Malossi MP-One

Home Forums Mening & ervaring Carters Malossi MP-One

This topic contains 93 reacties, has 22 deelnemers, and was last updated by Gratje 5 years, 1 month geleden.

4 berichten aan het bekijken - 91 tot 94 (van in totaal 94)
  • Gebruiker
  • #785049

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    @Herr Flick er word geen pakking bij geleverd. Maar heb wel de loctite die beschreven staat in de handelingen.
    Heb wel vaker blokjes gereviseerd. Door eerst de lagers op de krukas te zetten zoals in de How to. Maar vond het zo raar dat de handleiding van Malossi zegt dat de lagers eerst in de Carter delen moeten.

    #785052

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik vind het ook raar dat Malossie dat zegt, als ik zie hoe zwaar de lager soms op de krukas schuiven.

    Ik zet altijd eerst de lagers er op. En net als herrflik zegt met een pijpje aantikken op de binnenste ring waarbij je een 10 mm dikke staalplaat tussen de krukwangen schuift,om hem te ondersteunen anders sla je de krukas uit het lood.
    Dat die plaat vaak vergeten wordt, zie je aan de lange krukas tappen die meestal slingeren.

    1
    #785062

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    @zevenenergie top tip! Ik loop altijd te kloten met de lager aan de korte kant van de krukas. Gewoon aantikken met een pijp durfde ik nooit. Dus hoopte altijd maar dat ie er zo over valt na verwarmen en krukas koelen.
    Volgende week nog wat meer spullen binnen en dan hopelijk eind van de week alles in elkaar gezet.

    2
    #785280

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    Vandaag de dmp krukas gemonteerd.
    Tip. Gebruik de bijgeleverde shimringen.  Had eerst nog de gewone shimringen gebruikt maar die zijn te dik. Na het vastdraaien van de carterdelen zat de krukas ram vast. Bouten allemaal een slag losgedraaid en liep als een zonnetje. Weer vast, krukas vast. Daarna de bijgeleverde shimringen gebruikt. Zijn ongeveer de helft zo dun. Daarna alles vastgedraaid. Strakgedraaid, tikje met de houten hamer op het kleine carterdeel en zo soepel als boter.
    20190320_194216
    20190320_205852

4 berichten aan het bekijken - 91 tot 94 (van in totaal 94)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.