Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

This topic contains 1,572 reacties, has 124 deelnemers, and was last updated by Edjuh 2 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,336 tot 1,350 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
  • #492336

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Een stuk van de hobbels komt doordat er geen rubbern onder de beugel zit 😉 De bouten geven de trillingen van de onderste plaat via de bouten gewoon door naar de bovenste plaat/plank 😉 Verder wel een grappige houding 😀 benieuwd naar de beelden 🙂

    #492337

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Heeft die speedengine trouwens geen krassen op het inlaatvlakje zitten? Dan heeft een andere kruk natuurlijk ook weinig nut.

    #492340

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    @lastpak
    Nee gewoon bagger zuigers.
    En de 46 Euro is ook lichtelijk bewerkt dus origineel is het ietsje kleiner;)

    @Florian
    Deze is beter.

    En voor de echte liefhebber.


    2 snor krukken dus.
    En volgens mij zijn deze dus ook te herkennen aan de rode vegen op het inlaat vlak.

    Maar gezien ik nu voort het eerst een snor kruk in handen had ben ik meteen weer gaan passen en meten.
    En ik weet niet waar de fabel vandaan komt dat een snor kruk in een speed slecht zou werken want snor komt mooier uit dan brom.

    Snor kruk.
    (de zwarte streepjes is de brom kruk timing)

    Zoals te zien is sluit de snor kruk eerder waardoor de carter druk opbouw groter zal zijn.
    En hij gaat een stuk eerder open waardoor het aanzuig moment voor benzine ook groter is.
    Dus meer peut met een hogere carter druk, dat noem ik een win win situatie:thumb

    Ik heb hem ook nog even vergelijken met de mazzucchelli race kruk.

    Zoals te zien is het sluit moment gelijk aan brom en het openings moment net ietsie pietsie eerder dan de snor kruk.
    Dus de snor kruk ligt haast gelijk aan een race kruk enkel sluit ie iets eerder af.
    Iets wat ik persoonlijk alleen maar beter vind want zodra de zuiger bovenin z,n klap heeft gehad en weer naar beneden gaat om nieuwe carter druk op te bouwen heb ik ook liever dat de inlaat snel mogelijk weer af dicht.
    Net zoals een membraan dat ook doet.
    Dus ik pleur mooi een snor kruk in m,n speed:thumb

    @Docs
    Dat was mij ook al wel op gevallen dat dit zou gaan door trillen enkel had ik dat niet zo erg verwacht.
    Ik heb dus ook geen beelden die langer dan 10sec duren want dan had cam het alweer gehad:lol
    Maar ben nog niet uit gespeeld hiermee en wil de strijd ook eigenlijks gewoon winnen:lol
    Dus to be continued met hopelijk goeie beelden:thumb

    @Hansieb
    De speed is op 2x uit elkaar te zijn geweest gewoon nieuw, en heeft in totaal nog maar een 500km gelopen.
    Dus dat moet nog wel goed zitten:thumb
    Maar krukje wat erin zit is ook al wel oud hoor zo heeft het bv beste koppelings inslag op het vlakke vlak.
    Ik heb hem toen uit luiheid gepakt omdat deze als enige los voorradig lag, en m,n gas brander leeg was, en ik toen wel verder wou.
    En ik wist ook wel dat ie niet perfect afsloot, maar dat het zo erg was wist ik niet meer.

    #492341

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342

    De rode verf op de inham van de inlaat duidt ook op een snorkrukas. Ik ben wel heel benieuwd omdat de ervaringen idd spreken voor slechte prestaties met een snorkrukas in een SE. Eens zien hoe dat bij jou gaat lopen.

    #492342

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Lekker bezig Buxy :thumb Ik verwacht overigens niet heel veel betere prestaties met de betere krukas, maar misschien zal het wel wat zuiverder lopen en voor wat meer power gaan zorgen. Ik had op mn simoblok ook een grafietzuiger in de 43euro. Cilinder en zuiger zien er nog top uit! Moet wel zeggen dat ik er op de limbotour na, niet heel veel mee heb gereden. Mijn ervaringen zijn iig anders. Benieuwd naar je blokje want gaat vast weer knallen 😉

    Edit: Ik heb hem er al af gehaald en zag er echt nog heel netjes uit. Had de zelfde zuiger er in als jij.

