MOPARTS RACING (18+)

Home Forums Mening & ervaring Webshops MOPARTS RACING (18+)

This topic contains 148 reacties, has 45 deelnemers, and was last updated by marrr_1 3 months, 2 weeks geleden.

14 berichten aan het bekijken - 136 tot 149 (van in totaal 149)
  • Gebruiker

Martino
    Bijdrager

Zo gelijk alle afleveringen gebinched! Ze kijken lekker weg en zo herkenbaar, ruimtegebrek. Dan moeten jullie ook nog een voorraad aanhouden, maar hebben jullie het toch netjes voor elkaar en zeker wat stappen gemaakt in vergelijk met jaren terug. Ik doe hier wel een like :thumb daar ik normaal niet aan subscriben, FB, etc doe.

Nou maar hopen dat deze pandemie tegen de tijd van de VCM weer wat meer toe laat en dan alle brommers rijdend te zien zullen zijn. Een mooi doel!

PS. Frank heeft ooit eens een membraan voor een ATG set geprint voor mij. Hebben jullie al eens naar het nieuwe Malossi vl 20 membraan gekeken voor hun MP blokken? Dit is vast een stuk goedkoper te produceren.

Fredzzz
    Topic starter

@martino, nee hebben nog niet naar dat Malossi VL20 membraan gekeken. Kunnen we zeker een keer doen!

Fredzzz
    Topic starter

Joor
    Donateur

laat ik beginnen met mijn complimenten over de producten en de initiatieven om alles te ontwerpen en te laten maken.
    nu heb ik wel wat vragen/kanttekeningen bij de moparts achterbruggen.
    ik zal het met foto’s begeleiden.

waarom is dit sleufje te klein, hier past geen kapbout doorheen?  “stom”

de gaten waar de trapas doorheen gaat zijn net te klein om de originele bussen in te doen en als je een vierkant zwart blok daar hebt zitten past de as er niet door heen en moet er wat weg worden geslepen.

zo past het net niet.

zo past het net wel.

tevens kan een kickstartblok niet helemaal naar achteren omdat het cickstart gedeelte dan tegen de brug aan zit.

en van het volgende snap ik helemaal niks.
    waarom zijn deze sleuven maar 6mm? alle uitlaten zitten met M8 vast.

oke dit wilde ik ff kwijt, blijkbaar zijn deze bruggen niet zo plug and play als ik had gehoopt.
    ik hoop dat jullie dit oppakken en mij antwoorden geven op mijn vragen.
    mvg
    Joor

Crullie
    Donateur

Wilde ik ff kwijt, blijkbaar zijn deze bruggen niet zo plug and play als ik had gehoopt. ik hoop dat jullie dit oppakken en mij antwoorden geven op mijn vragen.
    mvg
    Joor

Gebrek aan onderzoek< en dus >inzicht van mopart en jij mag het afmaken vraag ! 😥
    Hoop dat het goed komt :thumb

TICKLING BARN

Fredzzz
    Topic starter

Dag Joor,

Bedankt voor je bericht! Dit zijn inderdaad dingen, die we intussen met de MOPARTS RACING 2.0 ACHTERBRUG hebben aangepast. Hier de link naar onze nieuwe versie. Alle punten die jij noemde zijn inmiddels aangepast: https://moparts-racing.com/collections/moparts-racing-subframes/products/gilera-citta-standard-subframe

Ik stuur je even een PM. Ik heb wel een oplossing voor je.

Groetjes,

Frederick

Joor
    Donateur

@fredzzz

Bedankt voor de nieuwe, 2.0, helften.

Millyway
    Bijdrager

Gaan jullie ooit achterbruggen maken voor de twincilinder blokken?

Moet ik dat nou wel doen?

R_S
    Bijdrager

image

iemand dit als eens meegemaakt?
    binnenring is na buiten gelopen??

Crullie
    Donateur

Ik denk dat jij de eerste bent, lijkt erop dat het alu meer uitzet dan de stalen ring door de warmte en dan komt de passing los helaas.
    Misschien ff loshalen en dan met locktide weer vast lijmen ?!
    Nah gewoon ori koppeling of een Simo koppeling werkt beter 😉

TICKLING BARN

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ik heb het zo opgelost:

3 Gaatjes er in geboord. Schroefdraad er in getapt, draadeindje er in en vast geklonken.
    Ik zou dus de schaal warm maken, de stalen ring terug persen en dan pennetjes aanbrengen.

