Vespa Ciao wheelie klaarmaken

Home Forums Perso’s Projecten Vespa Ciao wheelie klaarmaken

This topic contains 112 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 3 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 113)
  • Gebruiker
  • #804312

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4004

    Is je bobine wel goed geaard? En is het aluminium draadje dat van de spoel naar de weekijzeren kern gaat nog heel?

    #804316

    CiaoBella!
    Topic starter
    Berichten: 86

    goed geaard? alsin? ja die is nog prima

    brommers kiek´n
    #804323

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2646

    Je zus, loopt dat ding nog niet.
    Toen je m kreeg deed ie het toch gewoon?
    Heb je m stuk gemaakt?

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #804331

    CiaoBella!
    Topic starter
    Berichten: 86

    haha Wim je bent niet de eerste die t zegt, vandaar dat best veel mensen me beunhaas eerste klas noemen, oops. ik ben pro in dingen die werken te slopen, maar ik ben ook wel verbaast dat die bobine t niet doet, heb wel al een nieuwe besteld, maar als die zelfs met die nieuwe bobine niet loopt, staat dr op marktplaats weer een project brommer erbij

    brommers kiek´n
    #804333

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Toen je m kreeg deed ie het toch gewoon? Heb je m stuk gemaakt?


    Dat noemen ze KAPOT-gerepareerd!

    #804334

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 589

    Ik denk dat je eens moet controleren of het metaal waar je bobine vast geschroefd zit blank is. Anders maakt de bobine geen aarde met het blok dan gaat je bougie ook niet vonken.

    #804337

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Waar in Nederland woon je? Misschien is er iemand die in de buurt woont en wil helpen, want het wordt tijd dat die nou eindelijk gaat lopen 😉

    #804339

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2646

    Limburg.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #804342

    CiaoBella!
    Topic starter
    Berichten: 86

    ja eerst zat r nog verf over het frame op de plek van de bobine, maar dat heb k nu helemaal blank gemaakt. en k woon in midden Limburg, maar ik hoop toch dat ie met die nieuwe bobine eens rijd, en anders zou een beetje hulp natuurlijk hartstikke fijn zijn 🙂

    brommers kiek´n
    #804567

    CiaoBella!
    Topic starter
    Berichten: 86

    weer s n update, ofja updates, des te langer ik bezig ben des te meer ik sloop. Maia hoort r bij, met de nieuwe bobine vonkte ie als n malle! maar toen we gingen testen zat t vliegwiel nog los, na 2 gebroken spieen later toch nagedacht. als ik het goed zeg moet het vliegwiel met een conische verbinding zichzelf als het ware vastklemmen aan de krukas toch, en is de spie om hem in positie te houden. ik weet niet of het kan maar het lijkt of deze ¨conische¨ verbinding versleten is. zodra je t vliegwiel stevig aandrukt trekt ie zich n klein beetje vast. ik zou niet weten wat het anders is als versleten. zou je het vliegwiel met speciale industrie lijm vast kunnen lijmen als je dit met een beetje verstand doet. zo niet denk ik dat ik me een nieuwe krukas of vliegwiel moet vragen voor kerst. daarnaast wel laatst n zwart stuur gekocht op mp, iedereen vond toch dat dat chrome niet pastte, stuur nog s gespoten en gelijk nieuwe handvaten en gashendel gekocht. zelf vind ik het 10x vetter dat zwart.

    brommers kiek´n
    #804575

    Biermobiel21
    Bijdrager
    Berichten: 240

    Ik vind slopen vaak de snelste manier om te leren, vaak ook meteen de minst leuke, maar waar je nu iest sloopt, kijk je volgende keer beter uit omdat je weet waar het fout kan gaan.

    Jammer dat je spieen steeds breken, heb je je koppeling goed vastgedraaid? En die ring er tussen met de opstaande rand naar de koppeling toe?

    #804694

    CiaoBella!
    Topic starter
    Berichten: 86

    Heren
    Ik wil niet te vroeg juichen. Maar hij doet het (tot nu toe) vanmiddag al wat gereden en liep als een zonnetje. en omdat het best glad was op t pad en de remmen nog niet in orde nog niet echt vol proberen te gaan. Een ding is zeker kracht heeft ie. je voelt m echt optrekken. Dus hopelijk is het eindelijk zover dat ik eens wat kilometers kan gaan maken met dat ding, alleen nog ff t blokje iets naar voor schuiven zodat de V-snaar goed strak staat, ik weet niet of het ligt aan het feit dat de V-snaar niet al te strak zit maar met aanrennen kost t wel n paar meter, al helemaal koud, niet dat dit een ramp is maar soms zie je van die filmpjes waar je net n meter moet rennen. Maar daar kan nog aan gewerkt worden. Wil wel iedereen op het forum bedanken voor de hulp etc, het heeft mij heel veel geholpen

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 4 months geleden door CiaoBella!.
    brommers kiek´n
    #804697

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 589

    Nicee werd tijd haha nu lekker inrijden en je bougie kleur in de gaten houden voor de sproeier en zou op het begin altijd wat vettiger mengen.

    #804698

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2646

    Nou wel je cilinder netjes en voorzichtig inrijden hè.
    Een warm/vastloper heb je zomaar.
    Kan je weer opnieuw beginnen.

    Zorg voor de juiste sproeier, dus zodanig dat de bougie (B7HS)
    koffie(met melk)bruin wordt en blijft.
    Zwart is te rijk(sproeier te groot)
    Grijzig/wit is te arm (sproeier te klein) = gevaarlijk ! Grote kans op vast en/of warmlopers !
    Een juiste bougie kleur kan je pas na een km of 5 aflezen.

    Dus geen! hoog toerental. Zeker geen! top toerental.
    En niet langdurig op één toerental rijden.
    En dat een km of 500!
    Pff.. gaat dat wel lukken, kun je je inhouden? haha.

    En meng die tijd ook nog even 1:40.  olie/ 98benzine.
    Dat mag je eventueel ook blijven doen.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #804706

    Jorick
    Bijdrager
    Berichten: 75

    Mooi dat die loopt👌
    Alleen jammer dat je hem nu af hebt met dit kl*te weer. Als je er veel mee gaat rijden heb je de kans dat alles gaat roesten…dus uitlaat elke keer even invetten.😉 (spreek uit ervaring)
    En wat Bram en Wim zeggen netjes inrijden het zal zonde zijn als er iets kapot loopt en je weer opnieuw kan beginnen.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 113)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.