Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

This topic contains 1,572 reacties, has 124 deelnemers, and was last updated by Edjuh 2 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,351 tot 1,365 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
  • #492237

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Ik denk het niet.
    Want de speed is straks erg in gesteld op race ipv kracht, en behalve de heuvels die we gaan pakken is er in Limbo land tot nog toe ook altijd erg veel politie op de been geweest.

    Dus ik zit eigenlijks gewoon weer aan de Flevo setup te denken gezien dit erg netjes rijd:thumb
    En het begin van de hobby is het leukst want later komt het punt van bin there, done that.
    Dus ik ben wel weer een soort van jaloers op jou:thumb

    #492380

    Rizla
    Donateur
    Berichten: 409

    Ik ga me brom nog ff afstellen en een vario monteren.
    Rijd daar echt veel politie rond dan. Want hier kom ik ze niet zo vaak tegen als toen ik 16 was.

    #492382

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    als er zo’n stalen busje in zat had je dit al wel gemerkt bij het vergroten van de inlaat. niks aan de hand dus naar mijn weten.

    en ik zie hem niet zitten? (maar dat zegt niks want ik heb mijn bril stuk haha :lol)

    #492383

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Mooie gezonde aanpassingen Andre :thumb vooral de speedengine gaat op zeker stevig vooruit.

    Ik kijk ook nooit naar de zogenaamde theoretische timingen die ideaal zouden zijn, geen blok is gelijk en dus zal de timing net weer anders zijn en dus kijk ik net als jij even op het oog waar de echte open en sluit momentjes zitten.

    TICKLING BARN
    #492395

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    @Rizla
    Het is niet dat er super veel politie rijd, maar tov andere toertje zie je ze daar wel het vaakst.

    @Pepko
    Het was geen snor carter maar gewoon brom. En we doelen op dat vierkante zwarte stukje.
    (als je deze niet ziet moet je idd even naar hans anders of pearl:lol)

    @Crullie
    Ja die opening tijden is een vast verhaal het is enkel wat je graag wilt, koppel of snelheid.
    En ik ga nu voor de Speed:thumb

    Maar gezien ik hier nu toch nog pratende ben plaats ik m,n nieuwe aanwinst hier ook maar.
    Want ik was na het terug vinden van m,n oude getunde Batavus cilinder een tijd terug KLIK al opzoek naar een knappe Batavus om m,n jeugd herinnering weer her te beleven met deze cilinder.
    Maar wou wel een echte knappe gezien ik hem na die her beleving niet van plan ben weg te doen, maar dan verder te gaan waar vroeger de kennis en middelen me deed stoppen.
    Het beestje komt bij een 70jarige stel weg die hem vroeger voor de vader van de man des huizes hadden gekocht, maar deze oude man heeft hem amper gebruikt.

    Naaf en tandwiel verraden al dat het beestje niet veel action heeft gezien want met ketting aandrijving houd je dit nooit lang schoon.

    Ook het aankoop/garantie bewijs en service boekje met bij behorende gereedschap zat keurig in het gereedschap bakje:thumb

    Originele bandjes.

    Hij staat al even stil.

    En deze zat erachter

    Dus ik denk dat ie maar 2x verzekerd is geweest om er een blauwe maandag op te rijden.

    Technische gegevens.

    Zal morgen het carbje even schoon maken en wat peut erin gooien en dan is het waarschijnlijk starten en lopen:thumb

    Ook ben ik vandaag naar DPR geweest en heb daar een Citta brug met blokje afgegeven voor de maten om daar een uitlaat bij te bakken:thumb
    Ik heb er ook een 43mm euro bij gedaan zodat hij de uitlaat daar perfect op kan afstemmen, en heb hem de opdracht gegeven voor top speed te gaan en niet voor trek kracht.
    Dus dat gaat vast een dikke knaller worden:thumb

    Ook heb ik een DPR scooter uitlaat voor m,n sprint scooter erbij gegeven en de race uitlaat die ik nog over had van het Peugeot 103 race blokje wat ik heb gehad.
    Deze past hij qua bocht ook aan voor deze brug.
    Hij hoopte dit volgende week al klaar te hebben, dus ben benieuwd wat de evo met 43 euro hiermee gaat doen:thumb

    #492398

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Prachtige aanwinst, geweldig dat hij zo origineel is inclusief boekjes en NL banden!

    Succes met het verder gaan waar je gebleven was!

