MOPARTS RACING (18+)

Home Forums Mening & ervaring Webshops MOPARTS RACING (18+)

This topic contains 171 reacties, has 54 deelnemers, and was last updated by Wim V8 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 172)
  • Gebruiker
  • #156916

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    Frankp :

    speedbuxy :
    Mooi dat jullie er nog steeds mee bezig zijn:thumb

    lang niet genoeg om echt zoden aan de dijk te zetten maar het is niet anders. Tijd kun je namelijk maar 1x besteden.

    Misschien eens investeren in een tijdmachine šŸ™‚

    #157036

    ciao1994
    Bijdrager
    Berichten: 67

    Wanneer verwachten jullie dat de minarelli as op de markt komt?

    #768572

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    Wanneer verwachten jullie dat de minarelli as op de markt komt?

    Dit duurt nog een poosje. Het is best lastig om een betrouwbare as uit een geheel te maken.

    #768573

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    Sorry voor de late reactie’s op de velen aanvragen (vooral per mail). We zijn weer bezig, noem het maar een nieuwe “herstart” – deze keer pakken we het nog groter aan.

    Mede dankzij het forum, de velen leden die onze onderdelen hebben gekocht, onderzocht, uitgeprobeerd en feedback hebben geleverd, hebben wij met MOPARTS RACING veel kunnen verbeteren.

    De webshop komt binnenkort weer volledig online. We voegen nieuwe producten toe en zullen sneller leveren.

    #768578

    niemand
    Donateur
    Berichten: 498

    Heb je ondertussen al voorvork dempers geregeld? Of verkoop je nog steeds de gasveren, die beginnen trouwens naar een half jaar te lekken…
    Je zou me nog dempertjes opsturen maar daar heb ik niks meer van gehoord.

    #768604

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443

    Sorry voor de late reactieā€™s op de velen aanvragen (vooral per mail). We zijn weer bezig, noem het maar een nieuwe ā€œherstartā€ ā€“ deze keer pakken we het nog groter aan. Mede dankzij het forum, de velen leden die onze onderdelen hebben gekocht, onderzocht, uitgeprobeerd en feedback hebben geleverd, hebben wij met MOPARTS RACING veel kunnen verbeteren. De webshop komt binnenkort weer volledig online. We voegen nieuwe producten toe en zullen sneller leveren.

    Denk dat er met (Voorbeeld) onderstaande Bok / nieuw product ook wel veel animo voor is ! Niet iedereen kan lassen enz…..

    1
    #776644

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    Interessepeiling vraag: Wie van jullie zou een MOPARTS RACING Malossi Reed Valve Kickstart carterhelft kopen? En wat zouden jullie hiervoor willen uitgeven?

    We verzamelen deze info om te onderzoeken of het mogelijk is om dit product op de markt te brengen.

    De carterhelft wordt geleverd in zilver of zwart (geanodiseerd). De onderstaande afbeelingen zijn van een prototype.

    #776648

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Omdat het steeds moeilijker word om goede kickstart krukassen te vinden denk ik niet dat je veel kleine reedvalve kickstart carterhelften zal verkopen. Kon vorige week 2 kickstart krukassen kopen voor ā‚¬ 45, – per stuk maar na de doorslag test waren beide Big-ends al licht hoorbaar versleten.
    Dus als Moparts Racing ook kickstart krukassen gaat maken dan zie ik de verkoop wel weer omhoog gaan.

    Edit : En omdat het hier om een reedvalve gaat dus ook een kickstart volle billen Kruk :thumb

    TICKLING BARN
    #776721

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    Krukassen maken gaan we naar kijken – ik verwacht echter niet dat we deze op korte termijn kunnen produceren.

    #776738

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Gaan jullie naar krukassen kijken, wellicht ook de optie voor een Eurocilindro ATG krukas of in ieder geval de wang waar het mengsel door gaat. De markt zal vast niet groot zijn, maar dat is die van een boxerkrukas evenmin.

    #776795

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    Persoonlijk zou ik hem niet bestellen puur en simpel om het feit dat het maar 1 zijde betreft en je hier of een 2e hands groot helft of ook nog een complete RV moet bestellen.

    Maak een setje van beide zijdes waarbij je dan mooi de kruk kan centreren en de spoelers etc al voor kan laten frezen.

    #776796

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    Dit klopt niet. Ik denk dat je de overweging vanuit de andere hoek moet nemen, namelijk: dit is een product voor klanten die al een Malossi blok hebben, en niet voor klanten die geen Malossi blok hebben šŸ™‚

    Voor mensen die al een Malossi RV hebben; deze hebben nu de mogelijkheid er een kickstart van te maken. Krukas en kickrondsel hebben ze nog nodig.

