Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

This topic contains 1,572 reacties, has 124 deelnemers, and was last updated by Edjuh 2 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,246 tot 1,260 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
  • #462012

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Dus jou Tiff carters zijn eigenlijk Berini carters?

    50cc Cilinder plus ophoogplaat vind ik misschien toch iets minder sexy gezien de foto’s. πŸ˜‰ (Cilinder ziet er wel als nieuw uit. Vooral die wand πŸ™‚ )Ik doel dan niet op de foto waarin de zuiger op bdp te zien is, maar op het odp. Vind je het niet zonde dat je nog slaglengte over hebt en je uitlaatpoort daar niet in mee loopt? Spoelers lijken wel beter te liggen, maar goed op de foto misschien wat vertekend?

    De plaatsing van de condensator is een leuke aanwinst. Zo reed ik op mijn Ciao ook altijd met een extra condensator rond. Mocht deze uitvallen is hij idd zo te vervangen. Heb je al een leuk plekje hiervoor bedacht op de Citta? De verlichtingsspoel vind ik misschien wat jammer. Geen lange toertochtes(vroeg donker) meer omdat jij voor het donker thuis moet zijn. πŸ˜€ Of gok jij er nu toch op dat er in ieder geval dit jaar geen vereden meer wordt? πŸ™

    Die Simo/Zeta oogt wel mooi op het Evo blokje trouwens. Nu maar weer eens hopen dat hij het fucken van de laatste tijd achterwege laat. Het is immers je betrouwbaarste blokje geweest tot op heden.

    #490194

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Jup tiff rijd met een soort van berini carters.

    En uitlaatpoort ligt gewoon een nagel lengte hoger dan de spoelers als ik dit recht trek blok ik de spoelers weer.
    Dan verkies ik liever dat de uitlaatpoort ietsje hoger ligt, want zijn meer cilinders die dit hebben denk bv aan athena.
    Ik vind eerder de deck height nog wat ruim, maar daarin tegen heeft ie met bougie erin bakken compressie dus ook dat zit wel snor.

    En een toertje zie ik hem dit jaar idd niet meer worden nee want is nog weinig aan qua weer.
    Maar ik maak ook sowieso nog wel 2 zij inlaat blokjes klaar waarvan 1 wel een licht spoel krijgt zodat ik die kan pakken bij toertjes waar het evt laat kan worden.

    En ik denk dat ik voor de condensator even plaatje ergens vlakbij op de brug las en hem daar dan op bevestig.
    (msn zit trouwens te fucken mochten je denken waarom is ie nou offline)

    #489326

    Waarom?

    Weer goed bezig en mooi dat je het evo blok weer klaar hebt:thumb Als ik naar de cilinderwand kijk van de simo/zeta lijkt me dit het zelfde als de simo “100cc” waarvan de meeste niet best zijn?

    #489327

    Waarom?

    Weer goed bezig en mooi dat je het evo blok weer klaar hebt:thumb Als ik naar de cilinderwand kijk van de simo/zeta lijkt me dit het zelfde als de simo “100cc” waarvan de meeste niet best zijn?

    #461531

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Andree die met koud weer aan het sleutelen is, GENIAAL!
    Ben benieuwd wat het 50cc blokje gaat doen!

    #462173

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    @waarom
    Ja deze wand is ook wat Simo vreemd, maar dan wel weer anders dan de 48mm Simo.
    Want het is bij deze puur opties want je voelt er niks van. Ook slijt ie niet snel want heb toch zeker al een goeie 2000km gemaakt met deze cilinder maar het heeft nog totaal geen stootrandje oid.

    @Avanti
    Is minder geniaal dan je denkt hoor:lol
    Want aan blokjes sleutel ik in het halletje en de brom rijd ik de keuken in:D

    Maar heb het 50 blokje vandaag afgemaakt qua ontsteking en koelkap enzo, dus morgen er maar even onder pleuren:thumb
    Valt iedereen trouwens wel op hoe mooi het uitlaat flensje van de cilinder matched met het carter.

    fits like a glove:thumb wat haast doet denken dat het carter origineel een 4mm hogere voet gewend is.
    (net zoals de cilinder eigenlijks 46 slag met 4mm ophoogplaat)

    #465394

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Vandaag het 1e test rondje gedaan.

    Ik had hem er gisteren al onder hangen, maar toen wou hij niet vonken omdat het spoel draad van de spoel die ik gebruik heb gecoat bleek oid.
    Want tijdens het doormeten kreeg ik 0 contact en zelf na vet branden met de aansteker nog niks:con
    Dus vandaag het draadje geschuurd tot ik nieuw vers koper zag en toen was het contact goed.
    En het was daarna ook starten en lopen:thumb

    Maar hij loopt dus nog niet echt lekker, maar dit zal afstel werk wezen.
    Mijn vraag dus ook waar ik moet gaan zoeken qua sproeier maat?