    #492402

    tvmierlo
    Donateur
    Berichten: 481

    Wellicht dat het Batavus museum dat aan de Batavus-fabriek ligt nog wel interesse heeft!

    Nee, zonder gein, nette brommer. Dat museum van Batavus is trouwens wel een aanrader, staan leuke fietsen en bromfietsen van Batavus in. Het is helaas wel maar beperkt open voor publiek.

    #492403

    W-Y
    Bijdrager
    Berichten: 214

    Mooie aanwinst! Het is dezelfde kleur als mijn oude batavus had, alleen ander model. Deze ziet er nog zeer netjes uit. Zit ook een prachtig geluid in die blokjes. Super handig dat je dat boekje er bij hebt i.v.m. afstellen, die mengverhouding zou ik niet meer aanhouden denk ik 😛

    #492405

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    @Wilk
    Thx dat gaat zeker lukken:thumb

    @TvMierlo
    Ik heb al vaker gehoord dat dit de moeite van het bezoeken waard is, dus misschien dan maar eens ondernemen gezien het hier ook maar een poep en scheet vandaan is.

    @W-Y
    Nee die smering houd ik niet meer aan want er word ook olie geadviseerd met anti corrosie middel:lol
    En moet om de 2000km de cilinder ontkolen:lol
    Maar het geluid was in mijn herinnering wel iets beter, want ding is stil

    Heb alleen de carb even schoon gemaakt en verse benz erin gegooid en toen liep ie na 24jaar stil staan in 1 trapje:thumb

    #492409

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Altijd weer geweldig om te zien dat een oldtimer na jaren even flink word ingereden :lol

    Ben je er voorzichtig mee, want zo’n Batavus stijgt met de jaren in waarde. :thumb

    TICKLING BARN
    #492413

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Ja toch:thumb
    En ben er zeker zuinig op want z,on schuur vondst als deze doe je niet vaak.

    Vandaag ook even 2 nieuwe rear vieuw look filmpjes geschoten.
    Om te beginnen m,n vaste test rondje.

    En ook nog een blokje binnen stad.

    Had om het compleet te maken ook een rondje Leeuwarden bos gedaan, maar deze is door wat verkeerde paden niet echt mooi geworden zo moet ik zelfs een paar keer af stappen omdat de gemeente vet verraderlijke sleuven heeft gegraven voor afwatering.
    Dus denk dat ik deze binnenkort maar even opnieuw rijd.

    #492432

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Lees ik dat nou goed?

    Mengverhouding na inrijden 1:25 ? =)
    Met een 50 cc’tje,.. Is dat normaal?

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #492434

    bram0vitz
    Bijdrager
    Berichten: 509

    Javad :
    Lees ik dat nou goed?

    Mengverhouding na inrijden 1:25 ? =)
    Met een 50 cc’tje,.. Is dat normaal?

    vroeger was dit normaal, omdat ze toen niet de kwaliteit mengolie hadden als nu.
    (mocht je dit vervuiling voor je perso vinden buxy, gooi het er maar uit)

    beetje prutsen hier en daar
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #492437

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    @bram0vitz
    Ik ben niet zo van het verwijderen maar ga er wel een les momentje uithalen;)
    Want ik zie vaak dat 3den antwoorden geven op vraag(en) in anderen hun perso en dan verder niks zeggen over de perso zelf.
    En dat vind ik maar maffe acties.

    @Javad
    Maar das dus wel de reden.
    Zelfde dat het motor en uitlaat systeem iedere 2000km ontkoolt moest worden.
    En dit moest ook zeker, want het koekte dicht waar je bij stond met sterke prestaties verlies tot gevolg omdat de uitlaatpoort steeds kleiner en nauwer werd.

    Ook had je vroeger heel vaak pareltjes (hard stukje kool) tussen de bougie zitten waardoor ie vet ging stotteren.
    Echt gek werd je er soms van want meerdere keren in de week was heel normaal.
    (daarom heeft iedere oude brom ook een bougie dop als gereedschap setje, want zonder dat had je vaak moeten lopen)
    Ik prijs daarom synthetische olie nog iedere dag:thumb

    #492440

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Hahah, geweldig.
    Dit soort verhalen komen me inderdaad ook wel bekend voor.

    Wat hebben we het toch luxe he ;)8):lol

    Ga je deze Batavus laten schouwen of zet je hem zo weg in de schuur?

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
15 berichten aan het bekijken - 1,351 tot 1,365 (van in totaal 1,573)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.