MOPARTS RACING (18+)

Home Forums Mening & ervaring Webshops MOPARTS RACING (18+)

This topic contains 171 reacties, has 54 deelnemers, and was last updated by Wim V8 9 months, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 172)
  • Gebruiker
  • #149113

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    De bedoeling van dit topic is om meningen en ervaringen maar ook ideeën te delen over ons merk MOPARTS RACING en de onderdelen die we produceren.

    Onderdelen die we momenteel produceren zijn bijvoorbeeld:
    – Voorwiellagersetjes
    – Driehoekslagerplaten
    – Tankdopjes
    – 30mm DEPS uitlaatpoortjes
    – Olie nippels (vulstuk cardan of voorvork)
    – Koppeling met distributieriemaandrijving

    Verder werken we nog aan een aantal onderdelen, zoals een twee-cilinder blok, een Minarelli vario-as en nog veel meer.

    Als er verder nog ideeën zijn, horen we het graag!

    #156926

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Hey Fredz, niet handig om ook even te linken naar de webshop; https://www.mopartswebshop.com/ Is het nu trouwens met allemaal hoofdletters?

    Ik heb nog niet echt een mening of ervaring met een van bovenstaande onderdelen of de webshop zelf, maar zie vooral de Minarelli vario-as tegemoet. Ik hoop dan wel op een versie voor een varionaaf omdat ik bang ben voor een te zware overbrenging icm een bromnaaf.

    Ook zag ik een leuk filmpje van Frank net op youtube

    #156927

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Ik zou persoonlijk wel interesse hebben in een mooie schijfremset voor citta. Verder mijn complimenten voor de producten waar jullie nu mee bezig zijn! Leuke ontwikkeling, ga zo door:thumb

    #156928

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    ik heb altijd zitten denken om een planetaire versnelling bak te maken, ze zijn lekker compact en je hebt toch 6 versnellingen 😀

    stel je voor een 6 bak op je ciao 😀

    jullie spul ziet er wel heel goed uit, en dat 2 cilinder blok blijft mij jeuken.
    ik denk helaas wel dat mijn vrouw dat geen goed idee vind om zoon blok onder mn brommer te hangen 😀

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #156929

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Ik vind die marinelli bromklok as wel een goed idee maar zou daar bijvoorbaat veel meer info geven over de te gebruiken onderdelen.

    De fox vario as is al beproeft en dat werkt goed.
    Waarom ook niet zo,n as?

    De standaard koppeling heeft veel speling.
    Is het niet een idee een bus te produceren die een schuivende passing heeft over de krukas en minder speling in het naald lager? Dit om trillingen te verminderen.

    Dit is een plaatje om in een elektronisch carter een puntontsteking te maken waar bij je het ontstekingstijdstip kan verstellen.

    De vertande aandrijfriem is in mijn ogen een hele verbetering.
    Van de week was mijn snaar nat geworden in de regen en hij ging door slijtage en vettigheid slippen bij het starten.
    Hoe vaak ik al niet met een doek mijn snaar heb moeten droog maken ……. dat is dan verleden tijd.

    Bij sommige oltimers zie ik zo,n handeltje om je snaar te spannen. Dat zou ik ook wel willen.
    (Ik kan zo gauw geen foto vinden)

    De start segmenten dip omzeilen kan nu alleen met een kikstart, maar een eenvoudige trekstart zou toch ook gaaf zijn :thumb

    Viton ringen in de tankdoppen zorgen er voor dat de ringen niet meer uitzetten.

    En als laatste zou ik het interessant vinden als ik een HPI ontsteking kan monteren aan de “andere kant”

    Dat zou kunnen met een mix carter en een andere tap in de krukas.
    Dus een verlengde kruktap met conisch gedeelte voor de rotor en een bevestigingsplaat voor op het kleine mix carter.

    Ik meen dat de orginele kruktap er in geperst zit.
    Deze kruktap zou er uitgeboord kunnen worden. (dan hoeft de krukas niet helemaal uit elkaar) en dan de verlengde er in persen.

    Ik neem genoegen met 1 procent van de winst. Pm mij maar even voor mijn bankgegevens.
    :con

    #156925

    Frankp
    Donateur
    Berichten: 499

    zevenenergie :
    Ik vind die minarelli bromklok as wel een goed idee maar zou daar bijvoorbaat veel meer info geven over de te gebruiken onderdelen.

    De fox vario as is al beproeft en dat werkt goed.
    Waarom ook niet zo,n as?

    Dit is het zelfde principe als de fox as. Enkel met andere splines, hiervoor is bewust gekozen omdat voor minarelli meer te krijgen is dan de fox.

    dus de zelfde as enkel met splines voor minarelli omdat daar meer onderdelen voor tekrijgen valt.

    #156930

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    @frankp
    Dit is het zelfde principe als de fox as. Enkel met andere splines, hiervoor is bewust gekozen omdat voor minarelli meer te krijgen is dan de fox.

    dus de zelfde as enkel met splines voor minarelli omdat daar meer onderdelen voor te krijgen valt.

