, 3 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 106 tot 113 (van in totaal 113)
  • Gebruiker
  • #804802

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Daarna gaat de trapas er doorheen, en sluit je het hele spul op met de voetsteunen, afstandsbusje en weet wat er nog allemaal bij moet ter opvulling, ringen, als het maar lekker strak zit.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #804812

    CiaoBella!
    Topic starter
    Berichten: 86

    oow ga dat straks maar eens proberen.
    moet ook nog mn remmen omdraaien, had achter nu rechts gedaan omdat k dit op alle andere dingen ook heb, maar niet nagedacht over de gashendel

    brommers kiek´n
    #804823

    jeffreykruize
    Bijdrager
    Berichten: 329

    haha wil kijke wat ie waard is Haha, een Ciao? Die is waard niets! 100,- euro. Gelukkig, daarom kunnen wij ze steeds maar blijven kopen. En ze worden ook nooit iets waard want er zijn er miljoenen van gemaakt. Gr. Wim.

    Waar miljoenen van gemaakt zijn, zijn ook voorbeelden te vinden die wel gigantisch in prijs stijgen.(niet alleen in de  Vespa scène)
    Ciao’s waarschijnlijk ook nog wel een keer. Maar de vraag naar een ciao is er gewoon niet.
    Cittas zijn in dezelfde aantallen van de band gerold. En die prijs schiet ook omhoog.

    Maar wel een leuk ciaotje geworden. Ben benieuwd naar een filmpje van de wheely

    #804830

    CiaoBella!
    Topic starter
    Berichten: 86

    jaa in de kerstvakantie goed oefenen he

    brommers kiek´n
    #805574

    CiaoBella!
    Topic starter
    Berichten: 86

    tijdje geleden sinds laatste update, ik heb een beetje kunnen oefenen met wheelies en t gaat redelijk. nu alleen nog een beetje evenwicht en t remmen onder controle krijgen 🙂 maar ik had (nog) een vraag, ik heb ooit een koplampje besteld van 12 Watt, maar eigenlijk zonder na te denken,en deze doet het natuurlijk niet. ik weet niet welke ik eigenlijk moet hebben iemand die hier meer verstand van heeft?

    brommers kiek´n
    #805577

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Koplamp zit nog aan je brommer denk ik.
    Lampjes van 12watt bestaan niet.
    Als je een gewoon puntenblokje hebt moet er
    6volt 15watt in aan de voorzijde
    6volt  4watt aan de achterzijde.

    Zorg dat alle draden en contacten en massaverbindingen zeer goed contact maken zonder verf en roest ertussen.
    Ook bij het achterlicht!

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #805878

    CiaoBella!
    Topic starter
    Berichten: 86

    forum vergaat langzaam, maia weinig te melden zolang hij nog goed loopt. Maar dat betekent dus dat k nu een ¨probleem¨ heb. mijn koplamp doet het niet. ik zag laatst volgens mij wel een perso over koplampen etc. maar vind hem niet meer terug 🙁 . ik heb een nieuwe koplamp, kabelboom en koplampglaasje besteld, dus ik denk dat ik de kleuren omgewisseld heb ofzo terwijl ik deze eigenlijk ook heb overgenomen van hoe het destijds op het forum stond, zou iemand misschien een foto kunnen maken, en eentje van hoe ze aan het blok zitten? En nu ben ik veel aan het oefenen met wheelies etc, maar mijn gashendel blijft hangen zodra ik eraan draai (denk dat het komt door het boutje dat de kabel vastzet) maar nu dacht ik is zon snelgas hendel niet ook fijn voor sneller optrekken?

    brommers kiek´n
    #805881

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Een wheely is voor namelijk een kwestie van een goed evenwichts-gevoel hebben. Sommige hebben dat en sommige gewoon niet.
    Daar kan je wel aan werken, maar op de brommer leerje je dat niet zo gemakkleijk aan  met snel gas los je dat ook niet op.
    Leer eerst eens op 1 been te staan met je ogen dicht.
    Als je dat zonder wiebelen kan dan ben je al een stukje verder.
    wat je ook kan doen is een plank nemen van 50x50cm en 3cm dik en daar een balkje onde schroeven van 4×10 en daar zoveel als mogelijk op leven voor een maand of twee(ik meen het serieus).
    Het moet zo worden dat jij je zelf niet in even wicht houd maar dat je lichaam dat doet.

    Als je evenwichts gevoel goed is dan kan je wheely rijden binnen een paar dagen onder de knie hebben op elke brommer of fiets.

8 berichten aan het bekijken - 106 tot 113 (van in totaal 113)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.