Vespa Ciao wheelie klaarmaken

Home Forums Perso’s Projecten Vespa Ciao wheelie klaarmaken

This topic contains 15 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by René Verburg 8 hours, 8 minutes geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker

CiaoBella!
    Topic starter

pas een oude Vespa ciao gekocht, bouwjaar 2007 en geel kenteken. Spatborden waren flink geroest en de koplamp is stuk. heb er al wat op gereden, maar hij was natuurlijk nog niet geschikt voor wheelies stunten etc. na een paar dagen heb ik hem volledig uit elkaar gehaald, ben sinds kort begonnen met in elkaar zetten en het spuitwerk. Ik wil voor zo weinig mogelijk geld een zo snel mogelijk en zo snel optrekkend als mogelijke brommer maken, heeft een van jullie hier tips voor? laat het weten, ik ben op het moment vooral nog opzoek naar een uitlaat, liefst onder de 100 euro en een die snel optrekt natuurlijk. Foto’s en updates volgen nog.
    hints tips of hulp? of iemand die nog leuke spullen heeft liggen? Laat het weten :)!

wie kan mij helpen? ik ben een onervaren jongen die zijn Ciao wheelie klaar wilt hebben/maken
    1

Magnus01
    Bijdrager

Leuk idee, op een citta kon ik al lekker wheelies doen als ik op het achter zitje zat. Ik raad je een leovince krul uitlaat en een 43 mm DR of Autisa cilinder aan, in ieder geval een cilinder die redelijk wat trekkracht heeft.

1

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ik denk ook aan een Dr43mm,  13mm carb en aan een proma cc. Alles natuurlijk op een aangepast blokje en afgeserveerd met een 1:10,75 snorklok met 105mm poelie.
    Dan een trekstart zodat je de startsegmenten dip kwijt bent.
    En blauwe trekveertjes en mallosie koppelings schoentjes, de uitgeboorde.(kan je zelf ook doen met gewone)
    Als een ctta dan nog niet een auto wheelie maakt, dan weet ik het niet meer.

Welkom op het forum 🙂

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 4 days geleden door zevenenergie.

CiaoBella!
    Topic starter

IMG_5570

wie kan mij helpen? ik ben een onervaren jongen die zijn Ciao wheelie klaar wilt hebben/maken

CiaoBella!
    Topic starter

IMG_5571

zevenenergie
    Forum Goeroe

Er hoort een plastic kapje op de cilinder te zitten. Het zogenaamde koelkapje 😎

CiaoBella!
    Topic starter

Dank voor de berichten, ik ga kijken naar de tips maar heb hier al veel aan :), ik was al aan het denken aan een leovince krul. En het koelkapje, dat moet de vorige eigenaar verloren zijn haha, die maar even nieuw bestellen

Jochem
    Bijdrager

ben benieuwd hoelang die voorvork het gaat volhouden  …..

CiaoBella!
    Topic starter

Hoi, heb eens nagedacht en ben van plan een 60 of 65cc cilinder te halen (waarschijnlijk malossi kit) , wat voor consequenties brengt dit met zich mee, en wat moet ik nog veranderen als ik dit doe?

Magnus01
    Bijdrager

De malossi 65cc kan je beter niet nemen, die heb ik ook gehad en wil je daar veel kracht uit halen moet je je blok flink aanpassen. Doe je dat niet dan valt die erg tegen. Je kan beter een DR kopen, die trekt ook lekker op.

CiaoBella!
    Topic starter

is het deze? https://www.jmpbonderdelen.nl/65cc-cilinder-citta-ciao-si-dr-pen-12.html

CiaoBella!
    Topic starter

zou wel heel handig zijn al trekt ie goed op ja

CiaoBella!
    Topic starter

of heb je nog andere suggesties van rond die prijs en die goed optrekt?

zevenenergie
    Forum Goeroe

is het deze? https://www.jmpbonderdelen.nl/65cc-cilinder-citta-ciao-si-dr-pen-12.html

Ja maar jij moet pen 10 hebben er zijn wel krukassen met pen 12, als je het zeker wilt weten dan moet je even de cilinder er af halen. Maar het gros is pen10.

CiaoBella!
    Topic starter

https://www.k-parts.nl/cilinder-dr-65-cc-vespa-bravo-ciao-citta-si-pen-10.html
    dan is het denk ik deze he?
    wat voor cilinder kop kan ik hier het beste op zetten?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.