Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

This topic contains 1,572 reacties, has 124 deelnemers, and was last updated by Edjuh 2 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,141 tot 1,155 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
  • #491376

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Mooi dan zullen we daar van de week eens mee bezig zodat ik as weekend de harderwijkers ook wat meer weer stand kan bieden:thumb

    #491377

    Waarom?

    Probeer toch eens een vario! Je cilinder is “hoogtoerig” waardoor ie vanaf de boost al na 5sec op z’n topsnelheid zit maar voor de boost moet je eerst 50sec wachten, zonde toch? Nu moet je het zelfs begrenzen op de uitlaat om zo nog iets van koppel terug te krijgen, dat zag je goed icm de Fabrizi. Oke ik ben misschien een zeurpiet maar weet haast zeker dat je met dit blok+Fabrizi en vario een killer setup rijdt:duivel

    #490813

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Toch is ie helemaal niet zo hoogtoerig, want de uitlaat poort een goeie 17mm hoog, maar zou op de 46 slag maar liefs 23mm kunnen zijn.
    En vario vind ik bij vespa weinig aan want rijd gewoon voor geen meter qua toeren verloop en als je scooter gewend bent is dat vrij dodelijk voor je rij plezier.

    Dus dit komt er pas op als het echt nodig is.
    Ik weet namelijk zeker dat als de poeli juist is dat jij zeer veel moeite met dit blokje gaat krijgen.
    Want Stephan was nu maar een paar km sneller dan mij terwijl ik nog tons of power over heb en zelfs hele stukken maar half gas heb gereden omdat ie zich anders gewoon stuk jankt op top.

    #465466

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Nou het geweld van hierboven is alweer voorbij:'(

    (die ratel bij stationair is de koppeling)

    Het 46 euro 46slag blokje begon WEER te focken met doodvallen in het midden gebied of begin boost:boos
    Ik heb eerst nog een nieuwe bougie en andere cdi geprobeerd, maar wederom zonder succes.(bagger elec:kots)
    Er blijft dan niks anders over dan dat die pickup op de onsteking zelf stuk is, want draden zitten ook gewoon nog netjes.
    Dus ik heb het nu echt wel even gehad met dat schijt elec.
    Heb nu dus de evo met cp er weer onder en is weer starten en lopen:thumb

    Maar de 46 euro komt wel weer gauw terug hoor, alleen dan op een cp speedengine helft.
    (en dan ook met gefixste lager passing, want de kruk tikt zelfs een beetje als je hem met de hand stevig heen en weer beweegt:|)

    #455678

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    Wat een problemen de laatste tijd met die elec. blokjes. Ik heb altijd liever al met cp’s gereden. Dit voedt deze mening wel weer. Een ding weet je wel Andree, De cp Evo van jou laat jou nooit in de steek. :thumb

    #489191

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Wel heerlijk stil zo!!

    Heb je nog gekloot met vertandingen/poelies? Deze setup lijkt echt wel een zwaardere overbrenging te trekken namelijk.
    Hij trekt goed op en ook vrij netjes door.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #491534

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    @maarten
    Ik heb nu ook al meer problemen gezien met elec dan met cp, en dan reken ik mezelf niet eens mee.

    @tonni
    Nee dat is er door het mooie weer wat bij gebleven en denk ook niet dat ik voor zondag me hier nog in ga verdiepen.
    Misshien dat ik nog even een ander pijpje probeer eronder te krijgen maar verder is het wel goed zo, de evo delft toch sowieso wel het onderspit.
    En anders gooi jij de sp er ook even onder dan rijden we samen stil:D
    (achteraan:lol:|)

    #466156

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Ik heb de Evo ook weer uit de kast getrokken, misschien toer ik er wel mee. Die is ook vrij stil, zit 42 polini onder met Mega.
    Morgen eerst nog even afstellen, kijken of het wat doet.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #491295

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Zou wel leuk zijn en ook nog eens goed voor de beurs qua verbruik:thumb

    #488349

    Waarom?

    Wel erg balen van je simo blokje:| Zelf heb ik gelukkig goede ervaringen met elec ontsteking maar zo zie je maar dat dit zeker geen garantie is, dan maar weer over op de cp’s:thumb

    #489253

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Waarom? :
    Wel erg balen van je simo blokje:| Zelf heb ik gelukkig goede ervaringen met elec ontsteking maar zo zie je maar dat dit zeker geen garantie is, dan maar weer over op de cp’s:thumb

    Ja was/is zeker balen:(
    Maar heb me afgelopen zondag niet een slak gevoeld want hield de boel nog wel leuk bij en de cp heeft natuurlijk weer geen mis fire gegeven:thumb

    Maar heb vandaag het blokje uit elkaar gehaald.
    Was weer een dikke tering bende:kots

    Toch gaf dit al wel goeie hoop:thumb

    En dat was gelukkig dus ook nog in perfecte staat:thumb

    Daarna maar meteen aan het poetsen geslagen want dit was gewoon sneu voor de cilinder.
    Nu kan ie tenmiste weer voor de dag komen:thumb

    Cilinder is ook gewoon nog als nieuw(ook al was ie 2ehands)

