Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

This topic contains 1,572 reacties, has 124 deelnemers, and was last updated by Edjuh 2 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
  • #463697

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Volgens mij is het een kwestie van op tijd je zuigerveren vervangen aangezien de bijde zuigerslotjes precies door een poort lopen. Aldus de simonini 3 taps. Wel leuk eens te vergelijken wat hij tov van mijn blokje doet?

    #463698

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Frank65cc :
    zorg je dan wel voor goeie remmen…anders mag iemand een plamuur mes meenemen om je van een auto af te halen!!!

    Ik wil ook wel eens leren om cilinder te bewerken… volgens horen zeggen is het niet zo moeilijk..

    Je ligt achter qua info want ik heb tegenwoordig redelijke remmen:thumb
    (voor hoe lang het duurt is bij mij dan wel weer de vraag, maar tot nog toe lijkt het goed)

    @virgil
    Tunen met berekeningen is eigelijks alleen nodig als je tot de max wil gaan, maar das bij vespa toch nooit het geval gezien daar totaal geen geschikte pijpen voor zijn in het vespa assortiment.
    Maar mocht je in de toekomst ook een setje simo carters hebben dan ben ik altijd in voor raceje:thumb

    @javad
    ”Nu moet ik alleen nog even een electrische ontsteking scoren en van de week even m,n proma cc van grotere flens laten voorzien en dan kan het onder de ciao”

    Even wat beter lezen he;)
    En het frame is als een door gelast en hij hoeft het nog maar 2 toertje vol te houden en dan mag ie met pensioen:D

    @hans
    Als ik niet 2x naast die simo 4taps blokken had gegrepen dan had deze jonge al een tijden simo 4taps gereden.
    (rijd dit eigenlijks meer uit ellende:D)
    Maar ik ga deze kit idd wel inrijden, want heb hem wel afgebraamd maar heilig word dan nooit, dus is niet verstandig om hem dan meteen vol open te gooien.
    En met 1/2 a 3/4 gas zal dit vast ook al wel leuk meekomen:thumb

    @martino
    Ik denk dat de ZEER grove afwerking ook uitmaakt want das bij deze kits wel echt slecht.
    En als je simo blokje klaar is hoef je maar te gillen, je weet dat ik altijd in ben voor een raceje:thumb
    Sterker nog ik sta erop:D

    #463700

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Blokje zat al in elkaar en de schade was niks. Hier een fototje

    Ik was trouwens wel van plan om een simonini herrie pijp er onder te hangen. Deze heb ik met een compleet voor traject van 30mm. Ik neem aan dat je dat ook met je CC gaat doen? En ik had geen zin om mijn simonini kopje of ciao frame te bewerken dus komt dit onder mijn SI. Hoe ga jij dit probleem tackelen?

    En waarom moet je persee een compleet simoblokje hebben? Zo kan het ook virgil. Jij dan met een SE en simo. Zien we gelijk wat dit allemaal verschillend is of bijna niet. Simo 3 taps cilinder dragrace 2010.

    #463707

    Zeebodem.
    Bijdrager
    Berichten: 1378

    gaat helemaal goed komen andree,

    tegen de tijd dat ik die uitlaatjes klaar heb(weekje of 2) hebben we het er wel eens over.
    wordt inieder geval alwel hartstikke gewardeerd:thumb:thumb

    #463717

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Martino :
    En waarom moet je persee een compleet simoblokje hebben?

    Omdat een speedengine met z,n 13/13 wat beperkt is, en de evo is beperkt op z,on membraan grote en doorlaat.
    Ik vind het eigenlijks nog steeds verbazend dat een evo zo goed en hard wil lopen met z,on klein membraantje.
    Want die beide klepjes bij elkaar zijn nog kleiner dan 1klep van mijn 4kleps scooter membraan:D

    Ik verwacht daarom door deze zijinlaat opzich al een stuk meer power, want een groter membraan in m,n scooter maak BEST verschil in power onderin.
    Ga ook nog zeker eens m,n 43 euro op deze carters checken in de toekomst, want die heeft ooit dik 2kw op de evo gedraaid dus met deze niet beperkende inlaat moet ie helemaal wel willen:thumb

    @evert
    We zouden dat mooi op de 11steden kunnen bespreken(als die weers technisch nog wat word)
    En weet dat weekend toertjes niet zo goed liggen bij het vrouwtje, maar je zou bv zondag mee kunnen pakken das namelijk ook het grootste stuk qua toeren:thumb

    #463660

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Ik denk juist dat het hierdoor leuk zal worden. Vanwege de verschillende inlaat trajecten zien we mooi gelijk de verschillen.
    Ik denk idd dat met jou zij-inlaat het snelste zal optrekken, maar dat dit op top allemaal wel dicht bij elkaar in de buurt komt. Los van de bewerking die jij hebt gedaan aan het uitlaatkanaal/poort. Tevens zit je met de SE nog met een ander probleem van de krukas gestuurde inlaat.