    Raar want heb het nu bij 2 Euro cilinder kits gehad met deze zuiger

    #492343

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Martino :
    Eens zien hoe dat bij jou gaat lopen.

    Waarschijnlijk zeer netjes, want hij heeft dan haast membraan eigenschappen:thumb
    Want dat de brom kruk en de mazzucchelli hem na ontbranding of tdc langer open laten staan zie ik geen voordeel in behalve dat de carter druk verkleind word en de kans op terug slag in de carb vergroot.
    Een membraan sluit bv na ontbranding of tdc wel meteen.

    @Citta89
    Ik verwacht ook geen bergen hoor.
    Maar het aanzuig moment en de carter druk word wel beter dan het nu is of was, dus het zal zeker merkbaar zijn.
    (ook omdat deze kruk lekte als een malle)

    En zou je 43mm euro dan voor de zekerheid maar eens loshalen want mijn speed liep verder ook als een zonnetje.
    En wil ook nog even quoten dat dit een vertex grafiet zuiger was die wel 3x zo dik gecoat is dan bv die van de kit racing.

    #462477

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    @Docs
    Nog even met terug werkende kracht.
    Met plastic bouten en moeren.


    Maar hier werd het trillen vreemd genoeg alleen maar erger van:|
    Uit eindelijk is het makkelijker om de cam gewoon als rug zak op de rug te binden:thumb zoals de Flevo toer heeft aan getoond.

    Vandaag ben ik bezig gegaan met de speed engine.
    Ben begonnen met de spoeling van de cilinder gelijk te leggen met het carter.

    Tussen update.

    Eind resultaat.

    Dat gaat de 46 euro vast waarderen:thumb

    Ook heb ik de inlaat ietsje vergroot zodat de kruk/inlaat nog iets eerder begint met aanzuigen.
    (ik was in m,n enthousiasme al begonnen voordat ik aan de pic dacht)

    Maar verschil is nog wel zichtbaar.

    Hij gaat nu op hetzelfde moment open als een mazzucchelli race kruk.

    En gezien ik nu toch in de slijp mood was heb ik ook maar even 1 van m,n zgan brom carters bewerkt.
    Had dit ook nog nooit eerder gedaan, dus werd eens hoog tijd.
    Before.

    After.


    Moet hem met een baby of sleutel vijltje nog wel even fijn afwerken maar verder best netjes voor een 1e keer al zeg ik het zelf:lol
    Heb er verder niet echt plannen mee, maar dat gaat ongetwijvelt wel een keer komen:thumb

    #492375

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    Dan heb jij wel een belangrijke fase tijdens jou Vespa carrière gemist zeg!
    Want rijden met uigevijlde cartertjes en een 43mm cilinder was vroeger altijd baas..

    Ik was al aan het vijlen toen jij al incontinent werd dus:D

    Het ziet er allemaal wel keurig uit. Geloof dat niemand ooit de inlaattimingen van een Speed Engine heeft aangepast. Dus ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken:thumb

    #492376

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Het was vroeger in mijn tijd (toen jij nog in je vaders verrekijker zat:D) Puch maxi wat hier de klok sloeg.
    Maar dat vind ik vet lelijke dingen en ook voor geen meter zitten qua houding, dus ik heb me meer met Batavus bezig gehouden.
    Maar heb vroeger nog wel wat Vespa spul bewerkt, waaronder een Vespa cilinder voor een maatje wat uit eindelijk een 68km liep op een Honda crx teller:lol

    En speed engine gaat goed komen, en denk zelfs dat dit wel eens een zij inlaat killer kon gaan worden:thumb
    Want ivm de 2kw score met de 43mm euro krijgt dit blok vele upgrades.
    1 – van 43mm naar 46mm.
    2 – 2mm hogere uitlaatpoort.
    3 – 10 tot 15% meer brandstof aanzuiging.
    4 – Betere carter druk.
    5 – Betere voet/cilinder spoeling.
    6 – 15/15 carb
    7 – and last but not least een opmaat uitlaat.
    Dat moet zeker goed genoeg zijn om dik over de 2kw heen te boeken:thumb

    #492378

    Waarom?