    Jullie moeten dit echt een beetje proberen aan de man te brengen,
    9 van de 10 mensen heeft geen idee wat het allemaal inhoud,:?

    en zien allerlei obstakels.
    Een as maken kan iedereen maar is het wel doordacht?
    Kijk naar dat Italiaanse blok wat fedzz laatst gekocht had en waar geen koppeling op paste.

    Het is toch veel prettiger iets te kopen waarvan je weet dat de makers weten wat ze doen, zonder dat ze de kopers op kosten jagen met uitzoeken en aanpassen.

    Nog maar een paar vraagjes.

    Heeft een standaard marinelli koppeling een groter bereik dan de ciao koppeling?
    Gebruiken scooter koppelingen geen bredere en plattere v snaren?
    En passen die wel in een polini of malossie vario voor de ciao?
    Staan met deze as de poelie,s netjes in lijn of zijn er aan passingen nodig?

    #156931

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    El Citta :
    Ik zou persoonlijk wel interesse hebben in een mooie schijfremset voor citta.

    Dat zie ik ook wel zitten:thumb
    En past ook mooi erbij. Want naast snelle onderdelen hoort eigenlijks ook een rem power upgrade.

    #156932

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    @zevenernergie,
    Bedankt voor je feedback en input! Met een klein aantal punten en ideeën kunnen we wat! :thumb

    De grondplaat staat al op de lijst, hier gaan we een keer mee bezig! Lijkt mij een zeer leuk onderdeel.

    Het aan de man brengen van de Minarelli as, en zo ook de andere onderdelen, gaat geen probleem zijn, daar hoef jij je geen zorgen om te maken. Ik denk dat de meesten het principe van de Minarelli-as wel bergijpen, want zoals je zegt is het niet veel anders dan de Fox-as, en die kennen we (bijna) allemaal wel.

    Let wel, dit product (de Minarelli as) bestaat nog helemaal niet, in de zin dat wij het nog niet te koop hebben staan. Het is dus niet zo dat wij momenteel de as al verkopen en betalingen accepteren – we hebben tot dusver alleen gedeeld dat deze as er gaat komen. Uitleg over hoe de as werkt, wat er allemaal bij zit en wat de voordelen zijn voglen pas zodra de as uitvoerig door ons is getest (echter zijn de meeste voordelen en nadelen al bekend van de Fox-as).

    – De Minarelli koppeling heeft zeker een groter bereik dan de Ciao koppeling. Let wel dat niet elke schijven in het Ciao subframe passen.
    – Juist, de scooter koppelingen gebruiken een bredere snaar. Je kan opzich gewoon met je standaard Ciao/Citta variosnaar rijden, dit hebben velen ook gedaan met de Fox-as.
    – Ja, dit past dus ook icm met een Polini/Malossi vario voor Ciao.
    – Over de uitlijning volgt meer informatie zodra we klaar zijn met testen.

    Deze Minarelli-asjes worden in zover mogelijk gewoon plug & play setjes, afhankelijk van wat de klant wil. Met of zonder naaf, met of zonder aangepaste koppeling, of misschien alleen met een aangepaste torque bus/drive (waarvan de spiebaan al correct gefreesd is). We gaan de producten zo op de markt brengen dat de mensen er zelf weinig aan hoeven aan te passen.

    Vandaar dat ik je commentaar over dat de makers niet weten wat ze doen niet heel goed kan begrijpen. Ik val in herhaling maar, we verkopen de as nog niet en zodoende is niemand de dupe van een “niet-afgemaakt product.” Verder kan je even Googlen of het forum doorspitten en dan zul je zien dat Frank en ik wel redelijk verstand hebben van deze zaken, en misschien daarin van jou ook een beetje meer respect verdienen.

    En over die 1% valt zeker te praten, als je met een echt nuttig product komt :thumb

    speedbuxy :

    El Citta :
    Ik zou persoonlijk wel interesse hebben in een mooie schijfremset voor citta.

    Dat zie ik ook wel zitten:thumb
    En past ook mooi erbij. Want naast snelle onderdelen hoort eigenlijks ook een rem power upgrade.

    Hier gaan we nog aan werken, staat op de lijst! Moet zeggen dat het niet helemaal bovenaan de lijst staat, maar staat genoteerd.

    #156933

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Beste Fredzzz
    In hoe verre meen jij in te kunnen schatten hoe hoog of hoe laag ik jullie heb zitten qua capaciteiten?

    En hoe veel respect wil jij precies?

    Misschien kan je dat exact aangeven en ook hoe ik op het forum mijn mening kan geven en vragen kan stellen,
    (in een door jouw gestart topic wat daar voor bedoeld is)
    zonder daar voor publiekelijk voor te worden afgerekend?

    #156893

    Frankp
    Donateur
    Berichten: 499

    We zitten hier beide niet goed denk ik maar daar gaat dit topic niet over.