Even voor de duidelijkheid, deze schaal heb ik zelf gemaakt.

• Deze reactie is gewijzigd 4 months, 2 weeks geleden door zevenenergie.

Crullie
    Donateur

Ventilerende gaatjes voor de koeling scheelt al een heel stuk tegen het uitzetten van het materiaal plus dat het poeder van het frictie materiaal(slijtage) weg kan en dus mede geen warmte meer kan veroorzaken.
    Tip Top oplossing zo te zien :thumb

TICKLING BARN

marrr_1
    Bijdrager

laat ik beginnen met mijn complimenten over de producten en de initiatieven om alles te ontwerpen en te laten maken. nu heb ik wel wat vragen/kanttekeningen bij de moparts achterbruggen. ik zal het met foto’s begeleiden. waarom is dit sleufje te klein, hier past geen kapbout doorheen? “stom” de gaten waar de trapas doorheen gaat zijn net te klein om de originele bussen in te doen en als je een vierkant zwart blok daar hebt zitten past de as er niet door heen en moet er wat weg worden geslepen. zo past het net niet. zo past het net wel. tevens kan een kickstartblok niet helemaal naar achteren omdat het cickstart gedeelte dan tegen de brug aan zit. en van het volgende snap ik helemaal niks. waarom zijn deze sleuven maar 6mm? alle uitlaten zitten met M8 vast. oke dit wilde ik ff kwijt, blijkbaar zijn deze bruggen niet zo plug and play als ik had gehoopt. ik hoop dat jullie dit oppakken en mij antwoorden geven op mijn vragen. mvg Joor

Fredzzz wrote:

Dag Joor, Bedankt voor je bericht! Dit zijn inderdaad dingen, die we intussen met de MOPARTS RACING 2.0 ACHTERBRUG hebben aangepast. Hier de link naar onze nieuwe versie. Alle punten die jij noemde zijn inmiddels aangepast: https://moparts-racing.com/collections/moparts-racing-subframes/products/gilera-citta-standard-subframe Ik stuur je even een PM. Ik heb wel een oplossing voor je. Groetjes, Frederick

Het probleem met de trapas bestaat nog steeds volgens mij. Ik kom ook niet weg met de trapas door een centerpiece.

marrr_1
    Bijdrager

Allereerst moet ik zeggen dat de nieuwe bruggen van Moparts er puik uitzien, ze zijn strak afgewerkt en een lust voor het oog. Maar ook ik heb wat punten van feedback zoals Joor ook hierboven al beschreef. Dit zijn de dingen waar ik tegen aan ben gelopen.

1) Het probleem met de trapas bestaat nog steeds. Als je de trapas er doorheen schuift dan komt de as tegen het centerpiece aan, dit omdat de centerpiece 3mm overlapt met de gaten voor de trapas. Wat ik niet geheel snap, want als alle gaten voor de centerpieces 3mm opgeschoven waren dan zat je niet met dit probleem.

IMG_7169

Ben ik nu genoodzaakt om https://moparts-racing.com/collections/moparts-racing-subframes/products/stainless-steel-tube-subframe-centerpieces-two-pieces te bestellen zodat ik er wel probleemloos een trapas doorheen kan steken?

2) De gaten waar de bobine op bevestigd moeten worden waren niet groot genoeg, zie foto. Deze heb ik opgeboord zodat het wel paste.

IMG_7168

3) De bevestiging van de bobine heeft geen hoek/verhoging zoals wel op de originele bruggen, zodat de bobine automatisch meer naar buiten staat en niet tegen het motorblok zelf aankomt. Hier heb ik dus zelf een tussenstukje voor moeten maken om de bobine bevestigd te krijgen.
    IMG_7170

WhatsApp Image 2021-08-17 at 13.04.01

4) Gat voor de stationair schroef van de carburateur. Hoe moet ik deze nu bijstellen?
    WhatsApp Image 2021-08-17 at 13.06.39

Ook ik had verwacht dat de brug meer plug & play was en dat ook deze minimale probleempjes opgelost zouden zijn.

• Deze reactie is gewijzigd 3 months, 2 weeks geleden door marrr_1.
14 berichten aan het bekijken - 136 tot 149 (van in totaal 149)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.