    #463722

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Ja qua top hoeft het idd niet veel uit te maken op de evo, alleen zal het op top komen en daar blijven met harde wind wat moeilijker worden.
    Se gaat idd afhangen van de kruk, maar ik meende dat zelfs met een orginele brom kruk de timing al vrij strak staat in een se.
    En als ik zag dat tonni de holwerd toer met orgineel getunde carters 43 euro en leo sp zelfs liggend ietsje sneller was dan mijn evo met 43euro en leo sp, denk ik dat een speedengine niet percee langzamer hoeft te zijn dan een evo.
    Maar ben ook wel benieuwd wat dit tegen elkaar gaat doen:thumb

    #463728

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Leuk blokje Andree=)
    Ik hou me hart vast als jij echt 100 km/h gaat rijden met dat gammele frame:con:P
    Want zo stevig is hij echt niet meer:|

    #463737

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Beest zorgd maar gewoon dat ie het die 2toertjes nog volhoud:D
    Plus het wel even inrijden word met deze kit dus echt racen word het met dit frame niet meer.
    (maar mezelf kennende zullen dit wel wijze woorden zijn die ik straks in de pratijk niet uitvoer:D)

    #463948

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Updateje
    Vandaag weer even bezig geweest met het simo blokje, ik had ergens vernomen dat de simo kop orgineel niet past op een ciao dus heb hem even ingekort op de maten van de 48mm avionic kop, dus die moet nu wel passen:thumb
    Hier 2 picjes

    Sexy verbrandings kamertje8)

    Ook nog 2 foto loze updates.
    Heb een groot evo carter deel van mike over kunnen nemen dus kan straks m,n evo weer als nieuw maken:thumb

    En heb ook de speedengine van de week weer open getikt om te zien waarom ie nou in 1x zo zwaar draaide.
    Maar beide shimringen zater erop dus het zal waarschijnlijk de schade in het kleine carter wezen wat hem wat zwaar doet draaien.
    (vorige eigenaar heeft er namelijk wel lange tijd zonder shimrimng mee gereden waardoor het kleine carterdeel wat slijt schade heeft)

    En dit zal nu wel wat aanlopen, maar dit kan nooit veel wezen dus dat gast zichtzelf wel weer vrij:thumb
    Ik denk dat ik op deze carters maar gewoon een vertrouwde 43mm euro zet, en dan tzt 46mm gt op de evo zet.
    (voor martino de 46mm euro met grote hoogtoerige uitlaatpoort:D)

    #463949

    Zeebodem.
    Bijdrager
    Berichten: 1378

    zo,dat zijn geen haarlemmer dijkjes andree!
    vakwerk al zeg ik het zelf,zeer netjes pas gemaakt kerel:thumb

    #462050

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    (voor martino de 46mm euro met grote hoogtoerige uitlaatpoort)

    Zo dan slaap ik ook weer zacht. 😉

    Nou is het misschien een beetje mosterd na de maaltijd. Wanneer je bijvoorbeeld niet je simokopje wilt bewerken zou je volgens mij het kopje van de 48mm Avionic ook goed kunnen gebruiken.

    #463988

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Zeebodem FM :
    zo,dat zijn geen haarlemmer dijkjes andree!
    vakwerk al zeg ik het zelf,zeer netjes pas gemaakt kerel:thumb

    Ja ben er zelf ook wel tevreden over best een leuk model nog zo:thumb

    @martino
    Ja heb eerst ook aan een avionic kopje gedacht, maar die is qua verbrandings kamer echt een stuk minder dan de simo.
    Plus ik toch besloten heb ciao te blijven rijden dus hij moest er toch ooit eens aan gaan geloven.

    #463989

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    haarlemse dijken ? 😛

    wij hebben hier gewoon goede dijken 😛 GRR!

    ziet er nice uit andré

    #464086

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Kleine Update

    Heb gisteren even de proma cc van een 30mm flens laten voorzien om hem passend te maken voor de simo 48mm kit.

    Ook heb ik van mike een groot evo carterdeel kunnen kopen, dus kan m,n evo weer in ere herstellen:thumb

    Zodra het wat mooi weer is om voor op het pad te kunnen sleutelen gaat de boel in elkaar.
    Want wil met het simo blokje gaan 11steden toeren gezien dat een leuk inrijd stukje is, en de evo wil ik dan als backup blokje hebben.

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 1,573)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.