Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

This topic contains 1,572 reacties, has 124 deelnemers, and was last updated by Edjuh 2 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,126 tot 1,140 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
  • #487450

    Waarom?

    Dat gehaper klinkt haast als een condensator die z’n beste tijd wel gehad heeft maar hoop idd dat de te grote sproeier dit veroorzaakt. Al vind ik de Fabrizi veeel mooier dan deze pijp toch is het zonde als je hem aan stront rijdt, dan maar weer bij z’n vriendjes aan het plafond:D:thumb

    #467168

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Is gewoon de sproeier hoor dat weet ik wel zeker, de bougie zegt dit namelijk, en ook het afbouwen van 110 sproeier tot aan deze geeft dit aan.
    Dus dat komt morgen wel goed:thumb en anders duw jij mij iedere x toch wel even door dit dipje heen:D
    (of heb je dat niet voor me over:haha)
    En fabrizi ligt alweer op de trap naar boven want die moet idd weer goed bijkomen van de schrik:D
    Maar hij kan nu wel stoer een paar war wounds aan z,n vriendjes laten zien daarin tegen:D
    (word al een echte veteraan op dat gebied zelfs:D)

    #450554

    Indowess
    Bijdrager
    Berichten: 286

    je blijft een geweldige rijstijl te hebben bux.. !:D

    #435662

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Maakt lekker wat toeren! Jammer dat dat laatste filmpje met de Suliro alweer weg is, had ik graag even willen zien.
    Machtig mooi pijpje is dat toch :thumb

    Je zal het zelf wel het best aanvoelen, dat dat 4 takten komt door een te grote sproeier, toch vind ik het een beetje klinken alsof dat draadje van de elec ontsteking niet helemaal goed zit.
    Als ik naar die foto’s kijk, lijkt het ook alsof hij bijna helemaal door is en dan werkt een tapie en een tie ripje niet zoveel. Als hij nog steeds zo stottert met een 92 sproeiertje zou ik daar eens een nieuw draadje op zetten.

    En toch apart wat voor snelheden jij haalt met poulie,.. Ik vraag me nog steeds af wat voor vertanding jij in die klok van je hebt zitten.

    Heb je al geklokt hoe hard je nou ongeveer gaat?

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #488105

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    @javad
    Filmpje staat er alweer en nu ook met hd optie:thumb
    Had per ongeluk het origineel geupload en daar is de weg naar m,n huis en alles op te zien en das niet de bedoeling.

    Maar volgens mij denken een hoop dat ie over het hele trajact stottert terwijl dit gewoon de camera is.
    Check maar bij andere filmpjes daar heeft het geluid ook moeite de hoge toeren mooi zuiver op te nemen.

    En draadje kan dit niet wezen, toen ie namelijk nog hierop aanliep gaf dit juist op top dikke stotter problemen, maar daar heb ik nu totaal geen last van.
    Dit is zeker weten gewoon de sproeier.
    Hij is namelijk ook vanaf 110 tm deze 95 steeds minder gaan 4takken.
    (maar met 110 sproeier reed ie maar 40km met alleen maar 4takken, dus dan is een beetje 4takken met een 95 sproeier ook wel normaal)

    Mijn top zal denk ik weer rond de 80km liggen, meer laat deze overbrenging helaas echt niet toe:(

    #487776

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Klinkt toch ook weer lekker zo met de Siluro. Krijg van het filmpje de indruk dat hij onderin veel meer power heeft:thumb

    #440270

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Wanne scheurijzer 😀

    Loopt mooi.

    #489658

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Die Citta van je Rockt echt hard man, die kleuren zijn ook echt te gek!
    Hij rijdt echt mooi man:thumb

    Met de Suliro lijkt hij niet die boost te hebben die hij met de Fabrizi heeft en misschien ook iets minder heftige toeren maar overall heeft hij geleidelijk meer power.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #439665

    jayjay00
    Bijdrager
    Berichten: 117

    Hè kerel mijn complimenten erg mooie citta en een super leuke perso. Had al je filmpkes op YouTube Ff gezien. Had apparte lui gezien in me leven met hun rij kunsten. Maar jij bent toch wel de nummer 1. Lache als je niet links in kunt halen waarom dan niet rechts. Zag eerst helemaal niet dat je uit Leeuwarden kwam maar dat werd al snel duidelijk van je binnenstad filmpjes. Ga zo door en ik blijf je perso volgen

    #467891

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    @Elkan
    Dit pijpje is ook een echt trek pijpje:thumb

    @Edo
    Nu met de juiste sproeier is ie dat zeker:thumb

    @Javad
    Dat is helemaal correct de fabrizi was qua boost zeker sterker en feller dan de Siluro,
    Maar de Siluro geeft daar hoop power onder en midden in voor terug:thumb
    Oja ik weet nu dat ik met een 1-6,75 vertanding rijd mocht je dat nog intresseren;)

    @Jayjay00
    Ik zie het een beetje als india daar benutten ze ook ieder stukje asvalt om overheen te rijden.
    (want waarom het onbenut laten als dat betekend dat je niet zou hoeven remmen)
    Maar qua stads filmpje heb ik vanmiddag toevallig nog een mooie gemaakt, want maat van mij beweerde dat de ik de binnen stad op middag niet binnen 1 1/2 minuut zou kunnen door kruisen.
    KLIK
    (hij heeft opzich gewonnen want op 2m na red ik het niet binnen de tijd, maar daarin tegen werd ik ook opgehouden)

    En hier nog een test rondje met de juist sproeier zodat iedereen kan zien dat het gestotter uit de voorgaande filmpjes toch echt de sproeier was.

