MOPARTS RACING (18+)

Home Forums Mening & ervaring Webshops MOPARTS RACING (18+)

This topic contains 171 reacties, has 54 deelnemers, and was last updated by Wim V8 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 172)
  • Gebruiker
  • #156941

    Noetiepoerker26
    Donateur
    Berichten: 488

    Fredz, heb je nog nieuws over de minarelli aandrijving? Ik meende dat Thomas hier tijdens de VCT mee reed?

    #156942

    Frankp
    Donateur
    Berichten: 499

    @zeven

    de gaten bij de productie van de eerste serie is inderdaad niet volledig correct gekozen. Hiervan zijn wij uiteraard ook op de hoogte en dit wordt verbeterd in de 2e serie.
    Het is echter niet zo dat dit voor problemen gaat zorgen. Ik heb al een paar honderd km gereden zonder de schroeven. De kleine pers passing die erop zit is al voldoende om de poelie op zijn plek te houden.

    @noetiepoerker26

    Het klopt dat Thomas de VCT met een minarelli as van ons gereden. Dit was om de as te testen aan een langdurig gebruik. Binnen kort gaan we verder met het testen van deze assen.

    #156943

    De Brandweer
    Bijdrager
    Berichten: 608

    Is het ook een idee om kleine kickcarters te maken voor reedvalve en/of evolution blokken?

    #156944

    Frankp
    Donateur
    Berichten: 499

    @De brandweer

    Die kan in alleen maar beantwoorden met een ja. Deze kickstart helften zullen in de toekomst zeker komen.

    EDIT:

    Mijn excuses voor de dramatische kwaliteit.

    Eerste test exemplaren worden begin augustus verwacht.

    #156945

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Waarom kiezen jullie ervoor een deel te maken voor een bestaand carter van een bepaald merk en ontwerp je niet gewoon eigen carters? Je zal dan ook direct verbeteringen en uiteindelijk een beter carter kunnen maken. Zelf zal ik eerder een compleet eigen uniek ontwerp willen bezitten dan een blok bestaande uit verschillende merkdelen. Met het gebruik van een bovenstaand carterdeel vind ik toch niet dat het een “echte” kickevo is.

    Ps; aub mocht er een merk herkenning oid in gegraveerd komen te staan. Kies voor iets subtiels en niet al te groot. Die Rollingspeed roterende deksels of zij-inlaten met dat middelvingertje vind ik te lelijk voor woorden.

    #156946

    DarkMagician6
    Bijdrager
    Berichten: 957

    Ik ben het helemaal met Martino eens, als jullie nou eens complete setjes zouden maken? En het liefst ook compatible met CP natuurlijk. 😀

    #156947

    Frankp
    Donateur
    Berichten: 499

    Het is uiteraard geen “echte” evo. Maar zo is het wel mogelijk om een kickstart van hun evolution te maken.
    Er zal verder uiteraard wel een naam herkenning of iets op komen. Daarop antwoordend, nee niet zo als die rollingspeed denksels.

    Over zelfbouw carters, hier wordt ook zeker aan gewerkt. Wij kunnen alleen niet alles tegelijk laten maken.

    #156948

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    Wat meer zelf bedachte zaken zou inderdaad niet verkeerd wezen.

    Volgens mij was het 1e idee van fredzzz al behoorlijk lang terug een verbeterd zij inlaatje te maken met zulke zaken zou ik juist eerst beginnen. Niet iedereen heeft het juiste kick spul en de markt voor evo carters is bijvoorbeeld beperkt door gestopte productie en “nergens” meer op voorraad.

    Wanneer gaan jullie nette inlaatjes maken voor de speedengine bijvoorbeeld?
    Maxed tuned 13mm cartertjes? En hier dan varianten in 16mm inlaatje / 46mm boring 43mm boring etc.

    Of wel iets wat ook al gemaakt wordt maar door onze duitse buren:
    Tussen maat poullies zoals mofafreak zijn varianten.

    Vulplugjes voor de olie bestaan al en zijn bij onze sponsor te verkrijgen:
    (maat en model als voorbeeld meer te vinden onder de hoofpagina van bouten-moeren > diversen.
    https://www.jmpbonderdelen.nl/universeel/diversen/bouten-moeren/diversen/vetnippel-smeernippel-m8-45.html

    #156950

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    Martino :
    Waarom kiezen jullie ervoor een deel te maken voor een bestaand carter van een bepaald merk en ontwerp je niet gewoon eigen carters? Je zal dan ook direct verbeteringen en uiteindelijk een beter carter kunnen maken. Zelf zal ik eerder een compleet eigen uniek ontwerp willen bezitten dan een blok bestaande uit verschillende merkdelen. Met het gebruik van een bovenstaand carterdeel vind ik toch niet dat het een “echte” kickevo is.