    Ik heb ook nog een filmpje van m,n lager passing maar deze staat in de hold omdat deel 4 van de flevo toer nog aan het uploaden is.
    Maar passing is nu echt helemaal weg na 2 a 300km boeken met de 46 euro.
    Edit

    Ik heb nog wel een ander leuk filmpje van paar dagen terug toen ik de evo er net onder had en voor wat inrij/test km,s maar even op de brom naar de brommer boer ben geweest voor wat onderdeeltjes.
    (is best een leuk landelijk ritje)

    #490215

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Cilinder+zuiger zien er nog netjes uit inderdaad:thumb Filmpje van de simo zij inlaten is wel heel droevig! Nu je er een paar hebt liggen is het in ieder geval wel steeds meer de moeite om ze op te knappen. Laatste filmpje ziet er mooi uit ja, prima geschikt voor een toertje lijkt me:thumb

    #469021

    Vincent
    Donateur
    Berichten: 661

    Ik heb precies hetzelfde met de lagerpassing van mijn simo zij-inlaat. Ik lijm nu bij revisie het lager er steeds in met Loctite 603 en heb geen problemen meer. Bij demontage even de brander er op en na even stoken is hij zo weer los.

    Voor het bevestigen van nauwkeurig passende cilindrische onderdelen
    Voor gebruik op cilindrische onderdelen die niet optimaal kunnen worden ontvet
    Getest en goed bevonden voor gebruik op lagers
    P1 NSF Reg. Nr.: 123003
    WRC-goedkeuring (BS 6920): 0910511
    Technische gegevens

    Diametrale speling: tot 0,1 mm
    Temperatuurbereik: -55 °C tot +150 °C
    Fixatietijd voor staal: 8 min.

    #454780

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Vincent :
    Bij demontage even de brander er op en na even stoken is hij zo weer los.

    Ik kan mijn zij inlaten niet verhitten want daar zit durafix op.
    Maar de zaak waar ik dit soort klusjes uit besteed kwam ook met een goeie oplossing:thumb
    Hij zoekt nu een overmaat lager van dit type (+-1mm groter dan origineel) en dan freest ie het carter daarop uit zodat ik weer een als nieuwe lager passing heb:thumb

    Maar heb zelf de afgelopen tijd ook niet stil gezeten.
    Heb om te beginnen een 1-7,5 klok gevonden en ”gereviseerd”
    (dit is al in gepoetst stadium)

    En ook al draaide de klok nog als een zonnetje dit zag er toch niet zo top uit.

    Maargoed ik houd er wel van om iets ouds een nieuw leven te geven.


    (oogt weer als nieuw:thumb)

    Nou zag ik bij het in elkaar zetten alleen iets wat wel even aandacht nodig had.

    Dus maar even een andere 1-7,5 klok erbij gepakt.

    En die was gelukkig heel:thumb

    Toen nog even een pakking met een lekkere veeg vloeibare erbij aan beide zijden.

    En klaar is kees 1 goeie 1-7,5 klok:thumb

    Ook ben ik voorvast al bezig geweest met een 50cc blokje voor de 50cc toer.
    Ik had dit blokje op het oog omdat deze nog een super strakke compressie had.

    Maar na montage vroeg ik me af waar ie dat vandaan haalde:lol:|

    Dus dat blokje heb ik op de ontsteking na maar links laten liggen.

    Ben toen maar opzoek gegaan naar wat los spul en vond al gauw een knappe 50cc met zuiger.

    Slot spelling is nog zeer strak:thumb

    Als basis ben ik maar voor een setje berini carters gegaan want dit setje carters had nog geen 2000km gelopen in z,n leven.


    (op de kruk zit olie want heb hem redelijk geolied omdat hij door het invriezen nat van de condens werd)

    Ik heb het ex dmp krukje van florian hier in gelegd en das tesamen nu zo vers dat je geen vleugje lucht door de inlaat kan blazen als hij afgesloten is:thumb

    En gezien m,n zij inlaat voor lager passing bij de reparateur ligt en ik ook de cilinder en kop van het 50cc blokje van hierboven daar van de week naartoe heb gebracht, stond ik qua vespa bezigheden stil.
    Dus bedacht ik mezelf dat dit een mooi moment was om weer eens met m,n scoot bezig te gaan:thumb
    (want die staat nu al dik 3jaar stil in het hok:|)

    Ik had al tijden geleden een DD carter aan geschaft.
    (carter met disc brake of te wel schijf rem achter)
    Maar dit carter was nog origineel dus de inlaat moest eerst aangepakt worden.
    Origineel

    Bewerkt

    Ik tik morgen de kruk erin want die ligt nu in de vriezer te krimpen.
    En dan hoop ik hem eind deze week nog in elkaar te stampen:thumb
    (kan ik tenmiste weer eens vario boeken:thumb)

    #454777

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    Zo wat een plaatjes update, dit heeft even wat tijd gekost. 😉
    De carterhelften die gedurafixxed zijn kan je overigens gewoon warm stoken om er een lagertje in te tikken.

    Wel weer een mooi naafje opgebouwd. Nu maar hopen dat de overbrenging eens perfect afgesteld kan worden.

15 berichten aan het bekijken - 1,141 tot 1,155 (van in totaal 1,573)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.