    Ding gaat nu echt als een speer en na een de limbo toer en nu vanmiddag even wat rijden ben ik er wel uit dat dit toch wel 1 van m,n snelste setups is geweest die onder de citta heeft gehangen:thumb

    Hier nog even met terug werkende kracht de verdere opbouw van het blokje en de bijkomende problemen.

    Om te beginnen had ik een 43mm zij inlaat bewerkt dus dat ging qua wangen niet werken voor de 46slag kruk.
    Dus dan maar even slijpen.
    Voor.

    Na

    Maar toen dit klaar was deed het volgende probleem zich voordoen.
    De 46 slag kruk liep aan op de buitenste randjes van het groot carter.
    (dat terwijl dit groot origineel Simo 3taps is:con)

    Dus blokje toen maar weer uit elkaar getikt.

    En bewerkt

    En toen dacht ik er wel te zijn maar dat was dus niet het geval:(
    Dus toen nog maar meer eraf geslepen.


    (dan valt je pas op hoeveel eraf moest:|)

    Maar toen draaide die eindelijk goed:thumb
    (je ziet het slecht maar zit zeker een paar nagel diktes aan ruimte tussen nu:thumb)

    Toen het ophoog plaatje van pakking voorzien want dat leek me nu wel een must gezien je 2 voeten hebt die evt kunnen zweten lekken.

    Op de voet bij het carter 2 gedaan en op de voet van de cilinder 1.
    (wel met de dunste pakking materiaal verkrijgbaar)

    Toen stevig op elkaar gedrukt en getest of het qua poorten en deckheight mooi uitkwam.


    En dat doet het dus:thumb

    Daarna hem in elkaar gezet.

    Toen hem onder de citta gehangen met de fabrizi zoals in filmpjes al te zien was.


    Staat erg sexy, maar is met de rij hoogte van mijn citta helaas niet mee te rijden:(

    En ook de 4mm ophoog plaat deed hem net tegen het spatbord aantikken.

    #490739

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    ooh lekker is dat, blok ziet er zeker wel leuk uit.
    je hebt alleen het ciao koel kapje in plaats van het citta/si model 😉

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #465068

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Blok liep zeker lekker Andree:thumb Was benieuwd wat het verschil zou zijn tussen de 43 waar ik mee reed en jou 46. Weet niet precies of je hem echt op zijn staart getrapt hebt maar had wel het idee dat hij van jou bovenin nog meer over had. Ben trouwens wel heel beniewd wat het doet met vario want ook bij jou duurde het even voordat hij in de boost kwam, maar dan trekt het wel als een malle:thumb

    #491710

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Op de filmpjes van de Limburg toer kan je soms ook wel horen dat op gelijke snelheid de Citta van Buxy toch wel wat meer rpm maakt dan die van Citta89. Dit zal vast met de overbrenging te maken hebben waar Buxy al over sprak tijdens de terugrit naar het hoge noorden. Wel vreemd dat je toch op de zwaarste bromvert. staat die er is. 1:6,75. Zal je toch niet nog eens een kleiner poeliemaatje kunnen proberen? Wie weet trekt hij nu met deze setup en afstelling het wel.

    #491047

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    @ritze
    Ik heb ook een ciao kop dus dit matched wel mooi;)

    @maarten
    Sterker nog ik hoorde die van elkan haast niet eens als ie naast me reed:D
    Maar ik denk niet dat ie poeli 70 gaat trekken dit is echt een hele hap erbij.
    Ik denk dat ik beter zoals tonni adviseerde er een 1-7,5 klok in kan zetten en dan poeli 70. Dit komt waarschijnlijk dichter in de buurt van de poeli 75 verhouding die ik eigenlijk nu had moeten hebben.

    #491052

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Je komt met een 7,5 naaf en 70 poelie maar nét iets zwaarder uit als met 6,7 naaf en 80 poelie. met 7,5 naaf en 65 poelie zit je ongeveer gelijk aan waar je ook zou zitten met een 6,7 naaf op ’75 poelie’

    Dus wil je testen wat hij op 75 poelie zou doen ongeveer, dan moet je kijken of je met een 7,5 naaf en een 65 poelie kunt testen.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
15 berichten aan het bekijken - 1,126 tot 1,140 (van in totaal 1,573)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.