Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

This topic contains 1,572 reacties, has 124 deelnemers, and was last updated by Edjuh 2 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,156 tot 1,170 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
  • #454756

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Ja daarom deed ik de update nu ook maar, want was de foto,s al aan het opsparen:D
    Maar beetje warm stoken voor een lagertje erin of eruit durf ik ook nog wel aan.
    Maar Vincent bedoel met locktide die sowieso al tegen 150+ graden kan en dus pas bij 200 of 250 los komt? en das mij teveel van het goeie.

    Maar klokje heb ik wel goeie hoop in:thumb want poeli 70 trek hij nu sowieso wel, en als die nog wat te licht is dan is poeli 65 tenmiste maar 5mm kleiner ipv meteen 10mm zoals ik nu heb.
    Dus heb nu stuk meer speel ruimte:thumb

    #454416

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    Dat is inderdaad nog een idee, de lagerpassing opboren zodat er een grotere maat lager in past.
    Maar heb jij nou serieus 4 verrotte Simo zij-inlaten:O
    Ik hoop dat mijn lagerpassing een beetje langer meegaat.. Anders houd ik sowieso die kerel in het achterhoofd.

    Maar heeft dit nou te maken met de zachte legering van de carters? Want dit is toch niet normaal dat die dingen zo snel slijten!!:?

    #454784

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Citta_Florian :
    Maar heeft dit nou te maken met de zachte legering van de carters?

    Deze zachte legering speelt sowieso een rol, want het alu is haast met een bot broodmes nog te bewerken zo zacht:D:|
    Maar ik heb ook het idee dat de lagerpassing zelf vanaf de fabriek al niet echt top is.
    Want sowieso 1 van mijn zij inlaten was gloed nieuw en heeft alleen de veluwe toer toen met 46 euro gereden, en ook die is nu na close inspectie dus gewoon af.

    En op het filmpje komt ook nog een oude euro zij inlaat voorbij maar ze zijn idd wel alle 4 af:(
    Behalve die laaste die klemt nog een beetje op de laaste 20%.
    Maar dat deed de zij inlaat van het 46 x 46 euro blokje ook nog en dat was na 1 toertje en wat stads ritje al 100% ruim geworden.

    #458766

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Vandaag m,n scoot blok in elkaar gezet met een vers malossi rhq kruk:thumb
    Maar m,n 50mm Fabrizi gaat hem niet worden:(

    Nou valt het kopje wel een stukje in de cilinder.

    Het is waarschijnlijk een Kymco of Honda versie die heeft namelijk een wat andere slag.
    Hij duikt namelijk met de zuiger ook een klein beetje onder spoelers en uitlaatpoort.
    (ook al zie je dat op deze pic amper)

    Maargoed ik had ook nog 3x 50mm Zirri cilinder liggen dus ben die even gaan passen.
    Honda sc


    (ook niks dus)

    Peugeot sv


    (kan opzich prima)

    Deze wist ik het type niet van maar blijkt nu dus ook een honda sc versie te zijn.

    Dus dat dunt wel meteen lekker uit:(
    Ik denk dat ik nu morgen maar gewoon de nieuwe Malossi 47mm sport die ik heb liggen weer wat ga tunen en dan die weer monteer.
    Kan dan tenminste ook weer zeggen dat het blok home tuned is:thumb
    En het was de laatste keer goed genoeg voor 98km met 11 a 12pk aan kracht:thumb

    Hier trouwens ook nog 2 filmpjes.
    Blokje flevo bos tijdens een gaskabel breuk bij de flevo toer.

    En een ritje door de langste straat van Nederland en tevens ook langste bewoonde dijk van Europa.

    #458305

    beunhaaz
    Bijdrager
    Berichten: 1305

    das un stuk :O

    #460597

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Grappige uitlaatpoortjes die peugeot/honda/kymco.

    De mooiste vind ik nog altijd de w poort van polini voor de fox/wallaroo.

    #460660

    erikbloemberg

    Edjuh :
    Grappige uitlaatpoortjes die peugeot/honda/kymco.

    De mooiste vind ik nog altijd de w poort van polini voor de fox/wallaroo.

    idd edjuh dat zijn mooie cilindertjes:thumb

    #464394

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    @edjuh
    Speciaal voor jou dan:lol

    Ben vandaag weer even ouderwets pijpjes wezen testen, of eigenlijks meer pijp.
    Want wou voor het toertje as weekend wel wat anders eronder hebben dan de SP.
    Ik heb eerst een Zirri gp geprobeerd, maar die komt dus tegen alle kappen aan en de achter ophanging zit ter hoogte van de bouten van het achterwiel:( dus dat schoot niet op.
    Heb toen deze jonge erbij gepakt gezien ik die zelf ook nog nooit getest had.

    Paste ook niet echt top maar heb hem met koper draad toch maar even wat vast geknoopt voor een test ritje gezien ik wel nieuwsgierig was.

    Hier het test filmpje.

    Bevindingen.
    Pijpje trekt onderin goed en heeft een aanmerkelijk vroeg boostje.
    Maar na dit boostje valt ie even een beetje dood, om daarna weer rustig te klimmen in toeren.
    Ik het idee dat ie op de lange baan plat liggend erop best nog wel een goeie top snelheid kan genereren:thumb
    Dus voor poeli een leuk stads pijpje vanwege de vroege boost, en voor vario allround denk ik wel goed.

    #457599

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Pijpje ziet er best leuk uit onder de citta πŸ˜‰

    #459750

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Looks zijn zeker niet verkeerd nee:thumb
    En met wat aanpas werk had deze evt ook wel gepast.
    Maar heb nu de Proma cc er weer onder hangen en dat rijd en past toch weer het best:thumb

    #459812

    portlock
    Bijdrager
    Berichten: 178

    Hahah de oude vertrouwde proma cc πŸ˜€

    Die pijp is de leovince racing.

    Wel kut van die klein simo carters man. Hopen dat dat overmaat lager + uitgefreest carter er dan lang tegen aan kan:thumb

    #459849

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    speedbuxy :
    @edjuh
    Speciaal voor jou dan:lol

    Mooi :pimp

    Heb jij die 103 nog staan?

    Die leo ‘racing’ zoals hij volgens mij genoemd wordt ziet er goed uit, maar hij heeft wel een (te) lange voorbocht voor jou soort setup : -)

    #459862

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    Grappig uitlaatje Andree:thumb
    Maar inderdaad lekker de Proma Circuit nemen, want deze sterft toch langzaam wel uit bij de tourrijders:?

    #459540

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    De racing dat was het.
    Ik wist namelijk dat krul en cc niet klopte dus direct maar even aanpassen:thumb

    @edjuh
    Ja die staat hier nog steeds (in de tuin:bloos)

    @florian
    Precies maar weer even de cc promoten:thumb

    #485938

    Vespadrift
    Bijdrager
    Berichten: 112
15 berichten aan het bekijken - 1,156 tot 1,170 (van in totaal 1,573)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.