    Ps; aub mocht er een merk herkenning oid in gegraveerd komen te staan. Kies voor iets subtiels en niet al te groot. Die Rollingspeed roterende deksels of zij-inlaten met dat middelvingertje vind ik te lelijk voor woorden.

    Eigenlijk is het simpel; er zijn ongelofelijk veel Malossi Reed Valve carters en Polini Evolution carters in omloop. Kortom: een zeer grote afzetmarkt.

    Een eigen carter gaat er ook komen.

    Zoals Frank al aangaf kunnen we niet alles tegelijk maken, maar we houden een grote lijst bij met onderdelen die we graag willen produceren.

    Lennaert :
    Wat meer zelf bedachte zaken zou inderdaad niet verkeerd wezen.

    Volgens mij was het 1e idee van fredzzz al behoorlijk lang terug een verbeterd zij inlaatje te maken met zulke zaken zou ik juist eerst beginnen. Niet iedereen heeft het juiste kick spul en de markt voor evo carters is bijvoorbeeld beperkt door gestopte productie en “nergens” meer op voorraad.

    Wanneer gaan jullie nette inlaatjes maken voor de speedengine bijvoorbeeld?
    Maxed tuned 13mm cartertjes? En hier dan varianten in 16mm inlaatje / 46mm boring 43mm boring etc.

    Of wel iets wat ook al gemaakt wordt maar door onze duitse buren:
    Tussen maat poullies zoals mofafreak zijn varianten.

    Vulplugjes voor de olie bestaan al en zijn bij onze sponsor te verkrijgen:
    (maat en model als voorbeeld meer te vinden onder de hoofpagina van bouten-moeren > diversen.
    https://www.jmpbonderdelen.nl/universeel/diversen/bouten-moeren/diversen/vetnippel-smeernippel-m8-45.html

    De MOPARTS RACING Koppeling; lijkt me redelijk zelf bedacht en origineel. En vertel me nou niet “Ja, Fabrizi had iets soortgelijks.” Nou, nee. Nooit te koop gezien en niet in omloop.

    De MOPARTS RACING Minarelli As heb ik verder ook nog nooit gezien, in ieder geval niet uit één stuk/geheel.

    Het eerste carter-idee van mij was om een Simonini carterhelft na te maken, en deels te verbeteren (inlaat). Bestaat als reproductie ook al, er is ja een Italiaan die deze, en de Sprocatti roterende inlaat clones, verkoopt.

    Wat bedoel je precies met de inlaatjes voor de Speedengine? Dit klinkt interessant. Hoor graag waaraan je denkt.

    Vario-onderdelen gaan er ook komen, maar daar ligt de focus op dit moment niet.

    Bepaalde andere onderdelen produceren we om de webshop aan te vullen, zoals bijvoorbeeld vulplugjes of tankdopjes. Zodoende kunnen we een zo breed mogelijk assortiment aanbieden – mensen kopen dan bijvoorbeeld niet alleen een MOPARTS RACING Koppeling, maar ook een tankdop, vulplug en achterwielmoer etc.

    Wat er dus naast de bovengenoemde onderdelen (kickhelften) gaat komen, zijn bijvoorbeeld een vaste serie tankdopjes. Tevens komen er weer achterwiellagerplaten. Daarnaast komt er nog een “Ultra Lightweight” MOPARTS RACING Koppeling – aluminium met stalen binnenring.

    Laten we niet vergeten dat Frank en ik nog voltijd met andere dingen bezig zijn; Frank studeert voltijd en ik werk voltijd. Desondanks geloven wij sterk in ons bedrijf en de mogelijkheden. Vandaar dat we dus ook een dag na de Vespa Ciao Meeting (Augustus 2016), nadat we jullie feedback live hebben mogen ontvangen, gelijk het vliegtuig naar Hong Kong pakken om bestaande en nieuwe leveranciers en fabrieken te vinden die onze onderdelen gaan aanleveren. Het is en blijft een hobby, maar we nemen het wel serieus :thumb

    MOPARTS RACING Tankdopjes

    OCTAGON

    DOME

    FLAT

    MOPARTS RACING Achterwiellagerplaat 2.0

    MOPARTS RACING Koppeling 2.0
    Aluminium, beschikbaar in verschillende afwerkingen: high gloss polish, geanodiseerd rood, geanodiseerd zwart of blank alu.

    Vario-onderdelen

    #156951

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    Fredzz bedoelde dit niet negatief.

    Gaat mij om dat er nieuwe ideeën gemaakt worden naast al bestaande ideeën.

    Speedengine inlaatjes zoals de italiaan ook had of een type zoals martino had gefabriceerd voor grotere carbjes.