    Lekker hakken en slijpen:@ De Poorterij van je Speedengine heb je mooi gedaan en ben benieuwd wat dit gaat opleveren:thumb Ook de originele blokjes blijven leuk en vooral eervol werk. Zo heb ik me zondag bij de tour echt verbaasd dat zowel Piet als Q-freak met hun bewerkte blokjes + 70cc een stuk sneller waren dan Clemens met zijn Se,race kruk en 46,5 cilinder..

    Niet om te zeuren hoor maar is het Simonini blok nu van de baan of ga je die later nog opbouwen?

    #492379

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Waarom? :
    Zo heb ik me zondag bij de tour echt verbaasd dat zowel Piet als Q-freak met hun bewerkte blokjes + 70cc een stuk sneller waren dan Clemens met zijn Se,race kruk en 46,5 cilinder..

    Voeg mijn evo daar dan maar aan toe.
    Ook al reed ik dan wel met de SP hun waren een redelijk stuk sneller.

    En de Simo ben ik ook nog mee bezig en laat daar 1 van m,n DPR scooter uitlaten voor aanpassen gezien de 48mm Simo cilinder die ik daarvoor ga gebruiken ook op een het niveau van een speed cilinder ligt.
    Maar dit is wel een langere baan project gezien daar ook vario bij moet en de jmpb brug daarvoor aangepast moet worden.
    Maar blokje, cilinder en ophoog plaat liggen al wel klaar:thumb

    #462761

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342

    Pas je wel op met dat gevijlde bromcarter. Ik zie daar het stalen vierkantje inzitten deze heeft bij Tonni eens veel schade aan blok toe gericht. Overigens heb ik wel vaker een SE inlaat aan gepast of gezien. Toevallig heeft de SE uit mijn perso dit ook evenals het kanaal wat nu mooi op het aangepaste spruitstukje is aangepast. Er kan gewoon nog wat meer door de inlaat. 😀

    Je bewerkingen zien er weer netjes uit Dree.:thumb

    #468421

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Yo,

    Net werk en leuke foto’s. Ik ben benieuwd naar je bevindingen met die speedinlaat plus snorkrukas.

    #492048

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    @Martino
    Heb je dan ook carters zonder dat stalen stukje erin?
    Want anders is dat wel balen dat juist z,on knap cartertje als dit het moet hebben, terwijl ik ook bakken slechten heb liggen.
    Maar inlaat van een speed kan zeker wel veel mee:thumb Want kan de timing evt makkelijk nog wat strakker leggen en in theorie zou dit ook moeten kunnen. Maar vond de timing van de race kruk eerst wel een mooie om aan te houden.
    (word per slot van rekening ook een poeli blok)

    @Edjuh
    Ik ook maar heb er wel een goed gevoel bij dat dit erg lekker wil gaan lopen:thumb
    Want de timingen liggen zo lekker strak en dan vooral het eerder dicht gaan van de inlaat tov de brom of race kruk ben ik benieuwd naar hoe dat zich dat in real life gaat vertalen.
    (want membraan sluit meteen, dus bij roterende zou dit ook beter moeten wezen zou je denken)

    #492381

    Rizla
    Donateur
    Berichten: 409

    Neem je dat blok mee voor de limbo tour? Of ga je rijden met dezelfde setup als de flevotour.

    Ben wel jaloers op jullie allemaal met dat mooie spul. Ik ben pas net begonnen met de hobby.

15 berichten aan het bekijken - 1,336 tot 1,350 (van in totaal 1,573)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.