Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

This topic contains 1,572 reacties, has 124 deelnemers, and was last updated by Edjuh 2 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
  • #440257

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    @martijnvanheerde
    Das idd een andere versie van de eurocilindro lijn.
    Kijk dit is een oude 43mm uit die lijn.
    (zelfde poorten als de 50euro zoals je ziet)

    @arvid.
    Ja ik denk dat ie ook wel sneller is als een deps.
    Deps vind ik sowieso niet echt top, als je het spijtje bv weg denk is de uitlaatpoort vrij klein, ook hoogte van de uitlaat poort is vrij matig, en hij moet het ook nog voor het grootste gedeelte van zuiger spoeling hebben.
    Dus meer nadelen dan voor delen haast, alleen de diameter ervan is wel mooi:D

    @timo
    Heb ik deze euro niet ooit eens van jou gekocht?
    Daar staat mij wel van bij namelijk.

    @vespaAvanti
    Ja dat ziet er zeker mooi uit voor die inrace km,s.
    Maar smeer ook met vrij dure olie en hij stond best ruim gesmeerd.
    Zelfs zo ruim dat er gewoon een straaltje benziene uit het blok kwam toen ik hem eraf haalde:D

    #440260

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Nette tiffany hoor, volgens mij loopt dat makkelijk 60 met die grote wielen.

    Autisa is sentiment voor mij, dat was mn eerste 65cc : -)

    #451843

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    Welke eurocilindro? De enige eurocilindro die ik gehad heb is mn 50cctje volgens mij, en die heb ik nu nog steeds.

    Geen idee van wie je hem heb 😛

    #451844

    peter139
    Bijdrager
    Berichten: 770

    jij hebt keus zat kwa cilindertjes:) dit is dus de ciao voor de tour? de uitlaatpoort is wel extreem gemaakt. mooi dat je nu ook een perso hebt:) gr

    #451848

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    Edjuh :
    Nette tiffany hoor, volgens mij loopt dat makkelijk 60 met die grote wielen.

    Autisa is sentiment voor mij, dat was mn eerste 65cc : -)

    Ja dat gaat ook wel lukken denk ik:thumb
    Heb qua poeli,s alle keuze gezien er niet z,n raare spie klok inzit zoals ie orgineel heeft;)

    En hoe zijn je herrineringen aan de autisa?
    Je ziet en hoort er hier op het forum weinig van.
    En het lijkt mij op het oog wel een leuk krachtig cilindertje gezien de uitlaatpoort vrij breed is maar niet hoog.

    @timoO
    Ik bedoelde de 46mm euro met afgekauwde 28mm tuit.
    Maar dan komt ie dus niet van jou terwijl me dat wel atijd bij stond:D
    Maar zal dan toch een ander geweest zijn hiervan het forum.

    @peter139
    Jup de 46mm word voor de vct gemonteerd:thumb
    Met de 43mm had ie een nog moeite om op toeren te komen, en normaal neem je dan een wat grotere poeli maar ik neem liever een gotere cilinder:D

    #440227

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    Die 46 Euro had je destijds volgens mij van Tom Woe. Voormalig admin, bijna nooit meer online.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #451849

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    Dat zou idd ook wel eens kunnen die naam doet ook wel een bel rinkelen.
    Was in ieder geval 1 die wel HEEL graag z,n 22 pijp om een 28flens wou hebben:D
    Nou komt het weer redelijk goed uit gezien de fabrizi niks te ruim is voor 28flensen.

    #451851

    Piet30
    Donateur
    Berichten: 1069

    wow, the Tiffany looks like new:thumb

    #451855

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    speedbuxy :

    En hoe zijn je herrineringen aan de autisa?
    Je ziet en hoort er hier op het forum weinig van.
    En het lijkt mij op het oog wel een leuk krachtig cilindertje gezien de uitlaatpoort vrij breed is maar niet hoog.

    Liep zeker leuk, maar het is natuurlijk een gekleurde herinnering omdat ik 50 gewend was, de boost met poelie 80 en proma cc vond ik helemaal geweldig en ik schat dat hij een km of 65 reed(nog nooit een brommer met teller gehad dus het is altijd uit de lucht gegrepen wat dat betreft). Dat was met een getjoende inlaat, std. krukas en 12-10.

    Later met vario en ninja gereden maar dat was niet echt je van het. Waarschijnlijk is hij precies goed voor de tiff, niet overdreven snel en wel een goede boost.

    #451867

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    Edjuh :

    speedbuxy :

    En hoe zijn je herrineringen aan de autisa?
    Je ziet en hoort er hier op het forum weinig van.
    En het lijkt mij op het oog wel een leuk krachtig cilindertje gezien de uitlaatpoort vrij breed is maar niet hoog.

    Later met vario en ninja gereden maar dat was niet echt je van het. Waarschijnlijk is hij precies goed voor de tiff, niet overdreven snel en wel een goede boost.

    Das ook presies waar ik op doel:)
    Veel trek kracht en weinig toeren en een acceptabele snelheid.

    Maar ik heb de autisa er al onder zitten en de compressie is ondanks dat ie niet helemaal bovenin komt echt huge:thumb
    Wel 40% zwaarder dan m,n 43euro op de evo was:thumb hier moet je echt best draaien voor die laaste ploep.

    Hier wat pic,s
    Komt mooi uit bij de spoelers en uitlaatpoort8)

    Hier wat minder, maar zoals ik al zei de compressie is er niet minder om:thumb

    #451869

    angel
    Bijdrager
    Berichten: 740

    ben jaloers =)Brute setup! Ben benieuwd naar het optisch gedeelte

    #428405

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    Zo heb hem weer in elkaar.
    Het is uit eindelijk qua pijp de zirri geworden:thumb dat was 1 van de enige pijpen die links om gaat en paste, recht om ging nooit lukken gezien het trap/fiets gedeelte daar zit en dat wil ik erop houden met maar een 2l tank:D.
    Ik heb nu de standaard en het stuk staal waar ie aan bevestigd zit moeten verwijderen maar daar kan ik mee leven.
    Zie hier het resultaat8)


    Zie je gelukkig niks van:D

    Ik heb hem al even lopend gehad, maar hij loopt over best over stationiar en de decompressie kabel was te kort voor de 43mm kop die ik er nu op heb, dus kon hem maar net houden en had het dus ook wel meteen gehad:D
    Eerst maar even decompressie erop dat start een stuk veiliger:D

    #428295

    Tonegido
    Bijdrager
    Berichten: 132

    Ziet er erg leuk uit 😀

    #451872

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Geweldig=), staat wel bruut zo die Zirri:D

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #451873

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    hahaha dit is echt de allervetste fiets die ik ooit gezien heb. Dikke ‘knalpijp’ erop =)

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 1,573)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.