    2
    #778043

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    HetĀ MOPARTS RACING Malossi Reed Valve KickstartĀ blok was op de VCM aanwezig: @tonni had deze inelkaar gezet en is ermee de VCM toer gereden (als ik me niet vergis?!).Deze beviel in zovere wel prima.

    Ons doel is om dit onderdeel voor onder deĀ 150 euro aan te kunnen bieden.

    Malossi is met haar cartergaten nogal inconsistent; bij het ene groot carter passen de vijf blokbouten zonder moeite er doorheen en hoef je niets te vlakken, en bij een ander Malossi blok moet eventueel of gevlakt worden, of de een van de vijf boutgaten gaat iets stroever.Ā Eventueel volgen nog wat kleine aanpassingen en dan zullen we dit onderdeel binnenkort kunnen leveren (ik schat 4 week). Het kleine carter zal worden geleverd zonder poorterij – de klant kan deze dan zelf frezen en aanpassen aan zijn/haar cilinder. Het is productietechniesch – en financieel – niet aantrekkelijk om voor elk ander cilinder weer een andere poorterij te frezen.

    Hier wat foto’s van de opbouw van @tonni, en van de opbouw van Bjorn (een collega uit Duitsland).

    Tonni

    Bjƶrn



    Een ander leuk blok dat tijdens de VCM te bewonderen was, was hetĀ MOPARTS RACING Kickstart Reed ValveĀ blok. Deze had @frankp – van MOPARTS RACING – inelkaar gezet. Hij reed met een 46 Athena, en het liep best aardig.

    Het blok is uniek omdat het een kickstartĀ enĀ zij-inlaat combinatie is. Het membraan is gewoon een 4-kleps Malossi VL8 membraan (dit is hetzelfde membraan als dat van de Malossi Reed Valve Engine, en is volop beschikbaar).

    Ons doel is om dit carter voor onder de 199 euroĀ aan te kunnen bieden – exclusief VL8 membraan.

    Hier wat foto’s van het blok op de meeting en van een nieuwe print die ik gister heb gemaakt. De nieuwe update omvat wat kleine schoonheidsverbeteringen en maken het product iets meer “user-friendly”


    DeĀ Minarelli Hybrid ShaftĀ (of Minarelli Hybride As).. tja, wat zal ik zeggen. We krijgen echt bijna dagelijks een mail of een SMS met de vraag wanneer dit onderdeel komt. Voor de duidelijkheid, we hebben deze as al geproduceerd en er werd en wordt momenteel gewoon mee gereden. @tiesman1986 heeft een van onze assen onder zijn Simonini Citta en is er, zover ik weet, tevreden mee.

    Het is geen makkelijk onderdeel om perfect te produceren, en omdat het toch wel een risico-onderdeel is (weinig marge voor fouten, onderdeel mag niet breken/scheuren), nemen we met dit onderdeel liever onze tijd dan dat we het overhaast op de markt brengen.

    Het doel is om de Minarelli Hybride As voor onder 130 euro aan te kunnen bieden.



    3
    #778047

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    Ga de as 1 deze dagen eruit halen en goed bekijken. Denk er nu 200 km te mee hebben gereden.
    wordt vervolgd

    #778057

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Dat er nogal veel verschillen tussen de Malossi MP carters zit ie wel gebleken. FrankP heeft hier wat gepast en vandaag was HerrFlick hier ook nog en kwamen we weer wat verschillen tussen de Malossi carters tegen. De overstap van VL7 membraam naar VL8 is nu vast gesteld in het jaar 1991. Goeie set om nog geen spoelkanalen erin te maken zodat iedereen deze mooi op zijn gekozen cilinder pas kan maken.

    Het Moparts racing kickstart reed valve blok vind ik een zeer mooi uniek product. Heb het leven tijdens de meeting ook gezien en dit belooft veel potentie te hebben. Zeker voor de kickfanaten!

    Zal ik maar geen mail of sms wijden aan de Minarelli as, maar gewoon hier vragen. Wanneer produceren jullie weer een batch? šŸ˜‰Ā  Ik vind dit het meest interessante onderdeel. Omdat je dan van de vervelende koppelingen af bent en naar een Minarelli over kunt stappen. Ik heb er nog wel wat vragen over; Is het alleen de as en bedoeld voor een brom, snor of varionaaf? Welke reductiefactor heeft de overbrenging hiermee of kan je bereiken? Ik had ook gekeken naar de mogelijkheden van bijvoorbeeld overrange schijven, maar ook op de foto te zien van van Tiesman zullen de schijven dan tegen de bouten van de naafophanging komen, wat is eigenlijk de maximale diameter welke de schijven kunnen hebben?

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 172)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.