    Tevens zou een verloopje voor evo carters dat er ook carbjes met klem gebruiktt worden.

    Mooie spruitstukken voor reedvalvjes.

    #156952

    MCBoss
    Donateur
    Berichten: 531

    Heren,
    Zo’n koppeling ziet er wel bruut uit. 8)
    Enig idee in welke prijscategorie zoiets gaat uitkomen?
    Mag gewoon een gokje zijn hoor ik hang jullie er niet aan op. :thumb
    Ik ben in ieder geval blij dat er mensen zijn die dit doen en ook kunnen en willen doen! :thumb

    #156953

    De Brandweer
    Bijdrager
    Berichten: 608

    Ik zie echt uit naar die kickcarters, aan mij kan je er wel een paar kwijt.

    Erg nice dat er nu een mogelijkheid wordt ontwikkeld die het toelaat om van deze carters een kickset te maken.

    Mijn (ex Javad) Fox as is kwalitatief ook wat beter dan de meeste fox assen die zijn gemaakt, mooi dat er nu spul uit 1 geheel gebruikt gaat worden.

    Een kickstart is bij gebruik van een dergelijke koppeling/as natuurlijk ook meer gewenst. elke keer een m6 boutje er in drukken bij het aandoen is ook maar niks en als de schaal gespoten is krijg je snel lakschade.

    #156954

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Die alu koppeling heb ik zeker oren naar:thumb
    Verder top hoe jullie bezig zijn qua ontwikkelingen voor onze Vespa brommertjes:thumb

    #156936

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    MCBoss :
    Heren,
    Zo’n koppeling ziet er wel bruut uit. 8)
    Enig idee in welke prijscategorie zoiets gaat uitkomen?
    Mag gewoon een gokje zijn hoor ik hang jullie er niet aan op. :thumb
    Ik ben in ieder geval blij dat er mensen zijn die dit doen en ook kunnen en willen doen! :thumb

    De huidige MOPARTS RACING Koppeling kost 125,- euro.

    De aluminium versie gaat minstens 150,- euro kosten.

    #156955

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Frankp :
    @zeven

    de gaten bij de productie van de eerste serie is inderdaad niet volledig correct gekozen. Hiervan zijn wij uiteraard ook op de hoogte en dit wordt verbeterd in de 2e serie.
    Het is echter niet zo dat dit voor problemen gaat zorgen. Ik heb al een paar honderd km gereden zonder de schroeven. De kleine pers passing die erop zit is al voldoende om de poelie op zijn plek te houden.

    Ok maar;
    Buiten dat de plaats van de gaten ongelukkig gekozen is, lijkt mij ook de keuze van het materiaal ongelukkig .
    Laat mij dat even toelichten:

    Laten we even van uit gaan dat de as waar het tandriemwieltje op komt 20mm is.
    En dat de passing een vaste passing is gelijk als die van een kogellager.
    Dan hebben we te maken met een P7 passing voor de as en een H7 passing voor het gat.

    P7 =20 -0.014mm tot -0.035mm H7=20 tot – 0,021mm
    Dus op z,n vast 0.05mm op zijn lost 0.01mm
    Aluminium zet per 50 graden 0,02mm uit per 20mm
    En staal zet per 50 graden 0,01mm uit per 20mm
    Correct me if im wrong.

    Het betekend dus dat op zijn vast de passing bij 250 graden los komt en op zijn lost bij 50 graden!!!

    Even voor de beeld vorming: Je rijd op een zomerdag met mooi weer 25 graden met groene trekveertjes en je DR43mm. Je hebt een paar stoplichten achter elkaar dan stijgt de temperatuur van je koppelingshuis zomaar tot 80graden en misschien wel meer.
    Dan heb je toch reële kans dat het wieltje zijn perspassing kwijt is en het wieltje los komt.(ik denk dat alleen die schroefjes dan niet genoeg zijn ook al zitten ze wel op de juiste plaats).;)

    Daar bij komt dan ook nog eens dat Fabrizi waar jullie het van gekopieerd hebben, het anders deed en het setje setje uit voerde met een tandriemwieltje van staal.
    En dat doet een fabrikant natuurlijk niet voor niets,
    Het gaat wel om een tunings onderdeel.

    Kijk maar naar de onderstaande foto die ik van het forum haalde . aluminium tandriem wieltje van een 2 versnellings klok.
    Zoals je ziet is dit wieltje toch behoorlijk versleten en is zijn oorspronkelijke vorm kwijt.

    Ik vind dus het aluminium koppelinshuis een goed idee vooral als er een stalen tandriemwiel op zou zitten.
    Wel jammer dat de letters gegraveerd zijn in verband met onbalans.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 172)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.