Nick’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Nick’s perso

This topic contains 222 reacties, has 29 deelnemers, and was last updated by TIES3930 6 months, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 223)
  • Gebruiker
  • #778145

    Coenio111
    Bijdrager
    Berichten: 66

    Ja die wordt zeer goed getest straks 🙂

    Is dat dan in jouw perso te volgen?😏

    en mooie aanwinst Nick!

    #778471

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 472

    @coenio, ik denk dat dit in tiesman zijn perso te volgen gaat zijn.

    Verder vandaag eigenaar geworden van weer een mooie citta, waar ik heel blij mee ben. het ding loopt als een speer !


    De citta van tiesman met 3p blok.

    Binnenkort komen er weer mooie deeltjes binnen en volgt er weer een update!

    #778472

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    Veel plezier ermee Nick 😀

    #778481

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Een aanwinst waar je zeker wat plezier aan kan beleven :thumb

    #778713

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 472

    aangezien de 24mm pwk die op de blauwe citta zat mij iets te veel lekte ben ik opzoek gegaan naar een ander speeltje.

    Nu ben ik uitgekomen bij weer een 24mm carb, een mikuni 24mm tm vlakschuif.  zie foto.


    Hij loopt er al mee maar nog niet geweldig.. dus het afstellen kan weer beginnen. hopen dat het meevalt.🙄 (tips zijn altijd welkom)

    de slangetjes moeten nog even worden afgedopt, behalve natuurlijk de overloop. Ook moet de gaskabel nog even vervangen worden. deze is nu namelijk te kort

    verder staat nog op de planning de achterklok te wisselen voor een met 1:9 vertanding. en ipv de minarelli achterkoppeling een zogenaamde doria clutch. (dezelfde als in tiesmans perso).

    Binnenkort volgt er weer een update met leuke speeltjes 👍

    #778741

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 472

    Vandaag onderdelen binnen gekregen om het blokje in elkaar te zetten voor onder mijn zwart/roze  citta (ex waarom?).
    het moet er uit komen zien als volgt.

    hier ga ik morgen mee beginnen.
    setup wordt als volgt:
    42mm simonini lc (30mm uitlaatpoort)
    Polini evolution engine elek
    pinasco krukas
    19mm carb met polini filter
    Uitlaat nog te bepalen.
    Verstevigde (cnc) brug

    En voor het idee een foto van de binnengekomen spullen. waar ook de doria clutch op is te zien voor op de paarse citta.

    #778743

    jaffabaffa
    Donateur
    Berichten: 203

    Ziet er goed uit👌🏽

    #778751

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7334

    Nice man, Simo CCM LC kitje binnen. Onderling zitten er ook weer zoveel verschillen tussen deze kitjes. Zo heb ik deze flens nog nooit gezien. Is dit origineel het lijkt ook dat deze geschroefd is?

    #778758

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 472

    @martino dit is niet origineel volgens mij. het is een bus die er omheen geperst is. eronder zit de originele 27/28mm flens.

    #778824

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 472

    Vandaag heb ik het elek evo blokje voorzien van een krukas met nieuwe lagers etc. dus hij is bijna klaar voor de strijd!

    De 30mm flens die om de cilinderpoort zat geperst heb ik er ook afgehaald. dit omdat dit niet paste op de carters. maar nu de bus er af is past het helaas nog steeds niet. hij schuift er nu wel iets verder op.. maar zoals te zien niet ver genoeg.

    Dus nu moet ik even gaan kijken hoe ik dit op ga lossen.. of de cilinder iets bijwerken… of het carter. Er volgt binnenkort waarschijnlijk wel weer een update!

    #778841

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Denk dat de makkelijkste oplossing het stuk carter weghalen is (icm met je koelkap dan natuurlijk). Net zoals bij de 100cc simonini kitjes.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #778842

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7334

    Het vreemde is dat Simonini ook aangeeft een stuk uit je carter te halen, maar dat bijvoorbeeld een ander kitje van mij wel gewoon past en ruimte over heeft voor een uitlaat.

    #778844

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 472

    Bedankt voor jullie reacties, maar ik moet er nog even goed over na gaan denken voordat ik in mijn mooie evo carters ga slijpen of vijlen.

    maar bedankt voor jullie tips. er komt snel weer een update!

    #778845

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    Is de uitsparing in het carter wel groot genoeg om ruimte te geven voor de uitlaat? In dat geval: tapeinden eruit, cilinder monteren, tapeinden erin. Dan kom je in elk geval langs het deel van het carter waar je nu tegenaan loopt, omdat je de cilinder kunt verdraaien tijdens de montage.

    #778846

    si-sovrano
    Topic starter
    Berichten: 472

    @fons ik zal dat vanmiddag eens gaan proberen als ik weer thuis ben. maar ben vrijwel zeker dat de cilinder op t carter aanloopt op de plek waar de lassen zitten dus op het dicht gelaste gedeelte van de cilinder.

    maar eens goed over gaan nadenken hoe ik dit ga aanpakken.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 223)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.