    Vandaag onze nieuwe hybride as wezen testen.

    voor de eerste(rijdende test) viel het mij dik mee.

    Voor alle duidelijkheid ik reed met de volgende set-up:

    Standaard carters, ligt gevijlt(11 mm inlaat en booster doorgetrokken, main orgineel)
    42mm pinasco black
    12/12 Dellorto met polini filter @60 sproeier
    Proma cannon linksom

    De vario bestond uit de volgende componenten:
    Malossi voorvario (standaard vespa) @9 gram rollen
    Poelies afgedraaid tot 101mm
    Standaard drukveer en trekveren
    rechte torque drive
    Malossi koppeling (standaard)
    standaard koppelingshuis
    Gate 960? snaar 13mm breed

    Uiteraard de hybride as 1 op 7.5 vertand.

    Een top snelheid gemeten van 60km GPS. Met genoeg koppel onderin. Het was dus zeker geen poelie 60 waarmee ik vertrok.

    Ook moet er nagedacht worden dat zowel het blok als de vario niet afgesteld zijn.

    #156892

    Noetiepoerker26
    Donateur
    Berichten: 488

    Dat vindt ik geen slechte snelheid om mee te beginnen! (aangezien je al aangeeft dat het onafgesteld is getest) Ik ben wel benieuwd wat dit qua snelheid en trekkracht oplevert wanneer de as i.c.m. een 46mm blok is opgebouwd. Dit zou wegen openen naar nieuwe topsnelheden op het forum voor een schappelijke prijs, lijkt me;)=)

    #156564

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    zevenenergie :
    Beste Fredzzz
    In hoe verre meen jij in te kunnen schatten hoe hoog of hoe laag ik jullie heb zitten qua capaciteiten?

    En hoe veel respect wil jij precies?

    Misschien kan je dat exact aangeven en ook hoe ik op het forum mijn mening kan geven en vragen kan stellen,
    (in een door jouw gestart topic wat daar voor bedoeld is)
    zonder daar voor publiekelijk voor te worden afgerekend?

    Ik kan dat wel redelijk goed inschatten, want als jij zegt “Het is toch veel prettiger iets te kopen waarvan je weet dat de makers weten wat ze doen, zonder dat ze de kopers op kosten jagen met uitzoeken en aanpassen.” en “Een as maken kan iedereen maar is het wel doordacht?” dan kan ik jou gewoon niet serieus nemen en ga ik er vanuit dat jij onze capaciteiten niet heel hoog inschat.

    1. We jagen niemand kosten op omdat wij deze as nog helemaal niet verkopen. Zoals je ziet zijn we dit onderdeel nog aan het testen. Tevens wordt deze as zo compleet mogelijk geleverd en krijgen de kopers en kijkers allemaal te zien wat voor aanpassingen nodig zijn om met die product te rijden.

    2. Als het maken van zo een as zo makkelijk is, hoezo heb ik het dan nog nooit eerder gezien? Doe het beter dan?!

    3. De vragen die jij stelt zijn super. Ik klaag toch ook niet over de vragen? Je zet er alleen commentaar bij dat niets met de inhoud van dit topic heeft te maken, en deels als beledigend of respectloos kan worden opgevat (dat we niet weten waar we mee bezig zijn, Sprocatti blok, mensen kosten opjagen).

    Pak een biertje, ga rustig zitten, kijk toe hoe we dit ontwikkelen, denk na en stel gerust al je vragen.

    Back on topic.

    Hier een voorbeeld van een uitwisselbare torque drive voor de achterkoppeling.

    #156939

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4110

    Wellicht een idee om wat converters te maken voor EVO engines? Dat je ‘gewone’ carburateurs (zoals deze) kan monteren waardoor de originele polini carb die 2x dit kost overbodig is?

    #156940

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030


    @ Fredzzzz
    Pak een biertje, ga rustig zitten, kijk toe hoe we dit ontwikkelen, denk na en stel gerust al je vragen.

    Het is nog wat vroeg voor een biertje, maar ik kijk al toe, hier een vraag 😉

    Ik zie het tand riem setje te koop in de webschop
    https://www.mopartswebshop.com/moparts-racing-clutch.html

    Ik had je voor het op de markt brengen van de tandriemset per pm er op gewezen dat er een zwakpunt in de voorste poelie zit.

    De plaats van de gaten is zeer ongelukkig gekozen. Aluminium is heel gevoelig voor metaalmoeheid en het overgebleven materiaal is zeer dun.
    Een gat bij A was veel beter geweest.
    Dat filter dunne stukje doet niets en bij B is het niet veel meer.

    Je mailde mij terug:
    De plaatsing van de gaten in het voorste tandwiel wordt nu met de tweede productiereeks verbeterd.

    Daar geef je toch mee toe dat het een zwakpunt is en dat je je daar bewust van bent.

    Is dit de verbeterde versie in de webshop?
    Of heb je het met een zwakpunt op de markt gebracht?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 172)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.