    Behalve de 4mm opgehoogde cilinder is de setup verder.
    Berini carters (belg inlaat)
    13/13 met Malossi filter
    Proma CC

    Ik heb er nu een 54 inzitten.
    (wat vast te groot is)

    #463802

    bram0vitz
    Bijdrager
    Berichten: 510

    ik vindt dat 50cc blokje echt super! πŸ˜€
    denk dat ik ook nog een keer zoiets ga proberen.

    maar kan je niet een andere condensator proberen eentje die iets zwaarder is?
    zal dat iets helpen met langer mee gaan?

    dan bedoel ik zo iets: link naar dat dingetje

    aangezien dat zundapps enzo ook goed opgefokt kunnen zijn…

    en dat zou moeten passen nu je hem toch buiten het blok hebt?

    beetje prutsen hier en daar
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #490266

    Anoniem

    Niet om interessant te doen ofzo!, maar
    het lijkt mij niet in de fijnafstelling zitten van je carburateur,
    maar echt in de ontsteking. lijkt wel over te slaan.
    ik hoop ook dat je het snel vind!

    Succes!.

    #462986

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    @bram
    Das wel een leuk test ding:thumb
    Denk dat de brom boer hier dat zelfs wel heeft liggen gezien hun kreidler/zundapp liefhebbers zijn en daar ook veel klanten van hebben.

    @Tom
    De condensator hangt niet geheel trillings vrij waardoor hij af en toe wel of niet massa pakt.
    Maar dit beinvloed alleen het stationair iets, maar gewoon rijdend maakt het geen verschil.
    Want had de condensator eerst om de gas kabel geklemd en dat reed op het stationair na gelijk.
    (en voor de rest is alles nieuw, spoel, punten, condensator en draad zit ook zeer netjes)

    Maar niemand die dus een een globale spoeier maat weet voor m,n setup?
    Want sproeiers zijn niet cheap meer dus een richtlijn was nice geweest:thumb
    (want mijn sproeier ervaring met deze setups is erg matig)

    Dat word dus weer duur sproeier gokken terwijl het filmpje 50x bekeken is waarvan er echt wel een paar bij zaten die mij van advies hadden kunnen voorzien.
    Maar das blijkbaar teveel werk:con

    Geen geduld? πŸ˜‰ Ik had zelf ook altijd een sproeir 52/54 in dit soort setups.

    Nee want is vandaag de laatste dag met nog wat leuk sleutel weer;) (voor de komende week)
    Maar dan denk ik dat ik direct dan toch maar wat groter ga, want zonder filter loopt ie amper, en met filter al iets beter.
    Dus dan maar eens zien wat 56/58 doet.

    #463184

    bart#24

    hey,

    met

    std 50cc
    std uitgeboort pijpje
    13/13
    pouli 95

    reed ik met sproeier 56 en dat liep perfect ik 58 er ook in gehad maar hier verzoop hij ietjes op!

    ik zou dus sproeiertje 56 en 58 pakken.

    succes:thumb

    #463185

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Ga je toch met sproeiers in de weer zal ik ook eens proberen de condensator op de carters te monteren dmv een boutje. Hij mist namelijk ook een aantal slagen alsof er iets met de condensator of bougie aan de hand is. Is dit vol gas op het filmpje? En wat is de overbrenging waar je nu mee rijdt?

    #440264

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    @bart
    Thx:thumb

    @martino
    Ik had hem idd ook nog wel eens aan het blok zelf kunnen monteren, want vreemd genoeg deed ie vandaag bij montage aan het frame wat moeilijk.
    En qua sproeiers doet ie nog vreemder.
    Want filmpje hierboven was met 54 sproeier en volgas.

    Ik heb vandaag verschillende filters gecheckt (snor, brom ,brom met extra gaatje en malo) maar hoe meer ik filter, hoe minder het werd.
    Daarna dus omlaag gegaan naar sproeier 52 en toen werd het ietsje beter, daarna 50 erin gedaan en toen reed ie met malo filter (zonder filter) best goed alleen bij de 50 a 55km begon ie weer wat te pruttelen.
    En bougie was ook wat zwartig, dus ik dacht dan moet 48 a 46 hem gaan worden.

    Dus die gemonteerd, Maar toen wou die in 1x alleen nog maar goed op de choke rijden, zonder choke smoorde ie meteen in de lucht:?
    Dus toen een origineel brom filter gemonteerd en daar reed ie in 1x weer best netjes mee en is de 60km wel te halen op de lange baan.
    (heb hier een filmpje van in de upload staan)
    Maar allround gezien klopt het nog steeds niet want zit zeker meer in qua power en dus snelheid in.

    Edit
    Filmpje.

    Puntjes staan op 0.50 dat is wel okay?
    En de overbrenging is nu originele koppeling met poeli 95 en zwaarste brom klok.

    #465729

    Anoniem

    0,45 mag wel CP.
    sproeier is raar :P.
    mijn Si met origineel blokje op 13/13 na, die luste met gianelli citypower een 63.
    en met DR 50cc ook een 63, en met mallosi 43mm een 66.
    wat dat betreft heb ik het ook altijd gek gevonden m’n blokje af te stellen.

    en heb nu in mn CP Speedengine met 70 DR (13/13 malo. Gia fire) een 63. en daar loopt hij het beste op,
    . maar het gaat de goede kant op met je blokje!

    succes gewenst.

    #455608

    bart#24

    hey andre,

    zo zie je maar, ieder blokje is anders!

    succes met afstellen,

    mvg bart

15 berichten aan het bekijken - 1,246 tot 1,260 (van in totaal 1,573)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.