This topic contains 1,572 reacties, has 124 deelnemers, and was last updated by Edjuh 2 years, 1 month geleden.
-
Gebruiker
-
6 juni 2012 om 15:57 #454756
Ja daarom deed ik de update nu ook maar, want was de foto,s al aan het opsparen:D
Maar beetje warm stoken voor een lagertje erin of eruit durf ik ook nog wel aan.
Maar Vincent bedoel met locktide die sowieso al tegen 150+ graden kan en dus pas bij 200 of 250 los komt? en das mij teveel van het goeie.Maar klokje heb ik wel goeie hoop in want poeli 70 trek hij nu sowieso wel, en als die nog wat te licht is dan is poeli 65 tenmiste maar 5mm kleiner ipv meteen 10mm zoals ik nu heb.
Dus heb nu stuk meer speel ruimte6 juni 2012 om 16:06 #454416Dat is inderdaad nog een idee, de lagerpassing opboren zodat er een grotere maat lager in past.
Maar heb jij nou serieus 4 verrotte Simo zij-inlaten:O
Ik hoop dat mijn lagerpassing een beetje langer meegaat.. Anders houd ik sowieso die kerel in het achterhoofd.Maar heeft dit nou te maken met de zachte legering van de carters? Want dit is toch niet normaal dat die dingen zo snel slijten!!:?
6 juni 2012 om 16:16 #454784Citta_Florian :
Maar heeft dit nou te maken met de zachte legering van de carters?Deze zachte legering speelt sowieso een rol, want het alu is haast met een bot broodmes nog te bewerken zo zacht:D:|
Maar ik heb ook het idee dat de lagerpassing zelf vanaf de fabriek al niet echt top is.
Want sowieso 1 van mijn zij inlaten was gloed nieuw en heeft alleen de veluwe toer toen met 46 euro gereden, en ook die is nu na close inspectie dus gewoon af.En op het filmpje komt ook nog een oude euro zij inlaat voorbij maar ze zijn idd wel alle 4 af:(
Behalve die laaste die klemt nog een beetje op de laaste 20%.
Maar dat deed de zij inlaat van het 46 x 46 euro blokje ook nog en dat was na 1 toertje en wat stads ritje al 100% ruim geworden.7 juni 2012 om 16:51 #458766Vandaag m,n scoot blok in elkaar gezet met een vers malossi rhq kruk
Maar m,n 50mm Fabrizi gaat hem niet worden:(
Nou valt het kopje wel een stukje in de cilinder.
Het is waarschijnlijk een Kymco of Honda versie die heeft namelijk een wat andere slag.
Hij duikt namelijk met de zuiger ook een klein beetje onder spoelers en uitlaatpoort.
(ook al zie je dat op deze pic amper)
Maargoed ik had ook nog 3x 50mm Zirri cilinder liggen dus ben die even gaan passen.
Honda sc
(ook niks dus)Peugeot sv
(kan opzich prima)Deze wist ik het type niet van maar blijkt nu dus ook een honda sc versie te zijn.
Dus dat dunt wel meteen lekker uit:(
Ik denk dat ik nu morgen maar gewoon de nieuwe Malossi 47mm sport die ik heb liggen weer wat ga tunen en dan die weer monteer.
Kan dan tenminste ook weer zeggen dat het blok home tuned is
En het was de laatste keer goed genoeg voor 98km met 11 a 12pk aan krachtHier trouwens ook nog 2 filmpjes.
Blokje flevo bos tijdens een gaskabel breuk bij de flevo toer.
En een ritje door de langste straat van Nederland en tevens ook langste bewoonde dijk van Europa.
7 juni 2012 om 17:40 #458305das un stuk :O
8 juni 2012 om 07:23 #460597Grappige uitlaatpoortjes die peugeot/honda/kymco.
De mooiste vind ik nog altijd de w poort van polini voor de fox/wallaroo.
8 juni 2012 om 08:22 #460660
erikbloembergEdjuh :
Grappige uitlaatpoortjes die peugeot/honda/kymco.De mooiste vind ik nog altijd de w poort van polini voor de fox/wallaroo.
idd edjuh dat zijn mooie cilindertjes
20 juni 2012 om 15:48 #464394@edjuh
Speciaal voor jou dan:lol
Ben vandaag weer even ouderwets pijpjes wezen testen, of eigenlijks meer pijp.
Want wou voor het toertje as weekend wel wat anders eronder hebben dan de SP.
Ik heb eerst een Zirri gp geprobeerd, maar die komt dus tegen alle kappen aan en de achter ophanging zit ter hoogte van de bouten van het achterwiel:( dus dat schoot niet op.
Heb toen deze jonge erbij gepakt gezien ik die zelf ook nog nooit getest had.
Paste ook niet echt top maar heb hem met koper draad toch maar even wat vast geknoopt voor een test ritje gezien ik wel nieuwsgierig was.Hier het test filmpje.
Bevindingen.
Pijpje trekt onderin goed en heeft een aanmerkelijk vroeg boostje.
Maar na dit boostje valt ie even een beetje dood, om daarna weer rustig te klimmen in toeren.
Ik het idee dat ie op de lange baan plat liggend erop best nog wel een goeie top snelheid kan genereren
Dus voor poeli een leuk stads pijpje vanwege de vroege boost, en voor vario allround denk ik wel goed.20 juni 2012 om 16:06 #457599Pijpje ziet er best leuk uit onder de citta π
20 juni 2012 om 16:47 #459750Looks zijn zeker niet verkeerd nee
En met wat aanpas werk had deze evt ook wel gepast.
Maar heb nu de Proma cc er weer onder hangen en dat rijd en past toch weer het best20 juni 2012 om 20:04 #459812Hahah de oude vertrouwde proma cc π
Die pijp is de leovince racing.
Wel kut van die klein simo carters man. Hopen dat dat overmaat lager + uitgefreest carter er dan lang tegen aan kan
20 juni 2012 om 20:09 #459849speedbuxy :
@edjuh
Speciaal voor jou dan:lolMooi :pimp
Heb jij die 103 nog staan?
Die leo ‘racing’ zoals hij volgens mij genoemd wordt ziet er goed uit, maar hij heeft wel een (te) lange voorbocht voor jou soort setup : -)
20 juni 2012 om 20:28 #459862Grappig uitlaatje Andree
Maar inderdaad lekker de Proma Circuit nemen, want deze sterft toch langzaam wel uit bij de tourrijders:?20 juni 2012 om 22:05 #459540De racing dat was het.
Ik wist namelijk dat krul en cc niet klopte dus direct maar even aanpassen@edjuh
Ja die staat hier nog steeds (in de tuin:bloos)@florian
Precies maar weer even de cc promoten24 juni 2012 om 16:47 #485938 -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.