Malossi MP-One

Home Forums Mening & ervaring Carters Malossi MP-One

Dit onderwerp bevat 39 reacties, heeft 16 stemmen, en is het laatst gewijzigd door zevenenergie 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
  • Gebruiker

Ruben06NL
    Topic starter

si-sovrano
    Donateur

Ben zeer benieuwd er staat in ieder geval dat het nog enkele maanden duurt. maar ik heb er in ieder geval een bericht heen gestuurd om een set te reserveren 😁🤘

Probleem'n ? Poar Neem'n!
    Klik hier voor mijn perso.

Florian
    Moderator

Nice! Goed om te zien dat er nog tuning merken zijn die nog nieuw spul produceren voor onze brommertjes. Ben benieuwd of ze de problemen van de nieuwe lichting ook verholpen hebben.

Martino
    Bijdrager

Dit zijn gewoon de Malossi MP carters zoals we die al kennen met versie 1 en 2. Ik zie op het filmpje maar heel kleine verschillen met de MP-one. De carters worden MP genoemd ipv RV(reedvalve) zoals iedereen ze vaakt noemt. Ja deze carters hebben een membraam, maar dat heeft het Polini Evolution carter ook.

De naamkeuze van de one slaat denk ik terug op de weg die Malossi is ingegaan met de ontwikkeling van nieuwe onderdelen. Zo hebben ze ook scootercarters ontwikkeld genaamd C-one

AA-T
    Sleutelbeheerder

Je ziet op het filmpje helaas net niks, al is m’n interesse geprikkeld.
    Of er nou veel of weinig veranderd is, het is in ieder geval positief dat ze nog bezig zijn met de ontwikkeling 🙂

speedbuxy
    Bijdrager

Ik vind het er wel veel belovend uitziet qua spoelers.
    Kan je gewoon een normale cilinder rijder ipv haast ”gedwongen” worden tot een deps.

Wilk1985
    Moderator

Mooi om te zien dat ze gewoon lekker doorgaan. Ik kan me niet voorstellen dat ze er rijk van worden maar voor ons is het goed nieuws.

Sowieso vindt ik het bijzonder dat ze in Italie maar blijven racen met de Vespa brommers 🙂 Ik neem tenminste aan dat dat de hoofdmarkt voor deze carters is.

ritze
    Bijdrager

Zo te zien betere spoelers 🙂  boeiend
    Als ze nu echt eens slim waren gingen over naar 4 tap cilinders en met een bijhorende krukas ivb met de slag,  niet heel moeilijk om een bestaande malo kruk om te tekenen naar 39mm slag Of iets dergelijks.  Wat helemaal ruig zou zijn is als je 4 gaten hebt in je kruk met verschillende slag lengtes.  Je moet alleen ompersen dan.  🙂  en nu maar hopen dat de blokken wel goed zijn wat ze maken.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

speedbuxy
    Bijdrager

En wat was er dan nog speciaal geweest aan het blok?
    Dan is het gewoon een verkapt in gekort scooter carter. Waar dan ook nog alleen scooter cilinders op passen.
    Nee dankje, dan ben ik persoonlijk veel blijer met een mooi vers 3taps cartertje waar je iedere Vespa cilinder op kan schuiven.
    En 3taps is ook een echt Vespa of handels kenmerk vind ik.

El Citta
    Donateur

Dit filmpje laat helaas net niks zien dus het blijft voorlopig even speculeren. Ik heb echter het vermoeden dat dit carter wel eens geschikt voor (en wellicht het gevolg van) de nieuwe ontsteking van Malossi zou kunnen zijn. Waar nu nog een bewerking van het carter nodig is, zou dat met deze versie toch verleden tijd moeten zijn lijkt mij. Verder zie ik zo van buitenaf een aanpassing van het smeerkanaal voor het lager aan de klein carter zijde. Wat ze bedoelen met “The cooling duct, secondly, has been implemented” is mij echter volstrekt onduidelijk.

hansieb
    Moderator

Heeft iemand nog gevraagd of ze ook een kickstart versie gaan maken

zevenenergie
    Bijdrager

Als je haar maar goed zit. Alles ist egal wenn deine Haare gut sind. om ditt hår är rättإذا كان شعرك على حق
    Mijn knutsel perso.

si-sovrano
    Donateur

Heeft iemand nog gevraagd of ze ook een kickstart versie gaan maken

Ja ik heb gevraagd welke versies er kwamen en een eventuele richt/verkoopprijs. zodra ik dit weet post ik het hier ! 😆

si-sovrano
    Donateur

heb een reactie terug namelijk: “There will not be a new kickstart carter.” dus dat kunnen we vergeten. en ze hebben geen antwoord gegeven op mijn vragen van wat de set gaat kosten, of welke versies er wel gaan komen.

zevenenergie
    Bijdrager

Gaaf dat je ze gemaild hebt en ze je terug gemailt hebben. :thumb

Het is echt wel de moeite waard om contact te houden met een fabrikant. Als ze zouden weten dat een kikckstart meerwaarde heeft, zouden ze dat gekke mix gedeelte weg laten.
    Het is heel goed mogelijk dat het carter alleen nog op de teken tafel ligt. Massaal vragen of er een kickstarter op komt zou wel eens kunnen helpen.
    Misschien kan je hun Email adres hier posten.

Als je haar maar goed zit. Alles ist egal wenn deine Haare gut sind. om ditt hår är rättإذا كان شعرك على حق
    Mijn knutsel perso.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.